LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ŽMOGAUS TEISIŲ KOMITETAS

 

PAPILDOMO KOMITETO

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

BAUSMIŲ VYKDYMO KODEKSO 43, 48, 49, 68, 102, 121, 157, 173, 178 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

(IXP-3520)

 

2004 m. gegužės 18 d.  Nr. 19

Vilnius


 

 

 

      1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Gediminas Dalinkevičius; komiteto nariai - Mindaugas Bastys, Algimantas Salamakinas, Antanas Napoleonas Stasiškis, Valerij Tretjakov; komiteto vyr. patarėja Jolanta Savickienė; komiteto padėjėjos: Jūratė Mikulskienė, Eglė Gibavičiūtė, kviestieji asmenys: Teisingumo viceministras Gintaras Švedas. 

      2.Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

2.1.Teisės departamento išvada (2004-05-14):

            1. Svarstytinas kodekso 121 straipsnio 2 dalies 6 punkto pakeitimas. Pagal galiojančią redakciją kodekso 121 straipsnio 2 dalies 4 punktas reglamentuoja antrankių arba tramdomųjų marškinių ar surišimo priemonių naudojimą konvojuojant nuteistąjį lėktuvu. Projekto 6 straipsniu numatomas 121 straipsnio 2 dalies 4 punkto pakeitimas įteisintų jau minėtų specialiųjų priemonių panaudojimą konvojuojant nuteistuosius ne tik lėktuve, bet ir kitose specialiai neįrengtose transporto priemonėse. Pažymėtina, jog Transporto veiklos pagrindų įstatymo 2 straipsnio 8 punkte pateikta transporto priemonės sąvoka “Transporto priemonė – bet koks savaeigis mechanizmas ar mechanizmų junginys, skirtas keleiviams, bagažui ir (arba) kroviniams vežti” sudarytų prielaidas nuteistiesiems būti konvojuojamais ne tik lėktuvu, traukiniu, bet ir kitomis transporto priemonėmis (pvz., autobusais, troleibusais, laivais, motorinėmis, bevariklio ir kt.). Atsižvelgiant į teikiamą kodekso pakeitimo formuluotę, galima būtų teigti, kad visi minėti nuteistųjų konvojavimo būdai formaliai atitiktų Transporto veiklos pagrindų įstatyme nustatytus reikalavimus, todėl manytume, kad reikėtų sukonkretinti minėto pakeitimo formuluotę.

2. Projekto 7 straipsnio, kuriuo siūloma keisti kodekso 157 straipsnio 3 dalies 1 ir 2 punktus, pakeitimų esmėje numatyta, kad po žodžių “asmenys, nuteisti laisvės atėmimu iki šešerių metų įskaitytinai už dėl neatsargumo padarytus nusikaltimus” įrašytini žodžiai “taip pat asmenys, nuteisti laisvės atėmimu už nesunkius nusikaltimus, kuriems teismas nustatė atlikti bausmę atvirose kolonijose”. Tačiau projekto tekste įrašyti žodžiai “taip pat asmenys, nuteisti laisvės atėmimu už nesunkius tyčinius nusikaltimus, kuriems teismas nustatė atlikti bausmę atvirose kolonijose”.

            3. Projekto aiškinamajame rašte nėra argumentuota kodekso 157 straipsnio 3 dalies 1 punkto pakeitimo būtinybė. Be to, aiškinamajame rašte nėra argumentuota ir kodekso 157 straipsnio 3 dalies 2 punkto pakeitimo būtinybė, o tik nurodyta, kad “BVK 157 straipsnio 3 dalis nenumato galimybės būti lygtinai paleistiems nuteistiesiems iš atvirų kolonijų, kurie nuteisti laisvės atėmimu ilgesniam kaip šešerių metų terminui”. Dėl šios priežasties tikslintinos kodekso 157 straipsnio 3 dalies nuostatos.

4. Siekiant užtikrinti juridinės technikos nuoseklumą, reikėtų atkreipti dėmesį į šiuos netikslumus:

1) kodeksas nepildomas jokia nauja struktūrine dalimi, todėl projekto pavadinime reikėtų atsisakyti žodžių “IR PAPILDYMO”,  o 8 straipsnio pavadinime žodį “papildymas” pakeisti žodžiu “pakeitimas”, taip pat atitinkamai pirmajame sakinyje vietoje žodžių “papildyti trečiuoju sakiniu” įrašyti žodžius “įrašant trečiąjį sakinį”;

2) projekto 1 straipsnio pavadinime nurodytas 43 straipsnio 2 dalies pakeitimas, tuo tarpu straipsnio turinyje nurodoma, kad keičiama 48 straipsnio 2 dalis;

            3) projekto lyginamojo varianto 4 straipsnio nuostatose žodžio “bausmę” nereikėtų rašyti pajuodintu šriftu, o 9 straipsnio nuostatose nereikia išbraukti žodžio “paskirdamas”.

4) reikėtų patikslinti keičiamo įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinius, išbraukiant “Žin., 2002, Nr. 112-4970” bei nurodant  keičiamo įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinį “Žin., 2002, Nr. 73-3084” .

3.Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

      4.Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:

      5.Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.


 

      6.Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį): pritarti pateiktam įstatymo projektui.


 

      7.Priimto sprendimo argumentai:

       8.Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

      9.Komiteto paskirtas pranešėjas: Gediminas Dalinkevičius.

                 10.Komiteto narių atskiroji nuomonė: -.

 

 

Komiteto pirmininkas

 

Gediminas Dalinkevičius