2004 m. gegužės 10 d. 

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO 18 IR 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO IR  LIETUVOS RESPUBLIKOS

ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 164 STRAIPSNIO

PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

 

Lietuvos Respublikos Alkoholio kontrolės įstatymo 18 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymu bei Lietuvos Respublikos Administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau ATPK) 164 straipsnio pakeitimo įstatymu yra siekiama subalansuoti sankcijas už  prekybos alkoholiniais gėrimais (įskaitant alų) taisyklių pažeidimus, atsižvelgiant į proporcingumo principą.

Šiuo metu už įvairius prekybos alkoholiniais gėrimais taisyklių pažeidimus yra numatytos administracinės nuobaudos už ATPK 164 str. numatytus pažeidimus bei ekonominės sankcijos juridiniams asmenims (numatytos Alkoholio kontrolės įstatymo 34 str.) už Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimus. Tiek pagal ATPK, tiek ir pagal  Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatas yra baudžiama už tuos pačius pažeidimus, tačiau  skiriasi šios atsakomybės subjektai, sankcijų dydis, skyrimo tvarka, be to nėra apibrėžti ir suderinti administracinių nuobaudų ir ekonominių sankcijų skyrimo pagrindai.

Siekiant įstatymuose numatytų tikslų, šiuose  įstatymuose tikslinga nustatyti efektyvias, proporcingas ir atbaidančias nuo pažeidimų sankcijas. Siekiant šių tikslų siūlytina šiuos santykius reglamentuoti taip, kad kai kurios Alkoholio kontrolės įstatymo 34 str. numatytos ekonominės sankcijos įmonėms butų taikomos tik tuo atveju, jei jų darbuotojai per metus jau buvo bausti administracinėmis nuobaudomis už Administracinių teisės pažeidimų kodekso 164 straipsnyje numatytus pažeidimus.

Alkoholio kontrolės įstatymo 18 straipsnio 5 dalies pakeitimu siekiama reglamentuoti, kad Alkoholinių gėrimų pardavėjai iš perkančio alkoholinius gėrimus asmens turi teisę prašyti pateikti asmens amžių liudijantį dokumentą ne bet kokias atvejais, o tik kai kyla pagrįsta abejonė, kad asmuo yra jaunesnis negu 18 metų.

LR ATPK 164 straipsnio pakeitimo įstatymu yra siekiama padidinti 164 str. 3 d. numatytą viršutinę baudos ribą nuo vieno šimto iki trijų šimtų litų, taip ją suderinant su ATPK 185(2) str. 3 dalyje numatytu  baudos dydžiu už tabako gaminių pardavimo taisyklių pažeidimus.

Neigiamų priimto įstatymo pasekmių nenumatoma.

Projekto nuostatos neprieštarauja Vyriausybės programai bei kitiems teisės aktams, Europos Sąjungos teisės aktams, Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms.

Šio Įstatymo įgyvendinimas nepareikalaus papildomų išlaidų iš Valstybės biudžeto.

Reikšminiai projekto žodžiai: asmens dokumentas, alkoholio kontrolė, administracinė atsakomybė.

 

 

Teikia Seimo narys:

 

Eduardas Šablinskas