LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS

ĮSTATYMO 34 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2004-05-06 Nr. IXP-3497

Vilnius

 

Teisės departamente gautas teikiamam projektui alternatyvus Alkoholio kontrolės įstatymo 18 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. 3497A.

Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima pateikti šias pastabas:

1. Projektu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 4 ir 19 dalyse siūloma įtvirtinti atsakomybės už pakartotinį įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 3 punkto pažeidimą taikymo mechanizmą, tačiau manome, kad šiose dalyse vartojamos kategorijos nepakankamai tiksliai atskleidžia ekonominių sankcijų turinį ir jų tarpusavio santykį, todėl tai gali kelti problemų įgyvendinant minėtą atsakomybės mechanizmą.

Siekiant, kad projektu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 4 ir 19 dalyse įtvirtintas atsakomybės mechanizmas būtų tinkamai įgyvendintas, įstatyme turi būti tiksliai atskleistas pakartotinio pažeidimo padarymo vietos vaidmuo, pakartotinio pažeidimo įtaka baudos ir licencijos panaikinimo taikymui kartu, termino padarytam pažeidimui laikyti pakartotiniu skaičiavimo pradžios momentas  ir šio termino taikyti baudą ir licencijos panaikinimą už pakartotinį pažeidimą trukmės pagrįstumas.

Projektu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 4 dalyje siūloma įtvirtinti, kad už pakartotinį įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 3 punkto pažeidimą būtų taikoma didesnė bauda, tačiau patikslintina, ar didesnės baudos taikymas už pakartotinį įstatymo pažeidimą sietinas su šio pažeidimo padarymu toje pačioje prekybos alkoholiniais gėrimais vietoje.

Jeigu didesnės baudos taikymas sietinas su pakartotiniu įstatymo pažeidimu toje pačioje prekybos alkoholiniais gėrimais vietoje, tuomet tikslintina, ar už pakartotinį įstatymo pažeidimą nustatytas licencijos panaikinimas yra alternatyvi ar papildoma sankcija, kadangi nenurodyta, už kelintą pakartotinį (antrą, trečią ar pan.) įstatymo pažeidimą toje pačioje prekybos alkoholiniais gėrimais vietoje taikytinas licencijos panaikinimas.

Jeigu didesnės baudos taikymas nesietinas su pakartotiniu įstatymo pažeidimu toje pačioje prekybos alkoholiniais gėrimais vietoje, tuomet tikslintina, nuo kurio baudos paskyrimo ir už kurį pažeidimą - pirmąjį ar pakartotinį - skaičiuotinas vienerių metų terminas, per kurį padarius pakartotinį pažeidimą toje pačioje prekybos alkoholiniais gėrimais vietoje, įmonei panaikinama licencija.

Antra, projektu keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalyje ir 34 straipsnio 19 dalyje nustatyta termino, per kurį padarius pakartotinį pažeidimą, būtų taikoma griežtesnė atsakomybė, trukmė suderintina.

2. Projektu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 19 ir 20 dalyse siūloma įrašyti nuostatą, kad licencija panaikinama įmonėms, kurios padaro pažeidimą “dėl nepakankamos priežiūros ar kontrolės įmonėje”. Manytume, kad ši formuluotė yra netiksli, kadangi nėra aišku, kokie kriterijai taikytini pakankamai priežiūrai ir kokiais teisės aktais jie yra įtvirtinti.

            3. Projekto oficialaus teisės akto paskelbimo šaltinių sąrašas papildytinas nuoroda “1995, Nr. 44-1073.

            4. Projekte ir jo lyginamajame variante viršutiniame dešiniajame kampe paryškintai įrašytini žodžiai “projektas” ir “projekto lyginamasis variantas”.

 

 

 

Teisės departamento vyriausiasis specialistas                                                  Girius Ivoška

 

Teisės departamento vyresnioji patarėja                                                Snieguolė Kaplerienė

 

 

 

Sutinku:          

Teisės departamento direktorius                                                                              Kęstutis Virketis