LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

PAPILDOMO KOMITETO

IŠVADA

DĖL AUKŠTOJO MOKSLO ĮSTATYMO IR MOKSLO IR STUDIJŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO IXP-3155

 

2004 m. balandžio  5 d.   Nr. 16

Vilnius

                1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

A.Butkevičius, B,Bradauskas, V.Saulis, A.Plokšto, G.Šivickas, A.Skardžius, J.Palionis, R.Palaitis, R.Karbauskis, J.Lionginas, A.Kubilius, G.Vagnorius, K.Glaveckas.

                 2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

                Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima būtų pateikti kai kurių pastabų ir pasiūlymų:

                1. Projekto pirmojo skirsnio 2 straipsnio keičiamo įstatymo 13 straipsnio 4 dalyje numatyta, kad “nevalstybinę aukštąją mokyklą gali steigti fizinis arba juridinis asmuo <…>, turintis penkerių metų neformaliojo arba formaliojo švietimo organizavimo patirtį <…>”. Iš šios nuostatos neaišku ką reikėtų laikyti neformaliojo arba formaliojo švietimo organizavimo patirtimi. Todėl, manytume, kad reikėtų detalizuoti šią nuostatą įvardinant kokia veikla turėtų būti laikoma neformaliojo arba formaliojo švietimo organizavimo patirtimi.

                2. Projekto 5 straipsnyje keičiamo įstatymo 32 straipsnyje nustatyta, kad profesoriaus emerito mėnesinė išmoka mokama universiteto senato nustatyta tvarka, o konkretų išmokos dydį nustato universiteto senatas. Manytume, kad paskutinis straipsnio sakinys yra perteklinis, nes universiteto senato nustatyta tvarka, pagal kurią mokama profesoriaus emerito mėnesinė išmoka, apima visus išmokos mokėjimo aspektus, tuo pačiu ir išmokos dydį. Analogišką pastabą galima būtų pateikti ir dėl antrojo skirsnio 1 straipsnyje keičiamo įstatymo 38 straipsnio 3 dalies paskutiniojo sakinio. Be to, nevisiškai aišku koks nuostatos “konkretus išmokos dydis” turinys.

                3.Dėl projekto 6 straipsnio. Keičiamo įstatymo 47 straipsnyje,visų pirma, turėtų būti įtvirtintos bendrosios nuostatos reglamentuojančios aukštųjų mokyklų bendro studentų priėmimo klausimus. Detaliau šios klausimus galėtų reguliuoti poįstatyminis teisės aktas – projekte minimos Aukštųjų mokyklų bendro studentų priėmimo taisyklės. Tačiau tokiu atveju projekte reikėtų įvardyti instituciją, kuri šias taisykles priimtų, o jei tikslinga – nustatyti ir jų derinimo tvarką. Išsprendus šiuos klausimus šiame straipsnyje, nebereikėtų pildyti įstatymo 67 straipsnio projekte siūloma 8 dalimi.

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

3.       Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:  negauta.

4.       Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

5.       Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

6.       Komiteto pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Pasiūlyti pagrindiniam komitetui patobulinti įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas.

7. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

8.       Komiteto paskirtas pranešėjas: A.Butkevičius  

9.       Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra

                    Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                                                                     A.Butkevičius