LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARYS
________________________________________________________________________________
PASIŪLYMAI
LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIŲ ADMINISTRAVIMO
ĮSTATYMO PROJEKTUI (IXP-3196)
2004 m. kovo 23 d.
Vilnius
SIŪLAU:
1. Atsižvelgiant į tai, kad Vyriausybė pateikė Prekių apyvartos mokesčio įstatymo pripažinimo netekusiu galios įstatymo projektą IXP-3267, kurio įsigaliojimo data 2004 m. gegužės 1 d.,
· išbraukti Įstatymo projekto 13 straipsnio 25 punktą;
· Įstatymo projekto 15 straipsnio 2 dalyje išbraukti skaičių “25” ir žodžius “Prekių apyvartos mokesčio”.
2. Atsižvelgiant į tai, kad Vyriausybė pateikė Mokesčių administravimo įstatymo 5 ir 7 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą IXP-3307, kurio įsigaliojimo data 2004 m. gegužės 1 d.,
“2. Šio įstatymo 13 straipsnio 20, 21 ir 22 punktuose nurodytus mokesčius taip pat administruoja Žemės ūkio ministerija ar jos įgaliota institucija, tačiau tik tiek, kiek nustatyta pagal Kvotinio cukraus gamybos mokesčio ir papildomo cukraus gamybos mokesčio įstatymą bei Baltojo cukraus virškvočio mokesčio įstatymą . Minėtųjų mokesčių apskaičiavimo, deklaravimo ir sumokėjimo teisingumo patikrinimus atlieka tik Žemės ūkio ministerija arba jos įgaliota institucija.”
3. Atsižvelgiant į tai, kad diskutuotinas 41 straipsnyje įtvirtintos nuostatos, įpareigojančios asmenis pateikti žinias teritorinei mokesčių inspekcijai apie per vieną dieną išmokėtas vienam juridiniam asmeniui sumas, viršijančias 10 000 tūkst. Lt tikslingumas, be to Pinigų plovimo prevencijos įstatyme yra įtvirtinta analogiška prievolė:
4. Atsižvelgiant į tai, kad Mokesčių administravimo įstatymo projekte reglamentuojamos bendros visų mokesčių mokėjimui taikomos procedūros, nustatomi mokesčių administratoriaus įgalinimai bei mokesčių mokėtojų ir trečiųjų asmenų pareigos mokesčių administravimo srityje, tikslinga atsisakyti Asmenų turto įsigijimo ir pajamų teisėtumo pagrindimo įstatymo, o MAĮ papildyti nuostatomis, sudarančiomis galimybę mokesčių administratoriui pareikalauti pateikti paaiškinimus apie turto įsigijimo ir pajamų gavimo šaltinius bei juos pagrįsti:
“13) esant pagrįstam įtarimui, kad asmens pajamos nėra apmokestintos įstatymų nustatyta tvarka ar turtas įsigytas už įstatymų nustatyta tvarka neapmokestintas lėšas - nurodyti asmenims pateikti centinio mokesčių administratoriaus nustatyta forma ir tvarka paaiškinimus apie turto įsigijimo ir pajamų gavimo šaltinius ir juos pagrįsti;”
“41 straipsnis. Paaiškinimų apie turto įsigijimo ir pajamų gavimo šaltinius pateikimas
Mokesčių mokėtojas privalo ne vėliau kaip per 10 dienų (jei mokesčių administratorius nenustato ilgesnio termino) nuo šio įstatymo 33 straipsnio 13 punkte minimo mokesčių administratoriaus nurodymo įteikimo dienos pateikti paaiškinimus apie turto įsigijimo ir pajamų gavimo šaltinius ir juos pagrįsti.”
4. Siekiant, kad teisminiu ginčų metu arba taikant dvigubo apmokestinimo išvengimo procedūras, kai jos užtrunka, mokėtojas neprarastų teisės susigrąžinti mokesčio permoką papildyti 87 straipsnio 13 punktą ir šį punktą išdėstyti taip:
Teikia:
Seimo narys Gintautas Šivickas