LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

SOCIALINIŲ REIKALŲ IR DARBO KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO

IŠVADOS PROJEKTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINIŲ PENSIJŲ ĮSTATYMO 4 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (IXP-2822)

 

2004 m. sausio 19 d. Nr. xx

Vilnius


 

1.         Klausymai dėl įstatymo projekto įvyko: -.

2.         Klausymuose dalyvavo: -.

3.         Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Išvados rengėjų nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

LR Seimo Teisės departamento išvada dėl įstatymo projekto (2003-09-05)

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima pateikti šias pastabas bei pasiūlymus:                    

 

Pritarti.

 

 

 

1. Projekto nuostatomis siūloma išplėsti daugiavaikių motinų, gaunančių valstybines pensijas, ratą. Atkreiptinas dėmesys, kad pagal Seimo statuto 135 straipsnio 3 dalies 8 punkto reikalavimus, aiškinamajame rašte turi būti nurodyta kiek valstybės biudžeto lėšų pareikalaus priimto įstatymo įgyvendinimas. Tačiau iš pateikto projekto aiškinamojo rašto nėra aišku, kiek valstybės biudžeto lėšų papildomai reikės projekte numatytoms valstybinėms pensijoms išmokėti. Kadangi projekte neįvardijama teikiamo įstatymo įsigaliojimo data, vadinasi, jis įsigalios jį priėmus Seimui bei pasirašius ir paskelbus Respublikos Prezidentui. Tokiu atveju, teikiamo įstatymo priėmimas galėtų būti susijęs su valstybės biudžeto koregavimu, todėl, pagal Seimo statuto 145 straipsnį kartu su projektu teiktina Seimo Biudžeto ir finansų komiteto bei Vyriausybės išvada dėl galimų tokių lėšų šaltinių.

Pritarti.

Išvados rengėjai siūlo įstatymo įsigaliojimo datą nustatyti nuo 2005 m. sausio 1 d.

 

 

2. Atsižvelgiant į tai, kad keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalies nuostatos yra tarpusavyje susijusios su keičiamo įstatymo 5 straipsnio 8 dalies bei 6 straipsnio 5 dalies nuostatomis, siūlytume projekto nuostatose pateikti ir minėtų keičiamo įstatymo straipsnių dalių patikslintas redakcijas, t. y. jose vietoj skaičiaus “10” reikėtų įrašyti skaičių “7”.

Pritarti.

 

 

 

3. Atsižvelgiant į Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 11 straipsnio 4 dalies reikalavimus, reikėtų tikslinti įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinius, t. y. reikėtų nurodyti šio įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinį “1994, Nr. 101-2018” ir įstatymų, kuriais buvo keičiami ar pildomi šio įstatymo atitinkami straipsniai, jų dalys ar punktai, oficialaus paskelbimo šaltinius.

            Atsižvelgiant į Įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo 11 straipsnio 1 dalį, keičiant straipsnio dalį, reikėtų išdėstyti pakeitimo esmę ir pateikti keičiamos straipsnio dalies naują redakcija, todėl, projekto 1 straipsnyje įrašytą keičiamo įstatymo 4 straipsnio pavadinimą reikėtų išbraukti kaip perteklinį.

Pritarti.

 

2.

Europos teisės departamento prie LR Vyriausybės išvada dėl įstatymo projekto atitikimo ES teisę:

(2003-09-09)

Pažymi, kad šių klausimų ES teisės nuostatos nereglamentuoja.

Pritarti.

 

 

4.         Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

5.         Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil. Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Išvados rengėjų nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė (2004-01-08)

Išvada dėl įstatymo projekto:

Nepritarti Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. IXP-2822 (toliau vadinama – Įstatymo projektas), nes Įstatymo projekte siūlomu pakeitimu, numatančiu skirti Lietuvos Respublikos antrojo laipsnio valstybines pensijas motinoms, pagimdžiusioms ir išauginusioms bei gerai išauklėjusioms mažiau vaikų, negu šiuo metu nustatyta Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatyme, nebūtų pasiektas Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nurodytas pagrindinis tikslas – skatinti daugiavaikių šeimų skaičiaus didėjimo tendencijas, kad pagerėtų šalies demografinė padėtis. Kadangi šios pensijos skiriamos motinoms, jau sukakusioms senatvės pensijos amžių arba pripažintoms I ar II grupės invalidėmis, įsigaliojus siūlomam pakeitimui, valstybės parama ir atitinkamai – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos būtų panaudotos ne ta kryptimi, kuri artimiausiais metais leistų pagerinti Lietuvos demografinę padėtį. Tačiau Lietuvos Respublikos Vyriausybės vykdoma valstybės paramos šeimoms, auginančioms vaikus, politika orientuojama remti kiekvieną šeimoje auginamą vaiką: tai artimiausiu metu paskatintų gimstamumo didėjimą.

Nepritarti.

Išvados rengėjai siūlo pritarti jų patobulintam įstatymo projektui.

 

6.         Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

7.         Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil. Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Išvados rengėjų nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Biudžeto ir finansų komitetas (2004-01-14)

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas (aiškinamajame rašte nėra nurodyta kiek papildomų valstybės biudžeto lėšų pareikalaus projekte siūlomų  nuostatų įgyvendinimas, projekte nesiūloma tikslinti tarpusavyje susijusių straipsnių) pasiūlyti pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui Įstatymo projektą IXP-2822 grąžinti iniciatoriams tobulinti (8 už; 3 prieš; - susilaikė).

Nepritarti.

Išvados rengėjai siūlo pritarti jų patobulintam įstatymo projektui.

2.

Šeimos ir vaiko reikalų komisijos išvada dėl įstatymo projekto (2003-11-19)

Pritarti Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo 4 straipsnio pakeitimo    įstatymo projektui Nr. IXP-2822 (pritarta bendru sutarimu – už).

Pritarti.

 


 

 

8.         Komiteto narių – komiteto išvados rengėjų komitetui siūlomas sprendimas: pritarti komiteto išvados rengėjų patobulintam įstatymo projektui.


 

9.         Siūlomo sprendimo argumentai: -.

Priedai:

Išvados rengėjų komitetui siūlomas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.

 


 

 

Komiteto nariai - komiteto išvadų rengėjai

 

Irena Degutienė

 

 

 

 

Stasys Kružinauskas