LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL AUKŠTOJO MOKSLO ĮSTATYMO IR MOKSLO IR STUDIJŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO

2004-01-13  Nr. IXP - 3155

Vilnius

 

                Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

            Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima būtų pateikti kai kurių pastabų ir pasiūlymų:

            1. Projekto pirmojo skirsnio 2 straipsnio keičiamo įstatymo 13 straipsnio 4 dalyje numatyta, kad “nevalstybinę aukštąją mokyklą gali steigti fizinis arba juridinis asmuo <…>, turintis penkerių metų neformaliojo arba formaliojo švietimo organizavimo patirtį <…>”. Iš šios nuostatos neaišku ką reikėtų laikyti neformaliojo arba formaliojo švietimo organizavimo patirtimi. Todėl, manytume, kad reikėtų detalizuoti šią nuostatą įvardinant kokia veikla turėtų būti laikoma neformaliojo arba formaliojo švietimo organizavimo patirtimi.

            2. Projekto 5 straipsnyje keičiamo įstatymo 32 straipsnyje nustatyta, kad profesoriaus emerito mėnesinė išmoka mokama universiteto senato nustatyta tvarka, o konkretų išmokos dydį nustato universiteto senatas. Manytume, kad paskutinis straipsnio sakinys yra perteklinis, nes universiteto senato nustatyta tvarka, pagal kurią mokama profesoriaus emerito mėnesinė išmoka, apima visus išmokos mokėjimo aspektus, tuo pačiu ir išmokos dydį. Analogišką pastabą galima būtų pateikti ir dėl antrojo skirsnio 1 straipsnyje keičiamo įstatymo 38 straipsnio 3 dalies paskutiniojo sakinio. Be to, nevisiškai aišku koks nuostatos “konkretus išmokos dydis” turinys.

            3.Dėl projekto 6 straipsnio. Keičiamo įstatymo 47 straipsnyje,visų pirma, turėtų būti įtvirtintos bendrosios nuostatos reglamentuojančios aukštųjų mokyklų bendro studentų priėmimo klausimus. Detaliau šios klausimus galėtų reguliuoti poįstatyminis teisės aktas – projekte minimos Aukštųjų mokyklų bendro studentų priėmimo taisyklės. Tačiau tokiu atveju projekte reikėtų įvardyti instituciją, kuri šias taisykles priimtų, o jei tikslinga – nustatyti ir jų derinimo tvarką. Išsprendus šiuos klausimus šiame straipsnyje, nebereikėtų pildyti įstatymo 67 straipsnio projekte siūloma 8 dalimi.

 

Teisės departamento patarėja                                                  Audronė Ožiūnienė                                        

Teisės departamento patarėjas                                                       Vidmondas Vėgelis

 

 

                                                                                      Kęstutis Virketis