LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

PAPILDOMO KOMITETO

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS nedarbo socialinio draudimo

įstatymo PROJEKTO IXP-2939

2003 m. gruodžio 03 d.   Nr.52

Vilnius

                1. Komiteto posėdyje dalyvavo: A.Butkevičius, G.Šivickas, V.Saulis, J.Palionis, R.Palaitis, A.Skardžius, Br.Bradauskas, K.Glaveckas, A.Kubilius, G.Vagnorius, J.Lionginas.

                 2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

 

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir jo santykį su galiojančiais įstatymais, būtų galima pateikti kai kurių pastabų ir pasiūlymų:

1. Teikiamo įstatymo projekto 4 straipsnio 2 punkte reikėtų išbraukti žodžius “ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės ir savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų”, nes šią darbuotojų kategoriją apima šio straipsnio 1 punkte nurodyti asmenys.

Šio straipsnio 4 punkte nurodyta, kad nedarbo draudimu yra draudžiami vidaus tarnybos dalinių karininkai, liktinės tarnybos puskarininkiai ir kariai. Tačiau sutinkamai su Vidaus tarnybos statuto 5 straipsnio 1 dalimi, vidaus reikalų įstaigų personalą sudaro pareigūnai (statutiniai valstybės tarnautojai, kiti valstybės tarnautojai ir darbuotojai). Sutinkamai su Karo prievolės įstatymo bei Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo nuostatomis asmenys, atliekantys atitinkamą karo tarnybą, yra vadinami kariais ir priskiriami privalomosios karo tarnybos, profesinės karo tarnybos ar savanorių karo tarnybos kariams. Todėl siūlytume atsisakyti teikiamo įstatymo projekto 4 straipsnio 4 punkto nuostatų, nes akivaizdu, kad šiame punkte minimų asmenų kategorijas apima šio straipsnio 2, 5 ir 6 punktų nuostatos.

2. Teikiamo įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalies nuostatas remiantis kalbos redakcijos ir juridinės technikos reikalavimais reikėtų suderinti  su šio projekto 1 straipsnio ir 3 straipsnio 4 dalies nuostatomis.

3. Reikėtų sukonkretinti įstatymo projekto 6 straipsnio 3 dalies nuostatas, numatančias, kad išeitinę išmoką gavusiam bedarbiui nedarbo draudimo išmokos mokėjimas nukeliamas vienu mėnesiu. Iš šios dalies nuostatų praktiškai yra neaišku, kaip bus mokama minėta išmoka, t.y. ar ji bus tik pradedama mokėti vėliau, bet jos mokėjimo trukmė netrumpės, ar nukeliant šios išmokos mokėjimo pradžią automatiškai sutrumpės ir tokios išmokos mokėjimo trukmė.

4. Teikiamo įstatymo projekto 25 straipsnyje nustatyta, kad įsigaliojus šiam įstatymo projektui, netenka galios Bedarbių rėmimo įstatymas. Tačiau šiame įstatyme yra reglamentuojami ne tik klausimai, susiję su bedarbio pašalpos mokėjimo klausimais, bet ir klausimai, susiję su kitomis darbo rinkos politikos priemonėmis, taip pat klausimai, nustatantys Lietuvos darbo biržos struktūrą, funkcijas ir pan. Todėl lieka neaišku, kokiais teisės aktais bus šie klausimai reglamentuojami, o ypatingai, kokie teisės aktai (kaip tai nurodyta teikiamo įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalyje) reglamentuos klausimus, susijusius su aktyviomis darbo rinkos politikos priemonėmis.

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.       Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

4.       Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

5.       Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

6.       Komiteto pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Pritrati pateiktam įstatymo projektui ir pasiūlyti pagrindiniam  Komitetui  patobulinti projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvadas.

7. Balsavimo rezultatai: pritarti bendru sutarimu

8.       Komiteto paskirtas pranešėjas V. Saulis             

9.       Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra

                  

 Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                        Algirdas Butkevičius