LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ŽMOGAUS TEISIŲ KOMITETAS

 

PAPILDOMO KOMITETO

IŠVADA

DĖL  NEDARBO SOCIALINIO DRAUDIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

(IXP-2939 )

 

2003 m. lapkričio 26  d.  Nr. 37

Vilnius


 

 

 

           1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Gediminas Dalinkevičius; komiteto nariai - Algimantas Salamakinas, Antanas Napoleonas Stasiškis, Jurgis Utovka, Vladas Žalnerauskas komiteto vyr. patarėja Jolanta Savickienė; komiteto padėjėjos: Jūratė Mikulskienė, Eglė Gibavičiūtė, kviestieji asmenys: Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai: Ministerijos sekretoriusV.Rupšys ir  M.Panavaitė

  2.Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados: Teisės departamento išvada (2003-11-05):

1. Teikiamo įstatymo projekto 4 straipsnio 2 punkte reikėtų išbraukti žodžius “ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis ir gaunantys darbo užmokestį iš valstybės ir savivaldybių biudžetų ir valstybės pinigų fondų”, nes šią darbuotojų kategoriją apima šio straipsnio 1 punkte nurodyti asmenys.

Šio straipsnio 4 punkte nurodyta, kad nedarbo draudimu yra draudžiami vidaus tarnybos dalinių karininkai, liktinės tarnybos puskarininkiai ir kariai. Tačiau sutinkamai su Vidaus tarnybos statuto 5 straipsnio 1 dalimi, vidaus reikalų įstaigų personalą sudaro pareigūnai (statutiniai valstybės tarnautojai, kiti valstybės tarnautojai ir darbuotojai). Sutinkamai su Karo prievolės įstatymo bei Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo nuostatomis asmenys, atliekantys atitinkamą karo tarnybą, yra vadinami kariais ir priskiriami privalomosios karo tarnybos, profesinės karo tarnybos ar savanorių karo tarnybos kariams. Todėl siūlytume atsisakyti teikiamo įstatymo projekto 4 straipsnio 4 punkto nuostatų, nes akivaizdu, kad šiame punkte minimų asmenų kategorijas apima šio straipsnio 2, 5 ir 6 punktų nuostatos.

2. Teikiamo įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalies nuostatas remiantis kalbos redakcijos ir juridinės technikos reikalavimais reikėtų suderinti  su šio projekto 1 straipsnio ir 3 straipsnio 4 dalies nuostatomis.

3. Reikėtų sukonkretinti įstatymo projekto 6 straipsnio 3 dalies nuostatas, numatančias, kad išeitinę išmoką gavusiam bedarbiui nedarbo draudimo išmokos mokėjimas nukeliamas vienu mėnesiu. Iš šios dalies nuostatų praktiškai yra neaišku, kaip bus mokama minėta išmoka, t.y. ar ji bus tik pradedama mokėti vėliau, bet jos mokėjimo trukmė netrumpės, ar nukeliant šios išmokos mokėjimo pradžią automatiškai sutrumpės ir tokios išmokos mokėjimo trukmė.

4. Teikiamo įstatymo projekto 25 straipsnyje nustatyta, kad įsigaliojus šiam įstatymo projektui, netenka galios Bedarbių rėmimo įstatymas. Tačiau šiame įstatyme yra reglamentuojami ne tik klausimai, susiję su bedarbio pašalpos mokėjimo klausimais, bet ir klausimai, susiję su kitomis darbo rinkos politikos priemonėmis, taip pat klausimai, nustatantys Lietuvos darbo biržos struktūrą, funkcijas ir pan. Todėl lieka neaišku, kokiais teisės aktais bus šie klausimai reglamentuojami, o ypatingai, kokie teisės aktai (kaip tai nurodyta teikiamo įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalyje) reglamentuos klausimus, susijusius su aktyviomis darbo rinkos politikos priemonėmis.

3.Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

      4.Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:

      5.Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.


 

      6.Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį): iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam projektui.


 

      7.Priimto sprendimo argumentai:

      8.Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

      9.Komiteto paskirtas pranešėjas: Algimantas Salamakinas.

                 10.Komiteto narių atskiroji nuomonė: -.

 

 

 


 

 

Komiteto pirmininkas

 

Gediminas Dalinkevičius