2003-07-04 Nr. IXP-1534(3)
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.
Vertinant projektą pagal santykį su galiojančiais įstatymais ir juridinės technikos reikalavimų atžvilgiu, galima pateikti keletą pastabų ir pasiūlymų:
1. Projekte numatyto įstatymo pavadinimą siūlytume išdėstyti taip:
“LIETUVOS RESPUBLIKOS
ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMAS”
2. Projekto 2 ir 58 straipsniai yra susiję su Kolektyvinio investavimo subjektų įstatymu (projektas Nr. IXP-1532(3)), todėl jie turėtų įsigalioti kartu su pastaruoju įstatymu.
3. Projekto 91 straipsnio 2 ir 3 dalys neturėtų būti dėstomos lyginamojo varianto forma.
4. Projekto 93 straipsnio 1 dalimi be kita ko siūloma Administracinių teisės pažeidimų kodekso (toliau - ATPK) 2591 straipsnio 1 dalies 1 punkto 62 pastraipoje numatyti valstybės įmonės darbuotojams teisę surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus, panaikinant šio punkto galiojančios redakcijos 10 ir 14 pastraipose (projekte 10 ir 13 pastraipos) numatytas atitinkamas teises, galiojančiame ATPK suteiktas Ūkio ministerijos ir jos įgaliotiems bei Statistikos departamento prie Vyriausybės pareigūnams. Remiantis ATPK, suteikus valstybinės įmonės darbuotojams tokius įgaliojimus, jie taip pat įgytų ir kitų teisių jiems nepavaldžių asmenų atžvilgiu, pavyzdžiui, teisę paimti dokumentus. Tačiau valstybės įmonės darbuotojams nėra taikomas Valstybės tarnybos įstatymas bei jame įtvirtinti nešališkumo ir kiti reikalavimai valstybės tarnautojams. Be to, įmonėms pagal Viešojo administravimo įstatymą nesuteikiamos viešojo administravimo funkcijos. Administracinė atsakomybė priklauso viešosios teisės reguliavimo sričiai. Dėl administracinio teisės pažeidimo padarymo teisiniai santykiai kyla tarp valstybės ir individo. Todėl teisę vykdyti administracinių bylų procesą turėtų turėti tik teismai ir valstybės tarnautojai bei pareigūnai. Nors pagal Įmonių rejestro įstatymo 3 straipsnį įmonių registravimo funkcijos priskirtos valstybės įmonei, manytina, kad įmonių registravimo reikalavimų laikymosi kontrolės funkcijos, kitaip tariant traukimo atsakomybėn už įmonių registravimo taisyklių pažeidimus funkcijos, turėtų būti suteiktos tik pareigūnams - valstybės tarnautojams, kadangi tokios funkcijos susijusios su galimais asmens teisių ribojimais. Todėl siūlytume projekte išbraukti siūlomus ATPK 2591 straipsnio 1 dalies 1 punkto galiojančios redakcijos 10 ir 14 pastraipos pakeitimus bei šio punkto projekte numatytos redakcijos 62 pastraipą.
5. Projekte turėtų būti pateiktos visos ATPK 225, 2463, 2591 ir 320 straipsnių redakcijos, kadangi daugumą jų struktūrinių dalių šiuo projektu siūloma keisti.
Teisės departamento vyresnysis patarėjas Antanas Jatkevičius
Teisės departamento vyresnysis patarėjas Mindaugas Girdauskas
Teisės departamento patarėja Audronė Ožiūnienė
Sutinku: