LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
KAIMO REIKALŲ KOMITETAS
DĖL SEIMO KOMISIJOS, PRIŽIŪRINČIOS KONSTITUCINIO
ĮSTATYMO Nr. IX-1381 ĮGYVENDINIMĄ, NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
projekto Nr. IXP-2624
2003 m. birželio 18 d. Nr. 24’2.3/110-S-
Vilnius
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas |
Pasiūlymo turinys |
Komitetonuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
1. |
Seimo Teisės departamentas |
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta. Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima pateikti šias pastabas bei pasiūlymus: 1. Svarstytina, ar nereikėtų patikslinti projekte pateikiamo komisijos pavadinimo, tiksliai įvardinant įstatymą (nurodant jo pavadinimą, o ne numerį), kurio įgyvendinimą ji prižiūri, nes kitu atveju lieka neaišku kurio įstatymo (paties Konstitucijos 47 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo konstitucinio įstatymo, ar Konstitucijos 47 straipsnio antrojoje dalyje numatyto žemės sklypų įsigijimo nuosavybėn subjektų, tvarkos, sąlygų ir apribojimų konstitucinio įstatymo pakeitimo įstatymo) priežiūrai komisija yra sudaryta. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo Teisės departamentas |
2. Manytume, kad teikiamu nutarimo projektu tvirtinamų “Seimo komisijos, prižiūrinčios Konstitucinio įstatymo Nr. IX-1381 įgyvendinimą” nuostatų projekto (toliau –“Nuostatai”) 2 ir 3 punktų nuostatų reguliuojami teisiniai santykiai nėra Nuostatų reguliavimo objektas. Svarstytina, ar Nuostatuose nereikėtų nurodyti, kad Komisija sudaroma ir Seimo statuto nustatyta tvarka. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo Teisės departamentas |
3. Svarstytina, ar nereikėtų patikslinti Nuostatų 5 punkto normos, atsižvelgiant į Konstitucijos 47 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo konstitucinio įstatymo 1 straipsnį, kuriame nurodomi šio įstatymo reguliuojami teisiniai santykiai, nes pateikiamoje Nuostatų redakcijoje Komisijos priežiūros ribos yra siauresnės. Be to, atkreiptinas dėmesys, kad pagal Nuostatų 5 punkto normą Komisija prižiūrėtų tik “ar Vyriausybė arba jos įgaliota institucija išduoda leidimus”, o tai suponuoja tik formalią šių leidimų išdavimo kontrolę. |
Pritarti |
|
4. |
Seimo Teisės departamentas |
4. Svarstytina, ar Nuostatų 17 punkto antrojo sakinio nuostata nėra perteklinė, nes pagal to paties punkto pirmojo sakinio nuostatą Komisija sprendimus gali priimti tik tuo atveju, jei posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų narių, o atskiro Seimo nario teisė reikšti savo nuomonę tam tikru klausimu nėra Nuostatų reguliavimo objektas. |
Nepritarti |
Šiame punkte apibrėžta dalies komisijos narių teisė pareikšti bendrą nuomonę. |
3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos: papildomi komitetai nepaskirti.
7. Komiteto sprendimas: (pagal Seimo statuto 150 straipsnį): 1) Atsižvelgti į Teisės departamento išvadą. Pritarti patobulintam LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO ‘’DĖL SEIMO KOMISIJOS, PRIŽIŪRINČIOS KONSTITUCIJOS 47 STRAIPSNIO 3 DALIES ĮGYVENDINIMO KONSTITUCINIO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMĄ, NUOSTATŲ PATVIRTINIMO’’ projektui Nr. IXP-2624(2).
8. Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas – Gintautas Kniukšta.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
Priedai: Komiteto patobulintas LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMAS ‘’DĖL SEIMO KOMISIJOS, PRIŽIŪRINČIOS KONSTITUCIJOS 47 STRAIPSNIO 3 DALIES ĮGYVENDINIMO KONSTITUCINIO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMĄ, NUOSTATŲ PATVIRTINIMO’’ projektas Nr. IXP-2624(2) ir patobulinti nuostatai.
Komiteto pirmininkas Gintautas Kniukšta