LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO  IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO

IR VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ ĮSTATYMO PAKEITIMO ĮSTATYMO PAKEITIMO IR PAPILDYMO PROJEKTO IXP-2562

 

2003 m. gegužės 21  d. Nr.18

Vilnius

 

            1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto nariai:V.Uspaskich, V.Greičiūnas, S.Burbienė, S.Lapėnas, V.Martišauskas, R.Sinkevičius, R.Valčiukas,  A.Vazbys, J.Veselka, P.Vilkas.

            Kviestieji asmenys:Krašto apsaugos ministerijos (KAM) viceministras J.Gečas, KAM Teisės departamento direktoriaus pavaduotojas A.Gutauskas, Ūkio ministerijos bendrosios rinkos departamento direktoriaus pavaduotoja B.Mačiunskienė, Ūkio ministerijos Pramonės strategijos skyriaus vedėjas V.Baranauskas, Viešųjų pirkimų tarnybos Metodologijos skyriaus vedėjas V.Jakštas, Įsigijimų tarnybos prie KAM viršininkas S.Dzekunskas.

            2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

            Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2003-05-14 d. išvada.

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

                Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais bei Europos Sąjungos teisės aktais, galima pateikti šias pastabas bei pasiūlymus:

                1. Teikiamo projekto pirmo skirsnio 1 straipsnyje, kuriuo Viešųjų pirkimo įstatymo 9 straipsnio 1 dalis yra pildoma 8 punktu nėra konkretizuojama, kokiais Europos sutarties principais remiantis galėtų būti sudaromi minimi tarptautiniai susitarimai. Pastebėtume, jog Europos Bendrijos steigimo sutartyje, skirtingai nei Europos sutartyje, šie principai yra konkretūs ir aiškiai įvardinti. Taip pat iš keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalies 8 punkto redakcijos nėra aišku, kas vykdytų pirkimų, atliekamų pagal šiuos susitarimus kontrolę ar priežiūrą. Atsižvelgiant į išdėstytas priežastis, manome, kad minimos normos turinys yra abstraktus ir gali sukelti vykdymo ir taikymo problemų.

                2. Projekte turėtų būti vartojamas tikslus Europos sutarties pavadinimas. Ji turėtų vadintis - Europos sutartis, steigianti asociaciją tarp Europos Bendrijų bei jų šalių narių, iš vienos pusės, ir Lietuvos Respublikos, iš kitos pusės.

 

 

 

 

 

Iš esmės pritarti;

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti.

 

 

 

 

Patobulinta 8 punkto redakcija.

           

3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pateikti pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Europos reikalų komitetas

Pritarti įstatymo projektui, atsižvelgiant į Seimo Teisės departamento pasiūlymus.

Pritarti.

 

2.

Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas

Pritari pateiktam įstatymo projektui, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos teisės departamento pastabas.

 

Pritarti.

 

 

7. Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas 150 str. 1 d. 3-6 punktuose, pateikiami sprendimo argumentai): pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

8. Balsavimo rezultatai:  8  “už”; - “prieš”; 2 “susilaikė”.

9. Komiteto paskirtas pranešėjas A.Vazbys.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

Priedai: komiteto patobulintas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.

 

  Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                                Viktor Uspaskich