LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

ŽMOGAUS TEISIŲ KOMITETAS

 

PAPILDOMO KOMITETO

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS "DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MIESTŲ IR RAJONŲ LAIKINO TIESIOGINIO VALDYMO"

1, 2, IR 3 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO 

  ĮSTATYMO PROJEKTO

 (IXP-2463)

 

2003 m. balandžio 16  d.  Nr.14  .

Vilnius


 

 

 

      1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Gediminas Dalinkevičius; komiteto nariai - Mindaugas Bastys, Arminas Lydeka, Algimantas Salamakinas, Antanas Napoleonas Stasiškis, Gintaras Šileikis, Jurgis Utovka, Valerij Tretjakov; komiteto vyr. patarėja Jolanta Savickienė; komiteto padėjėjos: Jūratė Mikulskienė, Eglė Gibavičiūtė; kviestiniai asmenys: Vidaus reikalų ministerijos sekretorė R.Budbergytė ir Vietos savivaldos skyriaus vedėja M.Bernotienė.

       2.Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados: Teisės departamento išvada (2003-04-02): Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima būtų pateikti kai kurių pastabų ir pasiūlymų:

1.    Redaguojant projektą reikėtų patikslinti 1 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip: "1 straipsnis. 1 straipsnio 3 ir 4 dalies pakeitimas bei straipsnio papildymas 7 dalimi".

2.    Keičiamo įstatymo 1 straipsnio 3 dalyje nustatomas baigtinis sąrašas atvejų, kada teritorijos administraciniame vienete gali būti įvedamas tiesioginis valdymas. Kaip tiesioginio valdymo įvedimo pasekmę šis įstatymas bei Vietos savivaldos įstatymas numato savivaldybės tarybos bei jos sudarytų institucijų pasibaigimą bei naujų rinkimų į savivaldybės tarybą paskyrimą. Tokia pasekmė suprantama, nes galiojančiame įstatyme numatyti tiesioginio valdymo įvedimo pagrindai yra susiję arba su vietos savivaldos institucijų objektyviu nesugebėjimu veikti arba su jų vykdomais Konstitucijos ir įstatymų pažeidimais. Tuo tarpu siūlomas naujas pagrindas – nepaprastosios padėties įvedimas – nėra niekaip susijęs su vietos savivaldos institucijų nesugebėjimu teisėtai veikti. Manytume, kad įvedus tiesioginį valdymą siūlomu pagrindu reikėtų numatyti, kad savivaldybių institucijų įgaliojimai ne pasibaigia, o sustabdomi nepaprastosios padėties laikotarpiui, o nepaprastąją padėtį atšaukus, teisėtai ir efektyviai veikusios institucijos turi teisę toliau vykdyti veiklą iki kadencijos pabaigos.

3.    Projekto 1 straipsnio 2 dalyje reikėtų išdėstyti įstatymo 1 straipsnio 4 dalies pakeitimo esmę nurodant kokie žodžiai išbraukiami ir įrašomi.

4.    Projekto 2 ir 3 straipsnio pavadinimuose reikėtų išbraukti žodį "nauja", o kad straipsnis pildomas nauja 3 dalimi reikėtų nurodyti minėtų straipsnių pakeitimų esmės dėstyme.

5.    Įstatymo 1 straipsnio 5 dalis taip pat tikslintina, atsižvelgiant į tai, kad joje nurodytas buvęs Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pavadinimas.

     3.Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

      4.Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:

      5.Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.


 

      6.Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį): projektą atmesti.


 

      7.Priimto sprendimo argumentai: tikslinga parengti naują įstatymo redakciją, kuri būtų suderinta su naujuoju Vietos savivaldos įstatymu.

      8.Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

      9.Komiteto paskirtas pranešėjas: Algimantas Salamakinas .

 

 


 

Komiteto pirmininkas

 

Gediminas Dalinkevičius