LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

BIUDŽETO IR FINANSŲ KOMITETAS

PAGRNDINIO KOMITETO

IŠVADA

 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ ĮSTATYMO

 11 STRAIPSNIO 2 DALIES ĮGYVENDINIMO  ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. IXP-2285

2003 m. balandžio 7 d. Nr.13

Vilnius

            1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

A.Butkevičius, E.Savickas, V.Tretjakov (pavaduojantis J.Palionį), V.Saulis, R.Palaitis, G.Šivickas, J.Lionginas, A.Kubilius, R.Karbauskis, A.Plokšto, Z.Balčytis, K.Glaveckas, G.Vagnorius.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados:

Eil

Nr

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1

Seimo Teisės departamentas

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

                Teikiamas įstatymo projektas iš esmės atitinka juridinės technikos reikalavimus.

 

Pritarta

 

 

3. Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil

Nr

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Registruotas lobistas Romas Stumbrys

                LR Aplinkos ministerijos pateiktas  mokesčio už aplinkos teršimą 11 straipsnio 2 dalies  5 priedėlio pakeitimo įstatymo projektas reglamentuojantis mobilių taršos šaltinių tarifų dydį sunaudotai tonai kuro 2005m – 2009 m pažeidžia komercinę- ūkinę veiklą vykdančių įmonių   interesus, kurios savo veikloje naudoja transporto priemones (lokomotyvus,  laivus, sunkvežimius,vilkikus, autobusus, mikroautobusus).

Šiuo metu Lietuvoje yra 1 300 000 automobilių,  iš jų 1 150 000 lengvieji automobiliai,150 000 sunkvežimių, vilkikų, autobusų, mikroautobusų ir kt.

                Pagal Aplinkos ministerijos pateiktą įstatymo projektą pagrindinė mokesčio    našta bus įmonėms , kurios naudoja tik apie 10 proc ( 150 000 ) visų transporto priemonių  Lietuvoje.

                Dabar galiojantis mokesčio už aplinkos teršimą įstatymas atleidžia nuo taršos  mokesčio iš mobilių taršos šaltinių: fizinius asmenis , fizinius asmenis turinčius patentus,   nepelno organizacijas , valstybės institucijas, žemės ūkio veiklą vykdančius asmenis,     jei jų pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro daugiau kaip 50 proc visų gaunamų pajamų  ir kitas įstaigas nevykdančias komercinės – ūkinės veiklos,  naudojančias transporto priemones ,  kurių yra apie 1 150 000 . Minėtus subjektus atleidus nuo taršos mokesčio iš mobilių taršos šaltinių yra pažeidžiamas principas ‘’ teršėjas moka ’’.

                 Aplinkos ministerija turėtų vadovautis ir siekti pagrindinių aplinkosaugos politikos tikslų bei principų įgyvendinimo , nustatyti objektyvius kriterijus atitinkančius mokesčių už aplinkos teršimą iš transporto priemonių tarifus, nes autotransporto keliamos taršos apmokestinimo principas yra susijęs su atsakomybės taikymu autotransporto savininkams, kurie nėra atsakingi už kuro kokybę ir ekonominėmis priemonėmis reguliuoti ne autotransporto ar lokomotyvų ir dyzelinių traukinių sukeliamą taršą , o importuojamo į Lietuvą ir gaminamo Lietuvoje kuro kokybę

                Šiuo metu mokesčio už aplinkos teršimą įstatymas, kuris įsigaliojo nuo 2003 m sausio 1d.  iš mobilių taršos šaltinių tarifų dydžiai sunaudotų degalų tonai apskaičiuojami pagal Aplinkos ministro 1996 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. 88 patvirtintoje Teršalų emisijos į atmosferą iš lokomotyvų ir dyzelinių traukinių apskaičiavimo metodikoje LAND 18-96/M –03 bei 1998 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. 125 patvirtintoje Teršiančių medžiagų, išmetamų į atmosferą iš mašinų su vidaus degimo varikliais , vertinimo metodikoje pateiktus teršalų išmetimo į aplinką rodiklius ir mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 1 priedėlyje teršalams , išmetamiems į atmosferą, nustatytus tarifus.

                Tačiau specialistų vertinimu šiuo metu teršalų emisijos iš mobilių taršos šaltinių nustatytos tik remiantis techninėmis transporto charakteristikomis, lyginamuoju vidaus degimo variklių taršos kiekiu bei koregavimo koeficientais , nėra teisingas. Dabar taikomos metodikos remiasi 10-15 metų senumo duomenimis ir neatspindi šiuolaikinių transporto poveikio oro užterštumui objektyviam vertinimui keliamų reikalavimų.

                Siekiant objektyviau įvertinti transporto poveikį aplinkai būtina naudoti metodikas parengtas Europos šalių tarptautinio projekto CORINAIR ir MEET rėmuose. Šiose metodikose pateikiami teršalų emisijų skaičiavimai atliekami atsižvelgiant į transporto veiklą, teršalų kiekius energijos vienetui, išmetamų teršalų koncentraciją, teršiamų teritorijų pavojingumą ir kitus faktorius.

                Tai pat reikia vadovautis Valstybine aplinkos apsaugos strategija patvirtinta 1996 m ( aplinkosauga ūkinėje veikloje).

Transporto srityje – palaipsniui pereiti prie degalų, atitinkančių ES reikalavimus, naudojimo, sukurti šalyje nepriklausomą degalų kokybės kontrolės sistemą, diegti išmetamų dujų neutralizavimo sistemas, visiškai atsisakyti etiliuoto benzino naudojimo, skatinti alternatyvaus kuro naudojimą, visuomeninio transporto plėtotę, išdėstyti racionaliai kelius ir gatves, kartu įgyvendinant aplinkosaugines priemones, didžiausiuose miestuose diegti racionalaus eismo organizavimo ir kontrolės sistemas .

                Prevencija . Žalos aplinkai atlyginimo kaštai beveik visais atvejais didesni nei kaštai , siekiant išvengti žalos. Kartais žalos atlyginti iš viso neįmanoma. Todėl prevencijaracionalesnis veikimo būdas nei bandymas spręsti problemą, kai ji jau iškilo.

                Geriausios praktiškai įgyvendinamos technologijos naudojimo principas.Šio principo esmė yra ta, kad visur kur tik įmanoma, net ir tada , kai nustatyti limitai neviršijami, turi būti naudojama aplinkosauginiu požiūriu pažangiausia bei efektyviausia, bet praktiškai įgyvendinama technologija.

                Subsidarumo principas. Šio principo esmė – tai demokratijos ir partnerystės ryšių stiprinimas, priimant ir taikant sprendimus . Tik problemos, kurių vietoje negalima išspręsti, turi būti sprendžiamos aukštesniu lygiu.

                  Kertiniai šio principo tikslai yra šie:

padėti vietos bendruomenėms rūpintis savo aplinka,

didinti programų ir atliekamų veiksmų vertę,

didinti veiksmų ir priemonių pasirinkimo galimybes.

                Subsidarumo principas pripažįsta, kad aplinkosaugos problemos ir galimybės kiekviename regione labai  skiriasi.

                Partnerystė ir atsakomybės pasidalinimas. Subalansuotos visuomenės tikslas gali būti pasiektas tik tada, kai visi suinteresuoti asmenys vieningai ima veikti ir bendradarbiauti ( vyriausybinės, tarptautinės organizacijos, vietos valdžia, nevyriausybinės organizacijos , ūkio  šakos per savo asociacijas, įmonės vartotojai, visuomenės nariai).

                Informacijos viešumo principas. Jo tikslas – padėti sukurti dalyvavimo, priimant sprendimus, mechanizmą, įtraukti piliečius į aplinkos apsaugos politikos kūrimą.

Informacijos apie aplinką turėjimas leidžia daugiau suinteresuoti visuomenę, suaktyvinti jos veiklą, įgyvendinant aplinkos apsaugos tikslus.

                Aplinkosaugos teisinės sistemos srityje pirmiausia siūloma:

atsižvelgiant į Europos Sąjungos reikalavimus , atlikti galiojančių aplinkos apsaugos teisės aktų analizę, įvertinti jų efektyvumą.                                        

 

Vadovaujantis Nacionalinė energetikos strategija ( 2002 m spalio 10 d. Nr. IX – 1130 LR Seimas ).

Lietuvai integruojantis į ES, aplinkosaugos tikslais ir mažinant taršą laipsniškai bus griežtinami naftos kokybės reikalavimai. Įstojus į ES , šalyje vartojamų naftos produktų kokybė turės atitikti ir tenkinti minimalius Europos normų reikalavimus.

 

                Lietuvos Respublikos apsaugos ekonominių veiksnių plėtros iki 2015 strategija

 

Lietuvos aplinkos apsaugos ekonominių veiksnių analizė. reikalauja administravimo išlaidų

didina prekių bei paslaugų gamybos kaštus – tai atsiliepia prekių bei paslaugų kainoms (  infliacinis efektas ) ,šalies ūkio subjektų konkurencingumui vidaus bei užsienio rinkose, biudžeto pajamoms, gyvenimo lygiui.

poveikio aplinkai ‘’ kainų ‘’ įtaka labai jautriai priklauso nuo tinkamo tarifų parinkimo : per dideli bei nesubalansuoti tarifai gali prislopinti ekonomikos plėtrą arba iššaukti nepageidaujamus ūkio struktūrinius pokyčius.

Orentacija į neigiamo poveikio aplinkai prevenciją( o ne išmetimų vamzdžio reguliavimą) , skatinant geriausių prieinamų gamybos būdų technologijų bei pavojingų medžiagų nekenksmingų pakaitalų naudojimą.

pertvarkyti mokesčių už teršalų išmetimus sistemą sustiprinant jos skatinamąjį( tai yra ne vien pajamų generavimo) pobūdį.

-     patobulinti energetikos mokesčių sistemą.

 

                Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 43 2001 m sausio 15 d. bei su Europos  Sąjunga suderinti derybiniai skyriai , kuriuose Lietuvos Valstybė prisiima visus įsipareigojimus  nuo 2004 m. sausio 1d.

Lietuvos Valstybė prisiima visus narystės ES reikalavimus ir ACOUIS mokesčių srityje, pagal suderintus derybinius skyrius bei vadovaujantis ACOUIS nėra numatyta ,kad  būtų reikalavimas apmokestinti mobilias transporto priemones taršos mokesčiu, kurios naudojamos komercinėje – ūkinėje veikloje.

Todėl yra nesuprantama, kuo vadovaujantis LR Aplinkos ministerija nori apmokestinti taršos  mokesčiu mobilias transporto priemones.

Vadovaujantis aukščiau išdėstytais argumentais prašome nepritarti LR Aplinkos

ministerijos pateiktam įstatymo projektui.

Nepritarta

Aplinkos ministerija vykdydama aplinkosauginę politiką ir siekdama mažinti aplinkos teršimą iš mobilių ir stacionarių taršos šaltinių taiko ekonomines priemones. Ekonominių priemonių (mokesčių) taikymas nėra reglamentuotas ES direktyvose, tačiau jis yra rekomenduojamas siekiant nustatytų kokybinių aplinkosaugos tikslų (taršos sumažinimo, racionalesnio gamtos išteklių naudojimo) įgyvendinimo. Ekonominių priemonių taikymas rekomenduojamas todėl, kad daugeliu atveju  šios priemonės pranašesnės už administracines, siekiant nustatytų taršos mažinimo tikslų įgyvendinimo.

Tarifo dydis sunaudotai tonai degalų buvo apskaičiuotas ir nustatytas pagal Vilniaus technikos universiteto Geležinkelio katedros specialistų parengtą ir Susisiekimo ministerijos aprobuotą bei aplinkos apsaugos ministro 1996-05-17 įsakymu Nr. 88 patvirtintą Teršalų emisijos į atmosferą iš lokomotyvų ir dyzelinių traukinių apskaičiavimo metodiką  (Žin., 1996, Nr. 64-1452), kurioje nustatyti teršalų išmetimo rodikliai. Tarifas lokomotyvams ir traukiniams, atsižvelgus į Susisiekimo ministerijos pasiūlymą, buvo sumažintas 1,5 karto, t.y  nuo 37 iki 26 litų už toną sudegintų degalų. Šis sumažinimas paremtas tuo, kad skaičiavimai buvo atlikti vadovaujantis ES  Atmosferos taršos inventorizavimo vadovu, kur yra pateikti teršalų emisijos iš traukinių ir lokomotyvų, atitinkančių ES standartus, rodikliai. Neatsižvelgus į tai, kad šių traukinių tarša net 45 proc. mažesnė nei šiuo metu Lietuvoje eksploatuojamų rusiško tipo traukinių tarša, patenkanti į aplinką sudegus tam pačiam kiekiui degalų.

Kadangi išmetamų iš mobilių taršos šaltinių teršalų kiekis priklauso ne tik nuo naudojamo kuro rūšies, bet ir nuo techninių transporto priemonių savybių bei jų amžiaus tai, kaip papildoma priemonė yra  taikomi mokesčio tarifą mažinantys koregavimo koeficientai, kurie yra nustatyti LR Vyriausybės nutarimu „Dėl LR mokesčio už aplinkos teršimą įgyvendinimo“. Tarifą mažinantis koeficiento dydis nustatytas įvertinus transporto priemonėse esančius ypatumus ir priklauso nuo jų poveikio teršalų emisijų pokyčiui.

 Transporto priemonę eksploatuojantis asmuo gali įtakoti išmetamų teršalų kiekį įvairiais būdais: naudodamas ekologiškai švaresnį kurą, tvarkingai eksploatuodamas transporto priemonę, pasirinkdamas transporto priemonę su įrengta ir veikiančia išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema, kuri išmetamųjų teršalų kiekį sumažina nuo 70 iki 90 procentų. Tam tikslui ir yra skirtos ekonominės priemonės, kurios be skatinamosios funkcijos atlieka ir fiskaline. Gautos įplaukos panaudojamos aplinkosauginėms priemonėms finansuoti.

Todėl nekorektiška teigti, kad asmenų eksploatuojančių transporto priemones veiksmai bei elgsena neįtakoja į aplinką iš mobilių taršos šaltinių išmetamųjų teršalų kiekio. Asmuo, eksploatuojantis transporto priemonę, pasirinkdamas vieną ar kitą kuro rūšį jau įtakoja  teršalų išmetimą į aplinką.

Pažymėtina tai, kad ES šalys neturi vieningos mokesčio apskaičiavimo ir taikymo metodikos, kiekviena šalis individualiai nustato ir taiko ekonomines priemones bei sprendžia, kokio dydžio mokestis turi būti, kad skatintų mažinti aplinkos teršimą.

Vertinant taršos poveikį aplinkai bei tuo remiantis nustatant mokesčio už aplinkos teršimą tarifus buvo pasinaudota ir Europos šalių EMEP/CORINAIR metodikomis.

Atsižvelgus į aukščiau pateiktus argumentus, mokesčio tarifai atitinka Jūsų rašte išdėstytas nuostatas, kuriomis teigiama, kad turi būti vykdoma tokia aplinkosauginė politika, kuri skatintų diegti išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas, atsisakyti etiliuoto benzino naudojimo, pereiti prie alternatyvaus kuro (biokuro) naudojimo.  

ES naftos kokybei nustatytų reikalavimų tenkinimas sudaro prielaidas sumažinti į aplinką patenkančių teršalų kiekį, tuo pačiu sumažinant ir mokesčių už išmestus į aplinką teršalus mokėtiną sumą, tačiau bet kuriuo atveju tarša nors ir mažesnė išlieka.

Kol neparengtos ir nepatvirtintos naujos teršalų emisijų iš mobilių taršos šaltinių (iš jų ir traukinių bei lokomotyvų) nustatymo ir vertinimo metodikos bei nėra konkrečiais skaičiavimais pagrįstų siūlymų, sumažinti maksimaliai dabar siūlomus  tarifus, nustatant tarifų dydį vadovautasi tik patvirtintomis ir galiojančiomis metodikomis bei ES informaciniais šaltiniais.

 

                4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos: Negauta               

5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil

Nr

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo narys Algirdas Butkevičius

Siūlau pakeisti ir papildyti šio įstatymo 2 priedėlį ir jį išdėstyti taip:

 

1 . straipsnis. 11 straipsnio 2 dalies įgyvendinimas. 2 dalies pakeitimas.

Pakeisti 2 priedėlį ir jį išdėstyti taip:

MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ IŠ MOBILIŲ TARŠOS ŠALTINIŲ TARIFAI

 

Transporto                        Kuro                                             Mokesčio tarifai

priemonės                         rūšis arba                       2005           2006          2007         2008         2009           

                                           ciklas

 

1.    Motorinės                  benzinas                            21                21              21             21             21          

transporto                dyzelinas                             22                22              22             22             22   

      priemonės su             suskystintos                        20                20              20             20             20

       vidaus degimo           naftos dujos

       varikliais                    suslėgtos                            16                16               16            16              16

                                          gamtinės dujos

2.   Laivams                      benzinas                            32               32                32            32              32

                                          dyzelinas                           34                34               34             34              34 

                                          mazutas, kurio                  8                  8                 8               8                8         

                                           sieringumas

                                           £0,5% 

                                           mazutas, kurio                 14                14               14              14              14          

                                           sieringumas

                                           nuo 0,5% iki 1,5% 

                                           mazutas, kurio                 20                20               20              20              20

                                           sieringumas

                                           nuo 0,5% iki 1,5%   

3.   Geležinkelių               dyzelinas                          26                26               26               26              26

transporto

       priemonėms

4.  Lėktuvų pakilimo        už vieną                            5                  5                 5                 5                 5

    ir nusileidimo ciklui      ciklą

Pritarta

 

2.

Seimo narys

Vaclov Stankevič

Siūlau pakeisti ir papildyti šio įstatymo 2 priedėlį ir jį išdėstyti taip:

 

1 . straipsnis. 11 straipsnio 2 dalies įgyvendinimas. 2 dalies pakeitimas.

 

      Pakeisti 2 priedėlį ir jį išdėstyti taip:

 

MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ IŠ MOBILIŲ TARŠOS ŠALTINIŲ TARIFAI

 

Transporto                        Kuro                                             Mokesčio tarifai

priemonės                         rūšis arba                       2005           2006          2007         2008         2009           

                                           ciklas

 

1.    Motorinės                 benzinas                            24                24              24             24             24          

transporto                dyzelinas                            26                26              26             26             26   

       priemonės su             suskystintos                      23                23              23             23             23

       vidaus degimo           naftos dujos

       varikliais                    suslėgtos                           19                19               19            19              19

                                          gamtinės dujos

 

2.   Laivams                      benzinas                            36               36                36            36              36

                                          dyzelinas                           34                34               34             34              34 

                                          mazutas, kurio                   8                  8                 8               8                8         

                                           sieringumas

                                           £0,5% 

                                           mazutas, kurio                 14                14               14              14              14          

                                           sieringumas

                                           nuo 0,5% iki 1,5% 

                                           mazutas, kurio                22                22               22              22              22

                                           sieringumas

                                           nuo 0,5% iki 1,5%   

 

3.   Geležinkelių               dyzelinas                         26                26               26               26              26

transporto

       priemonėms

 

4.  Lėktuvų pakilimo        už vieną                            6                  6                6                 6                 6

    ir nusileidimo ciklui      ciklą

Nepritarta

Pritarta Seimo nario A. Butkevičiaus pasiūlymui

3.

Seimo narys Aleksander Poplavski

Siūlau pakeisti ir papildyti šio įstatymo 2 priedėlį ir jį išdėstyti taip:

1 . straipsnis. 11 straipsnio 2 dalies įgyvendinimas. 2 dalies pakeitimas.

Pakeisti 2 priedėlį ir jį išdėstyti taip:

 

MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ IŠ MOBILIŲ TARŠOS ŠALTINIŲ TARIFAI

 

Transporto                        Kuro                                             Mokesčio tarifai

priemonės                         rūšis arba                        2005           2006          2007         2008          2009           

                                           ciklas

 

1.   Motorinės                  benzinas                            18                18               18              18             18          

transporto                dyzelinas                            18                18               18              18             18   

      priemonės su             suskystintos                       18                18               18             18             18

      vidaus degimo           naftos dujos

      varikliais                    suslėgtos                            14                14               14            14              14

                                          gamtinės dujos

 

2.   Laivams                      benzinas                            36               36                36            36              36

                                          dyzelinas                            31               31               31             31              31 

                                          mazutas, kurio                   7                  7                 7               7                7         

                                          sieringumas

                                          £0,5% 

                                          mazutas, kurio                  11                11               11            11              11          

                                          sieringumas

                                          nuo 0,5% iki 1,5% 

                                          mazutas, kurio                 15                15               15              15              15

                                          sieringumas

                                          nuo 0,5% iki 1,5%   

 

3.   Geležinkelių              dyzelinas                          26                26               26               26              26

transporto

       priemonėms

 

4.  Lėktuvų pakilimo        už vieną                             6                  6                 6                6                6

    ir nusileidimo ciklui      ciklą

Nepritarta

Pritarta Seimo nario A. Butkevičiaus pasiūlymui

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1

Aplinkos apsaugos komitetas

siūlyti iš esmės pritarti Vyriausybės pateiktam Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo 11 straipsnio 2 dalies įgyvendinimo įstatymo projektui Nr.IXP-2285 ir siūlyti pagrindiniam komitetui Įstatymo projektą papildyti dviem naujais straipsniais:

     "1 straipsnis. 5 straipsnio 5 dalies pakeitimas

Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir išdėstyti ją taip:

„5.  Apmokestinamųjų gaminių gamintojai Gamintojai ir importuotojai atleidžiami nuo mokesčio už aplinkos teršimą gaminių ir (ar) pakuotės atliekomis už visą gaminių ir (ar) pakuotės kiekį, jei įvykdo Vyriausybės nustatytas  apmokestinamųjų gaminių bei  apmokestinamos pakuotės atliekų tvarkymo naudojimo ir (ar) perdirbimo užduotis ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka pateikia dokumentus, patvirtinančius šių gaminių ar pakuotės atliekų pakartotinai panaudotą arba perdirbtą ar panaudotą energijai gauti kiekį.

    2 straipsnis. 3 priedėlio pakeitimas

Pakeisti 3 priedėlio 1, 2 ir 4 punktus bei nuorodą ir išdėstyti juos taip:

Gaminys                                                                                   Kodas1                              Tarifas

1. Padangos, sveriančios daugiau kaip 3 kg. :   

1.1. naujos                                                                             ex40.11                          0,3 Lt už 1 kg

1.2. restauruotos                                                                   ex40.12                          0,3 Lt už 1 kg

1.3. naudotos                                                                         ex40.12                          0,36 Lt už 1 kg

2. Akumuliatoriai naudojami transporto priemonėse      ex85.07                          0,50 Lt už 1 kg

2.1. nikelio kadmio                                                               8507.30                          11 Lt už vienetą

2.2. nikelio geležies                                                              8507.40                          9 Lt už vienetą

2.3. rūgštiniai švino                                                               8507.10; 8507.20           7 Lt už vienetą

3. Gyvsidabrio lempos                                                         5839.32.10.0                  15 %  lempos didmeninės     

                                                                                                                                         kainos

4. Galvaniniai elementai ir akumuliatoriai, išskyrus      8506.30; ex8507             4 %  elemento didmeninės

   nurodytus 2 punkte                                                                                                       kainos

5. Vidaus degimo variklių degalų arba tepalų filtrai       8421.23                            1 Lt už vienetą

6. Vidaus degimo variklių įsiurbimo oro filtrai               8421.31; 8421.31.10.0    1 Lt už vienetą

                                                                                                8421.31.90.0; 8421.39;

                                                                                                8421.39.10.0

7. Automobilių hidrauliniai (tepaliniai) amortizatoriai          8708.80; 8708.80.10.0;     3 Lt už vienetą 

                                                                                                8708.80.90.0

 

1Pagal Kombinuotąją muitų tarifų ir užsienio statistikos nomenklatūrą, 2003 m. redakcija.’’

                  

Pritarta

 

 

 

6. Komiteto pasiūlymai, pataisos, pastabos: (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu komitetas priima sprendimą numatytą 150 str. 1 d. 3-6 punktuose,  pateikiami sprendimo argumentai): 

Pritarti Aplinkos apsaugos komiteto siūlymui Įstatymo projektą papildyti dviem naujais straipsniais, Seimo nario Algirdo Butkevičiaus pasiūlymams ir komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. IXP-2285(2).

 

7 Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.

 

8. Komiteto paskirtas pranešėjas: A.Butkevičius     

 

9. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra

 

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                         Algirdas Butkevičius

 

 

Priedai:

Komiteto siūlomas Įstatymo projektas ir lyginamasis variantas.