LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARYS
_________________________________________________________________________________________________________
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠILUMOS ŪKIO ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. IXP-1592(4)
1. Projekto 2 straipsnio 14 dalyje išbraukti antrąjį sakinį ir šią dalį išdėstyti taip:
“14. Kompensacija
už rezervinę galią – pagal Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos
patvirtintą metodiką apskaičiuojama kaip su rezervuota galia susijusių
papildomų sąnaudų kompensacija, mokama vartotojo, naudojančio šilumos tiekimo
sistemą kaip rezervinį šildymo būdą. Šiame Įstatyme nustatytais atvejais
kompensacija už rezervinę galią taip pat gali būti taikoma vartotojui,
atjungusiam savo šildymo ar karšto vandens įrenginius nuo šilumos tiekimo
sistemos, taip pat įsiskolinusiam vartotojui, kuriam buvo sustabdytas šilumos
ar karšto vandens pristatymas.”
2. Projekto 2 straipsnio 29 dalį išdėstyti taip:
“29.
Šilumos ūkio plėtros specialusis planas – savivaldybių specialiojo
planavimo dokumentas, kuriame numatyti svarbiausi šilumos ūkio modernizavimo
ir plėtros sprendimai 15 metų laikotarpiui, taip pat apibrėžiamos šilumos
vartotojų teritorijos ir principiniai techniniai sprendimai šioms teritorijoms
nustatytų alternatyvių energijos ar kuro rūšių panaudojimui apibrėžiamos
šilumos vartotojų teritorijos, nurodomi galimi ir alternatyvūs šildymo būdai,
ir kurio tikslas yra tenkinti vartotojų šilumos poreikius visiems vartotojams
mažiausiomis sąnaudomis, neviršijant leidžiamo neigiamo poveikio aplinkai.”
3. Projekto 3 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:
“1.
Konkurencija tarp alternatyvių energijos rūšių tiekėjų vartotojų poreikiams
šilumai tenkinti įgyvendinama specialiaisiais šilumos ūkio plėtros
specialiaisiais planais, nustatančiais vartotojų poreikių šilumai
tenkinimą visiems vartotojams mažiausiomis sąnaudomis, užtikrinant saugų
tiekimą ir neviršijant leidžiamo neigiamo poveikio aplinkai pagal galiojančias
taršos normas, bei kitomis šio Įstatymo nustatytomis priemonėmis”.
4. Projekto 5 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:
“1. Šilumos vartotojų teises ginančios organizacijos bei institucijos turi teisę gauti iš šilumos tiekėjų duomenis apie šilumos tiekimo veiklą, teikiamas paslaugas bei kitus duomenis, reikalingus šilumos vartotojų teisėms bei interesams ginti, ir teikti pasiūlymus valstybės bei savivaldybių institucijoms.”
5. Projekto 6 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:
“6
straipsnis. Šilumos taryba
1. Šilumos
taryba yra kolegiali, patariamojo balso teisę turinti, visuomeniniais
pagrindais veikianti su šilumos ūkiu tiesiogiai susijusių institucijų atstovų
grupė prie Ūkio ministerijos, teikianti ūkio ministrui pasiūlymus svarbiais
valstybės strategijos šilumos ūkyje klausimais.
1. Šilumos taryba – tai ūkio ministro vadovaujama iš Ūkio ministerijos, Aplinkos ministerijos, Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos, Lietuvos savivaldybių asociacijos, dujų, elektros energetikos sektorių įgaliotų atstovų, Energetikų sąjungos, Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos, kitų valstybinių ir visuomeninių organizacijų specialistų sudaryta grupė, sudaroma esminę įtaką šalies ūkiui turintiems šilumos ūkio specialiųjų planų sprendimams aprobuoti, atskirų energetikos ūkio sektorių sprendimams suderinti ir priimamų sprendimų viešumui užtikrinti.”
6. Projekto 7 straipsnį išdėstyti taip:
“7
straipsnis. Savivaldybių šilumos ūkio plėtros specialieji planai
1.
Savivaldybės tvarko šilumos ūkį pagal savivaldybių tarybų patvirtintus specialiuosius
šilumos ūkio plėtros specialiuosius planus (šilumos ūkio
plėtros planus).
2. Šilumos ūkio plėtros
specialieji planai rengiami Teritorijų planavimo įstatymo, šio Įstatymo
ir Vyriausybės nustatyta tvarka. Aplinkos ir ūkio ministrai patvirtina
šilumos ūkio plėtros planų rengimo metodiką (Planų rengimo metodiką), skirtą
savivaldybėms jų planams parengti. Planų rengimo metodika yra specialiojo
planavimo dokumentų taisyklių sudėtinė dalis aplinkos bei ūkio ministrų
patvirtintomis Šilumos ūkio specialiųjų planų rengimo taisyklėmis.
3. Pagrindinis
šilumos ūkio plėtros specialiojo plano tikslas yra tenkinti šilumos
vartotojų poreikius šilumai vartotojų šilumos poreikius visiems
vartotojams mažiausiomis sąnaudomis ir neviršijant leidžiamo neigiamo
poveikio aplinkai pagal galiojančias taršos normas. Rengiant šilumos
ūkio plėtros specialiuosius planus, vadovaujamasi Aplinkos oro
apsaugos įstatymo, Planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo
įstatymo nuostatomis dėl oro užterštumo bei urbanistiniais kriterijais
(užstatymo tankis, pastatų aukštingumas, užstatymo specifika). Šilumos ūkio plėtros
specialiajame plane apibrėžiamos šilumos vartotojų teritorijos ir
principiniai techniniai sprendimai kiekvienai teritorijai nustatytų
alternatyvių energijos ar kuro rūšių panaudojimui, kad būtų patenkinami šios
teritorijos vartotojų poreikiai šilumai. Ši nuostata netaikoma individualiems
gyvenamiesiems namams.
4.
Rengiant savivaldybės šilumos ūkio plėtros specialųjį planą,
dalyvauja jos teritorijoje esančios šilumos, elektros energijos ir
gamtinių dujų tiekimo įmonės bei kiti su šilumos ūkiu susiję subjektai ir
šilumos vartotojų teises ginančios organizacijos. Ekologiškai švarūs šilumos
šaltiniai (elektros, geoterminė energija ir kt.) galimi visoje savivaldybės
teritorijoje.
5. Savivaldybės Planų rengimo
metodikoje nustatyta tvarka derina su aplinkos ir ūkio ministrais šilumos ūkio
plėtros planus.
5. Šilumos ūkio specialieji planai peržiūrimi ne rečiau kaip kas 5 metai, atsižvelgiant į šilumos gamybos ir perdavimo technologijų raidą, aplinkos užterštumo pokyčius ir kitus teritorijų planavimui reikšmingus veiksnius, numatytus Šilumos ūkio specialiųjų planų rengimo taisyklėse”.
7. Projekto 8 straipsnį išdėstyti taip:
“8
straipsnis. Savivaldybių šilumos ūkio plėtros specialieji planai ir
nacionaliniai
energetikos tikslai
1. Valstybės strategijai šilumos ūkyje
įgyvendinti ir savivaldybių šilumos ūkio plėtros specialiuosiuose
planuose numatytiems sprendimams suderinti su nacionaliniais energetikos
tikslais ūkio ministro teikimu Vyriausybė tvirtina šilumos ūkio plėtros
kryptis.
2.
Savivaldybių šilumos ūkio plėtros specialieji planai privalo
atitikti valstybės strategiją, nacionalinius energetikos tikslus bei
Vyriausybės patvirtintas šilumos ūkio plėtros kryptis.
3.
Vyriausybė gali teikti paramą savivaldybių šilumos ūkio plėtros planų
projektams įgyvendinti.
3. Vyriausybė teikia savivaldybėms metodinę paramą šilumos ūkio specialiesiems planams parengti.”
8. Projekto 9 straipsnį išdėstyti taip:
“9 straipsnis. Šilumos tiekimo organizavimas
Savivaldybė,
remdamasi šilumos ūkio plėtros specialiuoju planu, organizuoja
šilumos tiekimą šilumos vartotojams pagal jų poreikius patalpoms šildyti,
vėdinti ir karštam vandeniui ruošti.”
9. Projekto 11 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:
“2. Tiekimo–vartojimo riba nustatoma
šilumnešio tiekimo ir grąžinimo vamzdynų vietose, kuriose atsiskaitomasis
šilumos apskaitos prietaisas yra sujungtas su vartotojo šilumos įrenginiais.
Nesant atsiskaitomojo šilumos apskaitos prietaiso, tiekimo–vartojimo riba
nustatoma šilumnešio tiekimo ir grąžinimo vamzdynų vietose, kuriose įrengti
pirmieji nuo šilumos įvado pusės šilumnešio temperatūros matavimo prietaisai.
Sutartimis gali būti nustatytos kitos tiekimo–vartojimo ribos.
2. Teikimo-vartojimo riba yra šilumos apskaitos prietaisas, kuris įrengtas namo įvade arba vartotojo bute. Sutartimis gali būti nustatytos kitos tiekimo-vartojimo ribos. Pirmenybė pasirinkti tiekimo-vartojimo ribą suteikiama buitiniam šilumos vartotojui.”
10. Projekto 12 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:
“2. Kai pastate yra daugiau kaip vienas šilumos vartotojas, visas pastate suvartotas šilumos kiekis, nustatytas pagal atsiskaitomųjų šilumos apskaitos prietaisų rodmenis, paskirstomas (išdalijamas) vartotojams, o kiekvienas vartotojas moka už jam priskirtą šilumos kiekį, išmatavus, įvertinus ar kitaip nustačius pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos rekomenduojamus naudoti ar su ja suderintus metodus, kokia visų vartotojų bendrai suvartoto šilumos kiekio dalis tenka tam šilumos vartotojui. Šių dalių matavimo, nustatymo ar įvertinimo metodą pasirenka šilumos vartotojai iš Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos rekomenduotų naudoti metodų. Kiti šilumos vartotojų siūlomi metodai gali būti naudojami tik suderinti su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija.”
11. Projekto 14 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip:
“4.
Įsiskolinęs vartotojas, kuriam buvo sustabdytas šilumos ir (ar) karšto vandens
pristatymas, moka tiekėjui kompensaciją už rezervinę galią atlygina
tiekėjui dėl to atsiradusius nuostolius.”
12. Projekto 18 straipsnio 4 dalį išdėstyti taip:
“4. Šilumos pirkimo–pardavimo sutarčių standartines sąlygas tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija ir paskelbia „Valstybės žiniose“. Šilumos pirkimo-pardavimo sutarčių su buitiniais šilumos vartotojais standartines sąlygas tvirtina Vyriausybė arba jos įgaliota institucija, suderinusi su Nacionaline vartotojų teisių apsaugos taryba prie Teisingumo ministerijos, ir paskelbia “Valstybės žiniose”.
13. Išbraukti Projekto 20 straipsnio 4 ir 5 dalį.
4.
Šilumos tiekėjas su daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos
prižiūrėtoju sudaro šilumos pristatymo buitiniams vartotojams sutartis.
5.
Prižiūrėtojas atsako už:
1)
pastato šildymo ir karšto vandens sistemos tinkamą techninę būklę;
2) viso
pastate suvartoto šilumos (karšto vandens) kiekio teisingą išdalijimą
vartotojams;
3) sutartyse nustatytą šilumos
vartotojų patalpų kokybišką šildymą ir tinkamos kokybės karšto vandens
pristatymą vartotojams, jeigu šilumos ar karšto vandens tiekėjai pristato
sutartyse nustatytos kokybės šilumnešį, o centralizuotos karšto vandens gamybos
atveju - karštą vandenį.
14. Projekto 21 straipsnį išdėstyti taip:
“21 straipsnis. Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomieji techniniai reikalavimai
1. Vyriausybė arba jos įgaliota institucija nustato daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomuosius techninius reikalavimus.
2. Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomieji techniniai reikalavimai apima technines galimybes vartotojams reguliuoti šilumos suvartojimą pastate.
15. Pakeisti Projekto 22 straipsnio pavadinimą, išbraukti 22 straipsnio 1 dalį ir šį straipsnį išdėstyti taip:
“22
straipsnis. Daugiabučio namo šildymo būdas Apmokėjimas už daugiabučio
namo bendrojo naudojimo patalpų šildymą
1.
Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai yra šilumos vartotojai, kurie
butus ir kitas patalpas šildo pastato šildymo būdu.
2.
Daugiabučio namo buto ir (ar) kitų patalpų savininkas apmoka jam tenkančią dalį
šilumos, suvartotos daugiabučio namo bendrojo naudojimo patalpoms šildyti,
nepaisant to, kokiu būdu šildomos jam priklausančios patalpos.”
16. Išbraukti Projekto 24 straipsnį.
24
straipsnis. Šilumos vartotojo daugiabučiame name teisės ir pareigos
1.
Šilumos vartotojas daugiabučiame name turi teisę:
1) kartu
su kitais namo butų ir kitų patalpų savininkais pasirinkti arba pakeisti namo
šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtoją;
2)
individualiai arba kartu su kitais namo butų ir kitų patalpų savininkais nuspręsti
pakeisti savo buto, patalpų ar viso pastato šildymo būdą ir šio Įstatymo 25, 26
bei 27 straipsniuose nustatyta tvarka įgyvendinti savo sprendimą;
3)
sutartyse nustatyta tvarka reikšti pretenzijas šilumos ar karšto vandens
tiekėjui už patiektą nekokybišką šilumą ar karštą vandenį.
2.
Šilumos vartotojai turi ir kitas teises, nustatomas teisės aktais.
3. Šilumos vartotojai
daugiabučiuose namuose privalo apmokėti jiems tenkančią dalį išlaidų, susijusių
su namo šildymo ir karšto vandens sistemos rekonstravimu tam, kad ji atitiktų
privalomuosius reikalavimus.
17. Projekto 25 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:
“2.
Buitiniai šilumos vartotojai ne daugiabučiuose namuose turi teisę
vienašališkai nutraukti šilumos vartojimo pirkimo–pardavimo sutartis, apie tai
pranešdami šilumos tiekėjui ne vėliau kaip prieš 1 mėnesį, jeigu jie yra
visiškai atsiskaitę su tiekėju už jų sunaudotą šilumą. Butų ir kitų patalpų
savininkai daugiabučiuose namuose savo sprendimą dėl šilumos vartojimo
pirkimo–pardavimo sutarčių nutraukimo ir norimo keisti jų pastato atskirų butų
ar kitų patalpų šildymo būdo suderina su savivaldybe šio Įstatymo 26
straipsnyje nustatyta tvarka.”
18. Išbraukti Projekto 26 ir 27 straipsnius.
26
straipsnis. Savivaldybių sprendimas dėl atskirų butų ar kitų patalpų daugiabučiuose
namuose šildymo būdo keitimo
1.Savivaldybė
priima sprendimą dėl daugiabučių namų atskirų butų ar kitų patalpų savininkų
prašymų derinti šilumos vartojimo pirkimo–pardavimo sutarties nutraukimą ir
norimą keisti atskirų butų ar kitų patalpų daugiabučiuose namuose šildymo būdą
ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo savininko prašymo įregistravimo
savivaldybėje dienos.
2. Jeigu
pagal buto ar kitų patalpų savininko prašymą nutraukus šilumos vartojimo
pirkimo–pardavimo sutartį ir pakeitus jo buto ar kitų patalpų šildymo būdą kiti
to namo butų ar kitų patalpų savininkai patirtų papildomas išlaidas,
savivaldybė pateikia suinteresuotam savininkui šių išlaidų apskaičiavimą pagal
kompensacijos už rezervinę galią nustatymo metodiką. Šiuo atveju savivaldybė
turi teisę derinti sutarties nutraukimą ir daugiabučio namo, kurio šildymui
naudojama šilumos tiekimo sistema, atskiro buto ar kitų patalpų šildymo būdo
pakeitimą suinteresuotam buto ar kitų patalpų savininkui, tik šiam savininkui
ir namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos valdybai (bendrijos
pirmininkui) arba namo bendrojo naudojimo objektams valdyti sudarytos jungtinės
veiklos sutarties partnerių įgaliotam asmeniui arba namo bendrojo naudojimo
objektų administratoriui sudarius sutartį dėl papildomų išlaidų kitiems namo
butų ar kitų patalpų savininkams atlyginimo.
27
straipsnis. Savivaldybės sprendimas dėl šildymo būdo keitimo visam pastatui
1.
Savivaldybė priima sprendimą dėl šilumos vartotojo (arba vartotojų
daugiabučiuose namuose, toliau –vartotojo) prašymo derinti šilumos
pirkimo–pardavimo sutarties nutraukimą ir jo norimą keisti šildymo būdą visam
pastatui ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo šilumos vartotojo prašymo
įregistravimo savivaldybėje dienos.
2. Jeigu
šilumos vartotojo pasirinkimas neatitinka savivaldybės šilumos ūkio plėtros
plano arba jo prašymo įgyvendinimas padidintų pagal ūkio ministro patvirtintą
šilumos vartotojų įrenginių atjungimo nuo šilumos tiekimo sistemų ekonominio
įvertinimo metodiką (atsijungimų metodiką) nustatytas bendras sąnaudas
šildymui, atsižvelgiant ir į žalą aplinkai, savivaldybė turi teisę atidėti
šilumos vartotojo pasirinkto jo pastato šildymo būdo įgyvendinimą, pateikdama
šilumos vartotojui sprendimo pagrindimą.
3. Pagal
šio straipsnio 2 dalį savivaldybė turi teisę atidėti šilumos vartotojo norimo
keisti jo pastato šildymo būdo įgyvendinimą savivaldybės tarybos sprendimu
nustatytam laikotarpiui, tačiau ne daugiau kaip 2 metams, skaičiuojant nuo
šilumos vartotojo prašymo įregistravimo savivaldybėje dienos. Atidėjimo
laikotarpis priklauso nuo atjungiamų vartotojo šilumos įrenginių poveikio
vidutinių sąnaudų didėjimui likusiems šilumos tiekimo sistemos vartotojams ir
yra nustatomas vadovaujantis atsijungimų metodika. Pasibaigus atidėjimo laikotarpiui,
savivaldybė išduoda šilumos vartotojui leidimą atjungti jo šilumos įrenginius
nuo šilumos tiekimo sistemos.
4. Jeigu
pastato šildymo būdo pakeitimas (šilumos vartotojo šilumos įrenginių atjungimas
nuo šilumos tiekimo sistemos) padidintų pagal atsijungimų metodiką nustatytas
vidutines šilumos tiekimo sąnaudas likusiems sistemos šilumos vartotojams,
savivaldybė turi teisę derinti pastato šildymo būdo pakeitimą (šilumos
įrenginių atjungimą) tik pateikus vartotojo ir šilumos tiekėjo sutartį dėl šių sąnaudų
padidėjimo kompensavimo. Sutartyje numatytos kompensacijos dydis negali viršyti
kompensacijos už rezervinę galią, taikomos atsijungiančiam šilumos vartotojui.
Nustatyta kompensacija pradedama mokėti nuo šilumos vartotojo šilumos įrenginių
atjungimo nuo šilumos tiekimo sistemos dienos ir negali būti mokama ilgiau kaip
2 metus. Jeigu šilumos vartotojo prašymo keisti jo pastato šildymo būdą
įgyvendinimas buvo atidėtas pagal šio straipsnio 2 dalį, tai šios dalies
nuostatos netaikomos. Šios dalies nuostatos netaikomos butų ir kitų patalpų
savininkams daugiabučiuose namuose.
5. Šio straipsnio nuostatos
netaikomos individualiems gyvenamiesiems namams.
19. Projekto 31 straipsnį išdėstyti taip:
“31 straipsnis. Maksimalios šilumos suvartojimo normos daugiabučiuose namuose
1. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nustato ir prireikus pakeičia maksimalias šilumos suvartojimo normas daugiabučių namų butams ir kitoms patalpoms šildyti. Šios normos skelbiamos viešai. Jos taikomos daugiabučiuose namuose, kurių šildymo ir (ar)karšto vandens sistemos neatitinka privalomųjų techninių reikalavimų. Tokiuose namuose šilumos tiekėjas neturi teisės reikalauti iš butų ir kitų patalpų savininkų apmokėti už suvartotos šilumos kiekį, viršijantį maksimalias šilumos suvartojimo normas. Gyventojų prašymu Valstybinė energetikos inspekcija prie Ūkio ministerijos nustato, ar namų šildymo ir karšto vandens sistemos atitinka privalomuosius techninius reikalavimus.
2.
Savivaldybė turi teisę įpareigoti daugiabučio namo, kuriame buvo viršyta
maksimali šilumos suvartojimo norma, kooperuojasi su daugiabučio
namo, kuriame buvo viršyta maksimali šilumos suvartojimo norma, butų ir
kitų patalpų savininkus savo lėšomis rekonstruoti savininkais,
apmokant 50 procentų sumos (panaudojant savivaldybių biudžetų, struktūrinių
fondų, Pasaulio banko lėšas ar kitus finansavimo šaltinius) rekonstruojant
namo šildymo ir (ar)karšto vandens sistemą arba renovuojant pastatą
pagal privalomuosius techninius reikalavimus. Įpareigojimo butų ir
kitų patalpų savininkams terminas negali būti mažesnis negu 1 metai.
3. Butų ir kitų
patalpų savininkams per nustatytą laiką neįvykdžius šio straipsnio 2 dalyje
nustatyto savivaldybės įpareigojimo 1 metų laikotarpį nuo įspėjimo apie
maksimalių šilumos suvartojimo normų viršijimo nerekonstravus (su savivaldybės
parama) namo šildymo ir (ar)karšto vandens sistemų pagal privalomuosius
techninius reikalavimus, savivaldybė įgyja teisę nebetaikyti šiam
daugiabučiam namui maksimalių šilumos suvartojimo normų. Tokiu atveju butų
ar kitų patalpų savininkai įgyja teisę prisijungti prie alternatyvių energijos
ar kuro rūšių tiekimo sistemų.”
20. Projektą papildyti straipsniais, reglamentuojančiais šilumos tiekėjo teises, pareigas ir atsakomybę bei buitinių šilumos vartotojų ir šilumos tiekėjų ginčų sprendimo tvarką:
“X straipsnis. Šilumos tiekėjo teisės, pareigos ir atsakomybė buitiniam šilumos vartotojui
1. Šilumos tiekėjas privalo parduoti buitiniam šilumos vartotojui sutartyje numatytą šilumos kiekį laikydamasis šalių suderinto šilumos tiekimo režimo. Patiektos ir sunaudotos šilumos kiekis nustatomas pagal apskaitos prietaisų rodmenis arba kitu sutartyje nurodytu būdu.
2. Šilumos tiekėjas privalo užtikrinti:
1) šilumos perdavimo tinklų techninę būklę, atitinkančią teisės aktų reikalavimus, iki tiekimo-vartojimo ribos;
2) atsiskaitomųjų šilumos ir (ar) karšto vandens apskaitos prietaisų techninę būklę, atitinkančią teisės aktų reikalavimus;
3) šilumos kokybę, nustatytą sutartimis ir atitinkančią teisės aktų reikalavimus, iki tiekimo-vartojimo ribos.
3. Šilumos tiekėjas sutartyje nuodytoje vietoje įrengia atsiskaitomuosius šilumos ir (ar) karšto vandens apskaitos prietaisus.
4. Šilumos tiekėjas privalo atlyginti dėl nekokybiškos šilumos buitiniam šilumos vartotojui atsiradusią žalą įstatymų nustatyta tvarka.
5. Šilumos tiekėjas, kai buitinis šilumos vartotojas nemoka už sunaudotą šilumos energiją tuomet, kai įmonė buvo pažeidusi šilumos kokybės reikalavimus, turi teisę reikalauti, kad buitinis šilumos vartotojas atlygintų vertę to, ką be teisinio pagrindo sutaupė.
X straipsnis. Buitinių šilumos vartotojų ir šilumos teikėjų ginčų sprendimo tvarka
1. Buitinių šilumos vartotojų prašymai (skundai) dėl šilumos kokybės, kainos, techninių aspektų ir kitais klausimais teikiami šilumos tiekėjui. Šilumos tiekėjas privalo išnagrinėti buitinių šilumos vartotojų prašymus (skundus) ir atsakyti per 10 dienų nuo gavimo dienos.
2. Jeigu šilumos tiekėjas, gavęs raštišką buitinio šilumos vartotojo prašymą nesutinka su buitinio šilumos vartotojo prašymu (skundu), jis privalo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu kreiptis į Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 26 straipsnyje nurodytas institucijas pagal joms priskirtą kompetenciją dėl išvados pateikimo, ir informuoti apie tai buitinį šilumos vartotoją, o gavęs iš jų išvadas, nedelsdamas apie tai raštu pranešti buitiniam šilumos vartotojui.
3. Jei šilumos tiekėjas nevykdo šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytų reikalavimų, buitinis šilumos vartotojas dėl šilumos kokybės, kainos, techninių aspektų ir kitų klausimų gali kreiptis į Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 26 straipsnyje nurodytas institucijas pagal joms priskirtą kompetenciją.
4. Bet kuriuo atveju buitinis šilumos vartotojas dėl pažeistų teisių gynimo turi teisę kreiptis į teismą įstatymų nustatyta tvarka.
5. Buitinių šilumos vartotojų prašymus (skundus) dėl šilumos vartojimo pirkimo-pardavimo sutarčių nesąžiningų sąlygų taikymo nagrinėja Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba prie Teisingumo ministerijos.”
Seimo nariai: Gintaras Didžiokas
Romanas Algimantas Sedlickas
Nijolė Steiblienė
Henrikas Žukauskas