LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARYS
Kodas 8860529 Gedimino pr. 53, LT-2002 Vilnius Tel. (8~5) 239 60 11 Faks. (8~5) 239 65 63
El.p. hezuka@lrs.lt
____________________________________________________________________________________________________________
Seimo posėdžių sekretoriatui 2002 09 18
PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠILUMOS ŪKIO
ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. IXP- 1592
Siūlau papildyti ar pakeisti įstatymo projekto atskirus straipsnius.
1. Pakeisti įstatymo projekto 7 straipsnio formuluotę ir ją dėstyti taip:
7 straipsnis. Savivaldybės šilumos ūkio specialus planas.
1. Savivaldybė tvarko šilumos ūkį pagal savivaldybės tarybos patvirtintą šilumos ūkio specialųjį planą.
2. Savivaldybės šilumos ūkio specialieji planai rengiami, derinami ir tvurtinami pagal Lietuvos Respublikos Teritorijų planavimo įstatymo Specialiųjų planų rengimo taisykles.
3. Pagrindinis šilumos ūkio specialiojo plano tikslas yra numatyti energijos šaltinius, tenkinant šilumos vartotojų poreikius mažiausiomis sąnaudomis ir mažiausiu poveikiu aplinkai, kriterijus specialiajame plane apibrėžiant zonas, kuriose nurodomi galimi ir alternatyvūs šildymo būdai.
4. Rengiant savivaldybės šilumos ūkio specialųjį planą , dalyvauja šilumos ir gamtinių dujų tiekimo įmonės. Ekologiškai švarūs šilumos šaltiniai (elektros, geoterminė energija ir kt.) galimi visoje savivaldybės teritorijoje.
5. Savivaldybės šilumos ūkio specialieji planai derinami Teritorijų planavimo įstatymo nustatyta tvarka ir tvirtinami savivaldybės taryboje.
2. Pakeisti 12 straipsnio 3 dalies formuluotę ir ją skaityti taip:
1. Šilumos vartotojai atsiskaito su šilumos tiekėju už patiektą šilumą ir karštą vandenį pagal šilumos ir karšto vandens apskaitos prietaisų rodmenis, jeigu sutartimis nenustatyta kitaip.
2. Kai pastate yra daugiau kaip vienas šilumos vartotojas, kiekvienas jų apmoka už jam priskirtą šilumos kiekį, išmatavus, įvertinus ar kitaip nustačius to šilumos vartotojo dalį visų vartotojų bendrai suvartotame šilumos kiekyje. Šių dalių matavimo, nustatymo ar įvertinimo metodą pasirenka šilumos vartotojai iš Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos rekomenduotų naudoti metodų. Kiti šilumos vartotojų siūlomi metodai gali būti naudojami tik suderinti su Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija.
3. Atsiskaitymo dokumentu yra sąskaita už šilumą. Savivaldybė turi teisę nustatyti, kad buitiniams šilumos vartotojams vietoje sąskaitų už šilumą išduodami mokėjimų už šilumą pranešimai.
( Kadangi projekto 30 straipsnio 3 dalyje jau yra nurodyta, kad mokestis už šias sąnaudas jau yra įskaičiuotas į šilumos kainą, tai imti mokestį du kartus nėra sąžininga)
3. Pakeisti 20 straipsnio formuluotę išbraukiant 3 dalį:
( Tiekėjas negali būti ir eksploatuotojas, nes tokiu atveju mes turėsime monopolistą, kuris jūsų name tvarkysis taip kaip jam patinka. Bet kuriuo atveju sukuriame išimtis nenaudingas vartotojui. Tiekimo ir eksploatavimo ar priežiūros funkcijos turi būti atskirtos)
4. Pakeisti 30 straipsnio 1 dalies formuluotę ir ją skaityti taip:
30 straipsnis. Šilumos kainodara
1. Šilumos ir karšto vandens kainas sudaro šilumos energijos ir galios dedamosios. Kainose gali būti ir viena dedamoji, tai pasirenka vartotojas, sudarydamas su šilumos tiekėju šilumos vartojimo-pardavimo sutartį.
(Vartotojams privalo būti užtiktrintas pasirinkimas)
5. Pakeisti 31 straipsnio 2 dalį, išbraukti 3 dalį ir skaityti taip:
31 straipsnis. Maksimalios šilumos suvartojimo normos daugiabučiuose
namuose
2. Savivaldybė turi teisę namo, kuriame buvo viršyta maksimali šilumos suvartojimo norma savivaldybės biudžete numatytomis lėšomis rekonstruoti namo šildymo ir karšto vandens sistemą pagal privalomuosius reikalavimus.
Seimo narys Henrikas Žukauskas