EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTAS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS

Kodas 8860036 Gedimino 56 LT – 2685 Vilnius Tel. 64 90 40 Faks. 49 87 18 El. paštas: [email protected]

______________________________________________________________________________________________

Lietuvos Respublikos Seimui                                                              2002-01-15 Nr.

                                                                                                            2001-01-15 Nr.

 

IŠVADA DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO PASKIRTIES ŽEMĖS PARDAVIMO LAIKINOJO  ĮSTATYMO PROJEKTO (IXP-1120) ATITIKIMO ES TEISĘ

Išnagrinėję pateiktą Lietuvos Respublikos žemės ūkio paskirties žemės pardavimo laikinojo įstatymo projektą pažymime, kad jo nuostatoms taikytinos ES teisės normos, susijusios su steigimo laisve, laisvu paslaugų, asmenų ir kapitalo judėjimu. Pateikiame šias pastabas ir pasiūlymus:

1. Projekto 2 str. 4 d, nurodoma, kad juridinis asmuo, išskyrus bankus, kitas kredito institucijas, valstybę ir savivaldybes, gali įsigyti žemės ūkio paskirties žemę, jei per paskutinius du metus jo pajamos iš žemės ūkio veiklos sudaro ne mažiau kaip 50 % pajamų (alternatyva - 30 procentų). Manome, kad sis apribojimas vargu ar ekonomiškai pagrįstas. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad šiuo atveju neaišku, kaip elgtis su naujai besisteigiančiais juridiniais asmenimis, todėl jei ši nuostata būtų aiškinama taip, kad naujai įsisteigiantis subjektas negali įsigyti žemės ūkio paskirties žemės, kol neatitiks šių reikalavimų (pvz., jis turi du metus nuomoti žemę), tai tokia nuostata vertintina kaip steigimo laisvės apribojimas, kuris nesuderinamas su ES teise. Be to, neaišku, kas yra "žemės ūkio veikla" įstatymo prasme.

2. įstatymo projekto 2 str. 3 d. kalbama apie tai, kad žemę įsigijęs asmuo turi per tam tikrą laiką persikelti gyventi į ūkį. Siūlome patikslinti šią nuostatą ir apibrėžti, kokios teisinės pasekmės kiltų, jei šio reikalavimo nebūtų laikomasi;

3. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Projekte kalbama tik apie fizinius ir juridinius asmenis. Siūlome papildyti Projektą įvardijant ir organizacijas, kurios pagal atskirų ES valstybių narių teisės aktus gali neturėti juridinio asmens statuso (pvz., pagal Tarybos reglamento 2137/85 l str. 3 d. nuostatas Europos ekonominė interesų grupė pagal atskirų valstybių narių įstatymus gali neturėti juridinio asmens statuso).,

Generalinio direktoriaus

pavaduotojas                                                                                       Deividas Kriaučiūnas

 

I. Jarukaitis, 64 90 46