LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJA

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

 

 

 

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS GINKLŲ IR ŠAUDMENŲ KONTROLĖS ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2001-12-19 Nr. IXP – 1155 (2)

Vilnius

 

         Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Projektas iš esmės atitinka juridinės technikos reikalavimus, tačiau dėl jo galima pateikti keletą pastabų.

1.      Projekto 1 straipsnio 3 dalies 7 punktas numato, kad šis įstatymas netaikomas karinei technikai ir įrangai. Tačiau projekte yra nuostatų, kurių reguliavimo dalykas yra ginklai, galintys būti priskirti karinei technikai ir įrangai. Pavyzdžiui, jo 3 straipsnio 1 punkte klasifikuojamos raketos su sprogstamaisiais užtaisais ir jų paleidimo įtaisai, 9 punkte – bombos, torpedos, minos. Todėl svarstytina, ar 1 straipsnio 3 dalies 7 punktas turėtų būti išbrauktas, ar jis turėtų būti papildytas išimtimi, apimančia projekte numatytą karinę techniką ir įrangą.

2.      Projekto 2 straipsnio 20 dalyje atskleidžiama sąvoka “sviedinys”, todėl šio straipsnio 2 bei 12 dalyse  po žodžio “sviedinys” esančius skliausteliuose žodžius būtų galima išbraukti kaip perteklinius.

3.      Projekto 12 straipsnio 5 dalyje,  40 straipsnio 6 dalyje reikėtų patikslinti nuo kokio momento bus skaičiuojamas 30 dienų terminas (pvz. sprendimo priėmimo ar sprendimo gavimo dienos).

4.      13 straipsnio 1 dalies pirmam sakiniui prieštarauja šio straipsnio 7 dalies paskutinis sakinys, nes Lietuvos Bankas projekto 2 straipsnio 30 dalyje nepriskiriamas prie specialaus statuso subjektų. Todėl 13 straipsnio 1 dalies pirmas sakinys turėtų būti papildytas atitinkama išimtimi, išdėstant jį pavyzdžiui, taip: “A kategorijos ginklus, jų priedėlius, šaudmenis gali įsigyti ir turėti tik specialaus statuso subjektai, valstybinės kriminalistinės ekspertizės įstaigos, išskyrus šio straipsnio 7 dalyje numatytą išimtį.”

5.      Ankstesnėje Teisės departamento išvadoje  buvo pateikta pastaba, kad diskutuotina projekto 18 straipsnio 2 dalies nuostata, jog nepriekaištingos reputacijos asmeniu gali būti teistas už kriminalinius, tame tarpe ir už tyčinius nusikaltimus, asmuo. Į šią pastabą neatsižvelgta, motyvuojant tuo, kad nepriekaištingo asmens sąvoka įtraukta pasinaudojus Teismų įstatymo nuostatomis. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad Teismų įstatymo 22-3 straipsnyje numatyta, kad asmuo nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu buvo nuteistas už tyčinį nusikaltimą, nesvarbu, ar išnyko teistumas.

 

Teisės departamento vyriausiasis konsultantas                                               Gintaras Goda

 

Teisės departamento vyresnysis konsultantas                                                 Mindaugas Girdauskas

 

Teisės departamento vyresnysis konsultantas                                                 Romualdas Varslauskas

 

Sutinku:

 

    Teisės departamento direktorius                                                                 Kęstutis Virketis