|
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ TURTO PRIVATIZAVMO ĮSTATYMO 10, 11, 17 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2001 12 19 Nr. IXP - 1252(2)
Vilnius
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.
Vertinant projektą juridinės technikos reikalavimų požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais galima pateikti kai kurių pastabų ir pasiūlymų:
1. Projekto 1 straipsnio 1 dalis tikslintina, įrašant vietoj žodžio "dalyje" žodžius" dalies antrajame sakinyje vietoj žodžio "turi" įrašyti žodį "gali" ir", kad pakeitimų esmė pilnai atitiktų pakeitimų turinį.
2. Kelia abejonių projekto 3 straipsnio 2 dalies, kuria papildomas keičiamo įstatymo 17 straipsnis 6 dalimi, nuostatos. Valstybės turto privatizavimas turėtų būti skaidrus, o jo reglamentavimas turėtų būti grindžiamas tokiais Civilinio kodekso 1.2 straipsnyje įtvirtintais civilinių santykių teisinio reglamentavimo principais, kaip subjektų lygiateisiškumo, proporcingumo ir teisėtų lūkesčių. Diskutuotina, ar uždarųjų akcinių bendrovių akcijų pardavimas tiesioginių derybų būdu tik šių bendrovių akcininkams nepažeistų nurodytų principų ir leistų valstybei gauti didesnę ekonominę naudą, nei parduodant akcijas viešame aukcione.
Kita vertus, ne visai suprantama, kodėl siūlymas pakeisti uždarosios akcinės bendrovės akcijų pardavimo būdą (vietoj viešo aukciono siūlomas pardavimas tiesioginių derybų būdu šių bendrovių akcininkams) siejamas su valstybės investicijomis į bendrovę nekilnojamuoju turtu.
Teisės departamento vyriausioji konsultantė Daina Petrauskaitė
Teisės departamento vyresnysis konsultantas Jurgis Orlauskas
Teisės departamento vyresnysis konsultantas Pranas Skaisgiris