|
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO 2 STRAIPSNIO PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2001-12-11 Nr.IX P-1260
Vilnius
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.
Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima pateikti šias pastabas bei pasiūlymus:
1. Projekto pavadinime bei 1 straipsnio pavadinime žodžiai “papildymo”, “papildymas” keistini žodžiais “pakeitimo”, “pakeitimas”, kadangi keičiamo įstatymo 2 straipsnis nepildomas jokia nauja struktūrine dalimi, o tik keičiamas šio straipsnio 1 dalies turinys.
2. Reikėtų atkreipti dėmesį, kad juridinių asmenų veikla komunalinio ūkio srityje pagal savo prigimtį ir sąvoką yra ūkinė-komercinė, nes komunalinės paslaugos yra atlygintinos (Civilinio kodekso 6.584 str.). Komunalines paslaugas teikiančių subjektų sudaromas sutartis su paslaugų gavėjais galima būtų priskirti prie viešųjų sutarčių. Civilinio kodekso 6.161 straipsnyje nustatyta, kad viešąja sutartimi laikoma sutartis, kurią sudaro juridinis asmuo (verslininkas), teikiantis paslaugas ar parduodantis prekes visiems, kas tik kreipiasi (transporto, ryšių, elektros, šilumos, dujų, vandentieko ir kt. organizacijos). Šioje nuostatoje nurodyti subjektai savo veikloje siekia pelno, t. y. priskirtini prie ūkinės-komercinės veiklos subjektų. Nurodytus požymius iš esmės atitinka ir komunalines paslaugas teikiantys subjektai.
Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad Akcinių bendrovių įstatymo 46 straipsnyje nustatyta, kad specialiųjų akcijų statusas gali būti suteiktas valstybei ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančiai akcijai (akcijoms) visuotinio akcininkų susirinkimo nutarimu, jei bendrovės pagrindinė veikla yra transporto, energetikos, naftos ūkio, ryšių ar komunalinio ūkio srityje.
Administracinių teisės pažeidimų kodekso 163-1 straipsnyje nustatyta atsakomybė už apgaudinėjimą pirkėjų ir klientų bei nustatytų kainų padidinimą komunalinio ūkio įmonėse.
Dėl nurodytų argumentų komunalinio ūkio srityje veikiantis subjektas neturėtų būti viešoji įstaiga, nes ši įstaiga yra ne pelno organizacija (Viešųjų įstaigų įstatymo 2 straipsnis).
Teisės departamento vyresnysis konsultantas Darius Karvelis
Teisės departamento vyresnioji konsultantė Jurgita Meškienė
Sutinku:
Teisės departamento direktorius Kęstutis Virketis