LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS TURTO PERDAVIMO SAVIVALDYBIŲ NUOSAVYBĖN ĮSTATYMO 3, 4 IR 5 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2001-11-09 Nr. IXP-783 (2)

Vilnius

 

 

          Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

          Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima pateikti šias pastabas bei pasiūlymus:

          1. Projekto pavadinime po žodžio ,,nuosavybėn” įrašytinas žodis ,,įstatymo”.

          2. Projekte vartojamas sąvokas derinant su Kelių įstatymo pakeitimo įstatyme (Reg. Nr. IXP-782) vartojamomis sąvokomis projekto 1 straipsnyje vietoj žodžių ,,vietiniai keliai” reikėtų įrašyti žodžius ,,vietinės reikšmės keliai”.

          3. Būtų galima atkreipti dėmesį į tai, kad projekto 3 straipsnyje formuluojama teisės norma nedera prie kitų keičiamo įstatymo 5 straipsnyje nustatytų teisės normų. Taip pat reikėtų pasvarstyti dėl projekto 3 straipsnyje siūlomos nuostatos nustatymo keičiamame įstatyme tikslingumo, nes pagal Vietos savivaldos įstatymą vietinės reikšmės kelių priežiūros funkcija savivaldybei yra priskirtoji (ribotai savarankiška) ir jai vykdyti lėšos skiriamos Biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.

          Be to, projekto 3 straipsnyje po žodžio ,,pagal” įrašytini žodžiai ,,šio įstatymo”, vietoj žodžių ,,dalies nuostatą” įrašytinas žodis ,,dalį”, o po žodžio ,,biudžetų” įrašytinas žodis ,,finansinių”.

          Taip pat būtų galima suabejoti projekto 3 straipsnyje dėstoma norma tuo aspektu, kad pagal ją lėšos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme būtų numatomos tik perduotų savivaldybių nuosavybėn vietinės reikšmės kelių priežiūrai, tačiau nebus numatomos lėšos perduotų savivaldybių nuosavybėn vietinės reikšmės kelių rekonstravimui bei taisymui (remontui).

          Be to, šiame straipsnyje reikėtų kalbėti ne apie reikalingų lėšų tikslinimą kiekvienų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme, bet apie reikalingų asignavimų numatymą rengiant kiekvienų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą.

          Atsižvelgiant į tai, kad išdėstyta, projekto 3 straipsnis kvestionuotinas.

 

 

Teisės departamento vyresnysis konsultantas                                      Audrius Kasinskas

 

 

Teisės departamento vyresnysis konsultantas                                      Romualdas Varslauskas

 

 

Teisės departamento vyresnysis konsultantas                                      Egidijus Rumbutis

 

 

Teisės departamento direktorius                                                Kęstutis Virketis