LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

EKONOMIKOS KOMITETAS

                                                                                                                                                           

PAGRINDINIO KOMITETO 

IŠVADA

DĖL ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO 21 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO (IXP-966)

 

2001 m. lapkričio 5 d. Nr.

Vilnius

 

            1. Komiteto posėdyje dalyvavo: V.Uspaskich, V.Greičiūnas, D.A.Barakauskas, J.Budrevičius, V.Karbauskis, E.Maldeikis, R.Paksas, J.Razma, R.Valčiukas, A.Vazbys, J.Veselka,  B.Vėsaitė, P.Vilkas.

            Kviestieji asmenys: D.Mikutienė-Seimo narys, G.Belian-VTAKT direktoriaus pavaduotoja, E.Paškevičiūtė-UAB"Lukoil Baltija" juristė, A.Gedvilas-LVDK prezidiumo narys, R.Ramutytė-ŽŪM skyr. vedėja, E.Krivelienė-SAM vyr. specialistė, D.Jokšienė-UAB "Lietuva Statoil" mažmeninės prekybos dep. direktorė.

 

            2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados: Seimo Teisės departamento išvada.

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

 

 

2.

Seimo Teisės departamento išvada

 

Europos teisės departamentas prie

LR Vyriausybės

Kadangi projekte siūloma pripažinti netekusiu galios 21 straipsnio 1 dalies 6 punktą, o ne 6 dalį bei pernumeruoti šios dalies 7, 8 ir 9 punktus, reikėtų atitinkamai pakoreguoti išdėstytą pakeitimų esmę.

Išnagrinėję Jūsų pateiktą Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 21 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. IXP-966, pažymime, kad konkrečiai pateikto projekto nuostatų, susijusių su

Pritarti

 

 

Iš dalies pritarti

 

 

 

prekybos alkoholiniai gėrimais degalinėse legalizavimu, Europos Sąjungos teisė nereglamentuoja. Tačiau norėtume atkreipti Jūsų dėmesį į 1986 metų Tarybos ir valstybių-narių vyriausybių atstovų rezoliucijos Nr. 723(02)/86 dėl piktnaudžiavimo alkoholiu, sprendžiant klausimus, susijusius su prekybos alkoholiniais gėrimais reglamentavimu, kuria siekiama, kad Bendrijos veiksmai šioje srityje ateityje būtų glaudžiai derinami su atitinkamomis Pasaulinės Sveikatos Organizacijos (PSO) priemonėmis (pavyzdžiui, klausimai, susiję su alkoholizmo prevencija, buvo sprendžiami 2000 metų Penkiasdešimt trečioje Pasaulinėje Sveikatos Asamblėjoje dėl neužkrečiamų ligų prevencijos ir kontrolės); 1996 metų Europos Parlamento ir Tarybos sprendimo 102/97/EB dėl Bendrijos veiksmų plano siekiant garantuoti visuomenės sveikatą piktnaudžiavimo alkoholiu prevencijos srityje, kur numatyta, kad veiksmų planas taip pat apima prevencines priemones piktnaudžiavimo alkoholiu ir jo socialinių pasekmių bei pasekmių sveikatai atžvilgiu, nuostatas. Pažymėtina, kad alkoholio prevencija – kaip Europos Bendrijos prioritetinis uždavinys – taip pat įtvirtintas 2000 m. lapkričio 27 d. Europos Bendrijų Komisijos pasiūlyme Tarybos rekomendacijoje Nr. 736 (2000) dėl vaikų ir jaunimo alkoholio vartojimo. Todėl kyla klausimas, ar įtvirtinant alkoholinių gėrimų prekybos legalizavimo degalinėse nuostatas, nebūtų pažeistos bendrosios Europos Bendrijų politikos dėl alkoholio prevencijos nuostatos.

 

 

 

            3.  Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

            4. Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

VTAKT

Atsisakius draudimo prekiauti alkoholiniais gėrimais degalinėse taip pat abejotina, kad bus pasiektas laukiamas efektas, nurodytas aiškinamajame   rašte.   Dabartiniu   metu    alkoholinių    gėrimų

Nepritarti

Steigiamos degalinės su parduotuve ir jos

 

 

mažmeninę prekybą vykdo virš 14 tūkst. ūkio subjektų ir alkoholinių gėrimų įsigijimas bet kuriuo paros metu nesukelia problemų. Šio draudimo panaikinimas prieštarautų Alkoholio kontrolės įstatymo paskirčiai (AKĮ 2 str. 1d.) - "mažinti bendrąjį alkoholio suvartojimą, piktnaudžiavimą alkoholiu, jo daromą žalą sveikatai ir ūkiui" ir Valstybės alkoholio kontrolės politikos principui (AKĮ 3 str. 1 d. 4p.) - "riboti alkoholinių gėrimų pardavimo ir vartojimo skatinimą".

 

veikla nesiskiria nuo marketingo ar kitos parduotuvės veiklos.

 

            5. Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Sveikatos reikalų komitetas

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam komitetui atsižvelgti į Seimo Teisės departamento pastabas.

Pritarti

 

 

            7. Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu komitetas priima sprendimą, numatytą 150 str. 1 d. 3-6 punktuose,  pateikiami sprendimo argumentai): Pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadai.

           

            8. Balsavimo rezultatai:         už      7 ;            prieš        3 ;              susilaikė       3 .

           

            9. Komiteto paskirtas pranešėjas  J.Budrevičius

 

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

             

            Priedai:

Komiteto siūlomas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                             V.Uspaskich