LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

 VALSTYBĖS TARNYBOS ĮSTATYMO 62 IR 69 STRAIPSNIŲ  PAKEITIMO

 ĮSTATYMO PROJEKTO (IXP-1024)

 

2001 m. spalio 8 d. Nr. 40

Vilnius


 

 

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto nariai: Gintaras Didžiokas, Algimantas Valentinas Indriūnas, Jonas Jurkus, Saulius Lapėnas, Eligijus Masiulis, Petras Papovas, Alvydas Ramanauskas, Algis Rimas, Klemensas Rimšelis, Valdemar Tomaševski; komiteto patarėjai: Danutė Budzienė, Bronius Kleponis, Rimas Alijus Kalkys - vyresnysis patarėjas; padejėja Genovaitė Jasaitienė; kviestieji asmenys: Vida Ablingienė – LSA patarėja, Česlava Bareikienė – Finansų ministerijos Savivaldybių skiriaus viršininkė, Evaldas Gustas – Vidaus reikalų viceministras, Jūratė Ladauskaitė – Vidaus reikalų ministro patarėja, Valerijus Ponomariovas – Susisiekimo viceministras, Bronis Ropė – LSA prezidentas, Paulius Skardžius – VRM Viešojo administravimo departamento direktorius, Edmundas Žilevičius – Finansų viceministras.

2.      Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados: komiteto vyresn.patarėjas R.A.Kalkys:

Pritariant Seimo Teisės departamento išvadoms, norėčiau atkreipti dėmesį šiuos momentus:

Vyriausybė, teikdama  Valstybės tarnybos įstatymo 62 ir 69 straipsanių pakeitimo įstatymą, neatsižvelgė į tai, kad š.m. rugsėjo 27 dieną Lietuvos Respublikos Seimas priėmė Valstybės tarnybos įstatymo 4, 33, 60, 62, 69 ir 78 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymą NrIX-525, kurio 4-ju ir 5–ju straipsniais pakeitė įstatymo 62 ir 69 straipsnius. Todėl Vyriausybės teikiamu projektu faktiškai keičiamos jau pakeistos minėtu įstatymu teisės normos. Todėl  siūlau Komitetui patobulinti Vyriausybės teikiamą įstatymo projektą ir teikti jį Seimui kaip Komiteto projektą. Komitetas turėtų siūlyti Seimo Seniūnų sueigai teikamo projekto nesvarstyti tol, kol neįsigalios Seimo priimtas įstatymas Nr. IX-525.

3.      Piliečių, visuomeninių organizacijų, politinių partijų bei politinių organizacijų, kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta

4.      Valstybės institucijų, savivaldybių pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Seimo Teisės departamentas

Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima pateikti šias pastabas bei pasiūlymus:

 

            1. Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad pagal šiuo metu galiojančias Valstybės tarnybos įstatymo 78 ir 79 straipsnių nuostatas iki Valstybės tarnybos įstatymo priimti teisės aktai, reglamentuojantys taip pat ir valstybės tarnautojų darbo užmokestį, nustojo galios praėjus 2 metams nuo Valstybės tarnybos įstatymo įsigaliojimo dienos, t.y. 2001 m. liepos 30 d. Tai reiškia, kad iš esmės nuo šios datos Valstybės tarnybos įstatymo 62 ir 69 straipsnių nuostatos jau įsigaliojo.

 

            2. Iš teikiamo projekto aiškinamojo rašto turinio galima suprasti, kad keičiamo Valstybės tarnybos įstatymo 62 ir 69 straipsniais numatyta valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistema iš viso neturėtų įsigalioti. Aiškinamajame rašte nurodyta, kad rengiama nauja Valstybės tarnybos įstatymo redakcija, kurios nuostatos numatytų iš principo kitokią valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo tvarką.

            Todėl, atsižvelgiant į pastarąją aplinkybę bei į tai, kad Valstybės tarnybos įstatymo 62 ir 69 straipsniai periodiškai keičiami vis atidedant šių straipsnių nuostatų taikymo terminus, galima būtų pasiūlyti ne atidėti projektu keičiamų nuostatų taikymą, o jas apskritai pripažinti netekusiomis galios ir išspręsti klausimą, kokie teisės aktai reguliuoja valstybės tarnautojų darbo apmokėjimą nuo 2001 m. liepos 30 d..

 

 

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti iš dalies

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komitetas vadovaujasi ne Aiškinamuoju raštu, bet keičiamo įstatymo projekto tekstu

 

5.      Asmenų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai, pataisos, pastabos: negauta

6.      Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai, pataisos, pastabos:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

1.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas

1.

1)          Pradėjus įgyvendinti valstybės tarnautojų darbo užmokesčio mažinimą būtų taupomos valstybės biudžeto lėšos;

2)          valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemą reglamentuojantys 62 ir 69  straipsniai nuo 1999 metų buvo keičiami jau 6 kartus;

3)          poįstatyminiai teisės aktai, reikalingi 62 ir 69 straipsnio įgyvendinimui, yra parengti ir nėra jokių realių priežasčių, dėl kurių reikėtų dar kartą atidėti valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistemos įgyvendinimą.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Komitetas nusprendė siūlyti pagrindiniam komitetui    projektą atmesti.

 

 

Pritarti

 

 

 

 

 

Pritarti iš dalies

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nepritarti

 

 

 

 

 

 

 

Pritarti, kad viešojo administravimo valstybės tarnautojams naujoji darbo apmokėjimo sistema būtų pradėta įgyvendinti š.m. spalio 1 d., o paslaugų valstybės tarnautojams 2002 m. liepos 1 d.

 

Komitetas nusprendė projektą patobulinti.


 

7.      Komiteto sprendimas (pagal Seimo statuto 150 straipsnį) pritarti komiteto patobulintam projektui


 

8.      Priimto sprendimo argumentai:

9.      Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu už.

 


 

10.  Komiteto paskirtas pranešėjas: Petras Papovas


 

 

11.  Komiteto narių atskiroji nuomonė: nebuvo

 

            Priedai:

Komiteto siūlomas įstatymo projektas ir jo lyginamasis variantas

 


 

 

Komiteto pirmininkas

 

Petras Papovas