|
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ TEISĖS PAŽEIDIMŲ KODEKSO 21412 STRAIPSNIO PAPILDYMO ĮSTATYMO
PROJEKTO
2001-10-02 Nr.IX P-1014
Vilnius
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.
Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais, galima pateikti šias pastabas bei pasiūlymus:
1. Įstatymo projekto pavadinime bei 1 straipsnio pavadinime vietoje žodžių “papildymo”, “papildymas” reikėtų įrašyti žodžius “pakeitimo”, “pakeitimas”, nes Administracinių teisės pažeidimų kodekso 21412 straipsnis nepildomas jokia nauja struktūrine dalimi.
2. Reikėtų patikslinti keičiamo įstatymo oficialaus paskelbimo šaltinių sąrašą – vietoje “Žin., 1985, Nr.33-370” nurodyti “Žin., 1985, Nr.1-1”.
3. Projekte yra suformuluotas siūlymas taikyti administracinę atsakomybę taip pat ir už informavimo produkcijos, propaguojančios nacionalinę, rasinę ar religinę nesantaiką, viešą demonstravimą. Pagal galiojančią šio Administracinių teisės pažeidimų kodekso straipsnio redakciją administracinė atsakomybė taikytina už čia nurodytos informavimo produkcijos gaminimą, laikymą arba platinimą.
Projektu keičiama Administracinių teisės pažeidimų kodekso norma yra susijusi su Visuomenės informavimo įstatymo, reguliuojančio viešosios informacijos rengimo ir platinimo santykius, nuostatomis. Pastarajame taip pat vartojama sąvoka “viešosios informacijos platinimas (skelbimas)”, pvz., šio įstatymo 20 straipsnio 1 dalies 3 punkte numatyta, kad draudžiama skelbti informaciją, kurioje “… kurstomas karas, taip pat tautinė, rasinė, religinė, socialinė bei lyčių neapykanta”.
Manytume, kad sąvoka “platinimas” apimtų ir “viešą demonstravimą”, todėl projekto nuostatomis nebūtų sukurti jokie nauji teisiniai santykiai ar išplėstos teisinės atsakomybės ribos.
Teisės departamento vyresnioji konsultantė Jurgita Meškienė
Sutinku:
Teisės departamento direktorius Kęstutis Virketis