LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BRANDUOLINĖS ENERGIJOS ĮSTATYMO
1, 2, 48, 49, 50, 51 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
2001-09-10 Nr. IXP-921
Vilnius
Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.
Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal jo santykį su galiojančiais įstatymais galima pateikti šias pastabas bei pasiūlymus:
1. Svarstytina, ar projekto 1 straipsnio 2 dalimi siūlomas galiojančio įstatymo 1 straipsnio papildymas nauja 3 dalimi yra tikslingas, kadangi atitinkamai papildžius galiojančio įstatymo devintojo skirsnio nuostatas jos ir taip bus taikomos veiklos su branduolinėmis medžiagomis srityje. Kita vertus, nauja 3 dalis ir netinka prie galiojančio įstatymo 1 straipsnio nuostatų. Be to, nepakankamai aišku, kokios kitos veiklos su branduolinėmis medžiagomis sritys šiuo atveju turimos omenyje, kadangi devintasis skirsnis reglamentuoja tik branduolinės energetikos objektų, o papildžius įstatymą ir branduolinių medžiagų, fizinę saugą.
2. Projekto 2 straipsnio 1 dalyje pildant galiojančio įstatymo 2 straipsnio 9 dalyje pateiktą sąvokos ,,branduolinės energetikos objekto fizinė sauga” apibrėžimą nustatoma, kad tai yra ,,visuma organizacinių <…> ir specialiųjų priemonių…”. Atsižvelgiant į tai, kad sąvoka ,,specialiosios priemonės” yra vartojama ir apibrėžiama ne tik jėgos struktūrų veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose, bet ir pavyzdžiui, Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatyme bei siekiant išvengti galimo dviprasmiško minėtos sąvokos interpretavimo, manytume, kad būtų tikslinga nustatyti, kaip šio įstatymo prasme suvokiama sąvoka ,,specialiosios priemonės”.
3. Galima būtų atkreipti dėmesį į tai, kad projektu teikiamų galiojančio įstatymo 1 straipsnio 3 dalies, 2 straipsnio 9 ir 32 dalių, 48, 49, 50 ir 51 straipsnių nuostatos bei devintojo skirsnio pavadinimas nesiderina, kadangi vienur kalbama apie branduolinės energetikos objektų, kitur - branduolinės energetikos objektų ir branduolinių medžiagų, o dar kitur apie branduolinių bei radioaktyviųjų medžiagų fizinę sauga. Reikėtų suderinti projekto nuostatas.
4. Keičiamo įstatymo 50 straipsnio 1 dalyje nepakankamai aišku, kokiais kriterijais vadovaujantis būtų nustatomas fizinės saugos priemonių atitikimas branduolinių medžiagų kategorijai.
5. Atkreiptinas dėmesys į tai, kad įstatymo projektu siūloma keisti ne tik Branduolinės energijos įstatymo 1, 2, 48, 49, 50, 51 straipsnius, bet ir minėto įstatymo devintojo skirsnio pavadinimą, todėl atitinkamai turėtų būti patikslintas įstatymo projekto pavadinimas.
Teisės departamento vyresnysis konsultantas Vidas Stankevičius
Teisės departamento vyresnysis konsultantas Egidijus Rumbutis
Teisės departamento konsultantas Tautvydas Jakutis
Teisės departamento direktorius Kęstutis Virketis