LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

TEISĖS DEPARTAMENTO IŠVADA

 

2001 02 26 Nr. P- 2985(2)

Vilnius

 

Lietuvos Respublikos pensijų fondų įstatymo 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 36, 37, 39, 40, 41, 42 straipsnių pakeitimo ir papildymo, penktojo skirsnio pavadinimo pakeitimo ir įstatymo papildymo 231 straipsniu įstatymo projektas

 

           

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu ir pagal santykį su galiojančiais įstatymais galima pateikti kai kurių pastabų bei pasiūlymų:

1.      Projektu teikiamo 5 straipsnio 3 dalies 3 punkto, 12 dalies ir 40 straipsnio 3 dalies nuostatas, reikėtų suderinti su Audito įstatymu, kuris nenumato “nepriklausomo audito” sąvokos.

2.      Projektu teikiamo 8 straipsnio 7 dalies ir kitų straipsnių nuostatos, kurios numato, kad pensijų fondas gali perkelti pensijų sutartis į kitą fondą be pensijų programos dalyvio sutikimo, prieštarauja Civilinio kodekso 242 straipsnio 1 daliai, įtvirtinančiai, kad perkelti savo skolą kitam asmeniui skolininkas gali tiktai sutinkant kreditoriui. Analogiška nuostata yra įtvirtinta ir 2001 m. liepos 1 d. įsigaliosiančio Civilinio kodekso (Žin., 2000, Nr. 74 - 2262) 6.116 straipsnio 1 dalyje.

3.      Projektu teikiamo 10 straipsnio 8 dalies redakcija labai suvaržo pensijų programų dalyvių teises susigrąžinti pensijų fondui perduotas lėšas. Projekte reikėtų įtvirtinti pensijų programų dalyvių teisę patenkinti savo turtinius reikalavimus iš pensijų fondo nuosavo turto visais atvejais, kai tokiems reikalavimams patenkinti nepakanka pensijų programų turto. Minėtų teisinių garantijų pensijų programų dalyviams suteikimas neabejotinai paskatintų pensijų fondų steigimą.

4.    Tobulintina projektu teikiamo 34 straipsnio 2 dalies redakcija. Projekto nuostatos neužtikrina vienodų teisių paveldėtojams, nes vienu atveju pensijų sąskaitoje pažymėti apskaitos vienetai į pinigus bus konvertuojami pateikus mirties faktą patvirtinantį dokumentą, o kitais atvejais – paveldėjimo teisės liudijimą, kuris pagal galiojančius įstatymus gali būti išduotas tik po šešių mėnesių nuo palikimo atsiradimo dienos. Projekte turėtų būti nustatyta visiems vienoda apskaitos vienetų konvertavimo data, kadangi nuo jos gali priklausyti pensijų programos dalyviui (paveldėtojui) priklausančios išmokos dydis. Būtina atkreipti dėmesį į tai, kad pagal Žmogaus mirties registravimo ir kritinių būklių įstatymo 19 straipsnį ir pagal Civilinio kodekso, įsigaliosiančio 2001 m. liepos 1 d.,  3.280 straipsnį mirtį registruoja civilinės metrikacijos ir kitos minėtuose įstatymų straipsniuose įvardintos įstaigos, kurios išduota mirties liudijimą. Tik pastarasis dokumentas patvirtina juridinį mirties faktą.

 

Teisės departamento vyresnysis konsultantas                                     P. Skaisgiris

 

Teisės departamento vyresnysis konsultantas                                     V. Stankevičius

 

Sutinku:

Teisės departamento direktorius                                                         K. Virketis