Ú                      ¿

                                                                             À                      Ù

 

         EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTAS                          2001 02 14         Nr.                                prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

                                                                             Į          2001 01 25        Nr.     IXP-339

Ú                                                          ¿

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SEIMUI

À                                                          Ù

Ú                                                          ¿

Dėl Lietuvos Respublikos Klaipėdos

laisvosios ekonominės zonos įstatymo

3, 7 ir 9 straipsnių pakeitimo ir papildymo

įstatymo projekto derinimo su ES teise

 

 

 

Išnagrinėję Jūsų 2001 m. sausio 25 d. Lietuvos Respublikos Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos įstatymo 3, 7 ir 9 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymo projektą (IXP-339) dėl jo atitikimo Europos Sąjungos teisę ir vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. 813 patvirtintų Europos teisės departamento nuostatų 6.1 ir 15 punktais, galime paminėti:

Projekte numatyti klausimai priskiriami muitų sąjungos, laisvo prekių judėjimo ir teikiamos valstybės pagalbos sritims, reguliuojamoms ES teisės, tame tarpe ir Europos sutarties, steigiančios asociaciją tarp Europos Bendrijų bei jų Šalių Narių, iš vienos pusės, ir Lietuvos Respublikos, iš kitos pusės. Šiose srityse draudžiamos tokios priemonės, kurios iškreipia arba gali iškreipti konkurenciją, sudarant palankesnes sąlygas tam tikroms įmonėms, gaminančioms tam tikras prekes.

 

Ryšium su tuo, pažymime, kad Jūsų pateikto įstatymo projekte numatyti klausimai iš esmės neprieštarauja minėtoms Europos Sąjungos teisės nuostatoms, tačiau atkreipiame Jūsų dėmesį į tai, kad kai kuriuos įstatymo projekte siūlomus pakeitimus reikėtų patikslinti:

Projekto 1 straipsnyje, siūlančiame pakeisti galiojančio įstatymo 3 straipsnio 2 dalį, pateikiamas naujas nuostatą papildantis sakinys “zonos valdymo bendrovės teikimu valstybės žemė zonos teritorijoje gali būti parduodama zonos įmonėms”. Šis teiginys kelia abejonių dėl minėto teikimo tikslingumo, nes neaišku, kada valdymo bendrovės teikimas bus duodamas, kokiomis sąlygomis, kada zonos valdymo bendrovė galės atsisakyti duoti leidimą - nesant tokių nuostatų šia teise gali būti piktnaudžiaujama.

            Projekto 2 straipsnyje, siūlančiame pakeisti galiojančio įstatymo 7 straipsnį, pateikiamos kelios naujos nuostatos, kurias reikėtų patikslinti arba keisti:

1) 7 straipsnio 7 dalies 9 punkte siūloma išbraukti žodžius “žemės subnuomos mokesčio”. Tokiu būdu, šalia kitų zonos valdymo bendrovės valdybos funkcijų, vykdomų valdant šią zoną, bus priskiriamas ir mokesčių skaičiavimo bei mokėjimo tvarkos nustatymas. Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 15 straipsnis, įtvirtinantis nuostatas apie mokesčius zonoje, numato, kad mokesčiai yra mokami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Atsižvelgiant į tai, manytume, kad atsiranda prieštaravimas ir kyla neaiškumas, ar zonos valdymo bendrovės valdyba gali nustatyti zonoje įregistruotų įmonių ir jų darbuotojų mokamų mokesčių, tokių kaip juridinių asmenų pelno mokesčio, fizinių asmenų pajamų mokesčio ir kitų (numatytų minėtame LR laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 15 straipsnyje), skaičiavimo ir mokėjimo tvarką.  

2) 7 straipsnio 9 dalies 2 punkte numatytus žodžius “jos nupirktą ar kitaip įgytą” siūlytume keisti terminu “nuosavybės teise įsigytą”. 

3) Pasiūlymas išbraukti 7 straipsnio 9 dalies 10 punktą, numatantį zonos valdymo bendrovės administracijos įgaliojimus rinkti iš ūkio subjektų statistinius ataskaitinius duomenis ir juos analizuoti atsižvelgiant į Statistikos įstatymo reikalavimus, taip pat kelia abejonių dėl tikslingumo. Manytume, kad panaikinus tokius zonos valdymo bendrovės administracijos įgaliojimus atsiras tam tikrų keblumų ir galimų prieštaravimų ruošiant zonos valdymo bendrovės valdybos aprobuojamą, to paties straipsnio 7 dalies 7 punkte numatytą, Vyriausybei teikiamą ataskaitą už zonos valdymo bendrovės ir zonos veiklą. Kartu atkreipiame dėmesį į tai, kad ir LR laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 12 straipsnio 4 dalyje yra įtvirtinta zonos valdymo bendrovės pareiga zonos statute nustatytais terminais ir nustatyta tvarka atisiskaityti Lietuvos Respublikos Vyriausybei už savo ir zonos veiklą. 12 straipsnio 1 dalies septintojoje pastraipoje yra numatyta, kad zonos valdymo bendrovė gali gauti iš zonoje veikiančių ūkio subjektų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytus statistinius ataskaitinius duomenis apie jų veiklą (tai yra turi minėtus įgaliojimus).

 

 

 

 

 

 

Generalinio direktoriaus

pavaduotojas                                                                                                   D. Kriaučiūnas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D. Stepanienė

tel. 25 17 14