AIŠKINAMASIS RAŠTAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOS ADMINISTRACINIŲ VIENETŲ IR JŲ RIBŲ ĮSTATYMO 1, 3, 9 IR 13 STRAIPSNIŲ PAPILDYMO ĮSTATYMO PROJEKTO
1. Projekto tikslai ir uždaviniai.
Įteisinti kurorto statusą gyvenamosioms vietovėms, tradiciškai turinčioms kurortų vardą, ir reglamentuoti kurorto statuso suteikimą kitoms gyvenamosioms vietovėms
2. Įstatymo projekte aptartų klausimų teisinis reglamentavimas šiuo metu.
Šiuo metu aptartus klausimus reglamentuoja LIETUVOS RESPUBLIKOS
TERITORIJOS ADMINISTRACINIŲ VIENETŲ IR JŲ RIBŲ ĮSTATYMAS (1994 m. liepos 19 d. Nr.I-558, Žin. 1994, Nr.60-1183, taip pat įstatymai: Nr.I-1040, 95.09.14, Žin., 1995, Nr.79-1819 “DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOS ADMINISTRACINIŲ VIENETŲ IR JŲ RIBŲ ĮSTATYMO 9 STRAIPSNIO PAPILDYMO”; Nr. VIII-316, 97.06.26, Žin., 1997, Nr.65-1544 (97.07.09) “LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOS ADMINISTRACINIŲ VIENETŲ IR JŲ RIBŲ ĮSTATYMO 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMAS”; Nr. VIII-1163, 99.05.04, Žin., 1999, Nr.43-1362 (99.05.19) “LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJOS ADMINISTRACINIŲ VIENETŲ IR JŲ RIBŲ ĮSTATYMO 7, 10, 13 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR PAPILDYMO BEI PAPILDYMO 15 STRAIPSNIU ĮSTATYMAS”
3. Numatomos naujos teisinio reglamentavimo nuostatos, iš naujo sureguliuotų klausimų teigiamos savybės ir laukiami pozityvūs rezultatai.
Siūlomos nuostatos tam tikru mastu pasitarnaus Lietuvos kurortų, praeityje turėjusių didelį besigydančių ir poilsiautojų srautą, tarp jų ir iš Lenkijos, Izraelio ir kaimyninių valstybių, atgaivinimui, ten esančių kurortinės infrastruktūros objektų normaliam funkcionavimui ir nedarbo sumažinimui. Be to tai turės įtakos tam tikram užsienio valiutos įplaukų padidėjimui.
4. Galimos neigiamos priimto įstatymo projekto pasekmės ir reikalingos priemonės tokioms pasekmėms išvengti.
Neigiamų pasekmių nenumatoma.
5. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, šios srities tebegaliojantys teisės aktai, būtinumas pakeisti arba panaikinti teisės aktus, priėmus šį projektą.
Padarius siūlomą minėto įstatymo papildymą, kitų įstatymų keisti nereikės.
6. Įstatymo projekto atitikimas Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir ES dokumentams.
Įstatymo projektas atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir neprieštarauja ES dokumentams.
7. Įstatymo įgyvendinimui reikalingi papildomi poįstatyminiai aktai - kas ir kada juos turi parengti, šių aktų metmenys.
Papildomų poįstatyminių aktų rengti nebūtina
8.Kiek biudžeto lėšų pareikalaus arba leis sutaupyti įstatymo įgyvendinimas?
Birštonui, Druskininkams, Neringai ir Palangai kurorto statuso įteisinimas valstybės biudžeto lėšų nepareikalaus
9. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados.
Specialistams vertinti projektas nebuvo pateiktas.
10. Įstatymo projekto autorius ar autorių grupė.
Seimo narys Algimantas-Valentinas Indriūnas
11. Reikšmingi įstatymo projekto žodžiai.
RESPUBLIKOS TERITORIJA. ADMINSTRACINIAI VIENETAI. GYVENAMOSIOS VIETOVĖS. KURORTAI.
Seimo narys ALGIMANTAS VALENTINAS INDRIŪNAS
202017.04.20