EUROPOS TEISĖS DEPARTAMENTAS

prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės

 

Lietuvos Respublikos Seimui

 

Išvada dėl LR pridėtinės vertės

mokesčio įstatymo 13 straipsnio

pakeitimo įstatymo projekto

atitikimo ES teisę

 

Išnagrinėję pateiktą Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymo 13 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą (IXP-14) pažymime, kad jo nuostatoms taikytina 1977 m. gegužės 17 d. Šeštoji Tarybos direktyva 77/388/EEB dėl valstybių narių įstatymų, susijusių su apyvartos mokesčiu, suderinimo - bendra pridėtinės vertės mokesčio sistema: vieningas įvertinimo pagrindas bei vėlesnės ją pataisančios ir papildančios direktyvos. Šios Direktyvos 12 str. 3 d. leidžia valstybėms narėms Direktyvos Priede H numatytoms prekėms ir paslaugoms taikyti sumažintą (ne mažesnį kaip 5 procentai) PVM'o tarifą tam tikroms prekėms ir paslaugoms. Minėtame Priede H nėra numatyta, kad valstybės galėtų taikyti sumažintą PVM'o tarifą už gyventojams tiekiamą šiluminę energiją. Tačiau būtina atkreipti dėmesį į tai, kad minėtos Direktyvos 28 str. 2 d. įtvirtina pereinamojo laikotarpio nuostatą, kuri numato, jog valstybės narės, kurios taikė sumažintus tarifus ar atleidimą nuo PVM'o, gali ir toliau palikti galioti tokio pobūdžio priemones, jei tenkinamos 1967 m. balandžio 11 d. Antrosios Tarybos direktyvos 17 str. 2 d. nuostatos. Šiuo atveju taikytinos dvi sąlygos: lengvatos turi būti nustatomos dėl aiškiai apibrėžtų socialinių priežasčių (clearly defined social reasons) ir jos turi būti skirtos galutiniam vartotojui (for the benefit of the final consumer). Atsižvelgiant į tai pažymime, jog tol, kol Europos Sąjungos lygmenyje nėra iki galo apibrėžta, kokioms prekėms ir paslaugoms gali būti taikytinas sumažintas PVM'o tarifas, šio Projekto nuostatos Europos Sąjungos teisei neprieštarauja.

Pastabų ar pasiūlymų, nesusijusių su Europos Sąjungos teise, neturime.

 

Generalinis direktorius                                     Vilenas Vadapalas