LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS

 


 

 

 

Pasiūlymai Civilinio kodekso                                                                       2000 07 17

antrosios knygos (Asmenys)

projektui Nr.P-2269

 

 

 

            Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nuomonę dėl Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 21 d. posėdžio protokolas Nr. 31) siūlo:

 

1. pakeisti projekto 2.62 straipsnio 4 dalį ir visą straipsnį  išdėstyti taip:

            “2.62 straipsnis. Juridinių asmenų registras

            1. Juridinis asmuo  turi būti įregistruotas juridinių asmenų registre.

2. Juridinių asmenų registre registruojami juridiniai asmenys ir kaupiami duomenys ir dokumentai apie juos. Juridinių asmenų registras yra valstybės pagrindinis (bazinis) registras.

3. Juridiniai asmenys privalo atskleisti juridinių asmenų registre apie save ir savo veiklą visus įstatymo reikalaujamus duomenis (atskleidimo principas).

4. Juridinių asmenų registro tvarkymo įstaiga (registro tvarkytojas) yra Lietuvos Respublikos įstatymuose numatyta valstybės institucija.

 

            2. pakeisti projekto 2.70 straipsnio 1 ir 3 dalis ir visą straipsnį išdėstyti taip:

 

            “2.70 straipsnis. Juridinio asmens likvidavimas juridinių asmenų

registro tvarkytojo iniciatyva

            1. Jeigu registre įregistruotas juridinis asmuo neatnaujino savo duomenų juridinių asmenų registre per penkerius metus ir yra pagrindas manyti, jog šis juridinis asmuo jokios veiklos nevykdo, arba įmonė nepateikė finansinės atskaitomybės kaip numatyta šio kodekso 2.66 straipsnio 4 dalyje ilgiau kaip dvidešimt keturis mėnesius ir neinformavo juridinio asmens registro tvarkytojo apie nepateikimo priežastis, arba direktorius, o jei direktorių keletas, visi direktoriai, nurodyti registre, pareiškia, kad jie neužima šių pareigų, o vietoj jų nėra paskirti nauji direktoriai ilgiau nei šešis mėnesius, arba jei juridinio asmens direktoriaus, o jei direktorių keletas, visų direktorių, negalima surasti juridinio asmens buveinėje ir direktoriaus adresu, nurodytu juridinių asmenų registre, ilgiau nei šešis mėnesius, tai registro tvarkytojas turi teisę inicijuoti juridinio asmens likvidavimą.

            2. Juridinių asmenų registro tvarkytojas turi išsiųsti pranešimą apie numatomą juridinio asmens likvidavimą į juridinio asmens buveinę, direktoriaus adresu, nurodytu registre, ir šį pranešimą paskelbti juridinių asmenų registro nuostatuose numatytame šaltinyje.

            3. Jeigu per tris mėnesius nuo pranešimo apie numatomą juridinio asmens likvidavimą paskelbimo juridinių asmenų registro tvarkytojas negauna prieštaravimo dėl juridinio asmens likvidavimo, jis kreipiasi į teismą dėl juridinio asmens likvidavimo.

 

3. pakeisti projekto 2.100 straipsnio 2 dalį ir visą straipsnį išdėstyti taip:

 

                           “2.100  straipsnis. Reorganizavimo sąlygų įvertinimas

1. Juridinio asmens reorganizavimo sąlygos įvertinamos turinčio reikiamas žinias nepriklausomo eksperto.

2. Nepriklausomus ekspertus skiria kiekvienas reorganizuojamas juridinis asmuo. Jei yra norima paskirti bendrą ekspertą visiems reorganizuojamiems juridiniams asmenims, toks ekspertas turi būti skiriamas teismo.”

 

            4. pakeisti projekto 2.106 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

 

“2.106 straipsnis. Juridinių asmenų likvidavimo pagrindai

            Juridinio asmens likvidavimo pagrindais gali būti tik:

1) juridinio asmens dalyvių sprendimas nutraukti juridinio asmens veiklą;

2) teismo ar kreditorių susirinkimo sprendimas likviduoti bankrutavusį juridinį asmenį;

3) teismo priimtas sprendimas taikyti likvidavimą, kaip nurodyta šio kodekso 2.131  straipsnyje;

4) teismo sprendimas likviduoti juridinį asmenį šio kodekso 2.70 straipsnyje nurodytais atvejais;

5) laikotarpio, kuriam buvo įsteigtas juridinis asmuo, pasibaigimas;

6) juridinio asmens dalyvių skaičiaus sumažėjimas žemiau įstatymų leidžiamo minimumo, jei juridinio asmens dalyvis per šešis mėnesius nuo tokio sumažėjimo nenutaria juridinio asmens reorganizuoti ar pertvarkyti;

7) juridinio asmens steigimo negaliojimas, kaip nurodyta šio kodekso 2.114 straipsnyje.”

 

            5. pakeisti projekto 2.108 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

 

“2.108 straipsnis. Likvidatoriaus paskyrimas

1. Juridinių asmenų dalyviai ar teismas, priėmę sprendimą likviduoti juridinį asmenį, privalo paskirti likvidatorių, išskyrus, jei likviduojamas bankrutavęs juridinis asmuo. Likvidatorių bankroto atveju skiria teismas ar kreditorių susirinkimas.

2. Juridinio asmens steigimo dokumentai ar įstatymai  gali nustatyti kitokias likvidatoriaus skyrimo taisykles ar nustatyti, kas konkrečiai yra likvidatorius. Teismas ar kreditorių susirinkimas nėra saistomi šiomis taisyklėmis.

3. Likvidatoriumi gali būti turintys reikiamų žinių asmenys. Gali būti skiriama keletas likvidatorių. Jei skiriama keletas likvidatorių, yra sudaromas likvidacinė komisija ir vienas iš likvidatorių paskiriamas likvidacinės komisijos pirmininku. Likvidacinė komisija priima sprendimus kolegialiai. Sprendimo priėmimo tvarkai taikomos šios knygos nuostatos, reglamentuojančios juridinio asmens valdymo organų sprendimų priėmimą.

4. Jei likvidavimo pagrindas yra šio kodekso 2.106 straipsnio 5 ir 6 punktai ir juridinio asmens dalyvis nepaskiria likvidatoriaus, juridinio asmens valdymo organai ar juridinio asmens dalyviai, turintys ne mažiau kaip 1/20 visų balsų, taip pat registro tvarkytojas turi teisę kreiptis į  teismą, kad būtų paskirtas likvidatorius. Šiuo atveju netaikomos šio straipsnio 2 dalies nuostatos.

5. Jei likvidavimo pagrindas yra šio kodekso 2.106 straipsnio 3 ar 7 punktai, tol, kol juridinio asmens dalyvis paskirs likvidatorių, likvidatoriaus pareigas atlieka Vyriausybės įgaliota institucija. Ši institucija, pritarus teismui, turi teisę pavesti likvidatoriaus pareigas atlikti kitam asmeniui.”

 

 

Komiteto pirmininkė                                                                                                 G. Imbrasienė