LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS

TEISĖS DEPARTAMENTO IŠVADA

 

2000-06-26 Nr. P-2216(4)

Vilnius

Dėl Lietuvos Respublikos žuvininkystės  įstatymo projekto

 

Alternatyvių projektų Teisės departamente negauta.

Vertinant projektą juridinės technikos požiūriu galima būtų pareikšti kai kurių pastabų ir pasiūlymų.

            1. Projekto 3 straipsnyje tikslintina l dalis, kadangi žuvininkystės politikos formavimą turėtų  vykdyti tiek Žemės ūkio, tiek Aplinkos ministerijos (tai atitiktų ir “žuvininkystės” sąvoką įtvirtintą 1 straipsnyje). Be to, Aplinkos ministerija  pagal Aplinkos apsaugos įstatymą vykdo gamtos išteklių naudojimo reguliavimo funkciją. Todėl Žuvininkystės įstatymo 3 str. 1 d. 2 p. Aplinkos ministerijai greta žuvų išteklių apsaugos ir kontrolės, turėtų būti įrašyta ir žuvų išteklių naudojimo reguliavimo funkcija.

            Tikslintina projekto 3 straipsnio 3 dalis, kadangi neaiškus Tarybos statusas, ar tai bus savarankiška institucija ar veiks prie  kurios nors ministerijos.

            2. Projekto 4 straipsnio 2 dalies 4 punkte reikėtų nurodyti konkretų Vandens įstatymo straipsnį.

            3. Projekto 6 straipsnio 1 dalyje ir 14 straipsnio 1 dalies 3 punkte vietoj žodžių “valdo Lietuvos valstybė” siūlytume įrašyti “valdo Vyriausybė ar jos įgaliota institucija”.

            4. Projekto 9 straipsnio 1 dalyje žodis “ribojama” keistinas žodžiu “draudžiama”, kadangi “ribojimas” vistiek reiškia jos leidimą. Taisytina projekto 9 straipsnio 3 dalis, kadangi privačių vandens telkinių savininkai ar nuomininkai neturėtų nustatyti “mėgėjiškos žvejybos”, t. y. žuvų išteklių, kurie yra valstybės nuosavybė, naudojimo tvarkos.

            5. Manytume, kad leidimus “kitai (specialiai) žvejybai” turėtų išduoti Aplinkos ministerija (tai atitiktų Laukinės gyvūnijos įstatymo 9 str. reikalavimą). Todėl taisytinos projekto 10 straipsnio 1 dalies, taip pat 12 straipsnio 3 dalies nuostatos.

            6. Projekto 15 straipsnio 2 punkte tikslintinas “kitų dokumentų” terminas, kadangi pagal projekto 12 straipsnį teisę žvejoti suteikia tik leidimas ar vidaus vandens telkinių nuomos sutartis. To paties straipsnio 3 punkte brauktini žodžiai “ir telkinių savininkams”, kadangi šis punktas taikytinas tik valstybiniams vandens telkiniams.

            7. Projekto 17 straipsnio 6 dalyje turi būti aiškiai nustatyta iš kokių lėšų finansuojama žuvivaisa ir kiti darbai. Projekto 17 straipsnio 10 dalyje papildomo paaiškinimo reikalauja “tikslinių fondų” terminas, nes tokių fondų formuojamų iš valstybės lėšų yra atsisakoma. Projekto 17 straipsnio 11 dalyje numatyti įgalinimai, turėtų būti suteikti Aplinkos  ministerijai.

            8. Projekto 20 str. 2 dalis ir 21 straipsnis derintini su Jūros aplinkos apsaugos įstatymo 47 straipsniu.

            9. Projekto 25 straipsnio 2 dalyje reikėtų nurodyti, kad joje numatytą funkciją turėtų vykdyti Žemės ūkio ministerija.

            10. Projekto 28 straipsnyje brauktini žodžiai “ar nuostolius”, kadangi “žalos žuvų ištekliams” sąvoka apima ir “žalos žuvų ištekliams nuostolius”. Be to, brauktini žodžiai “Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka”, kadangi pagal šio straipsnio 2 dalį žala atlyginama pagal specialią metodiką.

            11. Tikslintinas projekto 29 straipsnio 2 punktas, kadangi jame turi būti kalbama apie žalos, padarytos žuvų ištekliams, kaip aplinkos objektui atlyginimą. Tokius ieškinius turėtų reikšti Aplinkos ministerijos pareigūnai.

            12. Projekto 32 straipsnis turėtų būti taikomas tik Seimo ratifikuotoms sutartims.

            

 

Teisės departamento konsultantas                                                                                   A.Marcijonas

 

Teisės departamento konsultantas                                                                                        D.Karvelis

 

L.e.p. Teisės departamento direktorius                                                                                  K.Virketis