PASIŪLYMAS
dėl įstatymo projekto Nr. P - 2534(4)
Siūlau pakeisti projekto P - 2534(4):
3 straipsnio trečią dalį ir išdėstyti ją taip:
3. Visuomenei naudingais tikslais šiame įstatyme
vadinama veikla tarptautinio bendradarbiavimo, žmogaus teisių apsaugos, mažumų
integracijos, kultūros, religinių ir etinių vertybių puoselėjimo, švietimo,
mokslo ir profesinio tobulinimo, neformalaus ir pilietinio ugdymo,
sporto, socialinės apsaugos ir darbo, sveikatos priežiūros, nacionalinio
saugumo ir gynybos, teisėtvarkos ir nusikalstamumo prevencijos, gyvenamosios
aplinkos pritaikymo ir būsto plėtros, autorių teisių ir gretutinių teisių
apsaugos, aplinkos apsaugos ir kitose visuotinai visuomenei naudingomis
ir nesavanaudiškomis pripažįstamose srityse.
5 straipsnio antrą dalį ir išdėstyti ją taip:
2. Parama pagal šį įstatymą pripažįstama, jeigu ją teikia:
1) Lietuvos Respublikos fiziniai, juridiniai asmenys bei įmonės,
neturinčios juridinio asmens teisių, išskyrus politines partijas ir politines
organizacijas, valstybės ir savivaldybių įmones bei įmones, kuriose
valstybei ir /ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia
visuotiniame akcininkų susirinkime ne mažiau kaip 50 % balsų, biudžetines įstaigas bei kitas valstybės bei savivaldybės institucijas,
Lietuvos banką;
2) užsienio valstybės, užsienio valstybių fiziniai ir juridiniai asmenys, tarptautinės organizacijos.
3) valstybės ir savivaldybių įmonės bei įmonės, kuriose valstybei ir /ar savivaldybei nuosavybės teise priklausančios akcijos suteikia visuotiniame akcininkų susirinkime ne mažiau kaip 50 % balsų, gavę steigėjų (akcininkų) sutikimą.
7 straipsnio pirmos dalies 7 punktą ir išdėstyti jį taip:
7) tarptautinės visuomeninės organizacijos bei jų
tarptautinių visuomeninių organizacijų skyriai (padaliniai);
7 straipsnio antrą dalį ir išdėstyti ją taip:
2. Šio
straipsnio 1 dalyje dalies 8 punkte nurodyti juridiniai asmenys
tampa paramos gavėjais ir įgyja teisę gauti paramą tik šio įstatymo nustatyta
tvarka gavę paramos gavėjo statusą.
8 straipsnį ir išdėstyti jį taip:
8 straipsnis. Paramos gavėjo įsipareigojimai
Teikiant paramą leidžiami tam tikri paramos gavėjo reklaminiai
bei kiti įsipareigojimai paramos teikėjui Lietuvos Respublikos Vyriausybės
ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
10 straipsnio antros dalies 2 punktą ir išdėstyti jį taip:
2) perduodami kaip įnašas įmonei, įstaigai ar organizacijai, kurios steigėjas, akcininkas, dalininkas ar narys yra paramos gavėjas, išskyrus LR įstatymuose numatytais atvejais.
12 straipsnį ir išdėstyti jį taip:
12 straipsnis. Labdaros ir paramos apskaita
1. Paramos
teikėjai, išskyrus fizinius asmenis bei asmenis nurodytus šio straipsnio 2
dalyje, privalo tvarkyti pagal šį įstatymą teikiamos paramos apskaitą: joje
nurodyti duomenis apie konkrečius paramos gavėjus, paramos dalyką ir jo vertę.
Paramos teikėjai kiekvieną ketvirtį Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar
jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka privalo pateikti teritorinei
valstybinei mokesčių inspekcijai ir Statistikos departamentui prie Lietuvos
Respublikos Vyriausybės metines ataskaitas apie per kalendorinius
metus suteiktą paramą.
2. Juridiniai asmenys, kurie pagal šio įstatymo
nuostatas turi teisę gauti paramą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar
jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka privalo atskirai tvarkyti pagal šį
įstatymą gaunamos paramos apskaitą (joje nurodyti gautos paramos teikėjus (jei
parama nebuvo gauta anonimiškai) bei vertę ir jos panaudojimą (nurodant
konkrečius gavėjus, jeigu kaip parama gautos lėšos ar turtas perduotos kitam
asmeniui)) bei pačių teikiamos paramos ir/arba labdaros apskaitą (joje nurodyti
duomenis apie konkrečius paramos ir/arba labdaros gavėjus, paramos ir/arba
labdaros dalyką ir jo vertę) ir kiekvieną ketvirtį privalo pateikti
teritorinei valstybinei mokesčių inspekcijai ir Statistikos departamentui
prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės metines ataskaitas apie per
kalendorinius metus ataskaitas apie gautą paramą ir jos panaudojimą, taip pat pačių
suteiktą paramą ir/arba labdarą. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos
įgaliota institucija taip pat nustato ir anonimiškai gautos paramos apskaitos
tvarką. Informaciją apie suteiktą ar gautą paramą teritorinės valstybinės
mokesčių inspekcijos pateikia Statistikos departamentui.
3.
Juridiniai asmenys, kurie pagal šio įstatymo nuostatas turi teisę gauti paramą,
per kalendorinius metus šio įstatymo nustatyta tvarka gavę paramą, Lietuvos
Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka
parengia metines ataskaitas apie savo veiklą, susijusią su visuomenei naudingų
tikslų, nurodytų šio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje, įgyvendinimu.
13 straipsnio trečią dalį ir išdėstyti ją taip:
3. Nustačius labdaros ir paramos:
1) teikimo,
gavimo arba naudojimo pažeidimus, kontrolės institucijos (valstybinė
mokesčių inspekcija ir (arba) muitinė) panaikina mokesčių lengvatas ir taiko
įstatymų nustatytas sankcijas.;
2) gavimo arba naudojimo pažeidimus, kontrolės institucijos (valstybinė mokesčių inspekcija ir (arba) muitinė) taiko įstatymų nustatytas sankcijas.
15 straipsnio pirmą ir trečią dalį ir išdėstyti jas taip:
1. Šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys gali kreiptis į Juridinių asmenų registro tvarkytoją dėl Paramos gavėjo statuso suteikimo. Paramos gavėjo statusas privalo būti suteiktas, jeigu
šių asmenų įstatuose (nuostatuose) numatyta:
1) šio įstatymo 3 straipsnio 3 dalyje nurodyta visuomenei naudinga veikla (šis reikalavimas netaikomas biudžetinėms įstaigoms;
2) paramos gavimas.
3. Juridinių asmenų registro tvarkytojas panaikina Paramos gavėjo statusą kompetentingos institucijos teikimu arba pačiam paramos gavėjui prašant. Į Juridinių asmenų registro tvarkytoją dėl juridiniam asmeniui suteikto paramos gavėjo statuso panaikinimo kreipiasi institucija, pagal savo kompetenciją nustačiusi, kad šis asmuo:
1) padarė piktybinį mokesčių įstatymų pažeidimą, nurodytą Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme, arba
2) padarė Pinigų plovimo prevencijos įstatymo pažeidimą; arba
3) neparengė šio įstatymo 12 straipsnio 3 dalyje nurodytos ataskaitos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka per 2 mėnesius po to, kai buvo apie šį pažeidimą įspėtas ; arba
4) nuolat ir sistemingai pažeidinėja labdaros ir
paramos teikimo, gavimo ir panaudojimo reikalavimus, dėl ko
kontroliuojančių institucijų buvo panaikintos pritaikytos mokesčių lengvatos.