Argumentai:
Siūlau patikslinti ir susiaurinti
subjektų ratą, kuriems teks pareiga vesti laiko apskaitą, t.y. išbraukiant
asmenis, kurie lankosi statybvietėje, bet nėra statybos dalyviai (pvz.
valstybės institucijos, svečiai, būsimi pirkėjai, maisto tiekėjai ir kt.).
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 18 straipsnio 7 dalies
8 punktą išdėstyti taip:
„8) realiuoju laiku vesti rangovo
darbuotojų, rangovo (kai rangovas yra fizinis asmuo), kitų šio įstatymo 13 straipsnyje išvardintų statybos dalyvių darbuotojų, statybos dalyvių (kai jie yra fiziniai asmenys) ir
bet kokių kitų statybvietėje esančių fizinių asmenų (toliau –
statybvietėje esantys asmenys) buvimo statybvietėje laiko apskaitą ir teikti
duomenis pagal
šio įstatymo 182 straipsnyje nustatytus reikalavimus.“
Argumentai:
Atsižvelgiant į valstybės institucijų
pastabas, siūlau aiškiau reglamentuoti, kokius poįstatyminius teisės aktus ir
dokumentus priims valstybės institucijos, o kokius - Lietuvos statybininkų
asociacija.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 181 straipsnio 5 dalį išdėstyti
taip:
„5. Kompetencijų vertinimo tvarką nustato Švietimo, mokslo ir sporto ministras. Detalias kKompetencijų vertinimo taisykles procedūras, suderinusi
su Švietimo, mokslo ir
sporto ministru, nustato
Lietuvos statybininkų asociacija.“
Argumentai:
Atsižvelgiant į valstybės institucijų
pastabas dėl būtinybės nustatyti lengvatinį režimą ES valstybių piliečiams,
siūlau numatyti išlygą dėl kompetencijų pripažinimo.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 181 straipsnį papildyti nauja 10
dalimi:
„10.
Šiame straipsnyje
nustatytas kompetencijų vertinimas neprivalomas ypatingojo statinio rangovo
darbuotojams - Europos
Sąjungos valstybės narės, Šveicarijos Konfederacijos arba valstybės,
pasirašiusios Europos ekonominės erdvės sutartį, piliečiams ir kitiems
fiziniams asmenims, kurie naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jiems
suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis - jeigu Lietuvos statybininkų asociacija pripažino jų kilmės valstybėje įgytą
kompetencijų įvertinimą. Kompetencijų pripažinimo sąlygas ir tvarką nustato Švietimo, mokslo ir sporto ministras.“
Argumentai:
Siūlau aiškiau užfiksuoti, kad Lietuvos
statybininkų asociacija nėra laiko apskaitos duomenų gavėjas ir vartotojas, o
tik administratorius, turintis reikiamą bazę, iš kurios valstybės
institucijos pasiims reikiamą informaciją jų pageidaujamu laiku.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 182 straipsnio 4 dalį išdėstyti
taip:
„4. Laiko apskaitos duomenis rangovai teikia
talpina Lietuvos statybininkų asociacijaios
administruojamoje duomenų bazėje. Lietuvos statybininkų asociacija tvarko laiko apskaitos duomenis ir
teikia juos valstybinės
priežiūros bei kontrolės institucijoms jų
nurodymu. Tvarkant ir teikiant duomenis turi būti užtikrinama, kad
duomenys nebūtų neteisėtai sunaikinti ar pakeisti, sugadinti, neteisėtai
pasisavinti, paskelbti, pateikti ar kitaip panaudoti.“
Argumentai:
Atsižvelgiant į valstybės institucijų
pastabas, siūlau aiškiau reglamentuoti, kokius poįstatyminius teisės aktus ir
dokumentus priims valstybės institucijos, o kokius - Lietuvos statybininkų
asociacija.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 182 straipsnio 5 dalį išdėstyti
taip:
„5. Laiko apskaita vedama ir duomenys
teikiami elektroninėmis
priemonėmis. Laiko apskaitos vedimo ir duomenų teikimo tvarką nustato Socialinės apsaugos ir darbo
ministras. Detalias
laiko apskaitos vedimo ir duomenų teikimo taisykles, suderinusi su Socialinės apsaugos ir darbo
ministru, nustato
Lietuvos statybininkų asociacija. Duomenų tvarkymo ir teikimo valstybinės priežiūros bei
kontrolės institucijoms reikalavimus nustato Socialinės apsaugos ir darbo ministras Duomenų tvarkymo ir teikimo valstybinės priežiūros
bei kontrolės institucijoms reikalavimus nustato Socialinės apsaugos ir darbo ministras. Laiko apskaitos vedimo technologijas ir duomenų
teikimo procedūras, suderinusi su Socialinės apsaugos ir darbo ministru, nustato Lietuvos statybininkų asociacija.“
Argumentai:
Atsižvelgiant į valstybės institucijų
pastabas dėl būtinybės išsamiau reglamentuoti nešališkumo užtikrinimo
klausimus, siūlau įteisinti
Nešališkumo komitetą.
Pasiūlymas:
Įstatymo projektą papildyti nauju 183 straipsniu:
„183 straipsnis. Nešališkumo
komitetas
1. Šio įstatymo 181 ir 182
straipsniuose nustatytas funkcijas Lietuvos statybininkų asociacija vykdo laikantis skaidrumo, nediskriminavimo bei
vienodo vertinimo principų.
2. Įvertinti, ar laikomasi šio straipsnio 1 dalyje numatytų principų, sudaromas nešališkumo komitetas. Nešališkumo komitetas sudaromas iš 10 narių.
Komitetas sudaromas iš vieno Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos,
vieno Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, vieno Valstybinės teritorijų planavimo
ir statybos inspekcijos prie Aplinkos ministerijos,
vieno Užimtumo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, vieno Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, vieno Lietuvos statybininkų asociacijos,
dviejų profesinių
sąjungų ir dviejų
darbdaviams atstovaujančių organizacijų atstovų.
3. Nešališkumo komiteto narius skiria Socialinės apsaugos ir darbo ministras. Socialinės
apsaugos ir darbo ministras
taip pat skiria pakaitinius nešališkumo komiteto narius, kurie nesant
atitinkamų komiteto narių, juos pakeičia. Nešališkumo komiteto nario
kadencijos laikotarpis ir kadencijų kiekis nėra ribojami.
4. Nešališkumo komitetas:
1) periodiškai, bet ne rečiau kaip kartą per metus
įvertina, ar vykdant šio
įstatymo 181 ir 182 straipsniuose nustatytas
funkcijas yra laikomasi šio straipsnio 1 dalyje
numatytų principų;
2) savo iniciatyva arba Lietuvos statybininkų
asociacijos prašymu rengia ir teikia Lietuvos statybininkų asociacijai
rekomendacijas dėl veiklos gerinimo, siekiant užtikrinti šio straipsnio 1 dalyje numatytų principų
laikymąsi.
5. Lietuvos statybininkų asociacija privalo:
1) iki kiekvienų metų birželio 1 d. pateikti
nešališkumo komitetui ataskaitą
apie tai, kaip vykdant šio įstatymo 181 ir 182
straipsniuose nustatytas funkcijas yra laikomasi šio straipsnio 1 dalyje
numatytų principų;
2) nešališkumo komiteto prašymu pateikti informaciją, paaiškinimus ir dokumentų kopijas (arba sudaryti sąlygas su jais
susipažinti), kurių reikia komiteto funkcijoms atlikti. Nešališkumo komiteto nariai privalo
užtikrinti gautos informacijos ir dokumentų konfidencialumą;
3) teikti nešališkumo komitetui informaciją apie
komiteto rekomendacijų įgyvendinimą.
6. Nešališkumo komiteto darbo organizavimo tvarką
nustato Nešališkumo komiteto nuostatai, kuriuos tvirtina Socialinės apsaugos ir darbo ministras.“
Argumentai:
Atsižvelgiant į tai, kad įstatymas
įsigalios vasarą, kuomet yra statybų sezono vidurys ir rangovai yra ypač
užimti, siūlau pailginti pereinamąjį laikotarpį, siekiant sumažinti rangovams
administracinį krūvį sezono metu.
Pasiūlymai ruošti konsultuojantis su
Lietuvos statybininkų asociacija.
Pasiūlymas:
Įstatymo projekto 5 straipsnio 1 dalį išdėstyti taip:
„1. Šio įstatymo 1 straipsnis, 2
straipsnio 2 dalis ir 4 straipsnis įsigalioja 2020 m. gegužės rugsėjo 1 d.“
|