LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

SOCIALINIŲ REIKALŲ IR DARBO KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO IR KOMISIJŲ NARIŲ ATLYGIO UŽ DARBĄ ĮSTATYMO NR. XIII-198 10 IR 11 STRAIPSNIŲ BEI 1, 2, 3, 4 IR 5 PRIEDŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-2142

 

2022-11-09  Nr. 103-P-45

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mindaugas Lingė – komiteto pirmininkas, Vilija Aleknaitė-Abramikienė, Rima Baškienė, Algimantas Dumbrava, Justas Džiugelis, Vaida Giraitytė-Juškevičienė, Gintautas Kindurys, Linas Kukuraitis, Monika Ošmianskienė, Algirdas Sysas, Gintarė Skaistė, Jonas Varkalys; komiteto biuras: Evelina Bulotaitė – biuro vedėja, patarėjos: Dalia Aleksejūnienė, Diana Jonėnienė, Asta Kazlauskienė, Ieva Kuodienė, padėjėja Renata Liekienė; kviestieji asmenys: Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai: Vita Baliukevičienė – Darbo teisės grupės vadovė, Agnė Nakčerienė – Darbo teisės grupės patarėja, Indrė Vaicekauskaitė – Darbo teisės grupės patarėja; Eglė Radėnienė – Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Ekonomikos departamento direktorė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.       

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas

2022-10-10

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Įstatymo projektu teikiami keičiamo įstatymo 5 priedo pakeitimai, kuriuos priėmus keičiamo įstatymo 5 priede nebeliktų pareiginės algos pastoviosios dalies minimalių koeficientų, o būtų nustatomi tik konkretūs koeficientai.

Pastebėtina, kad kartu atitinkamai reikėtų keisti ir keičiamo įstatymo 14 straipsnio nuostatas, pagal kurias esant nepatenkinamam veiklos įvertinimui nustatomas mažesnis pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas, tačiau ne mažesnis, negu šio įstatymo 1 ir 5 prieduose tai pareigybei numatytas minimalus koeficientas. 

Nesuderinus šių nuostatų būtų neaišku, kaip reikėtų įgyvendinti keičiamo įstatymo 14 straipsnio nuostatas dėl mažesnio koeficiento nustatymo.

 

Pritarti.

Žr. 1 ir 2 Komiteto pasiūlymus.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Papildomais paskirtų Komitetų sprendimai ir pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.       

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas,

2022-10-20

 

 

 

Pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIVP-2142.

Pritarti iš dalies.

Komitete pritarta patobulintam įstatymo projektui (atsižvelgta į Seimo komitetų pasiūlymus bei Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą).

2.       

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2022-10-20

 

 

 

Iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-2142 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą.

Pritarti.

 

3.       

Seimo Švietimo ir mokslo komitetas,

2022-10-26

 

 

 

Iš esmės pritarti Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo Nr. XIII-198 10 ir 11 straipsnių bei 1, 2, 3, 4 ir 5 priedų pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2142 ir siūlyti pagrindiniam Komitetui jį tobulinti pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Komiteto pasiūlymus, kuriems Komitetas pritarė.

 

Pritarti.

 

4.       

Seimo Švietimo ir mokslo komitetas,

2022-10-26

N

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą ir siekiant išvengti neaiškumo įgyvendinant Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo Nr. XIII-198 14 straipsnio nuostatas dėl mažesnio koeficiento nustatymo (kai švietimo pagalbos įstaigos vadovas kasmetinio vertinimo metu įvertinamas nepatenkinamai), būtina papildyti Įstatymo 14 str. 9 dalies 4 punktą ir švietimo pagalbos įstaigos vadovams nustatyti tokią pačią išimtį, kuri šiuo metu galioja mokyklų vadovams (jiems nepatenkinamo vertinimo atveju būtų nustatomas vienetu mažesnis pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas).

 

Pasiūlymas:

Įstatymo 14 straipsnio 9 dalies 4 punktą išdėstyti taip:

„4) nepatenkinamai, biudžetinės įstaigos vadovui, išskyrus mokyklos vadovą, švietimo pagalbos įstaigos vadovą, nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 1 ir 5 prieduose priede tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį numatytas minimalus koeficientas; mokyklos vadovui, švietimo pagalbos įstaigos vadovui nustato vienetu mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą. Su biudžetinės įstaigos vadovu gali būti sudarytas rezultatų gerinimo planas (pagal Darbo kodekso 57 straipsnio 5 dalį), kurio vykdymas įvertinamas ne anksčiau kaip po 2 mėnesių. Rezultatų gerinimo plano vykdymo rezultatus įvertinus nepatenkinamai, su biudžetinės įstaigos vadovu sudaryta darbo sutartis gali būti nutraukiama pagal Darbo kodekso 57 straipsnio 1 dalies 2 punktą.“

Pritarti.

 

5.       

Seimo Švietimo ir mokslo komitetas,

2022-10-26

N

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą ir siekiant išvengti neaiškumo įgyvendinant Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo Nr. XIII-198 14 straipsnio nuostatas dėl mažesnio koeficiento nustatymo (kai švietimo pagalbos įstaigos vadovo pavaduotojas ir švietimo pagalbos įstaigos skyriaus vedėjas, kurių darbas laikomas pedagoginiu, kasmetinio vertinimo metu įvertinami nepatenkinamai), būtina papildyti Įstatymo 14 str. 10 dalies 4 punktą ir švietimo pagalbos įstaigos vadovo pavaduotojui bei švietimo pagalbos įstaigos skyriaus vedėjui, kurių darbas laikomas pedagoginiu, nustatyti tokią pačią išimtį, kuri šiuo metu galioja mokyklos vadovo pavaduotojui ugdymui ir mokyklos ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjui (jiems nepatenkinamo vertinimo atveju būtų nustatomas vienetu mažesnis pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas).

 

Pasiūlymas:

Įstatymo 14 straipsnio 10 dalies 4 punktą išdėstyti taip:

„4) nepatenkinamai, teikia vertinimo išvadą į pareigas priimančiam asmeniui su siūlymu darbuotojui, išskyrus mokyklos vadovo pavaduotoją ugdymui ir mokyklos ugdymą organizuojančio skyriaus vedėją, švietimo pagalbos įstaigos vadovo pavaduotoją ir švietimo pagalbos įstaigos skyriaus vedėją, kurių darbas laikomas pedagoginiu, nustatyti mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 1, 2, 3, ir 4 ir 5 prieduose tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį ir (ar) profesinę darbo patirtį numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas; mokyklos vadovo pavaduotojui ugdymui, mokyklos ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjui,  švietimo pagalbos įstaigos vadovo pavaduotojui, švietimo pagalbos įstaigos skyriaus vedėjui, kurių darbas laikomas pedagoginiu, nustatyti vienetu mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą. Su darbuotoju gali būti sudarytas rezultatų gerinimo planas (pagal Darbo kodekso 57 straipsnio 5 dalį), kurio vykdymas įvertinamas ne anksčiau kaip po 2 mėnesių. Rezultatų gerinimo plano vykdymo rezultatus įvertinus nepatenkinamai, su darbuotoju sudaryta darbo sutartis gali būti nutraukiama pagal Darbo kodekso 57 straipsnio 1 dalies 2 punktą.“

 

Pritarti.

 

6.       

Seimo Švietimo ir mokslo komitetas,

2022-10-26

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad siūloma papildyti ir Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo Nr. XIII-198 14 straipsnį, siūloma papildyti ir svarstomo įstatymo projekto Nr. XIVP-2142 pavadinimą.

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto pavadinimą išdėstyti taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO IR KOMISIJŲ NARIŲ ATLYGIO UŽ DARBĄ ĮSTATYMO NR. XIII-198 10, IR 11, 14 STRAIPSNIŲ IR BEI 1, 2, 3, 4, IR 5 PRIEDŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS“

Pritarti.

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui, Komiteto pasiūlymams ir išvadai.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1. 

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2022-11-09

N 3

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą ir siekiant išvengti neaiškumo įgyvendinant Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo Nr. XIII-198 14 straipsnio nuostatas dėl mažesnio koeficiento nustatymo (kai švietimo pagalbos įstaigos vadovas kasmetinio vertinimo metu įvertinamas nepatenkinamai), būtina papildyti Įstatymo 14 str. 9 dalies 4 punktą ir švietimo pagalbos įstaigos vadovams nustatyti tokią pačią išimtį, kuri šiuo metu galioja mokyklų vadovams (jiems nepatenkinamo vertinimo atveju būtų nustatomas vienetu mažesnis pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas). Taip pat būtina papildyti Įstatymo 14 str. 10 dalies 4 punktą ir švietimo pagalbos įstaigos vadovo pavaduotojui bei švietimo pagalbos įstaigos skyriaus vedėjui, kurių darbas laikomas pedagoginiu, nustatyti tokią pačią išimtį, kuri šiuo metu galioja mokyklos vadovo pavaduotojui ugdymui ir mokyklos ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjui (jiems nepatenkinamo vertinimo atveju būtų nustatomas vienetu mažesnis pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas).

     Taip pat įgyvendinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymą Nr. XIV-1268, įsigaliosiantį nuo 2023 m. balandžio 1 d.  turėtų būti tikslintina ir įstatymo 14 straipsnio 4 dalis:

 

 

Pasiūlymas:

Papildyti Įstatymo projektą nauju 3 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

 

„3 straipsnis. 14 straipsnio pakeitimas

 

1.      Pakeisti 14 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Kiekvienais metais iki kovo 1 dienos į pareigas priimantis asmuo ar jo įgaliotas asmuo įvertina biudžetinių įstaigų vadovų (išskyrus biudžetinių įstaigų vadovus, kurių darbo biudžetinėje įstaigoje pradžios data praėjusiais metais buvo vėlesnė negu spalio 1 diena) praėjusių metų veiklą pagal nustatytas metines užduotis, siektinus rezultatus, jų vertinimo rodiklius ir gebėjimus atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas Vyriausybės ar atitinkamo ministro, nurodyto šio straipsnio 2 dalyje, nustatyta tvarka. Biudžetinės įstaigos vadovo praėjusių metų veikla gali būti vertinama labai gerai, gerai, patenkinamai ir nepatenkinamai. Jeigu biudžetinės įstaigos vadovo metinė veikla įvertinama nepatenkinamai 2 metus iš eilės, į pareigas priimantis asmuo (savivaldybių biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas ir seniūnijas – biudžetines įstaigas,– merai) priima sprendimą biudžetinės įstaigos vadovą atleisti iš pareigų, nutraukia su juo sudarytą darbo sutartį per 10 darbo dienų nuo šio sprendimo įsigaliojimo dienos ir neišmoka jam išeitinės išmokos.“.

 

2. Pakeisti 14 straipsnio 9 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4) nepatenkinamai, biudžetinės įstaigos vadovui, išskyrus mokyklos vadovą, švietimo pagalbos įstaigos vadovą, nustato mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 1 ir 5 prieduose priede tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį numatytas minimalus koeficientas; mokyklos vadovui, švietimo pagalbos įstaigos vadovui nustato vienetu mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą. Su biudžetinės įstaigos vadovu gali būti sudarytas rezultatų gerinimo planas (pagal Darbo kodekso 57 straipsnio 5 dalį), kurio vykdymas įvertinamas ne anksčiau kaip po 2 mėnesių. Rezultatų gerinimo plano vykdymo rezultatus įvertinus nepatenkinamai, su biudžetinės įstaigos vadovu sudaryta darbo sutartis gali būti nutraukiama pagal Darbo kodekso 57 straipsnio 1 dalies 2 punktą.“

 

3.Pakeisti 14 straipsnio 10 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

„4) nepatenkinamai, teikia vertinimo išvadą į pareigas priimančiam asmeniui su siūlymu darbuotojui, išskyrus mokyklos vadovo pavaduotoją ugdymui ir mokyklos ugdymą organizuojančio skyriaus vedėją, švietimo pagalbos įstaigos vadovo pavaduotoją ir švietimo pagalbos įstaigos skyriaus vedėją, kurių darbas laikomas pedagoginiu, nustatyti mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, tačiau ne mažesnį, negu šio įstatymo 1, 2, 3, ir 4 ir 5 prieduose tai pareigybei pagal vadovaujamo darbo patirtį ir (ar) profesinę darbo patirtį numatytas minimalus pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas; mokyklos vadovo pavaduotojui ugdymui, mokyklos ugdymą organizuojančio skyriaus vedėjui,  švietimo pagalbos įstaigos vadovo pavaduotojui, švietimo pagalbos įstaigos skyriaus vedėjui, kurių darbas laikomas pedagoginiu, nustatyti vienetu mažesnį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą. Su darbuotoju gali būti sudarytas rezultatų gerinimo planas (pagal Darbo kodekso 57 straipsnio 5 dalį), kurio vykdymas įvertinamas ne anksčiau kaip po 2 mėnesių. Rezultatų gerinimo plano vykdymo rezultatus įvertinus nepatenkinamai, su darbuotoju sudaryta darbo sutartis gali būti nutraukiama pagal Darbo kodekso 57 straipsnio 1 dalies 2 punktą.“

 

Atitinkamai tikslinti paskesnių Įstatymo projekto straipsnių numeraciją.

Pritarti.

 

2. 

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2022-11-09

 

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad siūloma papildyti ir Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo Nr. XIII-198 14 straipsnį, siūloma papildyti ir svarstomo įstatymo projekto Nr. XIVP-2142 pavadinimą.

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto pavadinimą patikslinti ir išdėstyti taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS

VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO IR KOMISIJŲ NARIŲ ATLYGIO UŽ DARBĄ ĮSTATYMO NR. XIII-198 10, IR 11,  14 STRAIPSNIŲ IR BEI 1, 2, 3, 4, IR 5 PRIEDŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMAS“

 

Pritarti.

 

3.

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2022-11-09

8

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į tai, kad Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymas Nr. XIV-1268 įsigalioja nuo 2023 m. balandžio 1 d., Įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalis, susijusi su šiuo įstatymu, taip pat turėtų įsigalioti nuo 2023 m. balandžio 1 d.

 

Pasiūlymas:

Įstatymo projekto 8 straipsnį laikyti 9 straipsniu, jį patikslinti ir išdėstyti taip:

8 9 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio įstatymo 3 straipsnio 1 dalį ir 7  8 straipsnio 3 ir 7 dalis, įsigalioja 2023 m. sausio 1 d.

2. Šio įstatymo  3 straipsnio 1 dalis įsigalioja 2023 m. balandžio 1 d.

2 3 . Šio įstatymo 7  8 straipsnio 3 ir 7 dalys įsigalioja 2023 m. rugsėjo 1 d.

Pritarti.

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Justas Džiugelis.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                      Mindaugas Lingė

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Ieva Kuodienė