PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DIPLOMATINĖS TARNYBOS ĮSTATYMO NR. VIII-1012 3, 5, 8, 16, 17, 23, 25, 28, 30, 35, 37, 39, 41, 42, 43, 44, 45, 48, 49, 60, 61, 62, 64, 65, 66, 67, 68, 70, 71, 84, 85, 86, 87, 89, 90, 92, 95, 96, 97 STRAIPSNIŲ, ĮSTATYMO 1 PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 161 ,711 IR 901 STRAIPSNIAIS IR ĮSTATYMO 3 PRIEDO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIVP-1229

 

2022-03-29

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

21N

 

 

Argumentai:

Diplomatai ir valstybės tarnautojai, dirbantys Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse, gali būti komandiruojami į Lietuvą. Komandiruotės metu jiems toliau taikomos visos socialinės ir kitos garantijos, kurias Diplomatinės tarnybos įstatymas nustato Lietuvos diplomatinių atstovybių personalui (kompensuojamos sutuoktinio, vaikų ir įvaikių išlaikymo išlaidos, su darbu užsienyje susijusios išlaidos, vaikų ir įvaikių ikimokyklinio ugdymo ir mokymosi išlaidos, mokamos išmokos apsirūpinti gyvenamosiomis patalpomis ir kt.). Atsižvelgiant į dabartinę politinę ir saugumo situaciją, kyla poreikis diplomatus ir kitus valstybės tarnautojus komandiruoti į Lietuvą ilgesniam laikotarpiui, jų neatšaukiant iš pareigų diplomatinėje atstovybėje. Siekiant teisinio aiškumo ir siekiant racionaliai naudoti valstybės biudžeto lėšas, yra tikslinga įstatyme nustatyti maksimalų 6 mėnesių terminą tolesniam garantijų taikymui.

Užtikrinant diplomatų lygiateisiškumą ir siekiant teisinio reguliavimo aiškumo ir nuoseklumo, siūloma tokį patį maksimalų garantijų taikymo 6 mėnesių terminą nustatyti ir Lietuvos diplomatiniam atstovui, kurio funkcijos, remiantis Diplomatinės tarnybos įstatymo 53 straipsniu, ypatingais atvejais yra laikinai sustabdomos ir jam laikinai pavedama vykdyti kitas funkcijas Užsienio reikalų ministerijoje Lietuvoje, neatšaukiant jo iš diplomatinio atstovo pareigų (t. y. kai diplomatinis atstovas laikinai grįžta į Lietuvą konsultacijoms).

Siekiant užtikrinti Lietuvos diplomatinėse atstovybėse dirbančių ar tarnybą atliekančių diplomatų, kitų valstybės tarnautojų, karių, žvalgybos pareigūnų lygiateisiškumą ir teisinio reguliavimo nuoseklumą ir sistemiškumą, analogiški pasiūlymai teikiami ir dėl Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo bei Žvalgybos įstatymo pakeitimų.

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projektą nauju 21 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

21 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 53 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

2. Diplomatinio atstovo funkcijos laikinai sustabdomos, kai ypatingais atvejais užsienio reikalų ministras įsakymu jam laikinai paveda Užsienio reikalų ministerijoje atlikti kitas funkcijas. Dėl tokio laikino pavedimo diplomato tarnybos sutartis ar terminuota diplomato tarnybos sutartis nenutraukiama ir diplomatiniam atstovui toliau mokamas jam nustatytas darbo užmokestis ir taikomos šio įstatymo 84 straipsnyje, 85 straipsnio 1, 2, 3, 4, 5 ir 7 dalyse, 86 straipsnio 2 dalyje, 87 straipsnio 2 ir 3 dalyse ir  89 straipsnio 7, 8, 11 ir 14 dalyse diplomatui ir jo šeimos nariams nustatytos garantijos. Šios garantijos taikomos ne ilgiau kaip 6 mėnesius nuo laikino pavedimo diplomatiniam atstovui atlikti kitas funkcijas dienos. Laikinas pavedimas diplomatiniam atstovui atlikti kitas funkcijas nutraukiamas užsienio reikalų ministro įsakymu.““

 

2.

37

 

 

Argumentai: tie patys

 

Pasiūlymas:

Papildyti Projekto 37 straipsniu keičiamą Diplomatinės tarnybos įstatymo 89 straipsnį nauja 16 dalimi ir ją išdėstyti taip:

16. Diplomatinėje atstovybėje, konsulinėje įstaigoje ar specialiojoje misijoje dirbantiems diplomatams, pasiųstiems į komandiruotę į Lietuvos Respubliką, ir jų šeimos nariams ne ilgiau kaip 6 mėnesius nuo diplomato komandiruotės į Lietuvos Respubliką dienos toliau taikomos šio įstatymo 84 straipsnyje, 85 straipsnio 1, 2, 3, 4, 5 ir 7  dalyse, 86 straipsnio 2 dalyje, 87 straipsnio 2 ir 3 dalyse ir  šio straipsnio 7, 8, 11 ir 14 dalyse nustatytos garantijos.“

 

Projekto 37 straipsniu keičiamo  Diplomatinės tarnybos įstatymo 89 straipsnio 16 dalį laikyti 17 dalimi.

 

3.

38

 

 

Argumentai:

Analogiškas nuostatas siūloma nustatyti ir kitiems Lietuvos Respublikos atstovybėse dirbantiems valstybės tarnautojams.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Projekto 38 straipsniu keičiamo Diplomatinės tarnybos įstatymo 90 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Kitiems valstybės tarnautojams ir jų šeimos nariams taikomos šio įstatymo 84, 85, 86, 87 straipsniuose, 89 straipsnio 7, 8, 11, 12, 13, ir 14 ir 16 dalyse diplomato ir jo šeimos nariams nustatytos garantijos. Šio įstatymo 85 straipsnio 7 dalyje ir 89 straipsnio 8 dalyje sutuoktiniams diplomatams nustatytos sąlygos taikomos ir tais atvejais, kai sutuoktiniai yra kiti valstybės tarnautojai ar diplomatas ir kitas valstybės tarnautojas. Įstatymai gali nustatyti kitų kitiems valstybės tarnautojams taikomų garantijų.“

 

4.

21-47, pavadinimas

 

 

Argumentai:

Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus pasiūlymus ir į tai, kad Projektas būtų papildytas nauju 21 straipsniu, turi būti patikslintas Projekto pavadinimas,  Projektų straipsnio numeracija ir Projekto 47 straipsnis.

 

Pasiūlymas:

Patikslinti Projekto pavadinimą, jame nurodant keičiamą Diplomatinės tarnybos įstatymo 53 straipsnį, patikslinti Projektų straipsnių numeraciją, atitinkamai patikslinti Projekto 47 straipsnio, nustatančio Įstatymo taikymą ir įsigaliojimą, esančias nuorodas į Projekto straipsnius.

 


 

 

Teikia

Seimo nariai                                                                                        Laima Liucija Andrikienė

                                                                                                            Audronius Ažubalis

                                                                                                            Giedrius Surplys