Argumentai:
Netoli Lietuvos Respublikos pradėjus veikti Astravo atominei
elektrinei būtina išlaikyti savarankišką išskirtinai radiacinės saugos
srityje veiklą vykdančią įstaigą. Toks siūlymas grindžiamas tuo, kad galimų
branduolinių ar radiologinių avarijų atvejais būtinas išankstinis ir
specialus pasiruošimas tokių atvejų galimai grėsmei, prevencinių priemonių
taikymas, o įvykus branduoliniam įvykiui, greitas sprendimų priėmimas
likviduojant galimų branduolinių ar radiologinių avarijų atvejus. Būtina
išlaikyti Radiacinės saugos centre turimus resursus radiacinės saugos srityje
nesusiejant šios specifinės funkcijos su bendra visuomenės sveikatos saugos
funkcija. Minėtas siūlymas taip pat neatitiktų nei Europos Sąjungos, nei
pasaulinės radiacinės saugos reguliavimo praktikos.
Atsižvelgiant į tai kas išdėstyta, siūloma nepritarti radiacinės
saugos funkcijų perdavimui Nacionaliniam
visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos, atitinkamai tikslinant Įstatymo projekto nuostatas.
Pasiūlymas:
Panaikinti
projekto 1 straipsnį:
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti
2 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Nebekontroliuojamieji
radioaktyvumo lygiai – aktyvumo koncentracijų vertės, kurių neviršijant
medžiagoms, susidariusioms vykdant veiklą su jonizuojančiosios spinduliuotės
šaltiniais, apie kurią privalo būti pranešta Nacionaliniam visuomenės
sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau
– Nacionalinis visuomenės sveikatos centras) ar Valstybinei atominės
energetikos saugos inspekcijai arba kuri privalo būti įteisinta, nebetaikomi
radiacinės saugos reikalavimai.“
2. Pakeisti
2 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Radioaktyviosios
atliekos – panaudotas branduolinis kuras ir kitos dujinės,
skystosios ar kietosios pakartotinai naudoti neskirtos radioaktyviosios
medžiagos, kurios neatitinka nebekontroliavimo kriterijų ir
kurioms Nacionalinis visuomenės sveikatos centras ar Valstybinė
atominės energetikos saugos inspekcija taiko reguliuojamąją kontrolę.“
|