Projekto
lyginamasis variantas
VALSTYBINĖS DARBO INSPEKCIJOS ĮSTATYMO NR. IX-1768
1, 6, 8, 9 STRAIPSNIŲ, KETVIRTOJO1 SKIRSNIO IR PRIEDO PAKEITIMO BEI 131 STRAIPSNIO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
ĮSTATYMAS
2016 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 1 straipsnio pakeitimas
1. Papildyti 1 straipsnį nauja 3 dalimi:
„3. Šio Įstatymo ketvirtasis1 skirsnis taikomas vykdant Europos Sąjungos kompetentingų institucijų paskirtų arba administracinių ar teisminių institucijų patvirtintų arba darbo ginčus nagrinėjančių organų paskirtų finansinių administracinių sankcijų ir (ar) baudų, įskaitant mokesčius ir priemokas, susijusių su Lietuvos Respublikos darbo kodekso 104 straipsnio 2 dalyje nustatytomis darbo teisės normomis, išieškojimą ir prašymus dėl pagalbos, informacijos, pranešimo apie sprendimą dėl finansinių administracinių sankcijų ir (ar) baudų skyrimo.“
2. Papildyti 1 straipsnį nauja 4 dalimi:
„4. Šio Įstatymo ketvirtasis1 skirsnis netaikomas vykdant sankcijas, kurioms taikomas 2005 m. vasario 24 d. Tarybos pamatinis sprendimas 2005/214/TVR dėl abipusio pripažinimo principo taikymo finansinėms baudoms (OL 2005 L 76, p. 16), 2000 m. gruodžio 22 d. Tarybos reglamentas (EB) Nr. 44/2001 dėl jurisdikcijos ir teismų sprendimų civilinėse ir komercinėse bylose pripažinimo ir vykdymo (OL 2001 L 12, p. 1) ar 2006 m. balandžio 27 d. Tarybos sprendimas 2006/325/EB dėl Europos bendrijos ir Danijos Karalystės susitarimo dėl jurisdikcijos ir teismų sprendimų civilinėse ir komercinėse bylose pripažinimo ir vykdymo sudarymo (OL 2006 L 120, p. 22).“
2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 6 straipsnio 8 punktą ir išdėstyti taip:
„8) tikrina įstatymų ir kitų
norminių teisės aktų nustatytų saugos ir sveikatos garantijų, darbo ir poilsio organizavimo
taikymą asmenims iki 18 metų, nėščioms, neseniai pagimdžiusioms, krūtimi
maitinančioms moterims darbuotojoms ir dirbantiems
neįgaliesiems neįgaliesiems;“
2. Pakeisti 6 straipsnio 16 punktą ir jį išdėstyti taip:
„16) vykdo nelegalaus darbo, nedeklaruoto
darbo ir nedeklaruotos savarankiškos veiklos prevenciją reiškinių
kontrolę, Vyriausybės nustatyta tvarka koordinuoja nelegalaus darbo
kontrolę vykdančių institucijų veiklą;“.
3. Pakeisti 6 straipsnio 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
„17) teikia išvadas dėl rengiamų
darbuotojų saugos ir sveikatos mokymo programų, skirtų darbuotojų, valdančių
potencialiai pavojingus įrenginius, atliekančių šių įrenginių nuolatinę
privalomą priežiūrą jų eksploatavimo metu, darbdaviams atstovaujančių
asmenų, darbdavių įgaliotų asmenų, darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybų
specialistų, darbų
su potencialiai pavojingais įrenginiais, kurių kategorijų sąrašą tvirtina
Vyriausybė, vadovų ir darbuotojų, prižiūrinčių, pertvarkančių šiuos įrenginius, mokymui,.
Tikrina darbdaviams atstovaujančių asmenų žinias darbuotojų saugos ir
sveikatos klausimais Mokymo ir žinių darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais
tikrinimo bendruosiuose nuostatuose nustatyta tvarka prieš darbdaviui atstovaujančiam
asmeniui pradedant eksploatuoti įmonę ar teikti paslaugas, dalyvauja
tikrinant jų darbuotojų saugos ir sveikatos tarnybų specialistų darbų su
potencialiai pavojingais įrenginiais, kurių kategorijų sąrašą tvirtina
Vyriausybė, vadovų ir darbuotojų, prižiūrinčių, pertvarkančių šiuos įrenginius, žinias.
Tikrina, ar darbuotojai nustatyta tvarka instruktuoti, apmokyti, atestuoti
darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais;“.
4. Pakeisti 6 straipsnio 18 punktą ir jį išdėstyti taip:
„18) teikia pastabas bei pasiūlymus dėl rengiamų norminių teisės aktų projektų darbuotojų saugos ir sveikatos, darbo santykių srityse, tvirtina atskirų rūšių veiklos ar darbų bendrąsias saugos taisykles;“.
5. Papildyti 6 straipsnį nauju 26 punktu ir jį išdėstyti taip:
„26) organizuoja darbo arbitražo darbą;“.
6. Papildyti 6 straipsnį nauju 27 punktu ir jį išdėstyti taip:
„27) nagrinėja darbdavių prašymus dėl darbuotojų atstovų darbo sutarčių nutraukimo ir jų darbo sąlygų pakeitimo;“.
7. Papildyti 6 straipsnį nauju 28 punktu ir jį išdėstyti taip:
„28) kontroliuoja, ar darbdaviai tinkamai vykdo darbuotojų informavimo ir konsultavimosi su jais pareigą;“.
8. Papildyti 6 straipsnį 29 punktu:
„29) tikrina, ar nepažeidžiamos komandiruotų darbuotojų garantijos;“.
9. Papildyti 6 straipsnį 30 punktu:
„30) teikia ir gauna prašymus dėl pagalbos, informacijos, pranešimo apie sprendimą dėl finansinių administracinių sankcijų ir (ar) baudų skyrimo arba dėl tokių sankcijų ir / arba baudų išieškojimo šio Įstatymo ketvirtajame1 skirsnyje nustatyta tvarka;”.
9. Buvusius 6 straipsnio 26, 27 ir 28 punktus laikyti atitinkamai 31, 32 ir 33 punktais.
3 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 8 straipsnio 2 dalies 11 punktą ir jį išdėstyti taip:
,,11) skiria darbo ginčų komisijos pirmininkus ir gavęs profesinių sąjungų ir darbdavių organizacijų teikimus tvirtina darbo ginčų komisijos narių vardinį sąrašą priskirdamas šiuos narius konkrečioms darbo ginčų komisijoms;“.
2. Papildyti 8 straipsnio 2 dalį nauju 12 punktu ir jį išdėstyti taip:
„12) skiria Valstybinės darbo inspekcijos teritorinio skyriaus valstybės tarnautoją ar darbuotoją, dirbantį pagal darbo sutartį, atsakingą už darbo arbitražo darbo organizavimą;“.
3. Buvusį 8 straipsnio 2 dalies 12 punktą laikyti 13 punktu.
4 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
1.Papildyti 9 straipsnio 1 dalį nauju 9 punktu ir jį išdėstyti taip:
„9) įpareigoja darbdavį atkurti iškreipiamas ar slepiamas aplinkybes, dėl kurių buvo konstatuotas nedeklaruotas darbas;“
2. Buvusį 9 straipsnio 1 dalies 9 punktą laikyti 10 punktu.
5 straipsnis. Ketvirtojo1 skirsnio pakeitimas
Pakeisti Ketvirtąjį1 skirsnį ir jį išdėstyti taip:
KETVIRTASIS1 SKIRSNIS
DARBDAVIŲ,
LEIDUSIŲ DIRBTI NELEGALIAI TREČIOSIOS ŠALIES PILIEČIAMS, ATSAKOMYBĖ
121 straipsnis. Nuobaudų
ir kitų apribojimų taikymas
1.
Darbdaviams – juridiniams asmenims, leidusiems dirbti nelegaliai trečiosios
šalies piliečiams, skiriama nuo 3 tūkstančių iki 10 tūkstančių litų bauda už kiekvieną
nelegaliai dirbusį trečiosios šalies pilietį. Tokie patys veiksmai, padaryti už
šį pažeidimą bausto juridinio asmens per metus nuo tos dienos, kurią pasibaigė
paskirtos baudos įvykdymo terminas, užtraukia baudą juridiniam asmeniui už
kiekvieną trečiosios šalies pilietį nuo 10 tūkstančių iki 20 tūkstančių litų.
2.
Šio straipsnio 1 dalyje numatyta bauda skiriama, jeigu padaryta veika
neužtraukia baudžiamosios atsakomybės.
3.
Darbdavys privalo sumokėti nelegaliai dirbusiam trečiosios šalies piliečiui
atlyginimą už darbą, dėl kurio buvo susitarta, bet ne mažesnį kaip Lietuvos
Respublikos Vyriausybės nustatytos minimaliosios mėnesinės algos dydžio ir ne
mažiau kaip už tris mėnesius (nebent darbdavys arba nelegaliai dirbęs
trečiosios šalies pilietis gali įrodyti, kad nelegalus darbas buvo atliekamas
trumpesnį laiką), ir nuo šios sumos sumokėti teisės aktų nustatytus mokesčius,
įskaitant susidariusius delspinigius ir baudas, taip pat visas šioje dalyje
numatytų sumų pervedimo į šalį, į kurią grįžo ar buvo sugrąžintas trečiosios
šalies pilietis, išlaidas ir trečiosios šalies piliečio grąžinimo išlaidas.
4.
Šio straipsnio 1 dalyje nurodytų pažeidimų bylas nagrinėja ir baudas skiria
Valstybinė darbo inspekcija. Šie pažeidimai tiriami, pažeidimų protokolai surašomi
ir bylos nagrinėjamos mutatis mutandis vadovaujantis Administracinių
teisės pažeidimų kodekso nuostatomis.
5.
Skiriamos baudos dydis nustatomas pagal didžiausios ir mažiausios baudų
vidurkį, atsižvelgiant į šio straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatytas atsakomybę
lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes. Kai yra atsakomybę lengvinančių
aplinkybių, bauda mažinama nuo jos vidurkio iki minimalaus dydžio, o kai yra
atsakomybę sunkinančių aplinkybių, bauda didinama nuo jos vidurkio iki
maksimalaus dydžio. Kai yra ir atsakomybę lengvinančių, ir sunkinančių
aplinkybių, bauda skiriama atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą. Baudos
mažinimas ar didinimas motyvuojamas nutarime skirti baudą.
6.
Atsakomybę lengvinančiomis aplinkybėmis laikoma tai, kad juridinis asmuo,
padaręs pažeidimą, užkirto kelią žalingoms pažeidimo pasekmėms, iki pažeidimo
tyrimo pradžios pažeidimą nutraukė, pripažino padaręs pažeidimą, padėjo šio
straipsnio 7 dalyje nurodytų institucijų įgaliotiems pareigūnams atlikti
pažeidimo tyrimą, geranoriškai atlygino žalą, taip pat labai sunki juridinio
asmens finansinė padėtis.
7.
Atsakomybę sunkinančiomis aplinkybėmis laikoma tai, kad juridinis asmuo kliudė
atlikti pažeidimo tyrimą, slėpė padarytą pažeidimą, tęsė pažeidimą,
nepaisydamas Valstybinės darbo inspekcijos, Valstybinės mokesčių inspekcijos
prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Finansinių nusikaltimų tyrimo
tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos ar policijos įgaliotų pareigūnų
įpareigojimo nutraukti neteisėtus veiksmus.
8.
Šio straipsnio 1 dalyje numatytos baudos gali būti skiriamos ne vėliau kaip per
3 metus nuo pažeidimo nustatymo dienos.
9.
Be šiame straipsnyje numatytų baudų, darbdaviams, leidusiems dirbti nelegaliai
trečiosios šalies piliečiams, atitinkamai taikoma:
1)
apribojimas dalyvauti viešuosiuose pirkimuose Lietuvos Respublikos viešųjų
pirkimų įstatymo nustatyta tvarka;
2)
teisės gauti subsidijas, išmokas ar kitą valstybės pagalbą, įskaitant Europos
Sąjungos struktūrinių fondų paramą ir kitą paramą, išskyrus tiesioginę Europos
Sąjungos paramą, atėmimas iki 5 metų Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta
tvarka;
3)
įpareigojimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka sugrąžinti tam
tikrą dalį arba visas per 12 mėnesių laikotarpį iki nelegalaus darbo nustatymo
suteiktų subsidijų, išmokų ar kitos valstybės pagalbos, įskaitant Europos
Sąjungos struktūrinių fondų paramą ir kitą paramą, išskyrus tiesioginę Europos
Sąjungos paramą, lėšas.
KETVIRTASIS1 SKIRSNIS
TARPVALSTYBINIS FINANSINIŲ ADMINISTRACINIŲ SANKCIJŲ IR (AR) BAUDŲ IŠIEŠKOJIMO VYKDYMAS
121 straipsnis. Savitarpio pagalbos ir pripažinimo principai
1. Valstybinė darbo inspekcija, gavusi kitos Europos Sąjungos valstybės narės kompetentingos institucijos (toliau – prašančioji institucija) prašymą dėl pagalbos, informacijos, pranešimo apie sprendimą dėl finansinių administracinių sankcijų ir ar baudų skyrimo arba finansinių administracinių sankcijų ir (ar) baudų išieškojimo, vadovaudamasi šio Įstatymo 122 straipsniu:
1) išieško prašančiosios institucijos paskirtą arba administracinių ar teisminių institucijų arba, kai taikytina, darbo ginčų teismų, vadovaujantis prašančiosiosios institucijos valstybės Europos Sąjungos narės (toliau – prašančiosios institucijos valstybė) įstatymais ir procedūromis patvirtintą finansinę administracinę sankciją ir (ar) baudą, kurios yra toliau neskundžiamos;
2) praneša apie sprendimą, kuriuo skiriama finansinė administracinė sankcija ir (ar) bauda;
3) praneša apie kitus atitinkamus dokumentus, susijusius su finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimu, įskaitant teismo sprendimą ar galutinį sprendimą, kuris gali būti pateiktas patvirtintos kopijos forma, sudarančius prašymo dėl išieškojimo teisinį pagrindą ir teisę jį vykdyti.
2. Prašančioji institucija užtikrina, kad prašymas dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo arba pranešimo apie sprendimą, kuriuo skiriama finansinė administracinė sankcija ir (ar) bauda, būtų pateikiamas pagal prašančiosios institucijos valstybėje galiojančius įstatymus, kitus teisės aktus ir administracinę praktiką. Toks prašymas pateikiamas tik tuo atveju, kai prašančioji institucija negali įvykdyti išieškojimo ar pateikti pranešimo pagal savo įstatymus, kitus teisės aktus ir administracinę praktiką. Prašančioji institucija nepateikia prašymo dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo arba pranešimo apie sprendimą dėl tokios sankcijos ir (ar) baudos skyrimo, jeigu ši sankcija ir (ar) bauda, taip pat pagrindinis reikalavimas ir (ar) dokumentas, kuriuo leidžiama ją vykdyti prašančiosios institucijos valstybėje, užginčijamas arba jam prieštaraujama toje valstybėje.
3. Valstybinė darbo inspekcija, gavusi prašymą išieškoti finansinę administracinę sankciją ir (ar) baudą arba pranešti apie sprendimą, kuriuo skiriama tokia sankcija ir (ar) bauda, perduotą per Vidaus rinkos informacinę sistemą ir laikantis šiame skirsnyje nurodytų reikalavimų, jį pripažįsta nereikalaudama atlikti papildomų formalumų ir nedelsdama imasi visų būtinų priemonių jam įvykdyti, išskyrus atvejus, kai Valstybinė darbo inspekcija nusprendžia vadovautis šio Įstatymo 123 straipsnyje numatytais atsisakymo vykdyti prašymą pagrindais.
4. Siekdama išieškoti finansinę administracinę sankciją ir (ar) baudą ar pateikti pranešimą apie sprendimą, kuriuo skiriama tokia sankcija ir (ar) bauda, Valstybinė darbo inspekcija vadovaujasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, taikomais dėl tokio paties, o jeigu toks nenumatytas – panašaus pobūdžio pažeidimo ar sprendimo.
122 straipsnis. Prašymas dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo ar pranešimo apie sprendimą dėl tokios sankcijos ir (ar) baudos skyrimo
1. Prašančiosios institucijos prašymas dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo, taip pat dėl pranešimo apie sprendimą dėl tokios sankcijos ir (ar) baudos skyrimo vykdomas nedelsiant, remiantis duomenimis, nurodytais Europos Komisijos patvirtintame bendrajame dokumente (toliau – bendrasis dokumentas), kuriame turi būti nurodoma:
a) adresato vardas ir pavardė (pavadinimas) ir žinomas adresas, taip pat bet kokie kiti susiję duomenys ar informacija adresato tapatybei nustatyti;
b) pažeidimo faktų ir aplinkybių santrauka, pažeidimo pobūdis ir atitinkamos taikytinos taisyklės;
c) dokumentas, kuriuo leidžiama vykdyti reikalavimą prašančiosios institucijos valstybėje, ir visa kita svarbi informacija ar dokumentas, įskaitant teisinio pobūdžio informaciją ar dokumentus, susijusius su pagrindiniu reikalavimu, finansine administracine sankcija ir (ar) bauda;
d) kompetentingos institucijos, atsakingos už finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos įvertinimą, ir, jeigu tai kita institucija, kompetentingos institucijos, iš kurios galima gauti papildomos informacijos apie finansinę administracinę sankciją ir (ar) baudą arba galimybes ginčyti mokėjimo pareigą ar sprendimą, kuriuo ji paskirta, pavadinimas, adresas ir kiti kontaktiniai duomenys.
2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytame bendrajame dokumente taip pat gali būti nurodoma:
a) kai pateikiamas prašymas dėl sprendimo, kuriuo skiriama finansinė administracinė sankcija ir (ar) bauda – pranešimo tikslas ir laikotarpis, per kurį jis turi būti įvykdytas;
b) kai pateikiamas prašymas dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo – data, kada teismo sprendimas arba sprendimas tampa vykdytinas arba galutinis, administracinės sankcijos ir (ar) baudos pobūdžio ir dydžio aprašymas, visos datos, turinčios reikšmės sprendimo vykdymui, įskaitant tai, ar teismo sprendimas arba sprendimas buvo įteiktas atsakovui (atsakovams) ir kaip buvo įteiktas, ar jis buvo paskelbtas atsakovui (atsakovams) nedalyvaujant, taip pat prašančiosios institucijos patvirtinimas, kad sankcija ir (ar) bauda yra neskundžiama, ir pagrindinis reikalavimas, dėl kurio teikiamas prašymas, ir jį sudarančių elementų apibūdinimas.
3. Valstybinė darbo inspekcija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, imasi visų būtinų veiksmų, kad kuo greičiau, bet ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo gavimo dienos, informuotų atsakovą apie prašymą dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo ar sprendimą, kuriuo skiriama finansinė administracinė sankcija ir (arba) bauda, ir, kai būtina, apie atitinkamus Valstybinei darbo inspekcijai pateiktus dokumentus.
4. Valstybinė darbo inspekcija kuo skubiau informuoja prašančiąją instituciją apie:
1) veiksmus, kurių ji ėmėsi vykdydama prašančiosios institucijos prašymą dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo ir pranešimą apie sprendimą dėl sankcijos ir (ar) baudos skyrimo, ir nurodo datą, kada adresatui buvo įteiktas pranešimas;
2) atsisakymo vykdyti prašymą priežastis, jeigu ji, vadovaudamasi šio Įstatymo 124 straipsnio nuostatomis, atsisako vykdyti prašymą dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo ar pranešti apie sprendimą, kuriuo skiriama finansinė administracinė sankcija ir (ar) bauda.
124 straipsnis. Atsisakymo vykdyti prašymą pagrindai
1. Valstybinė darbo inspekcija turi teisę atsisakyti vykdyti prašančiosios institucijos prašymą dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo ar pranešimą apie sprendimą dėl dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos skyrimo, jeigu prašančiosios institucijos prašyme nėra pateikta šio Įstatymo 122 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyta informacija, prašymas nėra išsamus arba akivaizdžiai neatitinka pagrindinio sprendimo.
2. Valstybinė darbo inspekcija gali atsakyti vykdyti prašymą dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo šiomis aplinkybėmis:
1) Valstybinei darbo inspekcijai atlikus tyrimą paaiškėja, kad numatytos išlaidos ar ištekliai, reikalingi administracinei sankcijai ir (ar) baudai išieškoti, yra neproporcingi išieškotinai sumai arba dėl to kiltų didelių sunkumų;
2) bendra finansinė sankcija ir (ar) bauda yra mažesnė negu 350 eurų arba tos sumos atitikmuo;
3) negerbiamos atsakovų pagrindinės teisės ir laisvės, įtvirtintos Lietuvos Respublikos Konstitucijoje.
124 straipsnis. Procedūros sustabdymas
1. Jeigu vykdant prašymą dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo ar pranešimą apie sprendimo dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos skyrimo atsakovas ar suinteresuotoji šalis prašančiosios institucijos valstybėje užginčija arba apskundžia finansinę administracinę sankciją ir (ar) baudą ir (arba) pagrindinį reikalavimą, tarpvalstybinė paskirtos finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos vykdymo procedūra sustabdoma iki tol, kol prašančiosios institucijos valstybės atitinkama kompetentinga įstaiga ar institucija šiuo klausimu priims sprendimą. Prašančioji institucija apie šį užginčijimą nedelsdama praneša Valstybinei darbo inspekcijai.
2. Ginčai dėl Valstybinės darbo inspekcijos taikytų prašymo dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos išieškojimo ar sprendimo dėl finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos skyrimo vykdymo priemonių arba Valstybinės darbo inspekcijos pateikto pranešimo pagrįstumo nagrinėjami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
125 straipsnis. Išlaidų atlyginimas
1. Šiame skirsnyje nurodytos išieškotų finansinių administracinių sankcijų ir (ar) baudų sumos atitenka Valstybinei darbo inspekcijai.
2. Valstybinė darbo inspekcija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, užsienio valiuta apskaičiuotą baudą perskaičiuoja į eurus pagal oficialų Lietuvos banko skelbiamą euro ir užsienio valiutų kursą, skelbtą finansinės administracinės sankcijos ir (ar) baudos paskyrimo dieną.
3. Valstybinė darbo inspekcija prisiima visas išlaidas, patirtas teikiant pagalbą prašančiosioms institucijoms pagal šio įstatymo ketvirtojo1 skirsnio nuostatas.
6 straipsnis. 131straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 131straipsnį.
131 straipsnis. Trečiosios šalies
piliečio atstovavimas
Profesinės sąjungos trečiosios
šalies piliečio pavedimu gali įstatymų nustatyta tvarka atstovauti jam
teisminėse arba administracinėse procedūrose.
7 straipsnis. Įstatymo priedo pakeitimas
Pakeisti Įstatymo priedą ir jį išdėstyti taip:
Lietuvos Respublikos
valstybinės darbo inspekcijos
įstatymo
ĮGYVENDINAMI EUROPOS SĄJUNGOS TEISĖS AKTAI
1. 2009 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2009/52/EB, kuria numatomi sankcijų ir priemonių nelegaliai esančių trečiųjų šalių piliečių darbdaviams būtiniausi standartai (OL 2009 L 168, p. 24).
2. 2014 m. gegužės 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2014/67/ES dėl Direktyvos 96/71/EB dėl darbuotojų komandiravimo paslaugų teikimo sistemoje vykdymo užtikrinimo ir kuria iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 1024/2012 dėl administracinio bendradarbiavimo per Vidaus rinkos informacinę sistemą (IMI reglamentas) (OL L 159, p. 11–31).“
8 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šis įstatymas įsigalioja 2017 m. sausio 1 d.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas