Projekto Nr. XIVP-2866(2)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMO NR. VIII-2043
2, 10 ir 25 straipsnių pakeitimo
ĮSTATYMAS
2023 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 2 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 2 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:
„8. Didelis transporto
priemonės trūkumas (toliau – didelis trūkumas) – techninio patikrinimo kelyje arba
privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros metu nustatytas transporto
priemonės trūkumas, dėl kurio gali pablogėti jos sauga, kuris gali daryti
poveikį aplinkai arba dėl kurio gali kilti pavojus kitiems eismo dalyviams,
taip pat kiti motorinių transporto priemonių ir jų priekabų trūkumų, aptinkamų
privalomosios techninės apžiūros ir techninio patikrinimo metu, sąraše
nustatyti neatitikimai neatitiktis
techniniams transporto priemonių reikalavimams, dėl kurios gali pablogėti šios
transporto priemonės sauga arba kuri gali daryti neigiamą (kenksmingą) poveikį
aplinkai, arba dėl kurios gali kilti pavojus kitiems eismo dalyviams, arba transporto priemonės neatitiktis kitiems
reikalavimams, susijusiems su leidimu motorinei transporto priemonei ir (ar)
jos priekabai dalyvauti viešajame eisme. Techninio
patikrinimo kelyje arba privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros
metu nustatyti keli Keli nedideli transporto priemonės trūkumai, nustatyti Susisiekimo ministerijos ar jos
įgaliotos institucijos nustatytais atvejais atliekant privalomąją transporto
priemonių techninę apžiūrą arba Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos
nustatytais atvejais atliekant
techninį patikrinimą kelyje,
laikomi dideliu transporto priemonės trūkumu.“
2. Pakeisti 2 straipsnio 44 dalį ir ją išdėstyti taip:
„44. Nedidelis
transporto priemonės trūkumas (toliau – nedidelis trūkumas) –
techninio patikrinimo kelyje arba privalomosios transporto priemonių
techninės apžiūros metu nustatytas transporto priemonės trūkumas,
nedarantis poveikio jos saugai arba aplinkai, taip pat kiti motorinių transporto
priemonių ir jų priekabų trūkumų, aptinkamų privalomosios techninės apžiūros ir
techninio patikrinimo metu, sąraše nustatyti neatitikimai neatitiktis
techniniams transporto priemonių reikalavimams, nedaranti reikšmingo
neigiamo poveikio šios transporto priemonės saugai arba kenksmingo
(neigiamo) poveikio aplinkai, arba transporto priemonės neatitiktis kitiems
reikalavimams, susijusiems su leidimu motorinei transporto priemonei ir (ar)
jos priekabai dalyvauti viešajame eisme.“
3. Pakeisti 2 straipsnio 47 dalį ir ją išdėstyti taip:
„47.
Pavojingas transporto priemonės trūkumas (toliau – pavojingas
trūkumas) – techninio patikrinimo kelyje arba privalomosios transporto
priemonių techninės apžiūros metu nustatytas transporto priemonės trūkumas,
neatitiktis
techniniams transporto priemonių reikalavimams, kelianti
tiesioginį ir neišvengiamą pavojų eismo saugumui arba daranti kenksmingą
(neigiamą) poveikį aplinkai. Techninio patikrinimo kelyje arba
privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros metu nustatyti keli Keli
dideli transporto priemonės trūkumai, nustatyti Susisiekimo
ministerijos ar jos įgaliotos institucijos nustatytais atvejais atliekant
privalomąją transporto priemonių techninę apžiūrą arba Vyriausybės arba jos
įgaliotos institucijos nustatytais atvejais atliekant techninį patikrinimą
kelyje, laikomi pavojingu trūkumu.“
4. Pakeisti 2 straipsnio 99 dalį ir ją išdėstyti taip:
„99. Kitos
šiame įstatyme vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip apibrėžiamos Lietuvos
Respublikos aplinkos apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos
apsaugos valstybinės kontrolės įstatyme, Lietuvos Respublikos aplinkos
oro apsaugos įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, ir
Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatyme.“
2 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 10 straipsnio 1 dalies 1 punktą ir jį išdėstyti taip:
„1) tvirtina techninius motorinių transporto priemonių ir jų
priekabų reikalavimus, nustato motorinių transporto priemonių ir jų
priekabų trūkumų, aptinkamų privalomosios techninės apžiūros, ir techninio
patikrinimo metu, sąrašą ir jų klasifikaciją, tvirtina motorinių transporto
priemonių ir jų priekabų gamybos ir perdirbimo reikalavimus, normatyvinius
statybos techninius dokumentus, nustatančius kelių projektavimo, tiesimo,
rekonstravimo, remonto, priežiūros reikalavimus ir tvarką, taip pat dokumentus,
nustatančius eismo organizavimo, juodųjų dėmių nustatymo, tyrimo ir šalinimo, kelių
saugumo audito atlikimo, poveikio kelių saugumui vertinimo, kelių saugumo auditorių
mokymo, egzaminavimo reikalavimus ir tvarką, pažymėjimų išdavimo,
galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo ir galiojimo
panaikinimo reikalavimus ir tvarką;“.
2. Pakeisti 10 straipsnio 1 dalies 24 punktą ir jį išdėstyti taip:
„24) nustato
motorinių transporto priemonių ir jų priekabų, kurios neatitinka techninių motorinių
transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų ir gali kelti arba
kelia grėsmę eismo saugumui, gali daryti arba daro kenksmingą
(neigiamą) poveikį aplinkai, privalomosios techninės apžiūros dokumentų
galiojimo panaikinimo tvarką, ir tvirtina techninių reikalavimų
neatitikimų motorinių transporto priemonių ir jų priekabų trūkumų, kuriuos
nustačius panaikinamas grėsmę eismo saugumui galinčių kelti arba keliančių
ar kenksmingą (neigiamą) poveikį aplinkai galinčių daryti arba darančių motorinių
transporto priemonių ir (ar) priekabų privalomosios techninės apžiūros
dokumentų galiojimas, sąrašą;“.
3. Pripažinti netekusiu galios 10 straipsnio 1 dalies 28 punktą.
28)
tvirtina reikalavimus transporto priemonių techninę priežiūrą ir remontą
atliekantiems asmenims ir nustato transporto priemonių techninės priežiūros ir
remonto paslaugų teikimo tvarką;
4. Papildyti 10 straipsnį 11 dalimi:
5. Papildyti 10 straipsnio 10 dalį 5 punktu:
„5) turi teisę stabdyti M1 ir N1 klasių transporto priemones ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų atitiktį techniniams motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimams.“
6. Papildyti 10 straipsnį 121 dalimi:
„121. Užtikrindama eismo saugumą ir siekdama mažinti kenksmingą (neigiamą) poveikį aplinkai, aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės institucija turi teisę stabdyti M1, M2, M3, N1, N2, N3 klasių transporto priemones ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų atitiktį techniniams motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimams.“
3 straipsnis. 25 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 25 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7.
Susisiekimo ministerijos ar jos įgaliotos institucijos
nustatyta tvarka Ppanaikinti
motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų privalomosios techninės
apžiūros dokumentų galiojimą turi teisę:
1) policijos pareigūnai – visų motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų;
2) Lietuvos transporto saugos administracijos pareigūnai – motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų, kurių didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 3 500 kg, arba motorinių transporto priemonių, kurios skirtos ir suprojektuotos vežti daugiau kaip aštuonis keleivius, neįskaitant vairuotojo, M1 ir N1 klasių transporto priemonių, kurių į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų;
3) muitinės įstaigų pareigūnai – motorinių transporto priemonių ir (ar) priekabų, kurios pritaikytos neteisėtam prekių (daiktų) gabenimui;
4) aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai – M1, M2, M3, N1, N2, N3 klasių transporto priemonių, kurių į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų.“
4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus 2 straipsnio 3 ir 4 dalis ir šio straipsnio 3 dalį, įsigalioja 2024 m. sausio 1 d.
2. Šio įstatymo 2 straipsnio 3 ir 4 dalys įsigalioja 2024 m. gegužės 1 d.
3. Susisiekimo ministras kartu su aplinkos ministru, aplinkos ministras, susisiekimo ministras ar jo įgaliota institucija iki 2023 m. gruodžio 31 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas