LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO, STATYBOS IR ŽEMĖS NAUDOJIMO VALSTYBINĖS PRIEŽIŪROS ĮSTATYMO NR. XII-459 31 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-06-12 Nr. XIVP-3894

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsnio 1 dalimi Teritorijų planavimo, statybos ir žemės naudojimo valstybinės priežiūros įstatymo (toliau - keičiamas įstatymas) 31 straipsnio 1 dalies 4 punkte, projekto 1 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 31 straipsnio 1 dalies 5 punkte ir projekto 1 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 31 straipsnio 1 dalies 7 punkte siūloma prailginti terminus, nustatytus galiojančiame keičiamame įstatyme skundui paduoti dėl patvirtinto teritorijų planavimo dokumento teisėtumo, dėl nevykdant teritorijų planavimo proceso priimtų sprendimų (tarp jų sprendimų, kai nevykdant teritorijų planavimo proceso teritorijų planavimo dokumentuose taisomos techninės klaidos, keičiama arba nustatoma žemės sklypo pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) būdas) ir dėl statybos procese priimtų sprendimų, išskyrus keičiamo įstatymo 31 straipsnio 1 dalies 6 punkte nurodytus sprendimus, teisėtumo, vietoj 6 mėnesių termino nustatant 1 metų terminą, šį terminą skaičiuojant nuo atitinkamo teritorijų planavimo dokumento patvirtinimo arba atitinkamo sprendimo priėmimo. Keičiamo įstatymo 31 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad pranešimas dėl skundo nenagrinėjimo pateikiamas per 5 darbo dienas nuo skundo užregistravimo Valstybinėje teritorijų planavimo ir statybos inspekcijoje prie Aplinkos ministerijos dienos, o pranešimas dėl skundo nagrinėjimo nutraukimo – per 5 darbo dienas nuo aplinkybių, sudarančių pagrindą nutraukti nagrinėjimą, paaiškėjimo dienos. Atkreiptinas dėmesys, kad iš projekto nuostatų nėra aišku, ar nauji maksimalūs terminai skundui paduoti būtų taikomi skundams, pateiktiems iki įstatymo įsigaliojimo, jeigu sprendimas dėl jų priėmimo, t. y. įvertinimo, ar yra įstatyme nustatytas pagrindas skundą nenagrinėti, įsigaliojus įstatymui dar nebūtų priimtas. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekto nereikėtų papildyti atskiru straipsniu, reglamentuojančiu įstatymo taikymą, kuriame būtų nuostatos, pašalinančios šį neaiškumą.

2.    Atsižvelgiant į Teritorijų planavimo įstatyme bei Statybos įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją, svarstytina, ar dėl teikiamo įstatymo projekto nereikėtų gauti Vyriausybės išvados.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (0 5)  209 6546, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (0 5)  209 6165, el. p. [email protected]