Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
2
|
2
|
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo
46 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad mokslo ir (arba) meno veiklos
ir studijų kokybė aukštosiose mokyklose užtikrinama taikant studijų
prieinamumo priemones, tačiau nei pačiame projekte, nei kitose keičiamo įstatymo
nuostatose jokios studijų prieinamumo priemonės apskritai neminimos.
Atsižvelgiant į tai, arba reikėtų tikslinti šią nuostatą, arba keičiamo
įstatymo nuostatose reikėtų aiškiai įvardinti studijų prieinamumo priemones
bei atskleisti jų turinį.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgus į
Teisės departamento pastabą yra tikslinama formuluotė.
Pasiūlymas:
Pakeisti 46 straipsnio 2 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„2. Mokslo ir (arba) meno veiklos ir studijų kokybė
užtikrinama taikant priėmimo į aukštąsias mokyklas sąlygas, studijų
prieinamumo priemones, mokslo ir studijų institucijų vidines kokybės
užtikrinimo sistemas, išorinį studijų programų vertinimą ir akreditavimą bei
išorinį mokslo ir studijų institucijų įvertinimą ir (arba) akreditavimą.“
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
|
2.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
3
|
1
|
1,2
|
|
Siekiant teisinio aiškumo bei derinant
projekto terminiją su Švietimo įstatymu, projekto 3 straipsniu keičiamo
įstatymo 59 straipsnio 1 dalies 1 punkte vietoj žodžių „pagal
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta
tvarka prilygsta pagrindiniam mokymosi pasiekimų lygiui“
įrašytini žodžiai „švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka
prilygsta brandos
egzaminų programose nustatytam pagrindiniam mokymosi pasiekimų lygiui“. Analogiško turinio pastaba taikytina
ir šios dalies 2 punktui.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgus į
Teisės departamento pastabą yra tikslinama formuluotė.
Pasiūlymas:
Pakeisti 59
straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktus ir juos išdėstyti taip:
„1) įvertinimų aritmetinis
vidurkis pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą švietimo, mokslo ir
sporto ministro nustatyta tvarka prilygsta pagrindiniam mokymosi pasiekimų
lygiui švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka prilygsta brandos
egzaminų programose nustatytam pagrindiniam mokymosi pasiekimų lygiui, jeigu stojama į universitetines studijas;
2) įvertinimų aritmetinis vidurkis pagal Švietimo
įstatymą švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka prilygsta
patenkinamam mokymosi pasiekimų lygiui švietimo,
mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka prilygsta brandos
egzaminų programose nustatytam patenkinamam mokymosi pasiekimų lygiui, jeigu stojama į kolegines studijas.“
Balsavimo rezultatai: bendru sutarimu.
|
3.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
3
|
2
|
|
|
Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 59 straipsnio 2 dalyje
vartojamoje sąvokoje „iki atitinkamų studijų metų
rugsėjo 1 dienos“ brauktinas perteklinis žodis „studijų“.
|
Pritarti
|
Redakcinė
pastaba.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
4.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
3,
4
|
7,
1
|
1
|
|
Projekto lyginamojo varianto 3 straipsnis netiksliai nurodo keičiamo
įstatymo 59 straipsnio 7 dalies pakeitimus, o 4 straipsnis netiksliai nurodo
keičiamo įstatymo 74 straipsnio 1 dalies 1 punkto pakeitimus.
|
Pritarti
|
Redakcinė
pastaba lyginamajam variantui.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
5.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
4
|
|
|
|
Ginčytinas projekto 4 straipsniu ir kitomis
projekto nuostatomis įtvirtinamo reguliavimo, pagal kurį siūloma pakeisti
jau nusistovėjusį mokslo ir studijų institucijų finansavimo modelį bei
suniveliuoti valstybinių mokslo ir studijų institucijų bazinio finansavimo,
skatinamojo finansavimo ir valstybės biudžeto skyrimo studijoms eilutes,
tikslingumas. Pažymėtina, kad remiantis teisėkūroje taikomais
tikslingumo, proporcingumo bei sistemiškumo principais, reikėtų vengti
įstatyminių pakeitimų, kurie nėra būtini, be būtino pagrindo keičia jau
nusistovėjusį ir tinkamai taikomą reglamentavimą. Atkreiptinas dėmesys,
kad projektu siūlomas reguliavimas, pagal kurį keičiamame įstatyme
numatomos papildomos skatinamojo finansavimo lėšos, galėtų būti įtvirtinamas
ir nekeičiant šiuo metu nusistovėjusio mokslo ir studijų finansavimo
valstybės biudžeto lėšomis modelio (pagal kurį bazinis valstybinių mokslo
ir studijų institucijų finansavimas bei lėšų skyrimas studijoms yra aiškiai
atskirti ir sureglamentuoti), o tiesiog atskirais naujais straipsniais
reglamentuojant siūlomo skatinamojo finansavimo skyrimo pagrindus. Atsižvelgus
į tai, siūlome ne išbraukti keičiamo įstatymo 74 straipsnio 1 dalies 2
punktą, o šią dalį papildyti nauju punktu, nustatančiu, kad mokslo ir studijų
institucijų lėšas sudaro ir skatinamojo finansavimo lėšos.
Atitinkamai siūlome atsisakyti 75
straipsnio 1 dalies naujo 2 punkto bei 4 dalies, 751-3 straipsnių
ir 76 straipsnio pakeitimų, o visus skatinamojo finansavimo klausimus
reglamentuoti naujuose 761, 762 ir 763
straipsniuose (761 straipsnyje dėstant bendruosius valstybės
biudžeto skatinimui už mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno
veiklos pasiekimus bei skatinimui už studijų veiklos pasiekimus skyrimo
klausimus, o projekte siūlomus 761 ir 762 straipsnius
dėstyti kaip 762 ir 763 straipsnius).
|
Pritarti
iš dalies
|
Argumentai:
EBPO nurodė,
kad aukštojo mokslo finansavimui trūksta struktūros ir rekomendavo
finansavimą dėlioti pagal tris dėmenis: bazinį, skatinamąjį ir strateginį.
Todėl atsižvelgiant į šias rekomendacijas yra teikiami įstatymo pakeitimai ir
tikslinama 75 straipsnio 1 dalies 2 punkto formuluotė.
Pasiūlymas:
Pakeisti 5
straipsniu keičiamo įstatymo 75 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir jį išdėstyti
taip:
„2) lėšos studijų kainai valstybės
finansuojamose studijų vietose apmokėti ir studijų stipendijoms; geriausius studijų rezultatus pasiekusių
valstybės nefinansuojamose studijų vietose studentų sumokėtai studijų kainai
kompensuoti;“
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
6.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
8
|
1
|
|
|
Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 753 straipsnio 1
dalyje siūloma nustatyti, kad „pagal ekspertinio vertinimo rezultatus
kiekvienais metais mokslo sričiai baziniam ir skatinamajam
finansavimui skiriamų lėšų dydis negali būti mažesnis <...>“, tačiau atkreiptinas
dėmesys, kad 751 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta, kad pagal
ekspertinį vertinimą skiriamos tik bazinio finansavimo lėšos, kai tuo tarpu
skatinamojo finansavimo lėšos universitetams ir mokslinių tyrimų institutams
būtų skiriamos tik pagal formaliojo vertinimo rezultatus (751 straipsnio
3 dalis). Atsižvelgiant į tai, keičiamo įstatymo 753
straipsnio 1 dalies nuostatos turi būti patikslintos.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgus į
Teisės departamento pastabą yra tikslinama formuluotė.
Pasiūlymas:
Pakeisti
projekto 8 straipsnio keičiamo įstatymo 753 straipsnio 1 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„1. Universitetams
ir mokslinių tyrimų institutams valstybės biudžeto bazinio ir skatinamojo
finansavimo lėšos kiekvienais metais skirstomos moksliniams
tyrimams ir eksperimentinei plėtrai pagal mokslo sritis ir meno veiklai. Šį skirstymą atlieka
Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, atsižvelgusi į Lietuvos mokslo
tarybos siūlymą. Pagal
ekspertinio vertinimo rezultatus kiekvienais metais mokslo sričiai baziniam ir
skatinamajam finansavimui skiriamų lėšų dydis negali būti mažesnis, negu
buvo skirta praėjusiais metais, išskyrus atvejus, kai lėšos einamaisiais
metais skiriamos jau pagal kito ekspertinio vertinimo rezultatus.“
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
7.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
8,
11,
15
|
5,
3,
5
|
|
|
Projekto 8 straipsniu keičiamo įstatymo 753 straipsnio 3
dalyje vietoj žodžių „valstybės biudžeto lėšos įskaičiuojamos į Švietimo,
mokslo ir sporto ministerijos asignavimus“ siūlome įrašyti žodžius „skiriamos
iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai skirtų valstybės biudžeto
asignavimų“. Atitinkamai tikslintina ir projekto 11 straipsniu pildomo
įstatymo 762 straipsnio 3 dalis bei projekto 15 straipsniu pildomo
831 straipsnio 5 dalis.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į
Teisės departamento pastabą yra tikslinamos formuluotės.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto
8 straipsnio keičiamo įstatymo 753 straipsnio 5 dalį ir ją
išdėstyti taip:
„5.
Valstybės biudžeto bazinio ir skatinamojo finansavimo lėšos moksliniams
tyrimams ir eksperimentinei plėtrai, meno veiklai plėtoti valstybiniams
universitetams ir valstybiniams mokslinių tyrimų institutams įskaičiuojamos į
jų valstybės biudžeto asignavimus, tvirtinamus Lietuvos Respublikos atitinkamų
metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių
patvirtinimo įstatymu. Valstybės biudžeto bazinio ir skatinamojo finansavimo
lėšos moksliniams tyrimams ir eksperimentinei plėtrai, meno veiklai plėtoti
kolegijoms ir nevalstybinėms mokslo ir studijų institucijoms valstybės
biudžeto lėšos įskaičiuojamos į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos
asignavimus skiriamos iš
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai skirtų valstybės biudžeto
asignavimų“.
Pasiūlymas:
Pakeisti
projekto 11 straipsnio keičiamo įstatymo 76 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti
taip:
„3.
Valstybės biudžeto lėšos skatinimui už studijų veiklos pasiekimus
valstybiniams universitetams ir valstybiniams mokslinių tyrimų institutams
įskaičiuojamos į jų valstybės biudžeto asignavimus, tvirtinamus Lietuvos
Respublikos atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų
finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu. Valstybinėms kolegijoms ir
nevalstybinėms mokslo ir studijų institucijoms valstybės biudžeto lėšos skatinimui
už studijų veiklos pasiekimus įskaičiuojamos į Švietimo, mokslo ir sporto
ministerijos asignavimus skiriamos
iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai skirtų valstybės biudžeto
asignavimų.“
Pasiūlymas:
Pakeisti
projekto 15 straipsnio keičiamo įstatymo 831 straipsnio 5 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„5.
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos specialiosioms sutartims su mokslo ir
studijų institucijoms įskaičiuojamos į Švietimo, mokslo ir sporto
ministerijos asignavimus skiriamos
iš Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai skirtų valstybės biudžeto
asignavimų.“
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
8.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
9,
11
|
3
|
|
|
Derinant projekto nuostatų terminiją tarpusavyje, projekto 9
straipsniu keičiamo įstatymo 76 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių „lėšos
skatinimui už studijų veiklos pasiekimus“ įrašytini žodžiai „skatinamojo
finansavimo už studijų veiklos pasiekimus lėšos“. Atitinkamai
tikslintinas ir projekto 11 straipsniu pildomo įstatymo 762
straipsnio pavadinimas bei kitos minėto straipsnio nuostatos.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į
Teisės departamento pastabą yra tikslinama formuluotė.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto
9 straipsnio keičiamo įstatymo 76 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:
„3. Valstybės biudžeto lėšos skatinimui už studijų
veiklos pasiekimus skatinamojo
finansavimo už studijų veiklos pasiekimus lėšos skiriamos
mokslo ir studijų institucijoms pagal kiekvienais metais atliekamo mokslo ir
studijų institucijų studijų veiklos pasiekimų vertinimo rezultatus
Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.“
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 11 straipsnio keičiamo įstatymo
762 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„762 straipsnis. Valstybės biudžeto skatinamojo finansavimo už studijų veiklos
pasiekimus lėšų finansavimo
lėšų skatinimui už studijų veiklos pasiekimus skirstymas mokslo ir studijų institucijoms
1. Mokslo ir studijų institucijoms valstybės
biudžeto skatinamojo
finansavimo už studijų veiklos pasiekimus lėšas lėšas skatinimui už studijų veiklos pasiekimus kiekvienais metais skiria Vyriausybė ar jos
įgaliota institucija. , atsižvelgusi į Studijų kokybės vertinimo
centro siūlymą. Pagal vertinimo
rezultatus kiekvienais metais visoms mokslo ir studijų institucijoms skiriamų
finansavimo lėšų skatinimui už studijų veiklos kokybės pasiekimus dydis
negali būti mažesnis, negu buvo skirta praėjusiais metais. Bendras metinis mokslo ir studijų institucijoms
skiriamo valstybės biudžeto skatinamojo finansavimo lėšų už studijų veiklos
pasiekimus dydis negali būti mažesnis, negu buvo skirta praėjusiais metais.
2. Pagal studijų veiklos pasiekimų
vertinimo suminius įverčius visoms mokslo ir studijų institucijoms 2024 metais skiriama 5 procentai, 2025
metais – 10 procentų, 2026 ir vėlesniais metais - 20
procentų valstybės biudžeto lėšų, apskaičiuotų nuo praėjusių metų valstybės
biudžete patvirtintų asignavimų, skirtų studijų baziniam finansavimui. Lėšos
paskirstomos mokslo ir studijų institucijoms proporcingai jų studijų veiklos
pasiekimų vertinimo suminiams įverčiams.
3. Valstybės biudžeto skatinamojo finansavimo už studijų veiklos
pasiekimus lėšos lėšos skatinimui už studijų veiklos pasiekimus valstybiniams universitetams ir
valstybiniams mokslinių tyrimų institutams įskaičiuojamos į jų valstybės
biudžeto asignavimus, tvirtinamus Lietuvos Respublikos atitinkamų metų
valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo
įstatymu. Valstybinėms kolegijoms ir nevalstybinėms mokslo ir studijų
institucijoms valstybės biudžeto skatinamojo finansavimo už studijų veiklos pasiekimus lėšos lėšos skatinimui už studijų veiklos pasiekimus
įskaičiuojamos į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos asignavimus skiriamos iš Švietimo, mokslo ir sporto
ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų.“
4. Valstybės biudžeto skatinamojo finansavimo už studijų veiklos
pasiekimus lėšų lėšų skatinimui už studijų veiklos pasiekimus skirstymo mokslo ir studijų institucijoms
tvarką nustato Vyriausybė ar jos įgaliota institucija.“
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
9.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
11
|
1
|
|
|
Projekto 11 straipsniu pildomo įstatymo 762 straipsnio 1
dalies pirmasis sakinys derintinas su projekto 9 straipsniu keičiamo
įstatymo 76 straipsnio 3 dalimi, nes abejose minėtose nuostatose tas pats
dalykas reguliuojamas skirtingai.
|
Pritarti
|
Žiūrėti
Komiteto pasiūlymą prie 8 Teisės departamento pastabos.
Balsavimo rezultatai:
bendru sutarimu.
|
10.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
11
|
1
|
|
|
Siekiant teisinio aiškumo bei atsižvelgus į tai, kad bendras
skatinamojo finansavimo už studijų pasiekimus lėšų mokslo ir studijų
institucijoms dydis nepriklausys nuo kasmetinio vertinimo, projekto 11
straipsniu pildomo įstatymo 762 straipsnio 1 dalies antrąjį sakinį
siūlome dėstyti taip: „Bendras metinis mokslo ir studijų institucijoms
skiriamo valstybės biudžeto skatinamojo finansavimo lėšų už studijų veiklos
pasiekimus dydis negali būti mažesnis, negu buvo skirta praėjusiais metais“.
|
Pritarti
|
Žiūrėti
Komiteto pasiūlymą prie 8 Teisės departamento pastabos.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
11.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
11
|
2
|
|
|
Projekto 11 straipsniu pildomo įstatymo 762 straipsnio 2
dalyje siūloma nustatyti, kad pagal studijų veiklos pasiekimų
vertinimo suminius įverčius visoms mokslo ir studijų institucijoms skiriama
iki 20 procentų valstybės biudžeto lėšų, apskaičiuotų nuo praėjusių metų
valstybės biudžete patvirtintų asignavimų, skirtų studijų baziniam
finansavimui. Iš siūlomos nuostatos nėra aiškūs kriterijai, lemsiantys
konkretų skatinamojo finansavimo už studijų pasiekimus valstybės biudžeto
lėšomis dydį. Atsižvelgiant į tai, kad esminiai valstybės biudžeto
lėšų skyrimo klausimai turi būti įtvirtinti pačiame įstatyme, manytina, kad
šioje dalyje turėtų būti aiškiai įtvirtintas skatinamojo finansavimo už
studijų veiklos pasiekimus santykis su baziniu finansavimu už studijas (analogiškai
kaip tai nustatyta keičiamo įstatymo 753 straipsnio 2 ir 3 dalyse
su lėšų skyrimu pagal ekspertinį ir formalųjį vertinimą).
|
Pritarti
|
Žiūrėti
Komiteto pasiūlymą prie 8 Teisės departamento pastabos.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
12.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
15
|
2
|
4
|
|
Projekto 15 straipsniu pildomo 831 straipsnio 2 dalies 4
punkte siūloma nustatyti, kad specialiosios sutarties, sudaromos tarp Vyriausybės
ar jos įgaliotos institucijos ir mokslo ir studijų institucijos, objektas
gali būti valstybinės mokslo ir studijų institucijos reorganizavimas.
Vertinant šią nuostatą, nėra aiškus jos turinys, nes valstybinės mokslo ir
studijų institucijos reorganizavimas yra teisinė procedūra, vykdoma ne
sutarties pagrindu, o įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis kompetentingos
valdžios institucijoms priimant atitinkamus administracinius sprendimus.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgus į
Teisės departamento pastabą yra tikslinama formuluotė.
Pasiūlymas: Pakeisti 831 straipsnio 2 dalies 4 punktą ir jį išdėstyti
taip:
„4) valstybinių
mokslo ir studijų institucijų reorganizavimas veiklos optimizavimas;“
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
13.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
15
|
2
|
6
|
|
Projekto 15 straipsniu pildomo 831 straipsnio 2 dalies 6
punkte Vyriausybės pavadinimas vartotinas be žodžių „Lietuvos Respublikos“.
|
Pritarti
|
Redakcinė
pastaba.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
14.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
15
|
4
|
|
|
Teikiamo projekto nuostatose siūloma įtvirtinti, kad specialiąsias
sutartis su mokslo ir studijų institucija sudaro Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija. Šios nuostatos nedera su projekto 15 straipsniu pildomo 831
straipsnio 4 dalimi, kurioje imperatyviai nustatyta, kad specialiąją
sutartį pasirašo švietimo, mokslo ir sporto ministras (kas savo ruožtu
suponuoja, kad viena iš specialiosios sutarties šalių visada bus Švietimo,
mokslo ir sporto ministerija).
|
Pritarti
|
Atsižvelgus į
Teisės departamento pastabą yra tikslinama formuluotė.
Pasiūlymas: Projekto 15 straipsniu keičiamo įstatymo pakeisti 831
straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Specialiąją sutartį pasirašo švietimo, mokslo ir sporto
ministras, įvertinęs Lietuvos mokslo tarybos rekomendacinę išvadą, ir
universiteto rektorius (kolegijos, mokslinių tyrimų instituto direktorius),
gavęs mokslo ir studijų institucijos tarybos (mokslo tarybos) pritarimą. Įvertinęs
Lietuvos mokslo tarybos rekomendacinę išvadą ir gavęs Vyriausybės įgaliojimą,
specialiąją sutartį pasirašo švietimo, mokslo ir sporto ministras ir
universiteto rektorius (kolegijos, mokslinių tyrimų instituto direktorius),
gavęs mokslo ir studijų institucijos tarybos (mokslo tarybos) pritarimą.“
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
15.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
16
|
1
|
|
|
Nėra aiškus projekto 16 straipsniu keičiamo įstatymo 84 straipsnio 1
dalies pirmosios pastraipos, kurioje nustatyta, kokios lėšos priskiriamos
valstybės biudžeto asignavimams moksliniams tyrimams, eksperimentinei plėtrai
ir meno veiklai aukštojo mokslo ir valdžios sektoriuose, turinys.
Atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo Mokslo ir studijų įstatymo tikslas
nustatyti būtent mokslo ir studijų institucijų finansavimo pagrindus,
finansavimo šaltinius bei valstybės lėšų naudojimo principus. Atsižvelgiant į
tai, reikėtų tikslinti šią dalį, nurodant, ne kokios lėšos priskiriamos
finansavimui aukštojo mokslo ir valdžios sektoriuose (kas keičiamo įstatymo
reguliavimo dalyko požiūriu yra apskritai nesusiję su įstatymo paskirtimi), o
aiškiai apibrėžiant, iš kokių šaltinių gali būti skiriamas valstybės
finansavimas moksliniams tyrimams, eksperimentinei plėtrai ir meno veiklai,
vykdomai Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų institucijose.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgus į
Teisės departamento pastabą, projekto 16 straipsnis yra išbraukiamas iš
projekto.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
16.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
16
|
|
|
|
Tikslintina projekto 16 straipsniu keičiamo įstatymo 84 straipsnio 1
dalies punktų ir šios dalies 2 punkto papunkčių numeracija.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgus į
Teisės departamento pastabą, projekto 16 straipsnis yra išbraukiamas iš
projekto.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
17.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
16
|
1
|
7
|
|
Reikėtų tikslinti projekto 16 straipsniu keičiamo įstatymo 84
straipsnio 1 dalies 6 punkto turinį, nes iš jo formuluotės nėra aišku, nei
kokio pobūdžio ir turinio valstybės įmokos tarptautinėms mokslinių tyrimų ir
eksperimentinės plėtros programoms, organizacijoms ir infrastruktūroms
turimos omenyje, nei kuo tokios „valstybės įmokos“ susijusios su valstybės
finansavimu moksliniams tyrimams, eksperimentinei plėtrai ir meno veiklai,
vykdomai Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų institucijose.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgus į
Teisės departamento pastabą, projekto 16 straipsnis yra išbraukiamas iš
projekto.
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
18.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
16
|
1
|
9
|
|
Pažymėtina, kad nėra aiškus projekto 16 straipsniu keičiamo įstatymo
84 straipsnio 1 dalies 8 punkto formuluotės „kitos valstybės biudžeto lėšos
(iš kitų valstybės įstaigų, be mokslo ir studijų institucijų)“ turinys. Jeigu
turimos omenyje kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kurios finansuojamos
iš valstybės biudžeto, skiriamos lėšos mokslo ir studijų institucijoms pagal
užsakymus, taip reikėtų ir nurodyti.
|
Pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgus į Teisės departamento pastabą, projekto 16 straipsnis yra
išbraukiamas iš projekto.
Balsavimo rezultatai:
bendru sutarimu.
|
19.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
5,
17
|
1,2
|
|
|
Projekto 17 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodoma, kad šio įstatymo 5
straipsnio 4 dalis įsigalioja 2024 m. sausio 1 d., tačiau pažymime, kad
minėtas projekto 5 straipsnis turi tik vieną dalį (kuria keičiamo įstatymo 75
straipsnis dėstomas nauja redakcija). Jeigu norima nustatyti, kad 2024 m.
sausio 1 d. įsigalioja būtent šio įstatymo 5 straipsnyje išdėstyto Lietuvos
Respublikos mokslo ir studijų įstatymo 75 straipsnio 4 dalis, tai projekto 5 straipsnis
turi būti dėstomas dviem dalimis: pirmoje dalyje turi būti dėstomas keičiamo
įstatymo 75 straipsnio pakeitimas (1-3 šio straipsnio dalys); antroje dalyje
turi būti dėstomas 75 straipsnio papildymas 4 dalimi. Šiuo atveju, projekto
17 straipsnio 1 ir 2 dalyse turi būti nuoroda į šio įstatymo 5 straipsnio 2
dalį.
|
Pritarti
|
Balsavimo
rezultatai: bendru sutarimu.
|
20.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2021-11-10
|
17
|
3,4
|
|
|
Siekiant teisinio aiškumo ir teisės normų dėstymo nuoseklumo,
projekto 17 straipsnio 3 ir 4 dalių nuostatos turi būti sukeistos vietomis.
|
Pritarti
|
|