Projekto Nr. XIIIP-1906(2)
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ELEKTRONINIŲ PINIGŲ IR ELEKTRONINIŲ PINIGŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. XI-1868 27, 29, 30, 32, 35, 36, 37, 39 IR 40 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO, 28 IR 31 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 27 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2. Priežiūra atliekama vadovaujantis šiuo
įstatymu, Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymu, šiuo įstatymu,
Finansų įstaigų įstatymu ir priežiūros institucijos priimtais kitais
teisės aktais, reglamentuojančiais finansų rinką.“
2 straipsnis. 28 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 28 straipsnį.
28
straipsnis. Prašymų išduoti leidimą nagrinėjimas ir priežiūros institucijos
sprendimai
1. Detalias prašymų išduoti šiame įstatyme
nustatytas licencijas ar atlikti kitus veiksmus, nustatytus šio įstatymo 11,
12, 14, 15, 16, 18, 41 ir kituose šio įstatymo straipsniuose (toliau šiame
straipsnyje – prašymas išduoti leidimą), pateikimo, nagrinėjimo ir licencijų
išdavimo sąlygas, tvarką ir pateikiamų dokumentų reikalavimus nustato
priežiūros institucijos priimti teisės aktai.
2. Prašymas išduoti leidimą išnagrinėjamas ir sprendimas
dėl jo priimamas per šiame įstatyme arba, jei šiame įstatyme terminai
nenustatyti, per priežiūros institucijos priimtuose teisės aktuose nustatytus
terminus. Jeigu pateikti dokumentai turi formos ar turinio trūkumų arba
pateikti ne visi dokumentai, reikalingi sprendimui priimti, priežiūros
institucija pareikalauja pašalinti trūkumus ir (ar) pateikti trūkstamus
dokumentus. Be to, priežiūros institucija turi teisę pareikalauti papildomų
dokumentų ir informacijos, reikalingos sprendimui priimti. Jeigu priežiūros
institucija pareikalauja papildomų dokumentų ir informacijos arba papildomus
dokumentus ar informaciją pateikia pats pareiškėjas, prašymo nagrinėjimo ir
sprendimo priėmimo terminas skaičiuojamas nuo papildomai pareikalautų ar
papildomai pareiškėjo pateiktų dokumentų ir informacijos gavimo dienos.
3. Priežiūros institucija turi teisę atsisakyti
išduoti leidimą, jei yra pakankamas pagrindas manyti, kad išdavus leidimą bus
pažeidžiami elektroninių pinigų turėtojų turtiniai interesai arba kils pavojus
elektroninių pinigų įstaigos, užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos
filialo ar visos elektroninių pinigų įstaigų sistemos stabilumui ir
patikimumui, taip pat jei yra kitų įstatymuose nustatytų pagrindų.
4. Apie priimtą sprendimą dėl leidimo išdavimo
priežiūros institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo
dienos praneša prašymą pateikusiam asmeniui. Priežiūros institucijos
atsisakymas išduoti leidimą turi būti motyvuotas.
5.
Priežiūros institucijos prašymu valstybės ir savivaldybės institucijos, taip
pat asmenys privalo priežiūros institucijai pateikti turimą informaciją apie
elektroninių pinigų įstaigos, užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos
steigėjus, akcininkus, vadovus, jų finansinę būklę, veiklą, nustatytus įstatymų
ir kitų teisės aktų pažeidimus, atliktų patikrinimų ir revizijų išvadas ir kitą
informaciją, kuri priežiūros institucijai reikalinga priimant sprendimą dėl
leidimo elektroninių pinigų įstaigai ar užsienio valstybės elektroninių pinigų
įstaigos filialui išdavimo.
3 straipsnis. 29 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 29 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„29 straipsnis. Priežiūros tikslu gautos informacijos apsauga
Elektroninių pinigų įstaigų ir užsienio
valstybių elektroninių pinigų įstaigų filialų priežiūros tikslu gautos
informacijos apsaugai mutatis mutandis taikomos Bankų įstatymo
65 Lietuvos banko įstatymo 43 straipsnio nuostatos.“
4 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 30 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„30 straipsnis. Priežiūros institucijos pareigos ir teisės
1. Be kitų Lietuvos banko įstatyme, šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų pareigų ir teisių, priežiūros institucija turi teisę:
1)
leisti teisės aktus ir rekomendacijas dėl prižiūrimų elektroninių pinigų
įstaigų veiklos ir priežiūros;
2)
priežiūros tikslais pareikalauti iš prižiūrimos elektroninių pinigų įstaigos
visos informacijos ir dokumentų, susijusių su elektroninių pinigų įstaigos
steigimu, akcininkais, vadovais, valdymu, veikla, rizikos ribojimu, finansine
būkle, elektroninių pinigų įstaigos filialais, tarpininkais, fiziniais ir
juridiniais asmenimis, kurie platina ir išperka elektroninius pinigus, ir
kitais asmenimis, kuriems perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, skolininkais,
ir juos gauti;
3)
atlikti elektroninių pinigų įstaigos, jos filialo, tarpininko ir kito asmens,
kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, įskaitant filialą, tarpininką ir
kitą asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje
narėje, inspektavimą (tikrinimą);
4) duoti
elektroninių pinigų įstaigai šio straipsnio 2 dalyje nustatytus nurodymus,
kuriuos elektroninių pinigų įstaiga privalo įvykdyti priežiūros institucijos
nustatytais terminais ir nedelsdama raštu apie tai pranešti priežiūros
institucijai;
51) jeigu
elektroninių pinigų įstaigos organų priimti sprendimai kelia pavojų
elektroninių pinigų įstaigos veiklos stabilumui ir patikimumui, įstatymų
nustatyta tvarka kreiptis į teismą, kad jie būtų pripažinti negaliojančiais;
62) jeigu
elektroninių pinigų įstaigos vykdoma kita negu elektroninių pinigų leidimo
veikla turi ar gali turėti neigiamą įtaką elektroninių pinigų įstaigos
finansiniam patikimumui ar galimybei stebėti, kaip elektroninių pinigų įstaiga
vykdo visus šiame įstatyme nustatytus reikalavimus, reikalauti, kad būtų
įsteigtas atskiras juridinis asmuo elektroninių pinigų leidimo veiklai vykdyti;
73) sudaryti
sutartis su audito įmonėmis ar kitais tinkamą kvalifikaciją turinčiais
asmenimis dėl elektroninių pinigų įstaigos patikrinimo atlikimo, kad būtų
nustatyta elektroninių pinigų įstaigos turto vertė, elektroninių pinigų
įstaigos finansinė būklė, įvertintos prisiimtos rizikos ar patikrinti kiti
elektroninių pinigų įstaigos veiklos klausimai. Pagal sutartis su priežiūros
institucija veikiantys šiame punkte nurodyti asmenys turi teises, nustatytas
šio įstatymo 32 straipsnio 2 ir 3 dalyse Lietuvos banko įstatyme įstatymo 421 straipsnio 5 dalies 1, 3, 11
ir 12 punktuose ir šiame įstatyme priežiūros institucijos
tarnautojams nustatytas
teises, nustatytas šio įstatymo 35 straipsnio 3 ir 4 dalyse;
84) reikalauti,
kad būtų pakeista audito įmonė, atliekanti elektroninių pinigų įstaigos
finansinių ataskaitų auditą, jeigu audito įmonė ar auditorius neatitinka
(nevykdo) įstatymų nustatytų reikalavimų.
2. Priežiūros institucija, nustačiusi arba
turėdama pagrindą įtarti teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos
kompetencijai, pažeidimus, elektroninių pinigų įstaigos veiklos
trūkumus, taip pat jeigu kyla grėsmė teisės aktų pažeidimų ar
elektroninių pinigų įstaigos veiklos trūkumų arba nustačiusi, kad elektroninių
pinigų įstaigos veikla kelia grėsmę elektroninių pinigų įstaigos veiklos
stabilumui ir patikimumui arba visuomenės ir (arba) elektroninių pinigų
turėtojų interesams, turi teisę Lietuvos banko įstatymo nustatyta
tvarka duoti duoda elektroninių pinigų įstaigai tokius rašytinius
privalomus nurodymus:
1) priežiūros institucijos nustatytais terminais pašalinti teisės aktų pažeidimus ar elektroninių pinigų įstaigos veiklos trūkumus;
2) nesudaryti tam tikrų sandorių ar sumažinti tokių sandorių mastą, įskaitant veiklos funkcijų perdavimo kitiems asmenims sandorius;
3) priežiūros institucijos nustatytu terminu atlikti elektroninių pinigų įstaigos tarpinių finansinių ataskaitų auditą;
4) parengti ir įgyvendinti priežiūros institucijos nustatytais terminais ir jai priimtiną elektroninių pinigų įstaigos veiklos pertvarkymo ir (ar) nustatytų pažeidimų, ir (ar) trūkumų pašalinimo priemonių planą;
5) sušaukti elektroninių pinigų įstaigos visuotinį akcininkų susirinkimą, stebėtojų tarybos ar valdybos, jeigu jos sudarytos, posėdį ir juose svarstyti priežiūros institucijos pasiūlytus klausimus;
6) elektroninių pinigų įstaigos vadovams atvykti į priežiūros instituciją ir duoti paaiškinimus. Priežiūros institucija apie nurodymą elektroninių pinigų įstaigos vadovams atvykti į priežiūros instituciją turi teisę paskelbti viešai;
7) atkurti iki teisės aktų pažeidimo buvusią padėtį;
8) priežiūros institucijai pateikti papildomą informaciją arba teikti dažniau, negu nustatyta teisės aktuose, informaciją, reikalingą priežiūros funkcijoms atlikti;
9) viešai atskleisti papildomą informaciją;
710) atlikti
kitus veiksmus ar neatlikti tam tikrų veiksmų, siekdama, kad būtų
pašalinti teisės aktų pažeidimai ar elektroninių pinigų įstaigos veiklos
trūkumai arba kad elektroninių pinigų įstaigos veikla būtų stabili ir patikima.
3.
Priežiūros institucija, nustačiusi teisės aktų pažeidimų ar elektroninių pinigų
įstaigos veiklos trūkumų arba kad elektroninių pinigų įstaigos veikla kelia
grėsmę elektroninių pinigų įstaigos veiklos stabilumui ir patikimumui, turi
teisę laikinai elektroninių pinigų įstaigai nustatyti individualius ar
papildomus rizikos ribojimo reikalavimus. Toks priežiūros institucijos
sprendimas turi būti motyvuotas ir priimamas atsižvelgiant į šio įstatymo 36
straipsnio 2 dalies nuostatas.
4. Šio
straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatyti nurodymai gali būti duodami kartu su
taikomomis poveikio priemonėmis. Elektroninių pinigų įstaigos privalo
įvykdyti šio straipsnio 2 ir 3 dalyse nustatytus privalomus nurodymus
priežiūros institucijos nustatytais terminais ir nedelsdamos, ne vėliau kaip
kitą darbo dieną po nurodymo įvykdymo, apie tai raštu pranešti priežiūros
institucijai.
5.
Teisės aktų nustatyta tvarka priežiūros institucijos darbuotojai tarnautojai
turi teisę dalyvauti elektroninių pinigų įstaigos organų darbe – dalyvauti susirinkimuose
ar posėdžiuose stebėtojų teisėmis ar kitaip stebėti elektroninių pinigų
įstaigos veiklą.
6. Šiame straipsnyje nustatytas teises priežiūros institucija turi ir dėl šio įstatymo nustatyta tvarka išduotą licenciją turinčio užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo.“
5 straipsnis. 31 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti netekusiu galios 31 straipsnį.
31
straipsnis. Priežiūros institucijos sprendimų, veiksmų (neveikimo) apskundimas
1. Priežiūros institucijos sprendimus, veiksmus (neveikimą)
asmenys, kurių teisės ar įstatymų saugomi interesai pažeisti, turi teisę
įstatymų nustatyta tvarka skųsti teismui.
2. Skundo padavimas teismui iki jo išsprendimo nesustabdo
skundžiamo sprendimo, išskyrus sprendimą skirti šiame įstatyme nustatytas
baudas, ar veiksmo vykdymo.
6 straipsnis. 32 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 32 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„32 straipsnis. Elektroninių pinigų įstaigų inspektavimas
(tikrinimas) Priežiūros institucijos rengiami patikrinimai
1. Priežiūros institucija organizuoja ir atlieka patikrinimus, kad nustatytų, ar laikomasi šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai.
12.
Elektroninių pinigų įstaigų, jų filialų, tarpininkų ir kitų asmenų, kuriems
perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, įskaitant filialus, tarpininkus ir kitus
asmenis, kuriems perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje
narėje, inspektavimą (tikrinimą) patikrinimą atlieka priežiūros
institucijos tarnautojai darbuotojai. Priežiūros institucija,
inspektuodama (tikrindama) elektroninių pinigų įstaigą, jos filialą, tarpininką
ir kitą asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, įskaitant
filialą, tarpininką ir kitą asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas,
kitoje valstybėje narėje, gali pasitelkti ir kitų asmenų.
3. Reikalavimai priežiūros institucijos rengiamiems patikrinimams yra nustatyti Lietuvos banko įstatymo 421 straipsnyje. Atlikdami patikrinimą, priežiūros institucijos tarnautojai turi Lietuvos banko įstatyme ir šiame įstatyme nustatytas teises.
2.
Elektroninių pinigų įstaiga, jos filialas, tarpininkas ir kitas asmuo, kuriam
perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, įskaitant filialą, tarpininką ir kitą
asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje narėje,
privalo sudaryti šias sąlygas atlikti inspektavimą (tikrinimą):
1)
pateikti inspektavimą (tikrinimą) atliekantiems asmenims visą jų prašomą
informaciją ir dokumentus;
2)
suteikti galimybę inspektavimą (tikrinimą) atliekantiems asmenims naudotis
elektroninių pinigų įstaigos informacinių sistemų duomenimis;
3)
suteikti inspektavimą (tikrinimą) atliekantiems asmenims darbo vietą.
3.
Inspektavimą (tikrinimą) atliekantys asmenys turi teisę:
1)
inspektuojamos (tikrinamos) elektroninių pinigų įstaigos, jos filialo,
tarpininko ir kito asmens, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas,
įskaitant filialus ir kitus asmenis, kuriems perduodamas veiklos funkcijų
vykdymas, kitoje valstybėje narėje, darbo metu nekliudomai įeiti į elektroninių
pinigų įstaigos, jos padalinių, filialų, tarpininkų ir kitų asmenų, kuriems
perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, patalpas;
2)
reikalauti ir gauti inspektavimui (tikrinimui) atlikti reikalingą informaciją
ir dokumentus (originalus arba patvirtintus jų nuorašus), elektroninių pinigų
įstaigos vadovų ir kitų darbuotojų paaiškinimus žodžiu ar raštu;
3)
reikalauti padaryti pateiktų dokumentų kopijas ar elektroninių pinigų įstaigos
lėšomis patys juos kopijuoti;
4)
turėti kitų teisės aktuose nustatytų teisių.
4.
Atlikus inspektavimą (tikrinimą), jo rezultatai raštu pateikiami elektroninių
pinigų įstaigai. Elektroninių pinigų įstaigos bendrovės vadovas ir valdybos
nariai privalo pasirašytinai susipažinti su inspektavimo (tikrinimo) rezultatais.
5.
Priežiūros institucijos teisės aktai nustato detalią inspektavimo (tikrinimo)
atlikimo ir inspektavimo (tikrinimo) rezultatų įforminimo tvarką.
64. Kitos
valstybės narės priežiūros institucijos pavedimu priežiūros institucija, prieš
tai informavusi kitos valstybės narės priežiūros instituciją, vadovaudamasi šio
straipsnio nuostatomis, turi teisę inspektuoti (tikrinti) patikrinti
kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaigos filialą, tarpininką ir kitą
asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, Lietuvos Respublikoje.
Kitos valstybės narės priežiūros institucija turi informuoti priežiūros
instituciją apie ketinimą atlikti kitos valstybės narės elektroninių pinigų
įstaigos filialo, tarpininko ir kito asmens, kuriam perduodamas veiklos
funkcijų vykdymas, inspektavimą (tikrinimą) patikrinimą Lietuvos
Respublikoje.
75. Atlikdama
savo funkcijas, susijusias su Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo
prevencijos įstatymo ir 2006 m. lapkričio 15 d. Europos Parlamento ir Tarybos
reglamento (EB) Nr. 1781/2006 dėl mokėtojo informacijos, pateikiamos pervedant
lėšas, nuostatų taikymu, ir vadovaudamasi šio straipsnio nuostatomis, priežiūros
institucija turi teisę savo iniciatyva inspektuoti (tikrinti) patikrinti
kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaigos filialą, tarpininką ir kitą
asmenį, kuriam perduodamas veiklos funkcijų vykdymas, Lietuvos Respublikoje.
86.
Priežiūros institucija gali pavesti kitos valstybės narės priežiūros
institucijai inspektuoti (tikrinti) patikrinti elektroninių
pinigų įstaigos filialą, tarpininką ar kitą asmenį, kuriam perduodamas veiklos
funkcijų vykdymas, kitoje valstybėje narėje.
97. Šiame
straipsnyje ir savo teisės aktuose nustatyta tvarka
priežiūros institucija turi teisę inspektuoti (tikrinti) patikrinti
ir užsienio valstybių elektroninių pinigų įstaigų filialus, jų tarpininkus
Lietuvos Respublikoje.“
7 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 35 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„35 straipsnis. Poveikio priemonės
1.
Priežiūros institucija turi teisę licenciją turinčioms elektroninių pinigų
įstaigoms ar užsienio valstybių elektroninių pinigų įstaigų filialams asmenims
taikyti taiko šias poveikio priemones:
1) viešai paskelbia šio įstatymo ir kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimą ir jį padariusį asmenį;
12) įspėti
įspėja dėl šio įstatymo ir kitų šio įstatymo įgyvendinamųjų
teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos
kompetencijai, pažeidimo arba priežiūros institucijos nurodymų nevykdymo
ir nurodo per nustatytą terminą nutraukti teisės akto pažeidimą;
23) skirti
skiria šio įstatymo nustatytas baudas;
34)
laikinai uždrausti uždraudžia leisti elektroninius pinigus ir (arba)
teikti vieną ar kelias mokėjimo paslaugas;
45)
laikinai ar visam laikui uždrausti uždraudžia elektroninių pinigų
įstaigos filialų ar tarpininkų veiklą. Jeigu priežiūros institucija priima
sprendimą laikinai uždrausti filialo ar tarpininko veiklą, filialas neturi
teisės leisti elektroninių pinigų ir teikti mokėjimo paslaugų, tarpininkas –
teikti mokėjimo paslaugų, o priėmus sprendimą visam laikui uždrausti filialo ar
tarpininko veiklą, filialas ar tarpininkas yra išbraukiamas iš viešojo
elektroninių pinigų įstaigų sąrašo, o elektroninių pinigų įstaiga privalo
nedelsdama priimti sprendimą nutraukti tokio filialo ar tarpininko veiklą;
56)
laikinai nušalinti nušalina elektroninių pinigų įstaigos ar
užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovą (vadovus) nuo
pareigų arba nušalinti nušalina elektroninių pinigų įstaigos ar
užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovą (vadovus) nuo
pareigų ir reikalauti reikalauja, kad jis (jie) būtų atšauktas
(atšaukti) iš pareigų ir (ar) su juo (jais) būtų nutraukta sutartis (sutartys)
ar būtų panaikinti jo (jų) įgaliojimai;
7) laikinai, kol yra pagrindas, sustabdo (apriboja) elektroninių pinigų įstaigos akcininko balsavimo teisę;
68) paskirti
paskiria laikinąjį atstovą elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio
valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo veiklos priežiūrai (toliau –
atstovas veiklos priežiūrai);
79) laikinai
apriboti apriboja teisę disponuoti lėšomis, esančiomis kredito įstaigose
atidarytose sąskaitose, ir kitu turtu;
810) atšaukti
atšaukia išduotą licenciją ar laikinai sustabdytio jos
galiojimą.
2. Kitos
valstybės narės elektroninių pinigų įstaigai, kuri leidžia elektroninius
pinigus neįsteigusi filialo, kitos valstybės narės elektroninių pinigų įstaigos
įsteigtam filialui ar tarpininkui priežiūros institucija turi teisę taikyti
taiko šias poveikio priemones:
1) įspėti
įspėja dėl šio įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių saugią
ir patikimą elektroninių pinigų įstaigų veiklą, kurių laikymosi
priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimo;
2) kitos valstybės narės elektroninių pinigų
įstaigos įsteigtam filialui ar tarpininkui apriboti apriboja teisę
disponuoti lėšomis, esančiomis kredito įstaigose atidarytose sąskaitose, ir
kitu turtu;
3)
laikinai ar visam laikui uždrausti uždraudžia leisti elektroninius
pinigus ir (arba) teikti vieną ar kelias mokėjimo paslaugas Lietuvos
Respublikoje.
3.
Priežiūros institucija turi priimti sprendimą taikyti šio straipsnio 2 dalies 2
ir 3 punktuose nurodytas poveikio priemones kitos valstybės narės elektroninių
pinigų įstaigai, kuri leidžia elektroninius pinigus Lietuvos Respublikoje
neįsteigusi filialo, kitos valstybės narės elektroninių pinigų
įstaigos ar per Lietuvos Respublikoje įsteigtamą
filialuią ar tarpininkui, jeigu to prašo tos valstybės
narės priežiūros institucija.
4.
Priežiūros institucija turi teisę taikyti vieną ar kelias poveikio priemones.
5.
Priežiūros institucija, priimdama sprendimą dėl poveikio priemonės taikymo ir taikyti
poveikio priemones, parinkdama konkrečią poveikio priemonę (priemones) ir jos
(jų) dydį, atsižvelgia į nustatytų pažeidimų ir veiklos trūkumų turinį, mastą
sunkumą, trukmę, kartotinumą, jų poveikį elektroninių pinigų turėtojų
interesams, į asmens, kuriam taikoma poveikio priemonė, finansinę būklę, kaltę,
finansinį pajėgumą, ankstesnius pažeidimus ir jam taikytas poveikio priemones,
bendradarbiavimą su priežiūros institucija, dėl pažeidimų gautų pajamų,
kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių arba padarytos žalos dydį, jei jį
įmanoma nustatyti, elektroninių pinigų įstaigos akcininkų ir vadovų pasirengimą
ir galimybes pašalinti pažeidimus ir trūkumus, taip pat nustatytų pažeidimų,
veiklos trūkumų ir numatomos taikyti poveikio priemonės (priemonių) pasekmes
asmens, kuriam taikoma poveikio priemonė, ir elektroninių pinigų įstaigų
sistemos stabilumui ir patikimumui ir kitas svarbias aplinkybes.
6.
Priežiūros institucijos sprendimas taikyti poveikio priemonę įsigalioja kitą
dieną po jo priėmimo dienos, jeigu šiame įstatyme ar sprendime nenustatyta
kitaip.
7.
Priežiūros institucijos sprendimas dėl poveikio priemonės (priemonių) taikymo
turi būti motyvuotas.
8.
Poveikio priemonė, kuri taikoma laikinai, galioja iki priežiūros institucijos
sprendime dėl poveikio priemonės taikymo nurodyto termino, kuris gali būti
nurodytas kaip konkreti data, laiko tarpas ar susietas su tam tikrų sąlygų
atsiradimu (aplinkybių išnykimu), nebent priežiūros institucija priima
sprendimą ją atšaukti prieš nustatytą terminą.“
8 straipsnis. 36 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 36 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„36 straipsnis. Poveikio priemonių taikymo pagrindai ir tvarka
1. Priežiūros
institucija turi teisę taikyti taiko šiame įstatyme nustatytas
poveikio priemones, kai yra bent vienas iš šių pagrindų:
1) vykdoma elektroninių pinigų leidimo veikla, jeigu neturima tam šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktos teisės ar ši teisė apribota pagal šį įstatymą arba atliekami kiti veiksmai ar veikla, kuriuos draudžia šis įstatymas;
2) elektroninių pinigų įstaiga licenciją, kitą šiame įstatyme nustatytą leidimą gavo pateikusi klaidingą informaciją arba pasinaudodama kitomis neteisėtomis priemonėmis;
13)
nustatytais terminais nepateikiama šio įstatymo ar priežiūros institucijos
priimtuose teisės aktuosearba kituose teisės aktuose
nustatyta ar priežiūros institucijos pareikalauta informacija arba
pateikiama neteisinga, neišsami ar netiksli informacija;
24)
nustatyta tvarka nevykdomi arba netinkamai vykdomi pagal šį įstatymą
duoti priežiūros institucijos pagal šio įstatymo 30 straipsnį duoti privalomi
nurodymai;
35)
nebetenkinami elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių
pinigų įstaigos filialo licencijai gauti nustatyti reikalavimai;
6) elektroninių pinigų įstaigos vadovais paskiriami arba elektroninių pinigų įstaigos vadovų pareigas eina vienas ar keli asmenys, neatitinkantys šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų reputacijos, kvalifikacijos ir patirties reikalavimų;
7) trukdoma priežiūros institucijai arba jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus;
48) pažeidžiami
įstatymų, reglamentuojančių saugią ir patikimą elektroninių pinigų įstaigų
veiklą, ir priežiūros institucijos priimtų teisės aktų reikalavimai padaromi
kiti šio įstatymo ar kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta
priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimai arba yra grėsmė, kad dėl
elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos
filialo veiklos arba dėl finansinės būklės būtų pažeisti visuomenės ir (arba)
elektroninių pinigų turėtojų interesai arba sutriktų Lietuvos Respublikos
elektroninių pinigų įstaigų sistemos funkcionavimas.
2. Priežiūros institucija, prieš spręsdama
klausimą, ar taikyti poveikio priemonę, ne vėliau kaip prieš 10 dienų iki šio
klausimo nagrinėjimo dienos praneša asmeniui, kuriam taikoma poveikio priemonė,
apie klausimo nagrinėjimo vietą ir laiką ir pateikia jam informaciją apie
nustatytus faktinius duomenis, kurie sudaro poveikio priemonės taikymo
pagrindus, ar sudaro galimybę asmens, kuriam taikoma poveikio priemonė, vadovui
(vadovams) susipažinti su tokiais faktiniais duomenimis. Pranešimą gavęs asmuo
turi teisę iki klausimo nagrinėjimo dienos raštu pateikti paaiškinimus.
Poveikio priemonės taikymo klausimas svarstomas dalyvaujant asmens, kuriam
taikoma poveikio priemonė, vadovams (valdybos pirmininkui, bendrovės vadovui ar
filialo vadovui). Vadovų neatvykimas ar paaiškinimų nepateikimas netrukdo
spręsti poveikio priemonės taikymo klausimo. Neatidėliotinais atvejais
priežiūros institucija turi teisę spręsti klausimą dėl poveikio priemonės
taikymo neatsižvelgdama į šios dalies nuostatas. Poveikio priemonių
taikymo tvarką nustato Lietuvos banko įstatymas.
3. Sprendimas dėl poveikio priemonės skyrimo privalo
būti priimtas nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo pažeidimo ar
pagrindo taikyti poveikio priemonę nustatymo dienos. Poveikio priemonės gali
būti skiriamos, jei praėjo ne daugiau kaip 2 metai nuo pažeidimo padarymo
dienos, o esant tęstiniam pažeidimui, – nuo paskutinių tęstinio pažeidimo
veiksmų atlikimo dienos.
4. Sprendimas dėl poveikio priemonės taikymo per 5
dienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, kuriam pritaikyta poveikio priemonė.
Informacija apie pritaikytą poveikio priemonę skelbiama priežiūros institucijos
priimtuose teisės aktuose nustatyta tvarka, tačiau priežiūros institucija gali
priimti sprendimą viešai neskelbti tokios informacijos, jeigu jos paskelbimas
viešai gali turėti neigiamą įtaką elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio
valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo, ar Lietuvos Respublikos
elektroninių pinigų įstaigų sistemos stabilumui ir patikimumui.“
9 straipsnis. 37 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 37 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„37
straipsnis. Piniginės Bbaudos
1. Priežiūros institucija turi teisę elektroninių pinigų
įstaigai ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialui skirti
šias baudas:
1) už nustatytais terminais šio įstatymo ar priežiūros
institucijos priimtuose teisės aktuose nustatytos arba pareikalautos
informacijos ar dokumentų nepateikimą ar neteisingos informacijos pateikimą
nustatytu terminu – iki 0,5 procento neapmokėtų elektroninių pinigų vidurkio;
2) už priežiūros institucijos pagal šį įstatymą duotų
nurodymų nevykdymą ar netinkamą vykdymą – iki 1 procento neapmokėtų
elektroninių pinigų vidurkio arba už kiekvieną nurodymo nevykdymo ar netinkamo
vykdymo dieną – iki 289 eurų;
3) už nepranešimą apie numatomus elektroninių pinigų įstaigos
ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovų pasikeitimus
ir už veiksmų, kuriuos ji turi teisę atlikti tik gavusi priežiūros institucijos
leidimą, atlikimą neturint priežiūros institucijos leidimo – iki 1,5 procento
neapmokėtų elektroninių pinigų vidurkio;
4) už šio įstatymo draudžiamų atlikti veiksmų ar veiklos
vykdymą arba elektroninių pinigų leidimą, jei tokia teisė apribota pagal šį
įstatymą, – iki 2 procentų neapmokėtų elektroninių pinigų vidurkio;
5) už kitus saugią ir patikimą elektroninių pinigų įstaigos
ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo veiklą
reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus – iki 0,1 procento neapmokėtų
elektroninių pinigų vidurkio.
2. Konkretus skiriamos baudos dydis nustatomas atsižvelgiant
į pažeidimo pobūdį, jo trukmę, anksčiau taikytas poveikio priemones.
3. Baudos į valstybės biudžetą sumokamos ne vėliau kaip per vieną
mėnesį nuo tos dienos, kai asmuo gavo priežiūros institucijos sprendimą skirti
baudą. Bauda, skirta pagal šio straipsnio 1 dalies 2 punktą už kiekvieną
nurodymo nevykdymo ar netinkamo vykdymo dieną, turi būti sumokama į valstybės
biudžetą kiekvieną tokio nurodymo nevykdymo ar netinkamo vykdymo dieną. Jei
bauda per nurodytus terminus, o priežiūros institucijos sprendimą apskundus
teismui, per 10 kalendorinių dienų nuo teismo sprendimo įsiteisėjimo
nesumokama, tai ji priežiūros institucijos sprendimu išieškoma ne ginčo tvarka
(kai nėra asmens, kuriam paskirta bauda, nurodymo nurašyti lėšas) iš asmens,
kuriam paskirta bauda, lėšų kredito įstaigose arba priežiūros institucijos
sprendimas vykdomas Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta
tvarka.
1. Priežiūros institucija skiria baudas:
1) juridiniams asmenims iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų;
2) juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims iki 50 000 eurų.
2. Juridinio asmens bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, nustatomos pagal paskutinių sudarytų (pasirašytų) metinių finansinių ataskaitų duomenis. Jeigu juridinis asmuo priklauso patronuojančiajai įmonei, kaip ji apibrėžta Įmonių, priklausančių finansų konglomeratui, papildomos priežiūros įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje, bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, yra pajamos, nurodytos pagrindinės patronuojančiosios įmonės paskutinėse sudarytose (pasirašytose) metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose.
3. Jeigu dėl šio įstatymo 36 straipsnio 1 dalyje išvardytų pažeidimų buvo neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengta nuostolių arba padaryta žalos ir šių pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydis, jeigu jį įmanoma nustatyti, viršijo šio straipsnio 1 arba 4 dalyje nurodytus baudų dydžius, priežiūros institucija skiria baudą iki dvigubo neteisėtai gautų pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių arba padarytos žalos dydžio.
4. Tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti juridinio asmens bendrųjų metinių pajamų arba kai juridinio asmens bendrosios metinės pajamos yra mažesnės negu vienas milijonas eurų, priežiūros institucija vietoj šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytos baudos skiria juridiniam asmeniui iki 100 000 eurų baudą.
5. Šio įstatymo 36 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytais atvejais priežiūros institucija už kiekvieną privalomo nurodymo nevykdymo ar netinkamo vykdymo dieną skiria baudą iki vieno procento bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti bendrųjų metinių pajamų, – iki 1 500 eurų.
6. Baudos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos banko įstatymo 433 straipsnyje nustatyta tvarka.“
10 straipsnis. 39 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 39 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
„2.
Atstovu veiklos priežiūrai gali būti paskirtas juridinis ar fizinis asmuo.
Atstovu veiklos priežiūrai skiriamam fiziniam asmeniui ar juridinio asmens
vadovui mutatis mutandis taikomi šio įstatymo 14 straipsnio 2 dalyje
nustatyti nepriekaištingos reputacijos ir kvalifikacijos bei patirties
reikalavimai. Jeigu atstovu veiklos priežiūrai skiriamas fizinis asmuo, gali
būti paskirtas atstovo veiklos priežiūrai padėjėjas. Atlyginimus atstovui
veiklos priežiūrai ir jo padėjėjui, atsižvelgdama į jų veiklos mastą,
kvalifikaciją, veiklos terminus, nustato priežiūros institucija. Atlyginimai
išmokami iš elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių
pinigų įstaigos filialo lėšų. Atstovu veiklos priežiūrai ir jo padėjėju negali
būti paskirtas priežiūros institucijos darbuotojas tarnautojas.“
2. Pakeisti 39 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4.
Atstovas veiklos priežiūrai nesutinka su elektroninių pinigų įstaigos valdybos
ir vadovų ar užsienio valstybės elektroninių pinigų įstaigos filialo vadovų sprendimais,
jeigu jie, jo nuomone, prieštarauja saugią ir patikimą elektroninių pinigų
įstaigų veiklą reglamentuojantiems teisės aktams ar dėl kitų priežasčių kelia
grėsmę elektroninių pinigų įstaigos ar užsienio valstybės elektroninių pinigų
įstaigos filialo veiklos stabilumui ir patikimumui. Atstovui veiklos
priežiūrai, atliekančiam savo funkcijas, mutatis mutandis taikomos šio
įstatymo 32 straipsnio 2 ir 3 dalių Lietuvos banko įstatymo 421
straipsnio 5 dalies 1, 3, 11 ir 12 punktų nuostatos.
Atstovas veiklos priežiūrai privalo teikti priežiūros institucijai jos
nustatytą informaciją.“
11 straipsnis. 40 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 40 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:
„1. Jeigu priežiūros institucija pritaiko šio įstatymo 35
straipsnio 1 dalies 9 7 punkte ir 2 dalies 2 punkte
nurodytas poveikio priemones, asmuo, kuriam pritaikyta poveikio priemonė,
neturi teisės disponuoti lėšomis, esančiomis kredito įstaigose atidarytose
sąskaitose, ir kitu priežiūros institucijos sprendime nurodytu turtu.“
12 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. birželio 15 d.
2. Priežiūros institucija iki birželio 14 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
3. Elektroninių pinigų įstaigos, turinčios elektroninių pinigų įstaigos licenciją, vadovai, paskirti iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, atitinkantys iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusiuose teisės aktuose nurodytus reputacijos reikalavimus, įsigaliojus šiam įstatymui laikomi atitinkančiais Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo 14 straipsnyje nurodytus reputacijos reikalavimus, jeigu įsigaliojus šiam įstatymui neatsiranda aplinkybių, nustatytų kartu su šiuo įstatymu įsigaliosiančio Lietuvos Respublikos bankų įstatymo 34 straipsnio 12 ir 13 dalyse.
4. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos pradėtos, bet nebaigtos poveikio priemonių taikymo procedūros vykdomos pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusias Lietuvos Respublikos elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymo nuostatas.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas