Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių
priedas
(Pažymos forma)
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA
Teisės akto projekto pavadinimas Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas „Dėl atstovavimo valstybei Europos Žmogaus Teisių Teisme ir kitose tarptautinėse teisminėse ar ginčų sprendimo institucijose, kurių jurisdikciją yra pripažinusi Lietuvos Respublika, taisyklių patvirtinimo“ _________________________________________________________________________________________
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas Ričard Dzikovič, Teisingumo ministerijos Teisinio atstovavimo grupės vadovas
_______________________________________________________________________________________
Teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas atliktas (pažymėti reikiamą atsakymą):
□ suderinus teisės akto projektą viešojo administravimo subjekte ir su pavaldžiomis įstaigomis (įstaigomis prie ministerijos ir kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis ir įmonėmis);
x suderinus teisės akto projektą su suinteresuotomis institucijomis, kai jis buvo papildytas arba pakeistas.
Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodomas antikorupcinio vertinimo kriterijus (toliau – kriterijus), kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių. Pildoma, kai, vertintojo nuomone, teisės akto projekto tiesioginio rengėjo siūlomų pataisų nepakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti arba kai vertintojas nesutinka su teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentais, kodėl neatsižvelgta į vertintojo pateiktas pastabas):
_________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________
Eil. Nr. |
Kriterijus |
Kriterijaus vertinimas (nurodant, kad „Kriterijų atitinka“ / „Kriterijaus neatitinka“ / „Kriterijus nėra teisės akto projekto reglamentavimo dalykas“) ir pagrindimas, jeigu teisės aktas neatitinka kriterijaus (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios neigiamą atsakymą, pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio asmens pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo) (pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo) |
Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą (pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas) |
Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą (pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo) |
|
||||
1. |
Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas |
Projektu nesukuriamos išskirtinės ar nevienodos sąlygos subjektams, kuriems bus aktualios projekto nuostatos. Projektu reglamentuojamos valstybės atstovų Europos Žmogaus Teisių Teisme ir kitose tarptautinėse teisminėse ar ginčų sprendimo institucijose, kurių jurisdikciją yra pripažinusi Lietuvos Respublika, teisės ir pareigos vykdant priskirtas funkcija, sprendimų priėmimo reikalavimai, kurie visiems subjektams, kuriems galios Projekto nuostatos, bus taikomos vienodai |
|
x tenkina □ netenkina |
|
||||
2. |
Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą |
Projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą. |
|
x tenkina □ netenkina |
|
||||
3. |
Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir pan. priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto |
Projektas nereglamentuoja |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
4. |
Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas) |
Taip |
|
x tenkina □ netenkina |
|
||||
5. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimų priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas |
Projektas nereglamentuoja |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
6. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys, sąrašas |
Projekte išimčių nenumatyta, neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
7. |
Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo ir viešinimo tvarka |
Taip |
|
x tenkina □ netenkina |
|
||||
8. |
Teisės akto projekte nustatyti sprendimų dėl mažareikšmiškumo kriterijai ir priėmimo tvarka |
Projektu tokie atvejai nereglamentuojami |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
9. |
Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto: 9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą 9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą 9.3. narių skyrimo mechanizmas 9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė 9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu 9.6. asmeninė narių atsakomybė |
Taip, tais atvejais, kai Projektas numato, kad sprendimai priimami ar jiems pritariama Lietuvos Respublikos Vyriausybės, tokio sprendimo priėmimo tvarką reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamentas ir kiti teisės aktai |
|
x tenkina □ netenkina |
|
||||
10. |
Numatytos procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo (viešinimo) tvarka |
Taip |
|
x tenkina □ netenkina |
|
||||
11. |
Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai nustatoma procedūra netaikoma, sąrašas |
Projektu tokie atvejai nereglamentuojami |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
12. |
Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų procedūrų ir sprendimų priėmimo konkrečius terminus |
Projektu nereglamentuojama, neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
13. |
Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes |
Projektu nereglamentuojama, neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
14. |
Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir pan.) |
Projektu nereglamentuojama, neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
15. |
Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės (pvz., aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir pan.) |
Projektu nereglamentuojama, neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
16. |
Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė |
Projektu nereglamentuojama, neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
17. |
Teisės aktų projekte numatytas baigtinis kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, sąrašas ir nustatyta aiški nuobaudos (sankcijos) skyrimo procedūra |
Projektu nereglamentuojama, neaktualu |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
18. |
Kartu su teisės akto projektu pateikta pakankamai jį pagrindžiančių lydimųjų dokumentų ir informacijos, siekiant antikorupciniu aspektu įvertinti teisės akto projektą |
Nėra poreikio |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
19. |
Kiti svarbūs kriterijai |
Nėra |
|
□ tenkina □ netenkina |
|
||||
|
Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Teisinio atstovavimo grupės vadovas Ričard Dzikovič |
|
Teisės akto projekto vertintojas: Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus vyriausioji specialistė Eglė Dirgėlienė
|
|
|||||
|
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|
(pareigos) (vardas ir pavardė) |
|||||
|
|
|
|
|
|||||
|
|
(parašas) (data)
|
|
(parašas) (data)
|
|||||
___________________________
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas
Nr. 11, 2022-01-05, paskelbta TAR 2022-01-07, i. k. 2022-00233
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimo Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo