LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
kultūros komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VISUOMENĖS INFORMAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1418 31, 46, 461 IR 48 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-1796
2022-11-09 Nr. 121-P-34
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkas Vytautas Juozapaitis, komiteto pirmininko pavaduotojas Robertas Šarknickas, komiteto nariai Kristijonas Bartoševičius, Vytautas Kernagis, Liuda Pociūnienė, Stasys Tumėnas, Kęstutis Vilkauskas. Komiteto biuro vedėja Agnė Jonaitienė, komiteto biuro patarėjos Milda Gureckienė, Aušra Pocienė, Deimantė Pukytė, padėjėja Vaida Patiejūnienė.
Kviestieji asmenys: Deividas Velkas Lietuvos Respublikos kultūros ministerijos Visuomenės informavimo ir autorių teisių politikos grupės vadovas, Žurnalistų etikos inspekcijos tarnybos inspektorė Gražina Ramanauskaitė, Vytauto Didžiojo universiteto Viešosios komunikacijos katedros profesorė Audronė Nugaraitė, Visuomenės informavimo etikos komisijos narė Jolanta Mažylė, nepriklausoma ekspertė Liudvika Meškauskaitė, VŠĮ Lietuvos nacionalinis radijo ir televizijos Teisės ir vindikacijos skyriaus vedėja Lina Joskaudaitė – Dmitrijeva, Lietuvos radijo ir televizijos tarybos narys Deimantas Jastramskis, Visuomenės informavimo etikos komisijos narė Ramutė Šimukauskaitė, Visuomenės informavimo etikos komisijos pirmininkė Vaiva Žukienė, Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė Lina Bušinskaitė, Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius, Lietuvos radijo ir televizijos asociacijos prezidentė Gabrielė Andrašiūnienė, advokatas Algimantas Šindeikis, Kultūros periodinių leidinių asociacijos vadovė Monika Krikštopaitytė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
1 |
1 |
|
Projekto 1 straipsnio 1 dalimi keičiamoje įstatymo 31 straipsnio 13 dalyje žodžiai „suderinusi su Vyriausybės įgaliota institucija“ turi būti dėstomi po žodžio „Komisija“, o žodžiai „prieš tai jį“ brauktini kaip pertekliniai. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba |
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
1 |
2 |
|
Siekiant teisės akto glaustumo bei atsižvelgiant į tai, kad projektu siūloma pakeisti ne visą įstatymo 31 straipsnio 14 dalį, o tik vieną jos struktūrinę dalį, projekto 1 straipsnio 2 dalies pakeitimų esmę siūlome dėstyti taip: „Pakeisti 31 straipsnio 14 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:“. Atitinkamai dėstomoje dalyje turėtų būti dėstoma tik keičiamos 14 dalies nuostata iki dvitaškio. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
2 |
3 |
|
Projekto 2 straipsnio 3 dalimi keičiamoje įstatymo 46 straipsnio 4 dalyje vietoj žodžių „kiek šis įstatymas nenustato kitaip“ įrašytini žodžiai „kuris taikomas tiek, kiek to nereglamentuoja šis įstatymas“, o atsižvelgiant į teisės aktų hierarchiją žodžiai „Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis“ turi būti dėstomi po žodžio „Konstitucija“. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
3 |
1 |
|
Projekto lyginamojo varianto 3 straipsnio 1 dalyje brauktina viena perteklinė pakeitimo esmė. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
3 |
1 |
|
Projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamoje įstatymo 461 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „ir jais gali būti ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės“ siūlytina įrašyti žodžius „bet ne daugiau kaip dviem kadencijoms iš eilės“. Be to, atsižvelgiant į kituose įstatymuose vartojamas formuluotes, svarstytina, ar nereikėtų papildomai šioje dalyje įrašyti nuostatos „ir ne anksčiau kaip po trejų metų nuo paskutinės kadencijos pabaigos, jeigu paskutinė kadencija buvo iš eilės antra“. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba. |
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
3 |
1 |
|
Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 461 straipsnio 2 dalyje reikėtų aiškiai sureglamentuoti Visuomenės informavimo etikos komisijos narių skyrimo (ar delegavimo) tvarką bei komisijos kadencijos nustatymo principus. Pastebėtina, kad projekte siūloma formuluotė, nustatanti, kad komisijos nariai skiriami trijų metų kadencijai, o juos deleguoja atitinkami subjektai, suponuoja, kad juos skiriant į pareigas priimami du skirtingi administraciniai sprendimai (vienas dėl delegavimo, o kitas dėl deleguotų asmenų paskyrimo). Tačiau įvertinus visas keičiamo įstatymo nuostatas sistemiškai, galima daryti išvadą, kad komisijos nariai ir yra skiriami į pareigas juos skiriančio (deleguojančio) subjekto sprendimu, o kažkoks kitas patvirtinantis sprendimas nebereikalingas. Atsižvelgiant į tai, siūlome aiškiai ir nurodyti, kad nariai į Visuomenės informavimo etikos komisiją skiriami atitinkamų subjektų (asociacijos narių, LRT bei Medijų tarybos) valdymo organų sprendimu. Kitas neaiškumas kyla dėl nustatymo, ar komisijos kadencija nustatoma in corpore ar, vis dėlto, kiekvieno komisijos nario kadencija skaičiuojama atskirai, būtent nuo sprendimo dėl jo paskyrimo į pareigas įsigaliojimo. Atsižvelgiant į tai, kad komisijos nariai skiriami atskirais atskirų subjektų sprendimais, manytina, kad kadencija nustatoma atskiriems komisijos nariams, o ne visai komisijai in corpore. Atsižvelgiant į tai, reikėtų patikslinti keičiamo įstatymo 461 straipsnio 2 dalies nuostatą, numatančią, kad Komisija iš savo narių kadencijos laikotarpiui išsirenka Komisijos pirmininką. Manytina, kad žodžiai „kadencijos laikotarpiui“ brauktini kaip pertekliniai bei klaidinantys. |
Pritarti iš dalies |
Komitetas pritaria, kad projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 461 straipsnio 2 dalyje reikėtų aiškiai sureglamentuoti Visuomenės informavimo etikos komisijos narių skyrimo (ar delegavimo) tvarką bei komisijos kadencijos nustatymo principus. Iš dalies pritariama pastabai dėl organų sprendimų skiriant Komisijos narius, kadangi Medijų taryba neturi atskirų valdymo organų. Komitetas, taip pat pritardamas VšĮ Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos pateiktam pasiūlymui, siūlo 461 straipsnio 2 dalį išdėstyti taip: „2.
|
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
3 |
1 |
|
Projekto 3 straipsnio 1 dalimi keičiamoje įstatymo 461 straipsnio 2 dalyje vietoj žodžių „žurnalistikos studijų programą“ įrašytini žodžiai „žurnalistikos studijų krypties studijų programas“. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba |
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
3 |
1, 2 |
|
Atkreiptinas dėmesys į tai, kad projekto lyginamajame variante 3 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 461 straipsnio 2 dalies ir projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamo 461 straipsnio 6 dalies tekstai neatitinka galiojančios šių dalių redakcijos. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba |
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
4 |
1 |
|
Projekto 4 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 48 straipsnio 1 dalies 4 punkte žodžiai „suderinusi su Vyriausybės įgaliota institucija“ turi būti dėstomi prieš žodį „tvirtina“, o žodžiai „prieš tai jį“ brauktini kaip pertekliniai. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba |
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
4 |
2 |
|
Manytina, kad projekto 4 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 48 straipsnio 1 dalies 5 punkte žodžiai „ir (ar) pakeičia“ turi būti brauktini kaip pertekliniai. |
Pritarti |
Redakcinio pobūdžio pastaba |
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-13 |
|
|
|
Atsižvelgiant į tai, kad tinkamam įstatymo įgyvendinimui reikės laiko (naujais nariais keičiamo įstatymo nustatyta tvarka turės būti papildyta Visuomenės informavimo etikos komisija bei turės būti patvirtintas naujas Metinės įmokos už radijo ir (ar) televizijos programų transliavimo, retransliavimo, platinimo internete arba užsakomųjų audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų teikimo veiklą (toliau – metinė įmoka) dydžio nustatymo tvarkos aprašas), siūlytina projektą papildyti straipsniu, nustatančiu vėlesnį įstatymo įsigaliojimą. Atitinkamai turėtų būti nustatyti pasiūlymai atitinkamoms institucijoms iki įstatymo įsigaliojimo priimti reikalingus teisės aktus ar atlikti kitus būtinus veiksmus. |
Pritarti |
Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 4 dalyje nustatyta, kad teisės aktai, keičiantys ar nustatantys naują ūkio subjektų veiklos ar jos priežiūros teisinį reguliavimą, paprastai įsigalioja gegužės 1 dieną arba lapkričio 1 dieną, tačiau visais atvejais ne anksčiau kaip po trijų mėnesių nuo jų oficialaus paskelbimo dienos. Atsižvelgiant į šį įstatymo reikalavimą, tikslinga ir optimalu įstatymo įsigaliojimo datą numatyti 2023 m. gegužės 1 d. Atitinkamai siūloma įstatymo projektą papildyti 5 straipsniu: „5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2023 m. gegužės 1 d. 2. Lietuvos radijo ir televizijos komisija ir Visuomenės informavimo etikos asociacija iki 2023 m. balandžio 30 d. priima šiame įstatyme nurodytus įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|
12. |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė 2022-06-27 |
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo Nr. I-1418 31, 46, 461 ir 48 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-1796 atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime. |
Pritarti |
|
2. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Viešoji įstaiga Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, 2022-11-08 |
3 |
1
|
|
Savireguliacija yra išskiriama kaip itin svarbus laisvos ir nepriklausomos žiniasklaidos aspektas. Jos svarba yra pabrėžiama eilėje tarptautinių teisės aktų, kuriuose išskiriami žiniasklaidos savireguliacijos sistemos tikslai – žiniasklaidos nepriklausomumo užtikrinimas ir žiniasklaidos atsakomybės prieš visuomenę užtikrinimas. Siekiant paskatinti valstybes užtikrinti žiniasklaidos laisvę ir padėti žiniasklaidai įsidiegti veikiančius ir efektyvius savireguliacinius mechanizmus, Europos saugumo ir bendradarbiavimo organizacija 2010 metais išleido Žiniasklaidos savireguliacijos vadovą, kuriame įtvirtintos pagrindinės taisyklės, kuriomis reikia vadovautis siekiant, kad valstybėje taikomas žiniasklaidos savireguliacijos modelis būtų efektyvus, užtikrinantis tiek žiniasklaidos laisvę, tiek visuomenės interesų apsaugą. Kaip pagrindinės iš šių taisyklių išskirtinos: - Žiniasklaidos savireguliaciją užtikrinančios organizacijos turi būti nepriklausomos nuo politinių jėgų; - Žiniasklaidos savireguliaciją užtikrinančios organizacijos turėtų apimti visas suinteresuotas šalis – žurnalistus, redaktorius, leidėjus ir visuomenės atstovus; - Žiniasklaidos tarybos narių, atsakingų už skundų nagrinėjimą, skaičius turėtų būti nelyginis, pakankamai didelis, kad atspindėtų skirtingas nuomones, bet ne toks didelis, kad būtų sunku priimti sprendimus; - Skundų nagrinėjimo mechanizmas turi užtikrinti savireguliacijos organo autonomiškumą; - Savireguliacija turi užtikrinti, kad žurnalistų veiklą vertintų jų kolegos; - Žiniasklaidos tarybos narių, atsakingų už skundų nagrinėjimą, sprendimai turi užtikrinti žurnalistikos standartų laikymąsi. Visuomenės informavimo etikos komisijos sudarymas Visuomenės informavimo etikos komisija yra kolegialus Visuomenės informavimo etikos asociacijos sprendimus pagal Visuomenės informavimo įstatymo 461 straipsnio 3 dalyje numatytą kompetenciją priimantis organas. Visuomenės informavimo įstatymas nustato, kad Visuomenės informavimo etikos komisiją sudaro Visuomenės informavimo etikos asociacijos narių deleguoti atstovai (po vieną nuo kiekvieno nario). Šiuo metu Visuomenės informavimo etikos komisiją sudaro 9 nariai, iš kurių 7 deleguoja įstatymų leidėjo nustatytos organizacijos. Komisijos nariai nėra renkami. Savikontrolės organo modelis, taikomas Lietuvoje (Visuomenės informavimo etikos komisija), tarptautines rekomendacijas dėl tokio organo sudėties atitinka tik iš dalies, nes: 1. Visuomenės informavimo etikos komisijos nariais gali būti tik viešosios informacijos rengėjus, skleidėjus ir žurnalistus vienijančių organizacijų deleguoti atstovai, tačiau negali būti visuomenės organizacijų, vartotojų organizacijų, akademinio pasaulio atstovai, kaip tai rekomenduoja Europos Tarybos parlamentinės asamblėjos rezoliucija „Dėl žurnalistinės etikos“ ir kiti tarptautiniai dokumentai; 2. Nėra užtikrinama, kad žurnalistų veiklą vertintų jų kolegos, nes ¾ Visuomenės informavimo etikos komisijos narių deleguoja ne žurnalistus vienijančios organizacijos, o verslo subjektus vienijančios asociacijos; 3. Visuomenės informavimo etikos komisijos narių skaičius nėra įtvirtintas, todėl jis gali tapti neadekvačiai didelis, jei didėtų Visuomenės informavimo etikos asociacijos narių skaičius. Taip pat dabartinis Visuomenės informavimo etikos komisijos narių skaičius yra lyginis, o tai neatitinka ESBO rekomendacijų. LRT nuomone, Visuomenės informavimo etikos komisija turėtų būti sudaroma tokiu būdu, kad daugumą joje turėtų žurnalistus vienijančios organizacijos. Komisijoje turėtų būti visuomenės organizacijų, vartotojų organizacijų, akademinio pasaulio atstovai, kaip tai rekomenduoja Europos Tarybos parlamentinės asamblėjos rezoliucija „Dėl žurnalistinės etikos“. Dabar nėra užtikrinama, kad žurnalistų veiklą vertintų jų kolegos, nes ¾ Visuomenės informavimo etikos komisijos narių deleguoja ne žurnalistus vienijančios organizacijos, o verslo subjektus vienijančios asociacijos. Atsižvelgiant į tai, siūlome pakeisti 461 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Komisiją sudaro 9 nariai: tris narius bendru sutarimu skiria Asociacijos nariai, vienijantys viešosios informacijos rengėjus ir skleidėjus, du narius bendru sutarimu skiria Asociacijos nariai, vienijantys žurnalistų organizacijas, vieną narį – LRT, tris narius skiria Medijų taryba. Kandidatus Medijų tarybai teikia universitetai, vykdantys žurnalistikos studijų krypties studijų programą. Komisijos nariai skiriami juos skiriančių institucijų ir (ar) organizacijų nustatyta tvarka. Komisijos nariai skiriami trejų metų kadencijai, bet ne ilgiau kaip dviem kadencijoms iš eilės. Komisijos nariu gali būti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip penkerių metų žurnalistinio, teisinio ar su žiniasklaidos veikla susijusio darbo patirtį turintis asmuo. Komisija iš savo narių 3 metams išsirenka Komisijos pirmininką“. LRT nuomone, yra būtina sisteminė žiniasklaidos savireguliacijos modelio reforma, kuri atitiktų žurnalistų ir visuomenės lūkesčius, užtikrintų atliekamų žurnalistų etikos skundų tyrimų skaidrumą, neutralumą ir teisingumą, nustatytų, kad atstovavimas žiniasklaidos savireguliacijos organuose būtų pagrįstas visų interesų grupių įtraukimu, kad veiklos taisyklės ir procedūros atitiktų gerąsias europines praktikas.
|
Pritarti |
|
|
Lietuvos radijo ir televizijos asociacija, 2022-11-08 |
|
|
|
Lietuvos radijo ir
televizijos asociacija (toliau - Asociacija) susipažino su Lietuvos
Respublikos Visuomenės informavimo įstatymo Nr. 1-1418 31, 46, 46(1) ir 48
straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Nr. XIVP-1796 (toliau - Įstatymo
projektas) ir teikia savo pastabas ir pasiūlymus. Visuomenės informavimo
etikos asociacija (toliau - Etikos asociacija) yra pagrindinė viešosios
informacijos rengėjų ir leidėjų savireguliacijos organizacija, kurios veikla
numatyta Seimui 2014 m. lapkričio 25 d. priėmus Visuomenės informavimo
įstatymo pataisas, įteisinusias tokį institutą. Nepriklausoma ir savarankiška
savireguliacijos organizacija - Etikos asociacija įsteigta 2015 m. pradžioje,
o jos steigėjos - viešosios informacijos rengėjus, skleidėjus ir žurnalistus
vienijančios organizacijos. Sprendimus dėl visuomenės informavimo etikos
priima Visuomenės informavimo etikos komisija (toliau - Komisija), kurią
sudaro 7 Etikos asociacijos steigėjų deleguoti atstovai (po 1 nuo kiekvienos
organizacijos - steigėjos). Komisija, kuriai pagrindą davė Lietuvos
žurnalistų ir leidėjų etikos komisija, suformuota dar 1996 m. buvo sukurta
siekiant įtvirtinti žiniasklaidos savivaldą, jos veiklos principus ir
profesinės etikos standartus. Vėlesnės Visuomenės informavimo įstatymo
redakcijos koregavo komisijos veiklą, tačiau pagrindinis principas išlikdavo
nepakitęs - Komisija visada buvo suprantama kaip viešosios informacijos
rengėjų ir skleidėjų savitvarkos, savireguliacijos institucija. Nuo 2015 m.
galiojanti tvarka dar konkrečiau nustato, jog žiniasklaidos savireguliacija
yra prižiūrima nepriklausomos organizacijos - Visuomenės informavimo etikos
asociacijos. Siūlomu Įstatymo projektu siūloma atsisakyti baigtinio Etikos
asociacijos steigėjų sąrašo bei praplėsti Etikos komisijos narių skaičių papildomais
atstovais. Svarstomo Įstatymo projekto 461 straipsnyje siūloma
nustatyti, kad po vieną savo atstovą į Komisiją deleguoja Asociacijos nariai,
vieną atstovą - LRT, tris narius deleguoja Medijų taryba. Kandidatus Medijų
tarybai teikia universitetai, turintys žurnalistikos studijų programą.
Pritariame idėjai, kad prie Etikos asociacijos galėtų prisijungti įvairios
viešosios informacijos rengėjus ir skleidėjus vienijančios organizacijos,
taip pat neprieštaraujame, kad LRT turėtų atskirą narį Etikos komisijoje. Vis
dėlto, visiškai nepritariame siūlymui į Etikos komisiją deleguoti net 3
narius nuo Medijų tarybos. Atkreiptinas dėmesys, jog Etikos asociacija ir iš
jos deleguotų narių formuojama Etikos komisija, buvo kurta kaip žurnalistų
savireguliacijos organizacija, todėl šis pamatinis principas turėtų būti
išlaikomas ir svarstomose Įstatymo pataisose. Papildomų, net trijų narių,
kurie nėra visuomenės informavimo rengėjų ir skleidėjų deleguojami nariai,
skyrimas į Etikos komisija prieštarauja pačiai savireguliacijos idėjai. Dėl
to nepritariame siūlomam Etikos komisijos narių skaičiaus išplėtimui skiriant
juos nuo Medijų tarybos. Atsižvelgiant į aukščiau išdėstytus argumentus,
siūlome atsisakyti skirti papildomus narius į Etikos komisiją nuo Medijų
tarybos. Prašome pakoreguoti Svarstomo Įstatymo projekto 461 straipsnio
2 dalį ir išdėstyti ją taip: „2. Komisijos nariai skiriami trejų metų
kadencijai ir jais gali būti ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Po vieną
savo atstovą į Komisiją deleguoja Asociacijos nariai, vieną atstovą |
Neatsižvelgti |
Komitetas jau pritarė siūlomo keisti 461 straipsnio 2 dalies formuluotei (žr. argumentus, pagrindžiančius komiteto nuomonę dėl Teisės departamento 6 pastabos). |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nepaskirta.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo NR. I-1418 31, 46, 461 ir 48 straipsnių pakeitimo projektui Nr. XIVP-1796(2) ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai: nėra.
8. Balsavimo rezultatai: Pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Kristijonas Bartoševičius.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas Nr. XIVP- 1796(2), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Vytautas Juozapaitis
Kultūros komiteto biuro patarėja Aušra Pocienė