LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO

„DĖL EUROPOS SĄJUNGOS BEI JOS VALSTYBIŲ NARIŲ IR ARMĖNIJOS RESPUBLIKOS BENDROSIOS AVIACIJOS ERDVĖS SUSITARIMO RATIFIKAVIMO“ PROJEKTO AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, Įstatymo projekto tikslai ir uždaviniai

Įstatymo projekto tikslas – ratifikuoti Europos Sąjungos bei jos valstybių narių ir Armėnijos Respublikos bendrosios aviacijos erdvės susitarimą (toliau – Susitarimas).

Šiuo metu oro susisiekimo tarp Europos Sąjungos (toliau – ES) ir Armėnijos Respublikos paslaugos teikiamos remiantis dvišaliais atskirų valstybių narių ir Armėnijos Respublikos susitarimais. Siekdama užtikrinti oro transporto rinkos plėtrą Taryba 2016 m. gruodžio 1 d. suteikė Komisijai įgaliojimus derėtis dėl išsamaus Susitarimo su Armėnijos Respublika. Susitarimo tikslas – palaipsniui išplėsti vidaus aviacijos rinką į Armėnijos Respubliką. Derybos buvo sėkmingai baigtos parafavus susitarimą 2017 m. lapkričio 24 d. Susitarimas buvo pasirašytas 2021 m. lapkričio 15 d. Briuselyje.

Susitarimu siekiama sukurti ES ir Armėnijos Respublikos bendrąją aviacijos erdvę. Bendroji oro erdvė įgyvendinama sudarant išsamius oro susisiekimo susitarimus, kuriais skatinami bendri ekonominiai, prekybos ir turizmo santykiai. Susitarimo sudarymas leis laipsniškai atverti rinką tarp ES ir Armėnijos Respublikos. Rinkos atvėrimas ir laipsniškas reguliavimo derinimas vyks lygiagrečiai, siekiant skatinti sąžiningą konkurenciją ir bendrų aukštų saugos, saugumo, aplinkos apsaugos ir kitų standartų įgyvendinimą. Armėnijos Respublika turės priimti acquis dalį pradedant nuo saugos reikalavimų. ES sudarė tokius susitarimus su Vakarų Balkanais (EBAE susitarimas), Gruzija, Izraeliu, Jordanija, Moldova ir Maroku.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai ir rengėjai

Įstatymo projekto iniciatorė yra Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija. Įstatymo projektą parengė Susisiekimo ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo grupės (grupės vadovas Gytis Mažeika, tel. 239 3879, el. p. [email protected]) vyriausiasis specialistas Dmitrijus Zadojenko (tel. 239 3968, el. p. [email protected]).

 

3. Dabartinis Įstatymo projekte aptartų teisinių santykių reguliavimas

Lietuvos Respublikos ir Armėnijos Respublikos aviacijos vadovybių susitarimo memorandumas, pasirašytas 2020 m. vasario 27 d. ir kovo 3 d. Pagal minėto memorandumo nuostatas kiekvienos šalies aviacijos vadovybės turi teisę paskirti vieną ar daugiau oro linijų bendrovių vykdyti sutartą susisiekimą apibrėžtais maršrutais.

 

4. Siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir laukiami teigiami rezultatai

Priėmus įstatymą ir ratifikavus Susitarimą, bus įgyvendinti Lietuvos įsipareigojimai dėl ES teisės perkėlimo. Taip pat bus sudarytos sąlygos vykdyti reguliarųjį oro susisiekimą.

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai, galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Priėmus įstatymą, neigiamų pasekmių ekonomikai, socialinei aplinkai ar viešajam administravimui nenumatoma.

 

6. Galima priimto įstatymo įtaka kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas įstatymas kriminogeninei situacijai ir korupcijai įtakos neturės.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Priėmus įstatymą įtakos verslo sąlygoms nenumatoma.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

Įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, teisės aktai, kuriuos būtina priimti, galiojantys teisės aktai, kuriuos reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus įstatymą ir ratifikavus Susitarimą, priimti, pakeisti ir pripažinti netekusiais galios galiojančių įstatymų nereikės.

 

10. Įstatymo projekto atitiktis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimams, Įstatymo projekto sąvokų ir jas įvardijančių terminų įvertinimas Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatytų reikalavimų.

Įstatymo projekte nepateikiama sąvokų ir nėra sąvokas įvardijančių terminų, todėl įstatymo projektas nevertintinas Lietuvos Respublikos terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

11. Įstatymo projekto atitiktis Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos dokumentams

Įstatymo projektas atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir ES dokumentus.  

 

12. Įstatymui įgyvendinti reikalingi įgyvendinamieji teisės aktai, šių aktų rengėjai ir parengimo terminai

Lietuvos Respublikos Seimui priėmus teikiamą įstatymą ir ratifikavus Susitarimą, įstatymo įgyvendinamųjų teisės aktų rengti nereikės.

 

13. Valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšos, kurių prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais)

Valstybės, savivaldybių biudžetų ar kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų įstatymo projektui įgyvendinti nereikės.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Rengiant įstatymo projektą specialistų vertinimų ir išvadų negauta.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia Įstatymo projektui įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno Eurovoc terminus, temas ir sritis

„Susitarimo dėl oro susisiekimo ratifikavimas“, „Armėnija“, „oro vežėjai“, „veiklos leidimai“, „bendrosios aviacijos erdvės susitarimas“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.