LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

SOCIALINIŲ REIKALŲ IR DARBO KOMITETAS

 

PAGRINDINIO KOMITETO

I Š V A D A

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽIMTUMO ĮSTATYMO NR. XII-2470 51, 41 IR 42 STRAIPSNIŲ pakeitimo

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP–1275

 

2022-01-14 Nr. 103-P-3

Vilnius

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:  Mindaugas Lingė – komiteto pirmininkas, Vilija Aleknaitė-Abramikienė, Rima Baškienė, Algimantas Dumbrava, Justas Džiugelis, Vaida Giraitytė-Juškevičienė, Gintautas Kindurys, Linas Kukuraitis, Monika Ošmianskienė, Jurgita Sejonienė (pavaduojanti Gintarę Skaistę), Algirdas Sysas, Jonas Varkalys; komiteto biuras: Evelina Bulotaitė – biuro vedėja, patarėjos: Dalia Aleksejūnienė, Diana Jonėnienė, Asta Kazlauskienė, Ieva Kuodienė, padėjėjos Renata Liekienė, Indrė Žukauskaitė; kviestieji asmenys: Gintautas Paluckas – Seimo narys, Audrius Bitinas – socialinės apsaugos ir darbo viceministras, Kristina Maksvytienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Darbo rinkos skyriaus vedėja, Vida Žagūnienė – Finansų ministerijos Švietimo, kultūros ir socialinių sektorių skyriaus vedėja, Edita Janušienė – Valstybinės mokesčių inspekcijos viršininkė, Rasa Virvilienė – Valstybinės mokesčių inspekcijos Teisės departamento direktorė, Eglė Radišauskienė – Lietuvos verslo konfederacijos generalinė direktorė, Eglė Ližaitytė – Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos vykdančioji direktorė.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2022-01-10

 

 

 

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, pastabų neturime.

Atsižvelgti.

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija

(2022-01-14https://dvs.lrs.lt/DocLogix/Images/Blank.gifReg.Nr.:G-2022-388)

2

(41)

1

(21)

 

 

DĖL BŪTINŲ IR NEATIDĖLIOTINŲ VALSTYBĖS PAGALBOS PRIEMONIŲ NUO COVID-19 NUKENTĖJUSIAM TURIZMO IR APGYVENDINIMO PASLAUGŲ VERSLUI

Lietuvoje daugėjant koronaviruso ligos atvejų, LR Vyriausybė skelbia apie suplanuotas priemones, padėsiančias verslui ir gyventojams įveikti laikinus finansinius sunkumus, jeigu dėl staiga kritiškai pablogėjusios epidemiologinės situacijos šalies teritorijoje tektų paskelbti karantiną. Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija kategoriškai nesutinka su LR Užimtumo https://eseimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/5985ac816f8c11ecb2fe9975f8a9e52e?positionInSearchResults=4&searc hModelUUID=cbd18321-3a0a-4cde-a878-5b9c47292957 inicijuotomis pataisos nuostatomis, nes jomis numatytos subsidijos užimtam asmeniui, įdarbintam iki ekstremaliosios situacijos ir karantino paskelbimo dienos. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis apskaičiuojamas procentais nuo užimtam asmeniui priskaičiuoto darbo užmokesčio, kuris negali būti didesnis negu užimto asmens darbo sutartyje iki ekstremaliosios situacijos ir karantino paskelbimo dienos nustatytas darbo užmokestis. Lietuvoje ekstremali situacija paskelbta 2020m. vasario 26 d., vadinasi viešbučių ir restoranų sektoriuje, kuris ypatingai imlus darbo jėgai ir darbuotojų kaita ypač didelė, darbuotojai pagalbos nesulauks. Taigi, kategoriškai nesutinkame su LR Seime svarstomomis LR Užimtumo įstatymo nuostatomis ir prašome atitinkamai koreguoti pataisą, numatant subsidijas užimtam asmeniui, įdarbintam iki karantino paskelbimo dienos.

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (VMI)

(2022-01-13 Nr. G-2022-353)

1

(51)

1

1

1

(a)

N

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS UŽIMTUMO ĮSTATYMO NR. XII-2470 5(1), 41 IR 42 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

Susipažinę su Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 51 , 41 ir 42 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu Reg. Nr. XIVP-1275 (toliau – Projektas), papildomai teikiame nuomonę dėl Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nuostatų įgyvendinimo, sudarant Savarankiškai dirbančių asmenų, pripažintų nukentėjusiais nuo ekstremalios situacijos ir karantino, kurio metu Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato ūkinės veiklos apribojimus, sąrašą (toliau – Sąrašas). Siekiant teisingai įgyvendinti Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo (toliau – UĮ) priskirtas funkcijas ir UĮ 51 straipsnio 2 dalies pokyčiais numatant išmokų skyrimo mechanizmą vykdyti automatiškai, paskelbus ekstremaliąją situaciją ir karantiną, manome, jog yra reikalingas ir UĮ 51 straipsnio 1 dalies 1 punkto a papunkčio nuostatų pakeitimas, kurio priežastys ir motyvai yra išdėstyti VMI prie FM 2022-01-11 rašte Nr. RM-866 (pridedama). Taigi, manome, jog Projektas turėtų būti papildytas ir su juo kartu turėtų būti pakeista UĮ 51 straipsnio 1 dalies 1 punkto a papunkčio nuostata, ją papildant taip: „Tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbia ekstremaliąją situaciją ir karantiną, kurių metu yra nustatomi ūkinės veiklos vykdymo apribojimai, laikotarpiu nuo sausio 1 d. iki balandžio 30 d., pajamų sumažėjimas ne mažiau kaip 30 procentų vertinamas pagal priešpaskutinio mokestinio ataskaitinio laikotarpio ir prieš jį buvusio mokestinio ataskaitinio laikotarpio pateiktų metinių pajamų mokesčių deklaracijų duomenis“. Paminėtina, jog šios nuostatos papildymo poreikis ir formuluotė darbine tvarka suderinti su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

 

VMI nurodytas priedas (2022-01-11 raštas Nr. RM-866 Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai)

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO PROJEKTO  Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – VMI prie FM), susipažinusi su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos parengtu Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo Nr. XII-2470 51 , 41 ir 42 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu (toliau – Projektas), pastabų ir pasiūlymų dėl šiuo Projektu keičiamų Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo (toliau – UĮ) nuostatų pagal kompetenciją neturi, tačiau atkreipiame dėmesį, jog siekiant teisingai įgyvendinti VMI prie FM UĮ paskirtas funkcijas ir 51 straipsnio 2 dalies pokyčiais numatant išmokų skyrimo mechanizmą vykdyti automatiškai paskelbus ekstremaliąją situaciją ir karantiną, reikalingas ir 51 straipsnio 1 dalies 1 punkto a papunkčio nuostatų pakeitimas. Atsižvelgiant į žemiau išdėstytą ir galiojančias UĮ 51 straipsnio 1 dalies 1 punkto a papunkčio nuostatas, mokesčių administratorius negalės sudaryti Sąrašo laikantis galiojančių teisės aktų reikalavimų, jeigu veiklos bus apribojamos ir išmokos bus mokamos už sausio – kovo mėn. laikotarpius. Todėl, siūlome UĮ 51 straipsnio 1 dalies 1 punkto a papunkčio nuostatas papildyti ir nustatyti, kad tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbia ekstremaliąją situaciją ir karantiną, kurio metu yra nustatomi ir ūkinių veiklų vykdymo apribojimai, laikotarpiu nuo sausio 1 d. iki kovo 31 d., tai VMI prie FM, sudarydama Savarankiškai dirbančių asmenų, pripažintų nukentėjusiais nuo ekstremalios situacijos ir karantino, kurio metu Lietuvos Respublikos Vyriausybė nustato ūkinės veiklos apribojimus sąrašą (toliau – Sąrašas), pajamų kritimą vertina pagal priešpaskutinio mokestinio laikotarpio (2020 m.) ir prieš jį buvusio mokestinio laikotarpio (2019 m.) pateiktų metinių pajamų mokesčių deklaracijų duomenis. Pagal UĮ 51 straipsnio 1 dalies 1 punkto nuostatas VMI prie FM yra įpareigota sudaryti Sąrašą. Pagal šio punkto a papunktį į Sąrašą įtraukiamas savarankiškai dirbantis asmuo, kurio vykdoma ūkinė veikla apribota Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremalios situacijos ir karantino metu ir kuriuo paskutinio mokestinio laikotarpio pajamos, palyginti su priešpaskutinio mokestinio ataskaitinio laikotarpio pajamomis, sumažėjo ne mažiau kaip 30 procentų (paskutiniu ir priešpaskutiniu mokestiniu ataskaitiniu laikotarpiu pateiktų metinių pajamų mokesčio deklaracijų duomenys). Taigi, pagal UĮ nuostatas į Sąrašą įtraukiant savarankiškai dirbančius asmenis VMI prie FM turės vertinti pajamų kritimą, kuris turi būti vertinamas pagal paskutinio ir priešpaskutinio mokestinio laikotarpio pateiktas pajamų mokesčio deklaracijas, t. y. mokesčių administratorius, vertindamas pajamų kritimą, turės įvertinti 2021 m. ir 2020 m. pateiktas pajamų mokesčio deklaracijas. Visų pirma mokesčių administratorius turi įvertinti pajamų mokesčio deklaracijoje pateiktų duomenų teisingumą ir tik patvirtinus, jog pajamų mokesčio deklaracijoje pateikti duomenys yra teisingi, mokesčių administratorius ją priima ir patvirtina, jog pajamų mokesčio deklaracija yra pateikta. Pajamų mokesčio deklaracijos teisingumo įvertinimas atliekamas tada, kai mokesčių administratorius turi visą informaciją, t. y. tiek gyventojo pateiktą (mokesčių administratoriaus priimtą) pajamų mokesčio deklaraciją (jeigu tokia prievolė jam yra), tiek informaciją, gautą iš trečiųjų šaltinių (mokestį išskaičiuojančių asmenų / privalančių deklaruoti išmokėtas B klasės išmokas, pvz., išmokėtas individualios veiklos pajamas). Gyventojai pajamų mokesčio deklaraciją (už 2021 m. mokestinį laikotarpį) privalo pateikti iki 2022 m. gegužės 1 d., o mokestį išskaičiuojantys / privalantys deklaruoti B klasės išmokas asmenys metinę gyventojams išmokėtų išmokų, priskiriamų A ir B klasės pajamoms deklaraciją (už 2021 m. mokestinį laikotarpį išmokėtas išmokas) privalo pateikti iki 2022 m. vasario 15 d. Todėl, jeigu gyventojai pajamų mokesčio deklaracijas pateiks ankščiau, mokesčių administratorius negalės tinkamai įvertinti jose pateiktų duomenų teisingumo, kol nebus gauti duomenys iš trečiųjų šaltinių. Paminėtina, kad mokesčių administratorius yra pastebėjęs, jog metinės gyventojams išmokėtų išmokų, priskiriamų A ir B klasės pajamoms, deklaracijos duomenys yra tikslinami iki kovo mėnesio, nors prievolė pateikti minėtą deklaraciją yra iki vasario 15 d. Todėl, mokesčių administratorius gyventojų pateiktų metinių deklaracijų duomenų teisingumą galės faktiškai įvertinti tik kovo mėnesio pabaigoje.

 

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:  

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo narys

G. Paluckas,

2022-01-12

1

(51)

2

(2)

 

 

Argumentai:

Karantino metu labiausiai ribojimų pažeistiems sektoriams skiriama parama buvo nepakankama net padengti pagrindinius išgyvenimo kaštus. Dabartinis paramos dydis (išmoka savarankiškai dirbančiam asmeniui)  yra lygus vienam  minimalių vartojimo poreikių dydžiui (toliau – MVPD). Tokia parama niekaip negali padengti minimalių išlikimo kaštų, pavyzdžiui būsto paskolos ar nuomos. Dėl šitos priežasties labiausiai karantinų ribojimo sektoriai ir juose veiklą vykdantys asmenys yra priversti skolintis ir tai reikšmingai didina susikaupusių vėluojančių įsiskolinimų dydį.

Dabartinė paramos individualią veiklą vykdžiusiems asmenims tvarka neskatina Vyriausybės objektyviai rūpintis karantino ribojimų švelninimu ir atskirų sektorių atvėrimu ir daro nepagrįstą žalą žmonėms, kurie vykdė veiklą apribotuose sektoriuose.

2021 metais minimalios algos dydis, atskaičius mokesčius sudaro, priklausomai nuo kitų aplinkybių, apie 533 eurus. Įstatymo pataisa siūloma padidinti dabar taikomą paramos dydį, ir jį prilyginti 1,5 MVPD dydžiams, kas sudarytų 400,5 eurų per mėnesį.

Tai pat reikia pažymėti, jog įmonėms ar įstaigoms visiškai ar iš dalies sustabdytos veiklos (prastovos) atveju siūloma gerokai ženklesnė parama darbdaviui prastovos subsidijos pavidalu. Šiuo metu ji siekia pusantros minimalios mėnesinės algos (MMA).

Taip pat pažymėtina, kad 2021 m. kovo 10 dieną Seime identiškos pataisos pateikimui yra pritarta.

 

Pasiūlymas: Siūlome pakeisti šio įstatymo 1 straipsnį, išdėstant jį taip:

1 straipsnis. 51 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 51 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Šiame straipsnyje nustatyta išmoka savarankiškai dirbančiam asmeniui mokama kas mėnesį už praėjusį kalendorinį mėnesį, kurį dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir karantino buvo nustatyti ūkinės veiklos apribojimai, ir yra lygi vienam 1,5 einamųjų metų minimalių vartojimo poreikių dydžiui, apskaičiuotam Socialinės paramos išmokų atskaitos rodiklių ir bazinio bausmių ir nuobaudų dydžio nustatymo įstatymo nustatyta tvarka. Jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbta ekstremalioji situacija ir karantinas, kurių metu nustatyti ūkinės veiklos apribojimai, truko ne visą mėnesį, už kurį savarankiškai dirbančiam asmeniui mokama išmoka, savarankiškai dirbančiam asmeniui mokamos išmokos dydis proporcingai mažinamas.“

 

Nepritarti.

Argumentai:

1. Pagrindinis įstatymo  projekto tikslas – patikslinti išmokos savarankiškai dirbantiems asmenims tolesnį mokėjimo mechanizmą Vyriausybei paskelbus ekstremaliąją situaciją ir karantiną. Išmokos dydžio ar kitų jos mokėjimo sąlygų projekto iniciatorius (Vyriausybė) nesiūlo keisti, todėl atitinkamai Pasiūlymui įgyvendinti būtinos papildomos valstybės biudžeto lėšos, kurių tokia apimtimi Vyriausybė nėra numačiusi.

2. Papildomas Biudžeto ir finansų komitetas, teikiantis išvadas biudžeto ir finansų klausimais, pritarė iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

3. Valstybinės mokesčių inspekcijos bei Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos duomenimis, didžioji dalis savarankiškai dirbančiųjų nesumoka tiek mokesčių (įmokų), kiek siekia vieno minimalių vartojimo poreikių dydžio išmoka (1 MVPD – 267 eurai).

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Biudžeto ir finansų komitetas,

2022-01-12

 

 

 

Sprendimas: Pasiūlyti pagrindiniam Socialinių reikalų ir darbo komitetui pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui.

Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu

Pritarti.

Žr. Komiteto patobulintą įstatymo projektą.

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2022-01-14

 

1

(51)

1

(1)

 

(1 (a)

N

Argumentai: siekiant Valstybinei mokesčių inspekcijai tinkamai įgyvendinti Užimtumo įstatyme priskirtas funkcijas bei įstatymo 51 straipsnio 2 dalies pokyčiais numatančiais išmokų skyrimo mechanizmą vykdyti automatiškai, paskelbus ekstremaliąją situaciją ir karantiną, įstatymo projektą būtina papildyti keičiamo įstatymo 51 straipsnio 1 dalies 1 punkto a papunkčio nuostatų pakeitimu.

 

Pasiūlymas: papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį keičiamo įstatymo  51 straipsnio 1 dalies 1 punkto a papunkčio pakeitimu ir visą 1 straipsnį išdėstyti taip:

 

,,1 straipsnis. 51 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 51 straipsnio 1 dalies 1 punkto a papunktį ir jį išdėstyti taip:

„a) vykdoma ūkinė veikla apribota Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir karantino metu ir kurio paskutinio mokestinio ataskaitinio laikotarpio pajamos, palyginti su priešpaskutinio mokestinio ataskaitinio laikotarpio pajamomis, sumažėjo ne mažiau kaip 30 procentų (paskutiniu ir priešpaskutiniu mokestiniu ataskaitiniu laikotarpiu pateiktų metinių pajamų mokesčio deklaracijų duomenys). Kai Lietuvos Respublikos Vyriausybė paskelbia ekstremaliąją situaciją ir karantiną, kurių metu yra nustatomi ūkinės veiklos vykdymo apribojimai, laikotarpiu nuo sausio 1 d. iki balandžio 30 d. pajamų sumažėjimas ne mažiau kaip 30 procentų vertinamas pagal pateiktų priešpaskutinio mokestinio ataskaitinio laikotarpio ir prieš jį buvusio mokestinio ataskaitinio laikotarpio metinių pajamų mokesčio deklaracijų duomenis.“

2. Pakeisti 51 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Šiame straipsnyje nustatyta išmoka savarankiškai dirbančiam asmeniui mokama kas mėnesį už praėjusį kalendorinį mėnesį, kurį dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir karantino buvo nustatyti ūkinės veiklos apribojimai, ir yra lygi vienam einamųjų metų minimalių vartojimo poreikių dydžiui, apskaičiuotam Socialinės paramos išmokų atskaitos rodiklių ir bazinio bausmių ir nuobaudų dydžio nustatymo įstatymo nustatyta tvarka. Jeigu Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbta ekstremalioji situacija ir karantinas, kurių metu nustatyti ūkinės veiklos apribojimai, truko ne visą mėnesį, už kurį savarankiškai dirbančiam asmeniui mokama išmoka, savarankiškai dirbančiam asmeniui mokamos išmokos dydis proporcingai mažinamas.“

 

Pritarti.

 

2.

Socialinių reikalų ir darbo komitetas,

2022-01-14

 

2

(41)

1

(21)

 

 

Argumentai: atsižvelgiant į Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos pasiūlymą bei siekiant išvengti neaiškumo apskaičiuojant subsidijos darbo užmokesčiui dydį, siūloma patikslinti įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 41 straipsnio 21 dalies antrą sakinį (t. y. šiuo konkrečiu atveju palikti esamą teisinį reguliavimą).

 

Pasiūlymas: įstatymo projekto 2 straipsnio 1 dalyje keičiamo įstatymo 41 straipsnio 21 dalies pakeitimą siūloma išdėstyti taip:

1. Pakeisti 41 straipsnio 21 dalį ir ją išdėstyti taip:

„21. Darbdaviams, dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbtos ekstremaliosios situacijos ir karantino paskelbtos prastovos metu išlaikantiems darbo vietas šio įstatymo 25 straipsnio 14 punkte nurodytiems užimtiems asmenims ir apie prastovos paskelbimą informavusiems Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 3 dalies 1 punkte nustatyta tvarka, subsidija darbo užmokesčiui nuo kiekvienam prastovoje esančiam užimtam asmeniui priskaičiuoto darbo užmokesčio mokama kas mėnesį už praėjusį kalendorinį mėnesį, kurį galiojo Lietuvos Respublikos Vyriausybės paskelbta ekstremalioji situacija ir karantinas. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis apskaičiuojamas procentais nuo užimtam asmeniui priskaičiuoto darbo užmokesčio, kuris negali būti didesnis negu užimto asmens darbo sutartyje iki ekstremaliosios situacijos ir karantino paskelbimo dienos nustatytas darbo užmokestis. Subsidijos darbo užmokesčiui dydis sudaro 100 procentų apskaičiuotų lėšų, bet ne daugiau kaip 1,5 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio. Jeigu užimtam asmeniui prastova Lietuvos Respublikos darbo kodekso 47 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatytu atveju paskelbta ne visą mėnesio darbo laiką, subsidijos darbo užmokesčiui dydis apskaičiuojamas proporcingai darbdavio paskelbtos užimto asmens prastovos laikui. Darbdaviai, kuriems buvo mokama subsidija darbo užmokesčiui šio įstatymo 25 straipsnio 14 punkte nurodytiems užimtiems asmenims, turi išlaikyti ne mažiau kaip 50 procentų darbo vietų ne trumpiau kaip 3 mėnesius nuo subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo pabaigos.“

Pritarti.

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Mindaugas Lingė.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.

 

PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                             Mindaugas Lingė       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro vedėja E. Bulotaitė