LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
seimo sveikatos reikalų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FARMACIJOS ĮSTATYMO NR. X-709 8, 57 IR 59 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIVP-337(2)
2021-06-02 Nr. 111-P-18
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas A. Matulas, Komiteto pirmininko pavaduotojas A. Veryga, Komiteto nariai M. Danielė, V. Giraitytė, A. Kubilienė, P. Kuzmickienė, M. Navickienė, J. Sejonienė, L. Slušnys.
Komiteto biuras: Komiteto biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjai A. Astrauskas, K. Civilkienė, E. Jankauskas, V. Valainytė, padėjėjos M. Neverkevičienė, D. Žukauskė.
Kviestieji asmenys: sveikatos apsaugos viceministras A. Pečkauskas, Sveikatos apsaugos ministerijos atstovės A. Oraitė, M. Domeikienė, Ministro Pirmininko patarėja sveikatos apsaugos ir neįgaliųjų klausimais Ž. Gudlevičienė, Lietuvos vaistinių asociacijos atstovės K. Nemaniūtė-Gagė, R. Bardauskienė, Lygiagretaus vaistų importo asociacijos atstovas D. Parulis, Lietuvos farmacijos darbuotojų profesinės sąjungos atstovė L. Ganatauskienė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo
kanceliarijos Teisės departamentas, |
|
|
|
|
Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.
|
Atsižvelgti |
|
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo nariai I. Kačinskaitė-Urbonienė,
V. Jukna, V. Bukauskas, V. Giraitytė, V. Gapšys,
M. Puidokas, A. Veryga, Z. Streikus, E. Jovaiša, S. Skvernelis,
V. Fiodorovas, A. Skardžius,
|
1 |
|
|
|
Argumentai: Pacientai turi visišką teisę laisvai rinktis kompensuojamus vaistinius preparatus su mažiausia priemoka, todėl, kad būtų išvengta piktnaudžiavimo nepasiūlyti kompensuojamo vaistinio preparato su mažiausia priemoka, norima nustatyti reguliavimą, kai pacientui turi būti pasiūlyta įsigyti kompensuojamą vaistinį preparatą su mažiausi priemoka, o jei pacientas atsisakys jam turi būti parduotas kitas kompensuojamas vaistinis preparatas, pacientui sumokant priemoką.
Pasiūlymas: pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „Jeigu pirmą kartą arba po 12 mėnesių laikotarpio, kai
baigėsi paciento gydymo laikotarpis prieš tai elektroniniame recepte išrašytu
kompensuojamuoju vaistiniu preparatu, pakartotinai tik bendriniu pavadinimu
(nepaisant stiprumo ir farmacinės formos) kompensuojamasis vaistinis
preparatas išrašomas elektroniniame recepte su žyma „Pirmas paskyrimas“,
vaistinėje pacientui parduodamas (išduodamas) kompensuojamasis vaistinis
preparatas, už kurio to paties bendrinio pavadinimo, stiprumo ir tos pačios
farmacinės formos vaistinių preparatų dozuotę Kompensuojamųjų vaistinių
preparatų kainyno grupėje bazinei kainai apskaičiuoti nustatyta paciento
priemoka yra mažiausia (toliau – kompensuojamasis vaistinis preparatas su
mažiausia paciento priemoka), išskyrus atvejus, kai sveikatos apsaugos
ministro nustatyta tvarka nustatomas kompensuojamojo vaistinio preparato su
mažiausia paciento priemoka tiekimo sutrikimas arba kai pacientui negali būti
parduotas (išduotas) kompensuojamojo vaistinio preparato su mažiausia
paciento priemoka dozuočių skaičius, kuris atitinka nurodytąjį recepte ar
sveikatos apsaugos ministro patvirtintas leidžiamas parduoti (išduoti)
vaistinių preparatų dozuočių skaičiaus ribas. Sveikatos apsaugos ministras
leidžiamas parduoti (išduoti) vaistinių preparatų dozuočių skaičiaus ribas
tvirtina atsižvelgdamas į registruotų vaistinių preparatų pakuočių dydžius ir
jų dalijimo galimybes.
|
Nepritarti |
Pritarus pasiūlymui, pagal kurį pacientui turi būti fiziškai pateikta įsigyti kompensuojamąjį vaistinį preparatą su mažiausia paciento priemoka, nepagerėtų farmacinės paslaugos teikimo pacientui kokybė, nes prailgėtų paslaugos suteikimo laikas – reikėtų fiziškai pateikti pacientui kiekvieną kompensuojamąjį vaistinį preparatą su mažiausia priemoka. Manytina, kad toks reikalavimas perteklinis ir neproporcingas, atimtų galimybę farmacijos specialistui betarpiškai bendrauti su pacientu ir tinkamai suteikti farmacinę paslaugą. Tam, kad vaistinėje būtų pateikiama informacija apie pigiausią vaistinį preparatą, vaistinės privalo turėti monitorius, farmacijos specialistai taip pat yra įpareigoti kiekvienam pacientui pateikti informaciją apie pigiausią vaistą, be to, Farmacijos įstatyme numatyta galimybė Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos inspektoriams atlikti slaptuosius pirkimus, kurių metu jie turi teisę patikrinti, kaip vaistinėje atliekami šie farmacijos specialistui keliami reikalavimai, už šių reikalavimų nesilaikymą numatytos nuobaudos. |
4. Balsavimo rezultatai (balsuota už pasiūlymą): už – 3, prieš – 6, susilaikė – 0 (pasiūlymui nepritarta).
Komiteto pirmininkas Antanas Matulas
Seimo Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėja (ES) V. Valainytė