LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL GAUTŲ NAUJŲ PASTABŲ IR PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
APYLINKĖS TEISMO REORGANIZAVIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2825(2)
2024-06-25 Nr. 102-P-24
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, nariai: Gabrielių Landsbergį pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Aušrinė Armonaitė, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilius Semeška, Algirdas Stončaitis, Andrius Vyšniauskas.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjai: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meile Čeputienė, Rivena Zegerienė.
Seimo narys J. Varkalys, teisingumo ministrė E. Dobrowolska, Teisėjų tarybos pirmininko pavaduotoja E. Tamošiūnienė, Nacionalinės teismų administracijos atstovai: A. Jatkevičius, V. Petravičienė, Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovai: M. Masteikienė, S. Švedas, Teisingumo ministerijos atstovė S. Delekaitė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto / Komisijos sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-21
|
3 |
1 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Projekto 3 straipsnio 1 dalyje siūloma nustatyti, kad Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašas yra šio įstatymo priedas. Teismų įstatymo 13 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad teismai gali būti reorganizuojami tik įstatymu, tačiau atkreiptinas dėmesys, kad reorganizuojamas Plungės apylinkės teismas yra biudžetinė įstaiga, todėl jo reorganizavimui turėtų būti taikomas ir Biudžetinių įstaigų įstatymas. Biudžetinių įstaigų įstatymo 24 straipsnio, kuriame reglamentuojamas biudžetinių įstaigų reorganizavimas, 12 dalyje nustatyta, kad sprendimą dėl biudžetinės įstaigos reorganizavimo priima ir kartu biudžetinės įstaigos reorganizavimo sąlygų aprašą tvirtina kiekvienos reorganizuojamos ir reorganizavime dalyvaujančios biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija. Atsižvelgiant į tai, reorganizuojamo teismo reorganizavimo sąlygų aprašą turėtų tvirtinti Seimas, kuris yra reorganizuojamo teismo steigėjas (savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija). Todėl, svarstytina, ar projekto 3 straipsnio 1 dalies nuostatų nereikėtų patikslinti, nustatant, kad šiuo įstatymu yra patvirtinamas Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašas. Kitu atveju, lieka neaišku, kokiu tikslu siūloma nustatyti, kad Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašas yra šio įstatymo priedas. Kartu atkreiptinas dėmesys, kad pagal prie projekto pridėtą Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašą (toliau – aprašas), kai kurie apraše nurodyti Plungės apylinkės teismo reorganizavimo veiksmai jame nurodytais terminais negalėtų būti atlikti. Kaip antai, aprašo 14 punkte nurodyti veiksmai turėjo būti atlikti priėmus įstatymą dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. kovo 1 d. Pažymėtina, kad minėtas įstatymas dar nėra priimtas, o apraše nurodytas terminas jau yra pasibaigęs. Pastebėtina ir tai, kad kai kurie kiti apraše nurodyti veiksmai turėjo būti atlikti iki Seimui patvirtinant aprašą. Pavyzdžiui, pagal aprašo 23 punktą iki 2024 m. balandžio 1 d. Plungės apylinkės teismas turėjo pateikti informaciją Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui apie galiojančias sutartis, o reorganizuojamas teismas kartu su reorganizacijoje dalyvaujančiais teismais iki 2024 m. gegužės 1 d. turėjo peržiūrėti, įvertinti galiojančias sutartis ir prireikus inicijuoti jų nutraukimą. Nėra aišku, ar tokie veiksmai buvo atlikti. Jeigu buvo atlikti, tai nėra aiškus tokių veiksmų teisinis pagrindas. Atsižvelgus į tai, manytina, kad įstatymas dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo turėjo būti priimtas ir aprašas pavirtintos iki apraše nurodytų veiksmų atlikimo terminų pabaigos. Svarbu paminėti, kad toks teisinis reguliavimas, kai įstatymu patvirtinamos teismo (teismų) reorganizavimo sąlygos, o po to atliekami reorganizavimo sąlygose nurodyti veiksmai buvo nustatytas įstatymuose, reglamentuojančiuose kitų teismų reorganizavimą, kaip antai, 2012 m. rugsėjo 11 d. Lietuvos Respublikos apylinkių teismų reorganizavimo įstatyme Nr. XI-2208, 2022 m. lapkričio 24 d. Lietuvos Respublikos administracinių teismų reorganizavimo įstatyme Nr. XIV-1574. Atsižvelgiant į tai, projektu siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas yra ydingas bei neatitinka anksčiau nusistovėjusios teismų reorganizavimo praktikos.
|
Nepritarti
|
Argumentai: Įstatymo priedas yra sudėtinė įstatymo dalis, Seimui priėmus Apylinkės teismo reorganizavimo įstatymą, bus priimtas tinkamas Seimo – teismų steigėjo sprendimas dėl reorganizavimo, kaip tai numato Teismų įstatymas, Biudžetinių įstaigų įstatymas. Seimo pritarimas pradėti reorganizavimo procedūras buvo aiškus nuo 2023 m. birželio 29 d., kai buvo priimtas Seimo nutarimas Nr. XIV-2135. Atitinkamai teisės aktų nustatyta tvarka buvo parengtas, paskelbtas ir pateiktas Juridinių asmenų registro tvarkytojui Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašas, taip pat teismo reorganizavimo sąlygų aprašas buvo pateiktas Seimui Atsižvelgiant į tai, teismai, dalyvaujantys Plungės apylinkės teismo reorganizavime, jam ruošėsi reorganizavimo sąlygų nustatytais terminais ir tvarka. Šiuo metu visos iki įstatymo įsigaliojimo numatytos reorganizavimo procedūros yra atliktos, o Apylinkės teismo reorganizavimo įstatymo priėmimas yra laikytinas nuosekliu ir tęstiniu sprendimu dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo.
Balsavimo rezultatai: už – 3, prieš – 1, susilaikė – 5.
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-21
|
2 |
|
|
|
2. Pagal projekto 2 straipsnio, 3 straipsnio 4 dalies, 4 straipsnio 2 dalies nuostatas Plungės apylinkės teismas yra reorganizuojamas išdalijimo būdu, šio teismo teises ir pareigas nuo 2024 m. liepos 1 d. perima Klaipėdos apylinkės teismas ir Telšių apylinkės teismas, o Plungės apylinkės teismas pasibaigia ir yra išregistruojamas iš Juridinių asmenų registro. Atkreiptinas dėmesys, kad 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 2 priede atskira eilute yra numatytos valstybės biudžeto lėšos Plungės apylinkės teismo veiklai finansuoti. 2024 m. liepos 1 d. Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui perėmus pasibaigusio po reorganizavimo Plungės apylinkės teismo teises ir pareigas, minėtame įstatyme numatytos lėšos Plungės apylinkės teismui turėtų būti atitinkamai paskirstytos teismams, kurie perima po reorganizavimo pasibaigiančio teismo teises ir pareigas. Kitu atveju lieka neaišku iš kokių lėšų šaltinių Klaipėdos apylinkės teismas ir Telšių apylinkės teismas nuo 2024 m. liepos 1 d. finansuotų iš Plungės apylinkės teismo perimtų funkcijų vykdymą, tame tarpe, apmokėtų išlaidas, numatytas prie projekto pridėtame Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų apraše. Atsižvelgiant į tai, turėtų būti teikiamas 2024 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymo projektas, iš šio įstatymo 2 priedo išbraukiant Plungės apylinkės teismą, o Plungės apylinkės teismui skirtą finansavimą paskirstant atitinkamai Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui. 2024 m. valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimo įstatymas turėtų įsigalioti 2024 m. liepos 1 d.
|
Nepritarti
|
Argumentai: Po Apylinkės teismo reorganizavimo įstatymo priėmimo valstybės biudžeto asignavimus galės perskirstyti Vyriausybė, 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo pakeitimas nėra reikalingas. Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 13 str. 1 d. 8 p. numatyta, kad Vyriausybei arba jos įgaliotai institucijai suteikiamos teisės Teisėjų tarybos teikimu 2 kartus per metus perskirstyti šio įstatymo 2 priede teismams (išskyrus Lietuvos Respublikos Konstitucinį Teismą) numatytus valstybės biudžeto asignavimus tarp teismų (išskyrus Konstitucinį Teismą), atsižvelgiant į teismų programų įgyvendinimo duomenis; tos pačios dalies 7 p. numato Vyriausybės arba jos įgaliotos institucijos teisę perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp asignavimų valdytojų pagal priimtus teisės aktus dėl įstaigų reorganizavimo.
Įvykus Plungės apylinkės teismo reorganizacijai, Teisėjų taryba kreipsis į Lietuvos Respublikos Vyriausybę dėl šio teismo lėšų perskirstymo tarp Klaipėdos apylinkės ir Telšių apylinkės teismų pagal Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų apraše numatytas dalis, o iki lėšų perskirstymo Klaipėdos apylinkės ir Telšių apylinkės teismų veikla bus vykdoma iš šiems teismams skirtų biudžeto asignavimų.
Balsavimo rezultatai: už – 3, prieš – 1, susilaikė – 5.
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-21
|
4 |
3 |
|
|
3. Pagal projekto 4 straipsnio 3 dalies nuostatas iki 2024 m. birželio 30 d. paskirti reorganizuojamo Plungės apylinkės teismo teisėjai „toliau dirba po reorganizavimo veikiančiuose Klaipėdos apylinkės teisme ar Telšių apylinkės teisme ir yra laikomi paskirtais į tą apylinkės teismą ar tuos teismo rūmus, kurių veiklos teritorijoje veikė atitinkami Klaipėdos apylinkės teismo, Plungės apylinkės teismo ar Telšių apylinkės teismo rūmai, į kuriuos jie buvo paskirti“. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kuriame teisme ir kuriuose teismo rūmuose po reorganizavimo dirbtų Plungės apylinkės teismo teisėjai, nes nei Plungės apylinkės teismas, nei šio teismo rūmai iki reorganizavimo neveikė Klaipėdos apylinkės teismui ar Telšių apylinkės teismui priskirtose veiklos teritorijose, tačiau jie veiks po reorganizavimo užbaigimo, pakeitus atitinkamų apylinkių teismų veiklos teritorijas. Siekiant aiškumo, svarstytina, ar projekto nuostatų nereikėtų patikslinti, nustatant, kad iki 2024 m. birželio 30 d. paskirti reorganizavime dalyvaujančių Klaipėdos apylinkės teismo teisėjai ir Telšių apylinkės teismo teisėjai, pasibaigus Plungės apylinkės teismo reorganizavimui, toliau dirba tuose Klaipėdos apylinkės teismo ir Telšių apylinkės teismo rūmuose, į kuriuos iki Plungės apylinkės teismo reorganizavimo pabaigos jie buvo paskirti. Iki 2024 m. birželio 30 d. paskirti Plungės apylinkės teismo Kretingos rūmų ir Plungės apylinkės teismo Palangos rūmų teisėjai, pasibaigus Plungės apylinkės teismo reorganizavimui, dirba atitinkamai Klaipėdos apylinkės teismo Kretingos rūmų ar Klaipėdos apylinkės teismo Palangos rūmų teisėjais. Iki 2024 m. birželio 30 d. paskirti Plungės apylinkės teismo Plungės rūmų teisėjai, pasibaigus Plungės apylinkės teismo reorganizavimui, dirba Telšių apylinkės teismo Plungės rūmų teisėjais. Be to, svarstytina, ar projekto nuostatos negalėtų būti patikslintos ir kitu būdu, t. y. vietoj žodžio „veikė“ įrašant žodį „veiks“.
|
Nepritarti
|
Argumentai: Apylinkių teismų teisėjai po 2024 m. liepos 1 d. įsigaliosiančios teismų pertvarkos bus laikomi paskirtais į tą apylinkės teismą ar tuos teismo rūmus, kurių veiklos teritorijoje veikė teismo rūmai, į kuriuos jie buvo paskirti iki teismų pertvarkos, tokia formuluotė laikytina aiškia. Pavyzdžiui, jeigu teisėjas dirbo Plungės apylinkės teismo Plungės rūmuose, jis laikomas paskirtu į Telšių apylinkės teismo Plungės rūmus, kadangi Plungės rūmai bus laikomi veikusiais iki reorganizavimo Telšių apylinkės teismo Plungės rūmų veiklos teritorijoje.
Balsavimo rezultatai: už – 3, prieš – 1, susilaikė – 5.
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2024-06-21 |
4 |
2 |
|
|
4. Pagal projekto 4 straipsnio 2 dalyje siūlomą nustatyti teisinį įreguliavimą reorganizuojamo ir reorganizavimo procese dalyvaujančių apylinkių teismų pirmininkai privalėtų užtikrinti, kad visi veiksmai, susiję su po reorganizavimo procese pasibaigusio Plungės apylinkės teismo išregistravimu iš Juridinių asmenų registro iki 2024 m. birželio 30 d. Atkreiptinas dėmesys, projekte nėra siūloma nustatyti įstatymo įsigaliojimo datos, todėl, įstatymą priėmus, jis, atsižvelgiant į Teisėkūros pagrindų įstatyme nustatytą teisinį reguliavimą, įsigaliotų kitą dieną po jo oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre. Atsižvelgiant į Seimo statute nustatytų įstatymų leidybos procedūrų trukmę, taip pat į tai, kad Seimo priimtas įstatymas pagal Konstituciją turi būti promulguojamas, svarstytina, ar, įsigaliojus įstatymui, liktų pakankamai laiko atlikti projekto 4 straipsnio 2 dalyje nurodytus veiksmus.
|
Nepritarti
|
Argumentai: Įvertinus Seimo statute nustatytų įstatymų leidybos procedūrų trukmę ir tai, kad dėl projekto Seime likusi tik priėmimo stadija, teisėkūros procedūros bus tinkamai užbaigtos iki nurodytos datos. Visi teisėkūros subjektai yra informuoti ir, atsižvelgiant į būtinybę užtikrinti tinkamą teismų veiklos tęstinumą teismų reformos kontekste, taip pat tinkamą teismų pertvarkos pabaigimą, yra suinteresuoti visas reikiamas procedūras atlikti laiku, o visi veiksmai, susiję su po reorganizavimo pasibaigusio Plungės apylinkės teismo išregistravimu iš Juridinių asmenų registro, teismų pirmininkų bus atlikti iki 2024 m. birželio 30 d.
Balsavimo rezultatai: už – 3, prieš – 1, susilaikė – 5.
|
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto / Komisijos sprendimas |
Argumentai, pagrindžiantys sprendimą |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo nariai: Jonas Varkalys Ričardas Juška Juozas Baublys Viktoras Pranckietis Edita Rudelienė ir kt. 2024-06-20
|
2 |
|
|
|
Argumentai: Projektu siūloma numatyti, kad Plungės apylinkės teismas reorganizuojamas išdalijimo būdu, šio teismo teises ir pareigas išdalijant Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui. Pažymėtina, kad tokiu atveju Plungės apylinkės teismo jurisdikcijoje buvusios teritorijos patektų į Šiaulių apygardos teismo veiklos teritoriją. Tai šių teritorijų gyventojams neabejotinai apsunkintų dalyvavimą teisminiuose procesuose. Todėl siūlytina Plungės apylinkės teismą jungti prie Klaipėdos apylinkės teismo, išskiriant Klaipėdos apylinkės teismo Klaipėdos rūmus ir Klaipėdos apylinkės teismo Plungės rūmus. Plungės apylinkės teismo prijungimas prie Klaipėdos apylinkės teismo yra objektyvus ir dėl kitų teisėsaugos institucijų (Klaipėdos apygardos prokuratūros ir Klaipėdos apskrities policijos įstaigų) darbo analogišku teritoriniu principu, taip pat dėl teismo paslaugų prieinamumo žmogui, sudarant galimybes atlikti procesinius veiksmus kuo arčiau asmens gyvenamosios vietos. Be to, reforma siekiama sudaryti sąlygas teisėjams specializuotis. Tačiau Telšių apylinkės teisme specializacijos nėra. Todėl neaišku, kaip Plungės apylinkės teisme dirbančių teisėjų perkėlimas į Telšių apylinkės teismą sudarys sąlygas specializacijai.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Reorganizavimo būdas Plungės apylinkės
teismas reorganizuojamas
|
Nepritarti |
Argumentai: Pasiūlymas susijęs su pasiūlymu projektui Nr. XIVP-2825(2). Seimas, kaip teismų steigėjas, vadovaudamasis Civiliniu kodeksu, Biudžetinių įstaigų įstatymu ir išsamiais, objektyviais statistiniais duomenimis,2023 m. birželio 29 d. Seimo nutarimu Nr. XIV-2135 „Dėl apylinkės teismo reorganizavimoׅ“ pritarė Plungės apylinkės teismo reorganizavimo konkrečiu – išdalijimo būdu procedūrų pradėjimui, šio teismo teises ir pareigas išdalijant Klaipėdos apylinkės teismui ir Telšių apylinkės teismui. Dabartiniai pakeitimai yra Plungės apylinkės teismo reorganizavimo tęsinys pagal aukščiau paminėtus teisės aktus. Šie pakeitimai parengti sistemiškai įvertinus kriterijų visumą: teismo paslaugų prieinamumą, bylų srautus, teismo sudėtį ir žmogiškuosius išteklius, teismo infrastruktūrą ir kt. Norint keisti reorganizavimo datą, reikia keisti 2023 m. birželio 29 d. Seimo nutarime Nr. XIV-2135 „Dėl apylinkės teismo reorganizavimoׅ“ nurodytą datą, t. y. 2024 m. liepos 1 d. Plungės apylinkės teismą prijungus prie Klaipėdos apylinkės teismo, išliktų neišspręstas Telšių apylinkės teismo teisėjų specializacijos klausimas (kadangi teisme dirba tik 17 teisėjų, o pagal tarptautines rekomendacijas, turėtų būti nors 20), taip pat būtų netolygiai paskirstomi teisėjų darbo krūviai. Sprendimų apskundimo tvarka apeliacine instancija dalyje bylų pasikeis, tačiau absoliuti dauguma bylų apeliacine tvarka yra nagrinėjamos rašytinio proceso tvarka (pavyzdžiui, remiantis naujausios Lietuvos teismų veiklos ataskaitos duomenimis, per visus 2023 m. buvo surengti tik 44 žodiniai civilinių bylų nagrinėjimai apeliacine tvarka visoje Lietuvoje). Pakeitimai tiesioginės įtakos prokuratūros darbui neturės, nes kaip ir iki šiol ikiteisminis tyrimas (kuriam vadovauja ir jį organizuoja prokuratūra) bus atliekamas nusikaltimo padarymo vietoje, o vėliau prokuroro perduodamas į tyrimo atlikimo vietos apylinkės teismą (jo rūmus).
Balsavimo rezultatai: už – 2, prieš – 1, susilaikė – 5.
|
2. |
Seimo nariai: Jonas Varkalys Ričardas Juška Juozas Baublys Viktoras Pranckietis Edita Rudelienė ir kt. 2024-06-20
|
3 |
|
|
|
Argumentai: tie patys, kaip ir pirmam pasiūlymui. Pasiūlymas: Pakeisti projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „3 straipsnis. Reorganizavimo sąlygos 1. Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašas yra šio įstatymo priedas.
|
Nepritarti |
Argumentai: Pasiūlymas susijęs su pirmuoju pasiūlymu.
Balsavimo rezultatai: už – 2, prieš – 1, susilaikė – 5.
|
3. |
Seimo nariai: Jonas Varkalys Ričardas Juška Juozas Baublys Viktoras Pranckietis Edita Rudelienė ir kt. 2024-06-20
|
4 |
|
|
|
Argumentai: tie patys, kaip ir pirmam pasiūlymui.
Pasiūlymas: Pakeisti projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „4 straipsnis. Baigiamosios nuostatos 1. Šio įstatymo
nuostatos neturi įtakos iki 2024 m. 2.
Reorganizuojamo ir reorganizavimo procese 3. Iki 2024 m.
|
Nepritarti |
Argumentai: Pasiūlymas susijęs su pirmuoju pasiūlymu.
Balsavimo rezultatai: už – 2, prieš – 1, susilaikė – 5.
|
4. |
Seimo nariai: Jonas Varkalys Ričardas Juška Juozas Baublys Viktoras Pranckietis Edita Rudelienė ir kt. 2024-06-20
|
|
|
|
* |
Argumentai: tie patys, kaip ir pirmam pasiūlymui.
Pasiūlymas: Pakeisti Lietuvos Respublikos apylinkių teismų reorganizavimo įstatymo priedą ir jį išdėstyti taip:
,,PLUNGĖS APYLINKĖS TEISMO REORGANIZAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Plungės apylinkės teismo reorganizavimo sąlygų aprašas (toliau –
Aprašas) nustato Plungės apylinkės teismo (toliau – ir reorganizuojamas
teismas) reorganizavimo 2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio
kodekso 2.95–2.97 straipsniais, 2.99 straipsnio 1 ir 2 dalimis ir 2.101
straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 14 straipsniu,
Lietuvos Respublikos teismų įstatymo 13 straipsniu, 3. Plungės apylinkės
teismo teisės ir pareigos
II SKYRIUS REORGANIZUOJAMO
TEISMO IR REORGANIZAVIME
4. Reorganizuojamas teismas – Plungės apylinkės teismas: 4.1. teisinė forma – biudžetinė įstaiga; 4.2. buveinė – Laisvės al. 4, Plungė; 4.3. juridinio asmens kodas – 191447033; 4.4. duomenys apie juridinį asmenį kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre. 5. Reorganizavime 5.1. Klaipėdos apylinkės teismas:
III SKYRIUS REORGANIZAVIMO TIKSLAS IR BŪDAS, PASIBAIGIANTIS
TEISMAS, PO REORGANIZAVIMO
6. Reorganizavimo tikslas – optimizuoti apylinkių teismų tinklą,
siekiant visiems apylinkių teismų teisėjams, tarp jų ir visuose Plungės
apylinkės teismo rūmuose dirbantiems teisėjams, užtikrinti galimybę
specializuotis, suvienodinti apylinkių teismų teisėjų 7. Reorganizavimo būdas – Plungės apylinkės teismas reorganizuojamas 8. Reorganizuojamo teismo – Plungės apylinkės teismo – teisės ir
pareigos pereina 9. Sprendimą dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo priima šio teismo steigėjas – Lietuvos Respublikos Seimas.
IV SKYRIUS REORGANIZAVIMO TVARKA, ETAPAI, VYKDYTOJAI
10. Reorganizavimo pradžia – parengto Aprašo viešo paskelbimo diena. Reorganizavimo pabaiga – Plungės apylinkės teismo išregistravimo iš Juridinių asmenų registro diena. 11. Apie Aprašo parengimą vieną kartą viešai paskelbiama Plungės
apylinkės teismo interneto svetainėje adresu https://plunges.teismai.lt/,
Klaipėdos apylinkės teismo interneto svetainėje https://klaipedos.teismai.lt/ 12. Nuo viešo paskelbimo apie Aprašo parengimą dienos, Plungės
apylinkės teismas įgyja reorganizuojamos įstaigos statusą, o Klaipėdos
apylinkės teismas 13. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus įstatymą dėl Plungės apylinkės teismo reorganizavimo nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 5 dienas apie tai pranešama Juridinių asmenų registro tvarkytojui (atsakingas vykdytojas – Plungės apylinkės teismas). 14. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus įstatymą dėl Plungės
apylinkės teismo reorganizavimo, bet ne vėliau kaip iki 2024 m. 15. Reorganizuojamo teismo darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais informuojami apie darbo sąlygų pakeitimą ar įspėjami apie galimą atleidimą iš tarnybos (darbo) (atsakingas vykdytojas – Plungės apylinkės teismas). 16. Iki 2024 m. 17. Iki 2024 m. birželio 30 d. pagal 2024 m. birželio 1 d. finansinės
apskaitos duomenis inventorizuojamas reorganizuojamo teismo turtas ir
parengiami teisės aktų projektai dėl valstybei nuosavybės teise priklausančio
Plungės apylinkės teismo patikėjimo teise valdomo turto perdavimo Klaipėdos
apylinkės teismui 18. Iki 2024 m. 19. Iki 2024 m. 20. Iki 2024 m.
21. Iki 2024 m. 22. Iki 2024 m. 23. Iki 2024 m. 24. Iki 2024 m. 25. Antspaudai su Lietuvos Respublikos valstybės herbu, kuriais
disponuoja reorganizuojamas Plungės apylinkės teismas, po to, kai pasirašomi
turto, įsipareigojimų ir dokumentų perdavimo-priėmimo aktai ir Plungės
apylinkės teismas išregistruojamas iš Juridinių asmenų registro, teisės aktų
nustatyta tvarka sunaikinami (atsakingas vykdytojas – 26. Nuo 27. Nuo 28. Nuo 29. Nuo
V SKYRIUS REORGANIZUOJAMOS
ĮSTAIGOS IR REORGANIZAVIME
30. Reorganizuojamo ir reorganizavime 30.1. Reorganizuojamo Plungės apylinkės teismo turtas: 30.1.1. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (likutinė vertė) – 2 865 004,06 Eur; 30.1.2. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (įsigijimo vertė) – 4 056 149,33 Eur; 30.1.3. trumpalaikis turtas – 206 760,52 Eur. 30.2. Dalyvaujančio reorganizavime Klaipėdos apylinkės teismo turtas: 30.2.1. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (likutinė vertė) – 3 332 274,62 Eur; 30.2.2. ilgalaikis materialusis ir nematerialusis turtas (įsigijimo vertė) – 5 161 919,83 Eur; 30.2.3. trumpalaikis turtas – 599 525,15 Eur.
31. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos, skirtos 2024 metams, reorganizuojamam ir reorganizavime dalyvaujantiems teismams bus nustatytos Lietuvos Respublikos 2024 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu. 32. Reorganizuojamas teismas ir reorganizavime dalyvaujantys teismai turi šias sąskaitas bankuose: 32.1. Plungės apylinkės teismas – sąskaitas banke „Luminor“, AB: LT46 4010 04300 0003 0007; LT23 4010 0430 0009 00076; LT13 4010 0430 0004 0204; 32.2. Klaipėdos apylinkės teismas – sąskaitas banke „Swedbank“, AB: LT67 7300 0101 4535 3253, LT42 7300 0101 4535 3606, LT95 7300 0101 4535 3622.
VI SKYRIUS BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS 33. Po reorganizavimo 34. Vykstant reorganizacijai turi būti užtikrinamas reorganizuojamos įstaigos veiklos tęstinumas ir įsipareigojimų vykdymas. ______________”
|
Nepritarti |
Argumentai: Pasiūlymas susijęs su pirmuoju pasiūlymu.
Balsavimo rezultatai: už – 2, prieš – 1, susilaikė – 5.
|
Komiteto pirmininkė (Parašas) Irena Haase
Komiteto biuro patarėja I. Leonavičiūtė