LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Aplinkos apsaugos komitetas
Pagrindinio komiteto IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ARCHITEKTŪROS ĮSTATYMO
PROJEKTO NR. XIIP-4606
2017-04-05 Nr. 107-P-10
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Kęstutis Mažeika, Komiteto nariai: pirmininko pavaduotojas Simonas Gentvilas, Kęstutis Bacvinka, Linas Balsys, Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė, Petras Nevulis, Paulius Saudargas, Rimantas Sinkevičius, Virginija Vingrienė.
Komiteto biuro darbuotojai: biuro vedėja Birutė Pūtienė, patarėjos: Aistrida Latvėnė, Jolita Jakučionytė, Rasa Matusevičiūtė.
Kviestieji asmenys: Aplinkos viceministrė Rėda Brandišauskienė, Aplinkos ministerijos Teritorijų planavimo, urbanistikos ir architektūros departamento Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėja Algimantė Treinienė, Lietuvos Respublikos architektų rūmų pirmininkė Daiva Bakšienė, Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas Mindaugas Stepanas, Vilniaus miesto savivaldybės Visuomeninės miesto planavimo komisijos pirmininkas Gintautas Tiškus, Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjungos atstovai Gintaras Stauskis ir Alvydas Mituzas.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Mindaugas Stepanas Kaišiadorių rajono savivaldybės administracijos Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėjas 2016-10-26 Nr. AR1-187 |
10 |
2 |
2 |
Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo projekto Nr. XIIP-4606 (toliau – Įstatymo projektas) aiškinamajame rašte (toliau – aiškinamasis raštas), šiuo metu svarstomo Lietuvos Respublikos Seimo atskiruose komitetuose, yra nurodyta, kad vienas iš šio Įstatymo tikslų yra savivaldybės vyriausiojo architekto statuso įteisinimas. Aiškinamojo rašto 3 dalyje pateikiama esama situacija, kad šiuo metu Teritorijų planavimo įstatyme, nors ir apibrėžiami reikalavimai savivaldybės vyriausiajam architektui, tiesiogiai jam nepavedama priimti konkrečių sprendimų architektūrinės, urbanistinės, statybos aplinkos formavime (išskyrus vadovavimą Teritorijų planavimo komisijai). Statybos įstatyme savivaldybės vyriausiasis architektas tiesiogiai įgaliotas tikrinti pastatų atnaujinimo (modernizavimo) projektus, bet neįgaliotas tikrinti visų kitų projektų – tokį įgaliojimą savo nuožiūra jam gali suteikti (arba nesuteikti) savivaldybės administracijos direktorius. Pagal šiuo metu galiojantį teisinį reguliavimą savivaldybių administracijose architektūros, urbanistikos, teritorijų planavimo funkcijų atlikimas išskirstytas įvairiems savivaldybių administracijų specialistams, ne visuomet atsižvelgiant į jų kompetenciją. Didelis kiekis techninių bei organizacinių (savivaldybinių) darbų, atliekamų savivaldybės vyriausiojo architekto (kuriuos galėtų atlikti ir minėti architekto kvalifikacijos neturintys asmenys), užkerta kelią vyriausiajam savivaldybės architektui pilnavertiškai dalyvauti statinių projektavimo, teritorijų planavimo dokumentų rengimo, kraštovaizdžio formavimo procesuose, teritorijos vystymo studijų, koncepcijų kūrime, kurios vėliau galėtų būti privalomai (ir teisėtai) įgyvendinamos statybos ir teritorijų planavimo procesuose. Atsižvelgiant į tai, šias funkcijas Architektūros įstatyme siekiama suteikti vykdyti savivaldybių vyriausiesiems architektams. Kaip jau minėta, šiuo Įstatymo projektu siūloma įteisinti savivaldybės vyriausiojo architekto statusą (žr. aiškinamojo rašto 4 dalį). Atsižvelgus į architekto profesinę kompetenciją, Įstatymo projekte siūloma apibrėžti savivaldybės vyriausiojo architekto funkcijas architektūros, teritorijų planavimo ir statybos srityse, siekiant architektūros kokybės, darnios urbanistinės plėtros. Savivaldybių administracijų direktoriams Įstatymo projekte nustatoma pareiga užtikrinti, kad nurodytas funkcijas atliktų savivaldybių vyriausieji architektai. Pagal Vietos savivaldos įstatymą ir kitus įstatymus teritorijų planavimas, savivaldybės bendrojo plano ar savivaldybės dalių bendrųjų planų ir detaliųjų planų sprendinių įgyvendinimo, specialiųjų architektūros reikalavimų nustatymo ir statybą leidžiančių dokumentų išdavimo funkcijos priskirtos savivaldybių kompetencijai. Tačiau šias funkcijas neretai atlieka savivaldybių administracijų valstybės tarnautojai, nebūtinai turintys reikiamą architekto kvalifikaciją. Todėl, siekiant Įstatymo tikslų, Įstatymo projekte siūloma esamas funkcijas perskirstyti ir funkcijų, susijusių su architektūros srities klausimais, atlikimą suteikti savivaldybių vyriausiesiems architektams. Tai nebūtų naujų funkcijų sukūrimas, o esamų funkcijų perskirstymas ir suteikimas atlikti specialistams pagal jų kompetenciją. Įvertinus tai, kas išdėstyta Įstatymo projekto aiškinamajame rašte dėl savivaldybės vyriausiojo architekto funkcijų apibrėžimo ir jų atlikimo, manytume, kad Įstatymo projekto nuostatos ne visiškai aiškiai perkelia siekiamus tikslus sustiprinti ir įtvirtinti savivaldybės vyriausiojo architekto statusą Architektūros įstatyme, būtent atliekant funkcijas, susijusias su teritorijų planavimu ir specialiųjų architektūros reikalavimų nustatymu, todėl siūlome papildyti Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo projekto Nr. XIIP-4606 10 straipsnio 2 dalies 2 punktą ir išdėstyti jį taip: „2) vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais teritorijų planavimą ir statinio projektavimą, raštu pritaria projektiniams pasiūlymams ir teritorijos vystymo koncepcijoms, tvirtina specialiuosius architektūros reikalavimus ir teritorijų planavimo sąlygas;“. |
Nepritarti
|
Specialiųjų architektūros reikalavimų ir teritorijų planavimo sąlygų tvirtinimas yra viešojo administravimo funkcija, kurią pagal Vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnį įgyvendina savivaldybės vykdomoji institucija (administracijos direktorius). Kai kuriuos savo įgaliojimus savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio nuostatomis turi teisę, kiek ji neapribota savivaldybės tarybos sprendimu, pavesti atlikti savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojui ar kitam savivaldybės administracijos valstybės tarnautojui. Statybos įstatymo 24 straipsnio 7 d. nustatyta, kad Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas <...> parengia specialiuosius architektūros reikalavimus. Projekto 10 straipsnio 3 d. nustatyta, kad savivaldybių administracijų direktoriai turi užtikrinti bei atsako už tai, kad šio straipsnio 2 dalyje nurodytas funkcijas atliktų šio straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys. Pagal šio straipsnio 2 dalies 4 punktą savivaldybės vyriausiasis architektas atlieka funkcijas architektūros, teritorijų planavimo ir statybos srityje, sprendžia su architektūros sritimi susijusius teritorijos funkcinio, erdvinio ir meninio aplinkos formavimo klausimus. Atsižvelgus į tai, siūlymas papildyti 10 straipsnio 2 dalies 2 punktą perteklinis, nes pagal Projekto 10 straipsnio 2 ir 3 dalis savivaldybės vyriausiajam architektui pavedamos atlikti jo kompetencijai priskirtos funkcijos.
|
2. |
Vilniaus miesto savivaldybės Visuomeninė miesto planavimo komisija pirmininkas Gintautas Tiškus 2017-03-20 G-2017-3542 |
|
|
|
Vilniaus miesto savivaldybės visuomeninė miesto planavimo komisija yra susirūpinusi Seimui pateikto Architektūros įstatymo projekto (toliau tekste – Įstatymo projektas) redakcija, kuri mūsų nuomone neišsprendžia deklaruojamų tikslų, bet dar labiau apsunkina visuomenės dalyvavimą statinių projektavimo procese. Klaidinga manyti, kad statinių projektavimas yra tik architektų kompetencijos sritis, kai visų statinių, taip pat ir jų architektūros pagrindinis ,,vartotojas” ir vertintojas yra būtent visuomenė, į kurios nuomonę yra atidžiai įsiklausoma demokratinėse valstybėsę ir kurios teisės dalyvauti priimant sprendimus apie aplinkos kaitą yra numatytos Orhuso konvencijoje. Orhuso konvencija (Lietuva Orhuso konvenciją ratifikavo 2001 m.) numato, kad visuomenės dalyvavimas turi būti užtikrinamas pradiniame etape, kai valdžios institucijoms pateikiamas prašymas dėl leidimo veiklai (planavimui, projektavimui, statybai ir pan.), tačiau valdžios institucijos dar nėra priėmusios jokio sprendimo. Architektūros įstatymo projekte, kurio deklaruojama paskirtis ir tikslas yra reglamentuoti visuomeninius santykius, kurie susiformuoja architektūros srityje, nėra numatyta jokio mechanizmo visuomenės nuomonei pareikšti ar kitaip šiame procese dalyvauti. Priešingai, kuriamas mechanizmas, įgalinantis apie projektus spręsti tik vienos projektavimu suinteresuotos profesijos atstovams, (architektai projektuoja investitoriaus užsakymu ir atstovauja jo interesus) prisiskiriant ir teisę ginti viešąjį interesą. Be to Įstatymo projektas dubliuoja ir atkartoja kitų galiojančių įstatymų nuostatas, todėl, vargu ar iš viso yra reikalingas. Atkreipiame dėmesį į esmines Įstatymo projekto nuostatas: 1. Įstatymo projekto 1 str. Įstatymo paskirtis ir tikslai 1 dalyje parašyta - Šio įstatymo tikslas – reglamentuoti visuomeninius santykius, kurie susiformuoja architektūros srityje, siekiant išsaugoti sukurtą ir kurti kokybišką, su krašto savitumu, kultūra subalansuotą, visuomenės viešuosius interesus atspindinčią, išliekamąją vertę turinčią aplinką. Jei Įstatymo projekto paskirtis ir tikslas - reglamentuoti visuomeninius santykius, kurie susiformuoja architektūros srityje…. tai šiam tikslui ir turi būti skiriama didesnioji dalis Įstatymo projekto turinio, tačiau apie visuomeninių santykių reglamentavimą tekste NIEKO NĖRA. Akivaizdu, kad įstatymo projekto tikslai neatitinka turinio. 2. Įstatymo projekte didžiausias dėmesys skiriamas architektų rengimo, architektų veiklos vykdymo kvalifikacinių reikalavimų ir t.t. aprašymui (3,4,5,6,7,8,9,10 strapsniai), tuo būdu dubliuojant ir atkartojant jau galiojančių įstatymų ir kitų teisės aktų nuostatas. Atkreipiame dėmesį, kad architekto veikla jau yra reglamentuota: Statybos įstatyme (2 str. 1,2,3,45, 49,65,69,71,78 dalys; 5 str.; 12 str. 4,11,12,13,14,15,20 dalys; 16 str. ir t.t.); Reglamentuojamų profesijų pripažynimo įstatyme (aštuntas skirsnis Architektai, 42-45 str.), Teritorijų planavimo įstatyme (40, 41 str.) Architektų rūmų įstatyme ir kituose teisės aktuose (STR - ai, architektų atestavimo tvarkos aprašai ir kt.). 3. Įstatymo projekto 11 str. Architektūros kokybės kriterijai nurodyti bendrieji statinių projektavimo principai yra tapatūs nurodytiems Statybos įstatymo 4 str. Esminiai statinių reikalavimai ir 5 str. Esminiai statinio architektūros reikalavimai. 4. Įstatymo projekto 14 str. Architektūros plėtros kryptys yra aprašomojo pobūdžio ir nereglamentuoja nieko. 5. Įstatymo projekto 15 – 16 str. nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės institucijų kompetencija architektūros srityje yra aprašyta kituose įstatymuose ir teisės aktuose. 6. Įstatymo projekto 17 str. Architektų profesinė savivalda - tik nuoroda į Architektų rūmų įstatymą. 7. Įstatymo projekto 18 str. Regioninės architektūros tarybos skirtas Lietuvos architektų rūmų sprendimu sudaromų architektūros tarybų teisėms aprašyti. Vienok, nėra suprantama, kodėl tokių tarybų, kurių nuomonė yra tik rekomendacinė, darbą reikia reglamentuoti įstatymu. Tokios tarybos veikė sovietinės okupacijos metais, veikia ir dabar (Vilniaus architektūros – urbanistikos ekspertų taryba, Kauno architektūros – urbanistikos ekspertų taryba ir t.t.). Tokių tarybų nuostatus užtenka pasitvirtinti Lietuvos architektų rūmuose. Taryboms numatytos funkcijos jau yra įrašytos Lietuvos architektų rūmų įstatymo 3 str. Rūmų funkcijos ir teisės. Be to, numatytas privalomas tarybų sudarymas (2. Tarybos sudaromos teritoriniu principu Lietuvos Respublikos apskrityse arba Lietuvos Respublikos architektų rūmų sprendimu sujungiant dviejose ar daugiau apskričių) galimai prieštarauja Vietos savivaldos įstatymui ir Viešojo administravimo įstatymui. Svarbu ir tai, kad Lietuvos architektų rūmai yra asociacija, vienijanti atestuotus architektus, o ne viešojo administravimo subjektas, formuojantis teritorijų planavimo, urbanistikos, architektūros ar statybos politiką, todėl LAR negali nustatinėti tvrkų savivaldybėms ar kitoms institucijoms. Be to, tokios tatybos, sudarytos tik iš vienos projektavimu suinteresuotos profesijos atstovų, (architektai projektuoja investitoriaus užsakymu ir atstovauja jo interesus, o LAR visų pirma gina architektų interesus) niekaip negali užtikrinti ir ginti viešojo intereso (kaip rašoma Įstatymo projekto 19 str. Viešojo intereso gynimas), ar projektavimo ar planavimo procese pakeisti visuomenę (vienas arba daugiau fizinių ir (ar) juridinių asmenų, jų asociacijos, organizacijos arba grupės). Vertinant tai, kas parašyta, manome, kad Architektūros įstatymo projekto būtina atsisakyti kaip perteklinio, bei savo turiniu nesprendžiančio deklaruojamų įstatymo rengimo tikslų, arba grąžinti Vyriausybei iš esmės keisti. Jei, visgi, Įstatymo projektas būtų svarstomas, prašome sudaryti galimybę dalyvauti svarstyme. |
Nepritarti |
Įstatymų leidyba teisinėje demokratinėje valstybėje yra siekiama darnos visuomenėje, skirtingų jos interesų suderinimo, žmogaus teisių ir laisvių apsaugos. Šių ir kitų visuomenės tikslų įgyvendinimui yra nustatomos konkrečios teisės normos (elgesio taisyklės), kuriose patys reguliavimo tikslai nebėra kartojami. Atitinkamai, Projekto nuostatos, kuriose neminima visuomenė, bei nuostatos, kurios nukreipia į kitus teisės aktus, kuriuose atitinkami šio įstatymo objektui aktualūs santykiai jau yra reguliuojami, nelaikytinos perteklinėmis ar neatitinkančiomis įstatymo tikslų. Svarstomas Projektas yra vientisas teisės aktas, derinamas su kitais įstatymais, kurio poreikis yra išsamiai pagrįstas šio įstatymo koncepcijoje bei Projekto aiškinamajame rašte, todėl grąžinimas Vyriausybei iš naujo svarstyti pateiktą Projektą būtų nepagrįstas ir netikslingas. |
3. |
Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjunga 2017-03-29 G-2017-3989 |
2 |
|
|
Aptarę mūsų 2017-03-03 rašte Nr. M-73 „Dėl Lietuvos Respublikos Seime svarstomo Architektūros įstatymo projekto“ iškeltas problemas su Architektūros įstatymo projekto rengėja Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerija ir Lietuvos Architektų rūmais, siunčiame jums konkrečius pasiūlymus Architektūros įstatymo projektui. 1. Siūlome 2 straipsnį papildyti sąvokomis: a) a) Kraštovaizdis[1] - tai žmonių suvokiama vietovė, kurios pobūdį nulėmė gamtos ir (arba) žmonijos faktorių veikimas ir sąveika. b) b) Kraštovaizdžio architektūra[2] – tai taikomoji mokslo ir meno disciplina, formuojanti žmogaus erdvinę aplinką: statinių ir jų kompleksų dermę su kraštovaizdžio gamtiniu pagrindu ar jo atskirais elementais. c) c) Kraštovaizdžio architektas – tai fizinis asmuo, įgijęs tinkamą išsilavinimą Studijų krypčių grupių ir krypčių sąraše[3] nurodytoje kraštovaizdžio architektūros studijų kryptyje, vykdantis profesinę veiklą pagal Lietuvos profesijų klasifikacijos[4] nurodytas užduotis, atestuojamas Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka. |
Nepritarti |
2017-03-27 Aplinkos ministerijoje suorganizuotas susitikimas su LKAS atstovais pateiktų pasiūlymų Projektui aptarti. LKAS siūlo nustatyti išsilavinimo ir atestavimo reikalavimus kraštovaizdžio architektui – reglamentuoti „kraštovaizdžio architekto“ profesiją. Galiojantys įstatymai nereglamentuoja kraštovaizdžio architekto veiklos srities, nei reikalavimo įgyti teisę vykdyti tokią veiklą (atestavimui). Pažymėtina, kad pagal Reglamentuojamų profesinių kvalifikacijų pripažinimo įstatymą, reglamentuojamų profesijų sąrašą tvirtina Vyriausybė, prieš tai atlikus proporcingumo patikrą, pagrindžiant įrodymais, kad numatomos reguliavimo priemonės atitinka šias sąlygas: jos turėtų būti taikomos laikantis nediskriminavimo principo, būti pagrįstos svarbiomis viešojo intereso tikslais, būti tinkamos iškeltam tikslui pasiekti ir neviršyti to, kas būtina tam tikslui pasiekti. Šie aspektai turėtų būti įvertinti prieš siūlant reglamentuoti kraštovaizdžio architekto veiklos sritį, ir nustatant reikalavimus teisės vykdyti tokią veiklą įgijimui (atestavimui). Pasitarime nutarta, kad Aplinkos ministro įsakymu sudaroma darbo grupė kraštovaizdžio architektų veiklos reguliavimo sukūrimo klausimams spręsti, kuri ir turėtų pateikti atitinkamų teisės aktų pakeitimų projektus. Pažymėtina, kad „Kraštovaizdžio“ sąvoka apibrėžta Saugomų teritorijų įstatyme: „21. Kraštovaizdis – žemės paviršiaus gamtinių (paviršinių uolienų, pažemio oro, paviršinių ir gruntinių vandenų, dirvožemio, gyvųjų organizmų) ir (ar) antropogeninių komponentų (archeologinių liekanų, statinių, inžinerinių įrenginių, žemės naudmenų bei informacinio lauko), susijusių medžiaginiais, energetiniais ir informaciniais ryšiais, teritorinis junginys.“ Taip pat Europos kraštovaizdžio konvencijoje, kuri ratifikuota Lietuvos Respublikos Seimo 2002 m. spalio 3 d. įstatymu Nr. IX-1115: a „kraštovaizdis“ – tai žmonių suvokiama vietovė, kurios pobūdį nulėmė gamtos ir (arba) žmonijos faktorių veikimas ir sąveika. LKAS siūlomos nuostatos turi būti įvertintos galiojančių teisės aktų atžvilgiu, įvertintas jų reguliavimo tikslas, priemonės ir galimos pasekmės, ir tik tuomet priimti sprendimai dėl kraštovaizdžio architekto profesijos reguliavimo būtinybės. |
4. |
Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjunga 2017-03-29 G-2017-3989 |
4 4 4 |
|
2, 3, N |
2. Siūlome 4 straipsnį redaguoti: a) 2) punkte išbraukti žodį „kraštovaizdžio“; b) Išbraukti 3) punktą „želdynų projektavimu“; c) Papildyti punktu: „Kraštovaizdžio architektūros objektus – atvirąsias erdves – planuoja, projektuoja ir tiria kraštovaizdžio architektai“. |
Nepritarti |
Statybos įstatymo 2 str. 3 dalyje „Architektūra“ apibrėžta, kaip funkcinis erdvinis ir vizualiai suvokiamas meninis statinių, kraštovaizdžio ir teritorijų planavimo objektų formavimas, todėl neaiškus LKAS siūlymas išbraukti kraštovaizdžio projektavimą iš galimos vykdyti architekto veiklos. Taip pat neaiškus siūlymas iš architekto veiklos išbraukti galimybę projektuoti želdynus, kai aplinkos 2008 sausio 22 d. aplinkos ministro įsakymu Nr. D1-49 „Dėl želdynų projektų rengimo vadovo atestavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta, kad atestatas želdynų kūrimo ir tvarkymo projektams rengti išduodamas taip pat ir asmenims, turintiems aukštąjį architektūros krypties išsilavinimą. Taip pat žr. 3 pasiūlymą |
5. |
Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjunga 2017-03-29 G-2017-3989 |
18 |
2 |
N |
3. IV skyriaus 18 straipsnio 6) punktą papildyti: „2 nariai išrenkami Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjungos sueigoje iš Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjungos narių, vadovaujantis Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjungos įstatais. |
Nepritarti |
Regioninės architektūros tarybų sudarymas grindžiamas pagrindiniu kriterijumi – tiesiogine sąsaja su architektūra ir ją formuojančiais architektais, taip kaip jie yra apibrėžiami Projekte bei šiuo metu galiojančiuose teisės aktuose. Tuo remiantis numatyta, kad į regionines architektūros tarybas savo atstovus deleguoja Architektų profesinės savivaldos organizacija (Lietuvos architektų rūmai); architektūros sritį kuruojančios ministerijos (Aplinkos ministerija, Kultūros ministerija); architektus rengiančios, mokslinę-pedagoginę veiklą šioje srityje vykdančios aukštosios mokyklos; Meno kūrėjų statusą turinčius architektus atstovaujanti organizacija (Lietuvos architektų sąjunga), sudarant sąlygas deleguoti savo atstovus ir kitoms architektų asociacijoms; Savivaldybių vyriausiuosius architektus atstovaujanti organizacija (Lietuvos savivaldybių asociacija). Pažymėtina, kad šios tarybos yra skirtos architektūros kokybės vertinimui, tad kitų profesijų organizacijų atstovų skyrimas neatitiktų šių tarybų esmės, tikslų ir uždavinių. Atsižvelgiant į tai, kad Kraštovaizdžio architektų sąjungai priklauso ne tik architektai (pagal pristatomus duomenis, tik 20 proc. jų sudaro architektai), šios asociacijos atstovų skyrimas į architektūros vertinimui skirtas tarybas būtų nepagrįstas bei pažeistų kitų profesinių asociacijų teises. Taip pat svarbu tai, kad kraštovaizdžio architektūra Lietuvos teisėje suprantama kaip sudėtinė architektūros dalis, tad šioje specializuotoje architektūros srityje veikiantys architektai galės patekti į šias tarybas per aukščiau nurodytas organizacijas ir jų teisė dalyvauti vertinant architektūros klausimus nebus ribojama. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų (komisijų) nuomonė:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas 2016-11-03 |
|
|
|
Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui Nr. XIIP-4606 ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus. |
Pritarti |
|
7. Komiteto išvados rengėjų komitetui siūlomas sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas: pritarti Komiteto patobulintam įstatymo projektui ir Komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Aplinkos apsaugos komitetas 2017-04-05 |
21 |
4 |
|
Pasiūlymas: pakeisti Įstatymo 21 straipsnio 4 dalį nustatant vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą: „2. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 5 dalį, įsigalioja 2017 m.
|
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Simonas Gentvilas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepateikta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Kęstutis Mažeika
Aplinkos apsaugos komiteto biuro patarėja Aistrida Latvėnė
[1] Europos kraštovaizdžio konvencija, ratifikuota LR Seimo 2002 m. spalio 3 d. priimtu Įstatymu Nr. IX-1115. https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.189933
[2] Lietuvos respublikos kraštovaizdžio politikos krypčių aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1526 [Žin., 2004-12-04, Nr. 174-6443]
https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.246397/gYLecNfEUF
[3] Studijų krypčių grupių ir krypčių sąrašas, patvirtintas LR Švietimo ir mokslo ministro 2016 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. V-1075. https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/ae5d5730b7c211e693eea1ef35f20da9)
[4] Lietuvos profesijų klasifikatorius, patvirtintas LR Ūkio ministro 2013 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 4-171 (Žin., 2013, Nr. 30-1492; 2013, Nr. 72-3621). http://profesijuklasifikatorius.lt/?q=lt%2Fpogrupiaiinfo&field_kodas_value=&name=archite&description=