LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
ŠVIETIMO IR MOKSLO KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO
„DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO 2009 M. LIEPOS 23 D. NUTARIMO NR. XI-411 „DĖL MYKOLO ROMERIO UNIVERSITETO STATUTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO NR. XIVP-3809
2024-06-12 Nr. 106-P-26
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Artūras Žukauskas, Komiteto pirmininko pavaduotoja Ieva Kačinskaitė-Urbonienė, Komiteto nariai: Dalia Asanavičiūtė, Eugenijus Jovaiša, Andrius Vyšniauskas pavaduojantis Dainių Kreivį, Laima Nagienė, Aušrinė Norkienė, Beata Pietkiewicz, Edmundas Pupinis, Edita Rudelienė, Jurgita Šiugždinienė, Vilija Targamadzė, Švietimo ir mokslo komiteto biuro vedėja Lina Vingrytė, patarėjos Justina Paukštė, Rūta Steponėnienė, Deimantė Žegunė, padėjėja Girmantė Petrauskaitė.
Kviestieji asmenys: Mykolo Romerio universiteto rektorė Inga Žalėnienė, Mykolo Romerio universiteto doc. dr. Saulius Spurga, Mykolo Romerio universiteto Teisės ir viešųjų pirkimų tarnybos vadovė Inga Daukšienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
2 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. Projektu nauja redakcija išdėstomo Seimo nutarimo 2 straipsnį siūlytina dėstyti taip: „Nustatyti, kad Mykolo Romerio universiteto buveinės adresas yra Vilnius, Ateities g. 20.”. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
|
Derinant projektu nauja redakcija dėstomo Mykolo Romerio universiteto statuto (toliau – keičiamas statutas) nuostatas su Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu, keičiamo statuto preambulės trečiojoje pastraipoje vietoj žodžių „mokslo tyrimai“ įrašytini žodžiai „moksliniai tyrimai“. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
11 |
Atkreiptinas dėmesys, kad Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje nėra numatytos tokios keičiamo statuto 11 punkte numatytos veiklos sritys kaip moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra. Minėtame klasifikatoriuje yra numatyta veiklos sritis – mokslinė veikla, apimanti tokias veiklos rūšis kaip moksliniai tyrimai ir taikomoji veikla. |
Pritarti |
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
18 |
Atsižvelgiant į tai, kad Universiteto senato santrumpa „Senatas“ jau įvesta keičiamo statuto 3 punkte, šią santrumpą reikėtų vartoti ir keičiamo statuto 18 punkte (pakartotinai jos neįvedinėti nebereikia). |
Pritarti |
|
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
20 |
Keičiamo statuto 20 punktas laikytinas pertekliniu, nes Universiteto tarybos ir Universiteto senato narių pareigų nesuderinamumas yra įtvirtintas toje pačioje Mokslo ir studijų įstatymo 27 straipsnio 5 dalyje, į kurią blanketinė nuoroda nustatyta keičiamo statuto 21 punkte. |
Pritarti |
|
6. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
23 |
Keičiamo statuto 23 punkto nuostatos, nustatančios rektoriaus teisę dalyvauti Universiteto tarybos posėdžiuose patariamojo balso teise bei jo kaip Universiteto senato nario ex officio statusą, yra ne IV skyriaus pirmojo skirsnio, nustatančio pareigų nesuderinamumo nuostatas, o atitinkamai antrojo ir trečiojo skirsnių (reglamentuojančių Tarybos ir Senato veiklą) reguliavimo dalykas. |
Pritarti |
|
7. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
27.1 |
Derinant keičiamo statuto nuostatas su Mokslo ir studijų įstatymu bei siekiant sureglamentuoti ir tokį galimą atvejį, kai studentų atstovybė dėl kažkokių priežasčių universitete gali ir nevykdyti veiklos, keičiamo statuto 27.1 papunktyje (o taip pat ir kai kuriose kitose keičiamo statuto nuostatose) po žodžių „studentų atstovybė“ įrašytini žodžiai „jeigu jos nėra, – visuotinis studentų susirinkimas“. |
Pritarti |
|
8. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
29, 61 |
Keičiamo statuto 29 punkte nustatyta, kad Tarybos nariu gali būti nepriekaištingos reputacijos asmuo, tačiau kitose keičiamo statuto nuostatose nėra nurodyti nei kriterijai, kuriems esant asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, nei pateikta jokia blanketinė nuoroda į įstatymą, kuriame apibrėžtais kriterijais būtų vadovaujamasi. Atsižvelgiant į tai, reguliavimas tikslintinas. Atitinkamo turinio pastaba taikytina ir keičiamo statuto 61 punktui, kuriame analogiški nepriekaištingos reputacijos reikalavimai nustatomi ir rektoriui. |
Pritarti |
|
9. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
36 |
Keičiamo statuto 36 punkte siūlytina sureglamentuoti situaciją, kai balsuojant Taryboje dėl tam tikro sprendimo priėmimo, Tarybos narių balsų skaičius pasiskirsto po lygiai. |
Pritarti |
|
10. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
38.4 |
Svarstytina, ar keičiamo statuto 38.4 papunkčio nereikėtų papildyti, nustatant, kad Tarybos nario įgaliojimai pasibaigia ir tuo atveju, kai Tarybos narys – studentas – baigia studijas ar jį išbraukus iš Universiteto studentų sąrašo. |
Pritarti |
|
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
|
Keičiamo statuto IV skyriaus trečiąjį skirsnį siūlome tikslinti, nurodant subjektą, įgaliotą nustatyti konkrečias Senato narių pagal užimamas pareigas proporcijas ir detalią Senato rinkimų tvarką (jeigu šie klausimai turi būti reglamentuoti Senato tvirtinamame Senato darbo reglamente – taip reikėtų ir nurodyti). |
Pritarti |
|
12. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
60 |
Keičiamo statuto 60 punkte reikėtų aptarti ir tokią situaciją, kai ir rektoriaus konkurso antrame balsavime, kuriame dalyvautų tik du kandidatai, nė vienas iš jų nesurinktų reikiamo Tarybos narių balsų skaičiaus, t. y. balsai pasiskirstytų santykiu 5:4 (o rektoriui išrinkti reikia mažiausiai 6 balsų). |
Pritarti |
|
13. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
64, 65 |
Nėra aiškus keičiamo statuto 65 punkto, numatančio, kad rektoriaus įgaliojimai pasibaigia Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir Mokslo ir studijų įstatymo nustatytais pagrindais, turinys, nes minėtame įstatyme yra numatytas tik vienas rektoriaus įgaliojimų pasibaigimo pagrindas - atleidimas iš pareigų ne mažesne kaip dviejų trečiųjų tarybos narių balsų dauguma, kai nepatvirtinama jo pateikta metinė veiklos ataskaita. Atsižvelgiant į tai, bei siekiant teisinio aiškumo, keičiamo statuto 65 punktą siūlytina dėstyti taip: „Rektoriaus įgaliojimai pasibaigia Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir Mokslo ir studijų įstatymo 29 straipsnio 8 dalyje nustatytais pagrindais“. Atitinkamai keičiamo statuto 64 punkto galima būtų atsisakyti kaip perteklinio. |
Pritarti iš dalies |
Dėl gausių Mokslo ir studijų įstatymo pakeitimų yra galimybė, jog straipsnių ar dalių numeracija gali pasikeisti, todėl į statutą įrašyti banketinę nuorodą yra netikslinga. |
14. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
72 |
Keičiamo statuto 71 punkto nuostatos derintinos su Mokslo ir studijų įstatymo 10 straipsnio 4 dalimi, kurioje įtvirtintos visos būtinos sąlygos, kurias atitinkantys universitetai gali vykdyti kolegines studijas. |
Pritarti |
|
15. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
75 |
Svarstytina, ar keičiamo statuto V skyriaus antrasis skirsnis neturėtų būti papildytas nuostatomis, įgyvendinančiomis Mokslo ir studijų įstatymo 47 straipsnio 2 dalyje nustatytą Universiteto pareigą ne rečiau kaip kartą per metus supažindinti akademinę bendruomenę ir interneto svetainėje viešai skelbti tikslią kiekybinę ir kokybinę informaciją apie mokslo (meno) veiklą, įsivertinimo rezultatus. |
Pritarti |
|
16. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
85, 87.5 |
Nėra aiškus keičiamo statuto 85 punkte numatyto studijų nutraukimo ir 87 punkte nustatytų studentų šalinimo iš Universiteto santykis. Pavyzdžiui, ir 85, ir 87 punkte atitinkamai numatyta, kad studijos gali būti nutraukiamos arba studentas šalinamas iš Universiteto jo paties prašymu. Atsižvelgiant į tai, nėra aiškus kriterijus, apsprendžiantis studijų nutraukimo arba studentų šalinimo iš Universiteto pagrindą (galbūt turima omenyje, kas studijos nutraukiamos abiejų šalių susitarimu, tačiau tokiu nėra aišku, kodėl studento prašymu jis gali būti ir šalinamas, kaip nustatyta keičiamo statuto 87.5 papunktyje). |
Pritarti |
|
17. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
89 |
Keičiamo statuto 89 punkte vietoj žodžių „Mokslo ir studijų įstatymo“ įrašytini žodžiai „Mokslo ir studijų įstatyme“. |
Pritarti |
|
18. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
96.10 |
Atkreipiame dėmesį, kad keičiamo statuto 96.10 papunktyje yra atkartojamos Mokslo ir studijų įstatymo 62 straipsnio 1 dalies 11 punkto nuostatos. Siekiant teisėkūros ekonomiškumo, keičiamo statuto 96.10 papunktyje siūlome teikti nuorodą į minėtą įstatymą ir šį statuto papunktį dėstyti taip: „96.10. išeiti akademinių atostogų Mokslo ir studijų įstatyme nustatytais atvejais ir terminais;”. |
Pritarti |
|
19. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
114 |
Keičiamo statuto 114 punkte brauktina perteklinė formuluotė „Statuto VII“. |
Pritarti |
|
20. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
115 |
Keičiamo statuto 116 punkto nuostatą, nustatančią, kad universiteto dėstytojai ir mokslo darbuotojai priimami dirbti viešo konkurso arba atrankos būdu, reikėtų atskleisti plačiau, nes Mokslo ir studijų įstatymo 72 straipsnyje, reglamentuojančiame priėmimą į mokslo ir studijų institucijų dėstytojų ir mokslo darbuotojų pareigas, atrankos būdas nėra minimas (įstatyme nustatyta, kad į mokslo ir studijų institucijų dėstytojų ir mokslo darbuotojų, išskyrus asmenis, nurodytus šio įstatymo 65 straipsnio 8 dalyje, 68 straipsnyje ir šio straipsnio 10 ir 11 dalyse, pareigas asmenys priimami dirbti viešo konkurso būdu). Jeigu siekiama nustatyti, kad atrankos būdu būtų priimami būtent Mokslo ir studijų įstatymo 65 straipsnio 8 dalyje, 68 straipsnyje ir šio straipsnio 10 ir 11 dalyse nurodyti asmenys, taip reikėtų aiškiai ir nustatyti. |
Pritarti |
|
21. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
135.4, 136.1, 137, 138 |
Svarstytina, ar keičiamo statuto 135.4 papunktyje neturėtų būti išbraukti žodžiai „meno veiklos”, nes jokiose kitose keičiamo statuto nuostatose nėra numatyta, kad Universitetas vykdo meno veiklą. Atitinkamai tikslintini ir keičiamo statuto 136.1, 137 ir 138 punktai. |
Pritarti |
|
22. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
138, 140 |
Keičiamo statuto 138 ir 140 punktuose vietoj žodžių „mokslo ir studijų institucijoms“ įrašytinas žodis „Universitetui“, nes keičiamame statute turėtų būti ne atkartojamos bendro pobūdžio visoms mokslo ir studijų institucijoms taikomos Mokslo ir studijų įstatymo nuostatos (jos turėtų būti pritaikomos būtent Universiteto veiklos reguliavimo atžvilgiu). |
Pritarti |
|
23. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-05-27 |
|
|
|
Atsižvelgiant į tai, kad pagal Mokslo ir studijų įstatymo 35 straipsnio 4 dalį, valstybinio universiteto statutą Vyriausybės teikimu, atsižvelgęs į universiteto tarybos nuomonę, tvirtina Seimas, Seimui kartu su Vyriausybės teikimu turėtų būti pateikta ir Mykolo Romerio universiteto tarybos nuomonė dėl Universiteto statuto pakeitimo. |
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Mykolo Romerio universiteto Tarybos pirmininkas E. Jarašiūnas, 2024-06-06 |
|
|
|
Taryba, įvertinusi valstybės institucijų atliktų pataisų Universiteto statute suderinamumą su Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymu (toliau – Mokslo ir studijų įstatymas), aukštųjų mokyklų autonomijos principu ir kt. bei susipažinusi su Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento 2024 m. gegužės 27 d. išvada Nr. XIVP-3809 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2009 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. XI-411 „Dėl Mykolo Romerio universiteto statuto patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto“ (toliau – Išvada), teikia šią nuomonę dėl Universiteto statuto projekto: 1. Universiteto statuto projekto preambulėje minimas Mykolo Römerio – konstitucinės teisės mokslo Lietuvoje kūrėjo, žymaus tarpukario Lietuvos visuomenės ir valstybės veikėjo, vardas. Tarybos patvirtinto Universiteto statuto preambulėje buvo įrašytas Mykolo Römerio vardo originalas, naudojant vokiečių kalbos „ö“ (o umlaut) raidę. Po Statuto svarstymo Vyriausybėje, Seimui pateikto Universiteto statuto projekto preambulėje M. Römerio pavardė pataisyta nuimant originalią „ö“ raidę. Tarybos nuomone, Universiteto statuto preambulėje turi būti leidžiama šio asmens vardą rašyti naudojant originalią „ö“ raidę. Remiantis Valstybinės lietuvių kalbos komisijos (toliau – Komisija) paaiškinimu, pagal bendruosius kitų kalbų vartojimo principus, asmens pavardė gali būti rašoma vartojant vokiečių kalbos „ö“ raidę. Komisija atkreipė dėmesį, kad pagarbu pateikti visą asmenvardį, remiantis „Visuotine lietuvių enciklopedija“, tai būtų Mykolas Pijus Römeris. Taryba, atsižvelgdama į Komisijos nuomonę ir pasiūlymą, pasisako už galimybę Universiteto statuto preambulėje vartoti visą originalų asmenvardį - Mykolas Pijus Römeris. |
Nepritarti |
Nesant oficialios Valstybinės lietuvių kalbos komisijos išvados dėl diakritinio ženklo oficialiuose dokumentuose, Komitetas nepritaria Tarybos siūlymui. |
2. |
Mykolo Romerio universiteto Tarybos pirmininkas E. Jarašiūnas, 2024-06-06 |
|
|
58 |
2. Iš Tarybos patvirtinto Universiteto statuto projekto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija išbraukė 58 punktą, kuris nustatė: „Kai rektorius negali eiti pareigų, Tarybos sprendimu vienam iš vicerektorių pavedama laikinai eiti rektoriaus pareigas.“ Tarybos nuomone, ši nuostata dėl teisinio aiškumo reikalavimų turėtų būti Universiteto Statuto reguliuojamas dalykas, todėl turėtų būti grąžinta į Universiteto statutą. |
Pritarti |
|
3. |
Mykolo Romerio universiteto Tarybos pirmininkas E. Jarašiūnas, 2024-06-06 |
|
|
66 |
3. Iš Tarybos patvirtinto Universiteto statuto projekto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija išbraukė 66 punktą, kuris reglamentavo vicerektorių, dekanų, prodekanų ir institutų direktorių įgaliojimų trukmę. Tarybos nuomone, atsižvelgiant į aukštųjų mokyklų autonomijos ir savivaldos principus, taip kaip jie suprantami Lietuvos Respublikos Konstitucinio teismo jurisprudencijoje (pavyzdžiui, 1994 m. birželio 27 d., 2002 m. vasario 5 d., 2008 m. kovo 20 d., 2009 m. spalio 28 d. nutarimai), šis punktas su tam tikromis korekcijomis turėtų būtų grąžintas į Universiteto statuto projektą. Taryba pasisako už tai, kad į Universiteto statutą būtų įtraukta nuostata, suteikianti įgaliojimus Universiteto rektoriui savo kadencijos laikotarpiui skirti vicerektorius. |
Pritarti |
|
4. |
Mykolo Romerio universiteto Tarybos pirmininkas E. Jarašiūnas, 2024-06-06 |
|
|
44, 45, 47 |
4. Išvados 11 pastaboje nurodyta: „Keičiamo statuto IV skyriaus trečiąjį skirsnį siūlome tikslinti, nurodant subjektą, įgaliotą nustatyti konkrečias Senato narių pagal užimamas pareigas proporcijas ir detalią Senato rinkimų tvarką (jeigu šie klausimai turi būti reglamentuoti Senato tvirtinamame Senato darbo reglamente – taip reikėtų ir nurodyti)“. Taryba, atsižvelgdama į šią pastabą, siūlo keičiamo Universiteto statuto 44, 45 ir 47 punktus išdėstyti taip: „44 45 47 |
Pritarti |
|
5. |
Mykolo Romerio universiteto Tarybos pirmininkas E. Jarašiūnas, 2024-06-06 |
|
|
60 |
5. Išvados 12 pastaboje nurodyta: „Keičiamo statuto 60 punkte reikėtų aptarti ir tokią situaciją, kai ir rektoriaus konkurso antrame balsavime, kuriame dalyvautų tik du kandidatai, nė vienas iš jų nesurinktų reikiamo Tarybos narių balsų skaičiaus, t. y. balsai pasiskirstytų santykiu 5:4 (o rektoriui išrinkti reikia mažiausiai 6 balsų).“ Taryba, atsižvelgdama į šią pastabą, siūlo keičiamo Universiteto statuto 60 punktą papildyti ir išdėstyti taip: „60. Viešą konkursą rektoriaus pareigoms eiti skelbia Taryba. Rektorius laikomas išrinktu, jeigu už jį balsuoja ne mažiau kaip 3/5 Tarybos narių. Jeigu renkant rektorių per pirmąjį balsavimą nė vienas iš kandidatų į rektoriaus pareigas neišrenkamas, rengiamas pakartotinis balsavimas ir konkurse dalyvauja ne daugiau kaip du kandidatai, surinkę daugiausia balsų per pirmąjį balsavimą. Jeigu pakartotiniame balsavime nė vienas kandidatas nesurenka reikiamos balsų daugumos, po vienos savaitės rengiamas antras pakartotinis balsavimas. Jeigu antrame pakartotiniame balsavime nė vienas kandidatas nesurenka reikiamos balsų daugumos, dar po vienos savaitės rengiamas trečias pakartotinis balsavimas. Jeigu trečiame pakartotiniame balsavime nė vienas kandidatas nesurenka reikiamos balsų daugumos, Taryba skelbia naujus rektoriaus rinkimus.“
|
Pritarti |
|
6. |
Mykolo Romerio universiteto Tarybos pirmininkas E. Jarašiūnas, 2024-06-06 |
|
|
80, 85, 87 |
6. Išvados 16 pastaboje nurodyta: „Nėra aiškus keičiamo statuto 85 punkte numatyto studijų nutraukimo ir 87 punkte nustatytų studentų šalinimo iš Universiteto santykis. Pavyzdžiui, ir 85, ir 87 punkte atitinkamai numatyta, kad studijos gali būti nutraukiamos arba studentas šalinamas iš Universiteto jo paties prašymu. Atsižvelgiant į tai, nėra aiškus kriterijus, apsprendžiantis studijų nutraukimo arba studentų šalinimo iš Universiteto pagrindą (galbūt turima omenyje, kas studijos nutraukiamos abiejų šalių susitarimu, tačiau tokiu nėra aišku, kodėl studento prašymu jis gali būti ir šalinamas, kaip nustatyta keičiamo statuto 87.5 papunktyje).“ Taryba, atsižvelgdama į šią pastabą, siūlo keičiamo Universiteto statuto 85 punktą išbraukti ir 80 ir 87 punktus išdėstyti taip: „80. Studentų ir klausytojų priėmimo 87. Studentas ir klausytojas šalinamas iš Universiteto: 87.1. už šiurkštų akademinės etikos pažeidimą; 87.2. už finansinių įsipareigojimų Universitetui nevykdymą;
87.3. 7. Išvados 20 pastaboje nurodyta: „Keičiamo statuto 116 punkto nuostatą, nustatančią, kad universiteto dėstytojai ir mokslo darbuotojai priimami dirbti viešo konkurso arba atrankos būdu, reikėtų atskleisti plačiau, nes Mokslo ir studijų įstatymo 72 straipsnyje, reglamentuojančiame priėmimą į mokslo ir studijų institucijų dėstytojų ir mokslo darbuotojų pareigas, atrankos būdas nėra minimas (įstatyme nustatyta, kad į mokslo ir studijų institucijų dėstytojų ir mokslo darbuotojų, išskyrus asmenis, nurodytus šio įstatymo 65 straipsnio 8 dalyje, 68 straipsnyje ir šio straipsnio 10 ir 11 dalyse, pareigas asmenys priimami dirbti viešo konkurso būdu). Jeigu siekiama nustatyti, kad atrankos būdu būtų priimami būtent Mokslo ir studijų įstatymo 65 straipsnio 8 dalyje, 68 straipsnyje ir šio straipsnio 10 ir 11 dalyse nurodyti asmenys, taip reikėtų aiškiai ir nustatyti.“ Taryba, atsižvelgdama į šią pastabą, siūlo keičiamo Universiteto statuto 116 punktą išdėstyti taip: 116. Universiteto dėstytojai ir mokslo
darbuotojai į pareigas priimami ir atleidžiami iš jų |
Pritarti |
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai: nėra.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas pritarti iniciatorių pateiktam Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2009 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. XI-411 „Dėl Mykolo Romerio universiteto statuto patvirtinimo“ pakeitimo“ projektui Nr. XIVP-3809 ir komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas nutarimo 2 straipsnis.
Pasiūlymas: Patikslinti Seimo nutarimo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. Nustatyti, kad Mykolo Romerio universiteto buveinės adresas yra Vilnius, Ateities g. 20.“ |
Pritarti |
|
2. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
|
B |
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto preambulės antra pastraipa.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto preambulės antrą pastraipą ir ją išdėstyti taip: „Kiekvienas universiteto raidos
etapas – nuo 1990 m. įsteigtos Lietuvos policijos akademijos, kaip
specializuotos aukštosios mokyklos, iki visaverčio, įvairių specialybių
studentus ugdančio, tarptautinius mokslinius tyrimus vykdančio socialinių ir
humanitarinių mokslų universiteto, 2004 m. spalio 28 d. gavusio Lietuvos
konstitucinės teisės mokslo kūrėjo, žymaus tarpukario Lietuvos visuomenės ir
valstybės veikėjo Mykolo Romerio vardą – pasižymėjo įvairiais iššūkiais ir
darbais. Universitete plėtojama mokslo ir studijų veikla, vykdomi svarbūs
tarptautiniai ir nacionaliniai |
Pritarti |
|
3. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
11 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 11 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 11 punktą ir jį išdėstyti taip: „11. Universiteto pagrindinės veiklos sritys – švietimas |
Pritarti |
|
4. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
18 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 18 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 18 punktą ir jį išdėstyti taip: „18. Universiteto bendruomenės savivaldą, neperžengdami
savo kompetencijos, įgyvendina Universiteto kolegialūs valdymo organai –
Universiteto taryba (toliau – Taryba), |
Pritarti |
|
5. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra išbraukiamas keičiamo statuto projekto 20 punktas kaip perteklinis.
Pasiūlymas: Išbraukti keičiamo statuto 20 punktą: „ |
Pritarti |
|
6. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra išbraukiamas keičiamo statuto projekto 23 punktas.
Pasiūlymas: Išbraukti keičiamo statuto 23 punktą: „ |
Pritarti |
|
7. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
25.1 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 25.1 papunktis.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 25.1 papunktį ir jį išdėstyti taip: „25 |
Pritarti |
|
8. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
25.4 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 25.4 papunktis.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 25.4 papunktį ir jį išdėstyti taip: „25 |
Pritarti |
|
9. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
27 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 27 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 27 punktą ir jį išdėstyti taip: „27 |
Pritarti |
|
10. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
28 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra keičiamo statuto projektas papildomas nauju 28 punktu.
Pasiūlymas: Papildyti keičiamą statutą nauju 28 punktu ir jį išdėstyti taip: „28. Rektorius gali dalyvauti Tarybos posėdyje patariamojo balso teise.“ |
Pritarti |
|
11. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
35 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 35 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 35 punktą ir jį išdėstyti taip: „35 |
Pritarti |
|
12. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
37.5 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 37.5 papunktis.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 37.5 papunktį ir jį išdėstyti taip: „37 |
Pritarti |
|
13. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
37.7 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 37.7 papunktis.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 37.7 papunktį ir jį išdėstyti taip: „37.7 |
Pritarti |
|
14. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
38 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 38 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 38 punktą ir jį išdėstyti taip: „38. |
Pritarti |
|
15. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
44 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 44 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 44 punktą ir jį išdėstyti taip: „44 |
Pritarti |
|
16. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
45 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 45 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 45 punktą ir jį išdėstyti taip: „45 |
Pritarti |
|
17. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
46 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 46 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 46 punktą ir jį išdėstyti taip: „46 |
Pritarti |
|
18. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
47 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 47 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 47 punktą ir jį išdėstyti taip: „47 |
Pritarti |
|
19. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
49 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 49 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 49 punktą ir jį išdėstyti taip: „49. Rektorius yra Senato narys pagal pareigas.“ |
Pritarti |
|
20. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
58 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seime užregistruotą ir pateikimą praėjusį Mokslo ir studijų įstatymo projektą Nr. XIVP-3914 yra papildomas keičiamo statuto projekto 58 punktas.
Pasiūlymas: Papildyti keičiamo statuto 58 punktą ir jį išdėstyti taip: „58. Rektorius: 58.1. atlieka Mokslo ir studijų įstatyme jam nustatytas funkcijas; 58.2. įvertinęs Senato nuomonę skiria ir atleidžia vicerektorius, fakultetų dekanus, įvertinęs dekanų nuomonę skiria ir atleidžia prodekanus ir institutų direktorius; 58.3. nustato vicerektorių ir dekanų funkcijas bei įgaliojimus; 58.4. dalį savo funkcijų įsakymu gali perduoti vicerektoriams ir dekanams.“ |
Pritarti |
|
21. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
59 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Mykolo Romerio universiteto Tarybos pasiūlymą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 59 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 59 punktą ir jį išdėstyti taip: „59. Rektorių viešo konkurso būdu Tarybos nustatyta tvarka renka ir atleidžia Taryba. Kai rektorius negali eiti pareigų, Tarybos sprendimu vienam iš vicerektorių pavedama laikinai eiti rektoriaus pareigas.“ |
Pritarti |
|
22. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
60 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 60 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 60 punktą ir jį išdėstyti taip: „60. Viešą konkursą rektoriaus pareigoms eiti skelbia Taryba. Rektorius laikomas išrinktu, jeigu už jį balsuoja ne mažiau kaip 3/5 Tarybos narių. Jeigu renkant rektorių per pirmąjį balsavimą nė vienas iš kandidatų į rektoriaus pareigas neišrenkamas, rengiamas pakartotinis balsavimas ir konkurse dalyvauja ne daugiau kaip du kandidatai, surinkę daugiausia balsų per pirmąjį balsavimą. Jeigu pakartotiniame balsavime nė vienas kandidatas nesurenka reikiamos balsų daugumos, po vienos savaitės rengiamas antras pakartotinis balsavimas. Jeigu antrame pakartotiniame balsavime nė vienas kandidatas nesurenka reikiamos balsų daugumos, dar po vienos savaitės rengiamas trečias pakartotinis balsavimas. Jeigu per trečią pakartotinį balsavimą nė vienas kandidatas nesurenka reikiamos balsų daugumos, Taryba skelbia naujus rektoriaus rinkimus.“ |
Pritarti |
|
23. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
61 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 60 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 60 punktą ir jį išdėstyti taip: „61. Rektoriumi gali būti nepriekaištingos reputacijos asmuo, turintis mokslo daktaro laipsnį, ne mažesnę nei 5 metų pedagoginio ir vadybinio darbo patirtį Lietuvos ar užsienio universitetuose ir mokantis valstybinę lietuvių kalbą. Asmuo nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu atitinka bent vieną Mokslo ir studijų įstatyme nustatytą kriterijų, dėl kurio asmuo nelaikytinas nepriekaištingos reputacijos.“ |
Pritarti |
|
24. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra išbraukiamas keičiamo statuto projekto 64 punktas.
Pasiūlymas: Išbraukti keičiamo statuto 64 punktą:
|
Pritarti |
|
25. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
66 |
|
Argumentai: Atsižvelgus Universiteto Tarybos nuomonę ir į tai, kad į Seime užregistruotą ir pateikimą praėjusį Mokslo ir studijų įstatymo projektą Nr. XIVP-3914, kuriuo įtvirtinama, jog aukštosios mokyklos rektorius turi galimybę paskirti administracijos darbuotojus pagal 5 metų terminuotą darbo sutartį, keičiamo statuto projektas papildomas nauju 66 punktu.
Pasiūlymas: Papildyti keičiamą statutą nauju 66 punktu ir jį išdėstyti taip: „66. Vicerektorių, dekanų, prodekanų ir institutų direktorių įgaliojimų trukmė sutampa su rektoriaus kadencija. Nutrūkus rektoriaus įgaliojimams iki jo kadencijos pabaigos, vicerektorių, dekanų, prodekanų ir institutų direktorių įgaliojimai tęsiasi, kol bus išrinktas naujas rektorius. Naujai išrinktam rektoriui pradėjus eiti pareigas baigiasi ir prieš tai buvusių rektoriaus paskirtų vicerektorių, dekanų, prodekanų ir institutų direktorių įgaliojimai. Naujai išrinktas rektorius gali pratęsti vicerektorių, dekanų, prodekanų ir institutų direktorių įgaliojimus tol, kol jis paskirs naujus vicerektorius, dekanus, prodekanus ir institutų direktorius.“ |
Pritarti |
|
26. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
72 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 72 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 72 punktą ir jį išdėstyti taip: „72. Universitetas Mokslo ir studijų įstatyme
numatytais atvejais taip pat gali vykdyti |
Pritarti |
|
27. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
75 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 75 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 75 punktą ir jį išdėstyti taip: „75. Universitetas atsako už mokslo, studijų ir kitos
veiklos kokybę, ne rečiau kaip kartą per metus
supažindina akademinę bendruomenę ir interneto svetainėje viešai skelbia
tikslią kiekybinę ir kokybinę informaciją apie mokslo veiklą, įsivertinimo
rezultatus, |
Pritarti |
|
28. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
80 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 80 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 80 punktą ir jį išdėstyti taip: „80. Studentų ir klausytojų priėmimo |
Pritarti |
|
29. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
|
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra išbraukiamas keičiamo statuto projekto 85 punktas kaip perteklinis.
Pasiūlymas: Išbraukti keičiamo statuto 85 punktą: „ |
Pritarti |
|
30. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
86 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 86 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 86 punktą ir jį išdėstyti taip: „86 86 86
86 |
Pritarti |
|
31. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
88 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 88 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 88 punktą ir jį išdėstyti taip: „88 |
Pritarti |
|
32. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
95.10 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 95.10 papunktis.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 95.10 papunktį ir jį išdėstyti taip: „95 |
Pritarti |
|
33. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
113 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 113 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 113 punktą ir jį išdėstyti taip: „113 |
Pritarti |
|
34. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
115 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 115 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 115 punktą ir jį išdėstyti taip: „115 |
Pritarti |
|
35. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
126 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 126 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 126 punktą ir jį išdėstyti taip: „126 |
Pritarti |
|
36. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
134.4 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 134.4 papunktis.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 134.4 papunktį ir jį išdėstyti taip: „134 |
Pritarti |
|
37. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
135.1 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 135.1 papunktis.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 135.1 papunktį ir jį išdėstyti taip: „135 |
Pritarti |
|
38. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
137 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 137 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 137 punktą ir jį išdėstyti taip: „137 |
Pritarti |
|
39. |
Švietimo ir mokslo komitetas, 2024-06-12 |
|
|
139 |
|
Argumentai: Atsižvelgus į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą yra tikslinamas keičiamo statuto projekto 139 punktas.
Pasiūlymas: Patikslinti keičiamo statuto 139 punktą ir jį išdėstyti taip: „139 |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Eugenijus Jovaiša.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nepareikšta.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2009 m. liepos 23 d. nutarimo Nr. XI-411 „Dėl Mykolo Romerio universiteto statuto patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas Nr. XIVP-3809(2).
Komiteto pirmininkas (Parašas) Artūras Žukauskas
Komiteto biuro patarėja Rūta Steponėnienė