LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS

 


 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS GYVENTOJŲ GENOCIDO IR REZISTENCIJOS TYRIMO CENTRO ĮSTATYMO NR.VIII-238  PREAMBULĖS IR 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO

PROJEKTO

 

2014-11-05 Nr. XIP-4700(3)

Vilnius

 

 

            Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

            1. Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 24 punkte siūloma numatyti naują Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centrui funkciją, t.y., kad šis centras ,,įgyvendina valstybinę politiką tremties ir rezistencijos muziejų srityje:  pagal poreikius steigia regioninius tremties ir rezistencijos muziejus; koordinuoja jų veiklą; konsultuoja ir teikia metodinę pagalbą dėl muziejų ir kitų įstaigų rengiamų tremties ir rezistencijos tematikos ekspozicijų, parodų įrengimo, edukacinių programų organizavimo ir plėtojimo.“ Siūloma nuostata svarstytina keliais aspektais.

            Visų pirma, siūloma nuostata nedera su Lietuvos Respublikos muziejų įstatymu, kuriame muziejų veiklos valdymo sritis priskirta Kultūros ministerijai ir jame nėra numatyta, kad kiti įstatymai gali nustatyti kitus subjektus, kurie įgyvendintų valstybinę politiką konkrečioje muziejų srityje.

            Antra, Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras yra biudžetinė įstaiga ir ji negali steigti regioninių tremties ir rezistencijos muziejų kaip biudžetinių įstaigų, kadangi pagal Biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 2 dalį, iš valstybės biudžeto išlaikomos įstaigos steigiamos įstatymu arba Vyriausybės nutarimu.  Be to, Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras negali steigti muziejų kaip viešųjų įstaigų ar kitos teisinės formos juridinių asmenų, kadangi

Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 3 straipsnio 4 dalyje numatytas draudimas biudžetinei įstaigai būti kitų juridinių asmenų dalyve.

            2. Įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 24 punkte vietoj žodžių  ,,įgyvendina valstybinę politiką“ įrašytini žodžiai ,,įgyvendina valstybės politiką“, kadangi Valstybės tarnybos įstatymo 2 priedo 3 punkte pateikta  sąvokos ,,valstybės politikos įgyvendinimas“ samprata.

            3. Siūlytina atsisakyti įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalies kaip perteklinės, kadangi Vyriausybė, rengdama atitinkamų metų valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą, turi numatyti asignavimus dėl visų įstatymų įgyvendinimo.

 

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                             Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R.Rutkauskaitė

I. Šambaraitė